Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2014, 11:34   #541
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Schaf de monarchie dan voor te beginnen af?
Schaf de monarchie af, België en verdomme geheel Europa een seculair republiek.
En stopt met naar werklozen te wijzen, hun schade is bitter klein op de economische schaal.
De strik en smile van Di Rupo heeft ons echt voor clown gezet en internationaal zijn wij één grote mop geworden.

Ligt allemaal aan de werklozen, ja tuurlijk
Meent u dit nu? Dus wie stelt dat wanneer je kunt werken, je dit ook moet doen, die moet de straat op om te pleiten voor afschaffing monarchie, omdat je niets mag zeggen over werklozen...man toch dit discussieforum holt zo achteruit...

Nu, ik vind dat wie geen werk vindt, recht heeft op een werkloosheidsuitkering. Wanneer mensen aantonen moeite te doen, hoeft het zelfs niet beperkt te worden in tijd, je zult maar de pech hebben moeite te doen en geen werk vinden.
Op mensen in deze situatie zou ook niemand kritiek moeten geven.
Maar op mensen die gewoon liever die uitkering hebben dan te werken, daar mag gerust iets van gezegd worden en liefst ook aan gedaan worden.

Dan over het Koningshuis beginnen alsof dat iets oplost wanneerhet gaat over werkloosheid, omdat je vindt dat " de staat maar moet betalen" en " dus maar moet zorgen voor geld" vind ik een opmerking die nergens op slaat, maar wel blijk geeft van grote kortzichtigheid.

Laatst gewijzigd door alice : 10 augustus 2014 om 11:35.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 12:13   #542
Lance
Banneling

Standaard

Alice, kort en bondig komt het hier op neer: heel het koningshuis = werklozen met een superhoge uitkering. Ze zoeken geen werk, dus volgens jouw logica moeten ze ook hun uitkering verliezen. Geef toe, een koningshuis is niet meer van deze tijd. Als ze niet willen toegeven -> naar de guillotine ermee!
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 13:49   #543
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Alice, kort en bondig komt het hier op neer: heel het koningshuis = werklozen met een superhoge uitkering. Ze zoeken geen werk, dus volgens jouw logica moeten ze ook hun uitkering verliezen. Geef toe, een koningshuis is niet meer van deze tijd. Als ze niet willen toegeven -> naar de guillotine ermee!
Wanneer u kunt aantonen dat die familie een uitkering krijgt van de RVA dan mag u komen zeuren maar geen moment eerder!
Wanneer u een discussie wilt over het nut van het koningshuis moet u maar een discussie daarover openen.
Oud 10 augustus 2014, 20:33   #544
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Meent u dit nu? Dus wie stelt dat wanneer je kunt werken, je dit ook moet doen, die moet de straat op om te pleiten voor afschaffing monarchie, omdat je niets mag zeggen over werklozen...man toch dit discussieforum holt zo achteruit...

Nu, ik vind dat wie geen werk vindt, recht heeft op een werkloosheidsuitkering. Wanneer mensen aantonen moeite te doen, hoeft het zelfs niet beperkt te worden in tijd, je zult maar de pech hebben moeite te doen en geen werk vinden.
Op mensen in deze situatie zou ook niemand kritiek moeten geven.
Maar op mensen die gewoon liever die uitkering hebben dan te werken, daar mag gerust iets van gezegd worden en liefst ook aan gedaan worden.

Dan over het Koningshuis beginnen alsof dat iets oplost wanneerhet gaat over werkloosheid, omdat je vindt dat " de staat maar moet betalen" en " dus maar moet zorgen voor geld" vind ik een opmerking die nergens op slaat, maar wel blijk geeft van grote kortzichtigheid.
Lance werkt toch? Dus waar is zijn uitkering?
En waarom zou die jongen niet aan een woning kunnen geraken met een loon van 600 a 1000 euro per maand? We konden geheel kosovo wel opvangen en plaatsen. Maar ons eigen volk wiens moeder en vader gans het leven gewerkt hebben, wiens grootouders de oorlog hier hebben meegemaakt.
Hoe gaat het hun hoe langer hoe meer af?
Stopt uw fixatie op werklozen en moslims. Daar zit het probleem niet.
Ze willen U gewoon aan het werk zodat gij Dexia afbetaalt.

