Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2014, 23:54   #541
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Tja, hij had geen zin om de wet na te leven. Vond hij te veel moeite schijnbaar.

En het resultaat is dat de christenen nu wetteloze heidenen zijn, die de wet van God vervangen hebben door heidendom, en die een dode jood als een god aanbidden.
Nu klink je als een moslimextremist!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 08:45   #542
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het resultaat is dat de christenen nu wetteloze heidenen zijn, die de wet van God vervangen hebben door heidendom, en die een dode jood als een god aanbidden.
Dat is nu echt waar de eerste goeie die ik van jou hier hoor.
Ik apprecieer dit, echt waar.
Ingekaderd.
Oud 15 juni 2014, 12:53   #543
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik de tekst lees, spreekt daaruit een levenloos wettisme. Juist dat klaagde Jezus in Zijn tijd al aan.
Bs'd

Wetticisme is niet levenloos, de wet van God brengt leven:

"Ja, gij zult mijn inzettingen en mijn verordeningen in acht nemen; de mens die ze doet, zal daardoor leven: Ik ben J-H-W-H."
Lev 18:5

Het is het wetteloze heidendom, waar je toe vervalt als je de wet van God afschaft en vervangt door heidendom, wat dood en verderf brengt.

We zien dat ook weer in het feit dat, even afgezien van een drie keer kleinere kans op AIDS, dat zwarte mannen die besneden zijn 60% minder kans op prostaatkanker hebben.

En ook op andere gebieden zijn de wetten van God levensredders.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 12:54   #544
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat is nu echt waar de eerste goeie die ik van jou hier hoor.
Ik apprecieer dit, echt waar.
Ingekaderd.
Bs'd

Wel, het heeft even geduurd, maar jij nu ook blij.
Oud 15 juni 2014, 12:56   #545
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

"Ja, gij zult mijn inzettingen en mijn verordeningen in acht nemen; de mens die ze doet, zal daardoor leven: Ik ben J-H-W-H."

Het is het wetteloze heidendom, waar je toe vervalt als je de wet van God afschaft en vervangt door heidendom, wat dood en verderf brengt.

We zien dat ook weer in het feit dat, even afgezien van een drie keer kleinere kans op AIDS, dat zwarte mannen die besneden zijn 60% minder kans op prostaatkanker hebben.

Ik zie toch niet onmiddellijk het levensreddende effect van: de lift niet gebruiken op zaterdag, geen kinderwagen duwen op sjabbat buiten de eroev, geen melk met vlees mengen, je vrouw niet aanraken als ze "onrein" is, enz. enz.
Oud 15 juni 2014, 12:59   #546
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik vraag me toch af welk van de twee afschuwelijker en barbaarser is.
Bs'd

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Kruisiging is waanzinnig pijnlijk, je hangt aan spijkers door je handen, en het duurt vele uren voor je dood bent.

Steniging, één goeie kei voor je hoofd en je bent van de wereld. Langer dan een paar minuten zal het niet duren.

En zoals ik al zei, in het jodendom worden mensen liefhebbend gestenigd.

Dat betekent onder meer, dat iemand alleen de zwaarste straf krijgt, alle anderen verdwijnen. Bijvoorbeeld, als iemand een boete moet betalen, zweepslagen moet krijgen, en gestenigd moet worden, dan vervallen de boete en de zweepslagen, en krijgt hij of zij alleen de steniging.

Dus niet net als bij de islam, eerst 300 zweepslagen, en dan stenigen, maar alleen een steniging.

En het slachtoffer krijgt voor zijn steniging eerst een beker wijn te drinken, gemengd met cannabis, zodat hij er niet te veel van voelt.

Dat is een liefhebbende steniging.
Oud 15 juni 2014, 13:13   #547
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie toch niet onmiddellijk het levensreddende effect van: de lift niet gebruiken op zaterdag, geen kinderwagen duwen op sjabbat buiten de eroev, geen melk met vlees mengen, je vrouw niet aanraken als ze "onrein" is, enz. enz.
Bs'd

Ik zeg ook niet dat je van alle onmiddelijk het levensreddende effect kan zien.

Maar bijvoorbeeld de reinheidswetten uit Leviticus zijn met succes toegepast in de 14e eeuw om builenpestepidemieën onder controle te krijgen.

De joodse wijken hadden daardoor 20 keer minder pestslachtoffers dan de rest.

Voor wat betreft het "je vrouw niet aanraken als ze onrein is", daar heb ik eens een onderzoek over gelezen van de Hebreeuwse universiteit in Jeruzalem.

Wat de religie voorschrijft, is dat minimaal vijf dagen een vrouw haar periode heeft, en dat ze daarna nog eens een week onrein blijft, en daarna gaat ze naar het rituele bad, en wordt de gemeenschap hervat.

Dus een vrouw is per maand 12 dagen verboden voor haar man.

Nou wil het geval dat als een vrouw haar eisprong heeft, het eitje drie dagen in haar lichaam aanwezig is om bevrucht te worden, daarna is niet meer mogelijk.
Sperma blijft tot drie dagen in leven in de vrouw, dus je hebt dan maximaal zes dagen waarin bevruchting kan plaatsvinden.

Maar aan het eind van de levensduur van het eitje gaat de kwaliteit achteruit, en hetzelfde geldt voor het zaad van de man.

Maar als de religieuze wetten nageleeft worden, dan wordt de gemeenschap hervat precies op of vlakbij het moment van de eisprong van de vrouw.
Dat betekent dus dat je dan zowel een vers eitje hebt als vers zaad, beide van de beste kwaliteit.

En uit het onderzoek van de Hebreeuwse universiteit bleek dat degenen die dat naleven daardoor minder kans hebben op bijvoorbeeld een open ruggetje of erfelijke afwijkingen.
Dus, je krijgt betere kwaliteit nageslacht.

En als je dat een paar generaties volhoudt, dan krijg je dus mensen die per capita 15.000% meer Nobelprijzen winnen en 25.000% meer wereldschaakkampioenen leveren dan de rest der mensheid.

Nou is dat niet waarom de wetten nageleefd worden, de wetten worden nageleefd omdat God dat geboden heeft.

Ook de wetten, zoals het verbranden van een rode koe, waarvan we geen idee hebben waar dat goed voor is.

God zegent hen die Zijn geboden onderhouden, en straft hen die ze overtreden.
Oud 15 juni 2014, 13:18   #548
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
In het jodendom is God ver en afstandelijk. Daar zit nu juist het wezenlijk verschil met het christendom waar Jezus ons leerde dat God nabij is en menslievend.
Bs'd

In het jodendom is God dichterbij dan in het christendom. Een jood kan zich direkt tot God wenden, hij hoeft dan niet via een tussenpersoon (in het christendom JC) te doen.

En ja, God houdt van de mens. Maar God laat ook niet met zich spotten.

Overtreedt de wet, en je krijgt het zwaar voor je kiezen, wie je ook bent, zie hier: https://sites.google.com/site/777mountzion/holocaustnl
Oud 15 juni 2014, 13:20   #549
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

u beweert dan ook dat er in Israel minder afwijkingen bij de geboorte zijn dan bijvoorbeeld in Nederland ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 13:27   #550
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan helemaal niets vinden waaruit blijkt dat Israel het op dat gebied werkelijk beter doet dan in de meeste andere westerse landen.

Uw superioriteits-idee heeft weinig of geen feitelijke gronden en is bovendien gebaseerd op een wonderlijke interpretatie van de bijbel.
Het christelijke geloof dat mij vroeger is aangeleerd is kennelijk een heel andere vorm van geloof als de uwe

Laatst gewijzigd door atmosphere : 15 juni 2014 om 13:32.
Oud 15 juni 2014, 13:32   #551
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
u beweert dan ook dat er in Israel minder afwijkingen bij de geboorte zijn dan bijvoorbeeld in Nederland ?
Bs'd

Een groot gedeelte van de Israelische bevolking, nu nog de meerderheid, houdt zich niet aan die wetten.

Maar volgens het onderzoek van die universiteit zal dat onder de religieuzen wel het geval moeten zijn.

Het is in elk geval wel gebleken dat de relgieuzen een stuk slimmer zijn dan de niet-religieuzen.
Oud 15 juni 2014, 13:34   #552
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dat baseerd u op onderzoek van 1 universiteit die nu niet bepaald neutraal te noemen is.

Citaat:
Het is in elk geval wel gebleken dat de relgieuzen een stuk slimmer zijn dan de niet-religieuzen.
Het lijkt er eerder op dat ontkerkelijking een zegen is voor een samenleving.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 15 juni 2014 om 13:36.
Oud 15 juni 2014, 13:38   #553
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik kan helemaal niets vinden waaruit blijkt dat Israel het op dat gebied werkelijk beter doet dan in de meeste andere westerse landen.

Uw superioriteits-idee heeft weinig of geen feitelijke gronden
Bs'd

Ik hou het niet op een "superioriteits-idee", maar op het feit dat God diegenen zegent die zijn geboden onderhouden.

Dat joden die 0,2% van de mensheid uitmaken 30% van de Nobelprijzen winnen, dat is gewoon te vinden, en dat ze 50% van de officiele wereldschaakkampioenen uitmaken is ook geen geheim.

Het volgende komt niet van mij maar van Tomm: "5% van de bevolking, (dat is maar 2%, van de USA) maar wel 40% van de Obama-administratie (inclusief kabinetchefs, etc.) en 65% van Wallstreet."

Dus de feiten liggen er gewoon.
Oud 15 juni 2014, 14:00   #554
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

Een groot gedeelte van de Israelische bevolking, nu nog de meerderheid, houdt zich niet aan die wetten.

Maar volgens het onderzoek van die universiteit zal dat onder de religieuzen wel het geval moeten zijn.

Dan beklaag ik Israël en zie ik hun toekomst somber in, vermits de religieuzen niet naar het leger mogen/willen.
Oud 15 juni 2014, 14:51   #555
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan beklaag ik Israël en zie ik hun toekomst somber in, vermits de religieuzen niet naar het leger mogen/willen.
Bs'd

Maak je geen zorgen, de rabbijnen zijn niet achterlijk. Integendeel.

Dus dat komt allemaal goed.
Oud 15 juni 2014, 20:31   #556
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dat kan je niet menen
Beweert u dan iets zonder enige argumentatie?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 20:34   #557
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Inderdaad, de Wet. Niet de uitvindsels van de farizeeën en de talmoedische joden.
Oud 15 juni 2014, 20:37   #558
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

In het jodendom is God dichterbij dan in het christendom. Een jood kan zich direkt tot God wenden, hij hoeft dan niet via een tussenpersoon (in het christendom JC) te doen.
Uit uw andere berichten bleek al dat u bijzonder weinig afweet van Jezus' Blijde Boodschap. Met bovenstaande onzin bevestigt u het nogmaals. Immers, iedere christen kan in het verborgene en in het openbaar rechtstreeks tot God bidden. U verwart het persoonlijk gebed met het ritueel-sacramenteel gebed, juist dat laatste kennen de Joden niet meer doordat het jodendom niet meer het jodendom is van Mozes. Sedert het verdwijnen van de tempel en de priesterlijke rituelen.
Oud 15 juni 2014, 21:34   #559
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de Wet. Niet de uitvindsels van de farizeeën en de talmoedische joden.
Bs'd

Inderdaad, de wet. Dezelfde wet die de christenen overboord gegooid hebben en vervangen hebben door heidendom en polytheïsme.
Oud 15 juni 2014, 21:35   #560
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beweert u dan iets zonder enige argumentatie?
dat kan je niet menen, verdedig jij nu die religekken wtf
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be