Let op mijn woorden, iedereen zal binnenkort 40 uren moeten werken en nog maar 25 dagen verlof per jaar overhouden.
Allemaal door mensen als U alice. Zing vooral harder in koor.
Meer democratie, meer wetten minder vrijheden en vooral, meer dokken!!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2014, 23:57   #545
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh van mij moeten ze niet naar de guillotine

hun 'loon' is inderdaad fenomenaal hoog ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2014, 00:00   #546
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Geen antwoord, oorverdovend stil.
ik zie dat mijn sollicitatiecoach naar mij informeert

weet dat ik inmiddels zelfs voor 'inpakster/productiearbeidster' aan het solliciteren ben .. ik ben niet kieskeurig, verre van!

Laatst gewijzigd door bembem : 11 augustus 2014 om 00:02.
Oud 11 augustus 2014, 00:02   #547
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou die jongen niet aan een woning kunnen geraken met een loon van 600 a 1000 euro per maand? We konden geheel kosovo wel opvangen en plaatsen. Maar ons eigen volk wiens moeder en vader gans het leven gewerkt hebben, wiens grootouders de oorlog hier hebben meegemaakt.

Let op mijn woorden, iedereen zal binnenkort 40 uren moeten werken en nog maar 25 dagen verlof per jaar overhouden.
40 uren .. doe me dat niet aan
Oud 11 augustus 2014, 00:27   #548
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Zijt gij nu precies al niet moe ? en ge moet nog beginnen. Wat is er nu mis met 40 uren-week ? Er zijn er die meer kloppen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2014, 00:30   #549
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Zijt gij nu precies al niet moe ? en ge moet nog beginnen. Wat is er nu mis met 40 uren-week ? Er zijn er die meer kloppen.
Er zijn er niet zo veel meer die effectief een 40 uren week kloppen.
Oud 11 augustus 2014, 08:49   #550
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was in de tijd blij dat we eens een 40 uren week hadden. Ik deed er geregeld tussen de 60 en 80 per week vroeger.
Ik was gek en roep toen "arbeid adelt".
Maar arbeid adelt lang niet meer, ze roven ons leeg!
En gene vakbond dat mij informeerde naar mijn rechten. ADV dagen ken ik maar recent door bedrijven die zo groot zijn dat er niet gesjoemeld kan worden.
Het gros van mijn rechten ben ik maar recent te weten gekomen. En dat onrecht heeft NIEMAND maar dan ook NIEMAND van de staat aangepakt.
Nog eens komen informeren of ik wel doprechtig ben, dat recht hadden ze wel.
Maar iets doen aan mijn onrecht? Neen dat was teveel. En ik spreek hier niet van enkele duizenden euro's hoor. Ik was daar jaren in dienst, gaat over tienduizenden euro's!

Laatst gewijzigd door Peche : 11 augustus 2014 om 08:55.
Oud 11 augustus 2014, 09:13   #551
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

weet dat ik inmiddels zelfs voor 'inpakster/productiearbeidster' aan het solliciteren ben .. ik ben niet kieskeurig, verre van!
Eigenlijk zoude in dit land veel gemakkelijker zelfstandige moeten kunnen worden.
Waarom zou gij niet op eigen houtje een kuisfirma mogen beginnen met enkel emmers en kuisgerief als bezit?
Dan werkt ge aan 30 a 40 euro per uur.
Ga dat eens in dezelfde sector verdienen bij een baas.

Je mag je noeste arbeid afgeven aan kiesvee en oorlogmigranten. Om dan vast te stellen hoe radicale uitkeringsgerechtigen naar oorlogsgebied vertrokken zijn en nog maanden dop trokken.
Maar we zullen wegkijken van die problemen en problemen zoeken bij de brave burgers, die houden zich wel koest.
Oud 11 augustus 2014, 11:30   #552
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lance werkt parttime en zijn moeder ziet hem graag zelfstandig dus zal hij fulltime moeten werken.
En ik ben aan het werk, nu anderen nog
Kunt u minder persoonlijk en beledigend zijn? Een fixatie is ongezonde belangstelling, denk niet dit te hebben voor eender welk onderwerp hier op het forum.
Maar legt u me maar eens uit in welke zin ik omdat ik werk, bijdraag tot een 40 uuren werkweek of 25 dagen verlof, dat laatste zie ik zitten want wettelijk heb je maar 20 verlofdagen.
Oud 11 augustus 2014, 11:43   #553
Peche
Banneling

Standaard

Gij aanvaardt de gijzeling en roept in koor wat anderen moeten doen.
Terwijl iemand die werkt en niet aan een voldoende inkomen komt, geholpen dient te worden door den OCMW. Maar wat gebeurt er als Lance langsgaat bij de OCMW?
En hoe komt dat Lance niet kan wat duizendtal voor hem deden, maar nooit afdroegen?

Ben ik persoonlijk? Neen Alice. Dat wens ik niet te zijn. Maar ik zie wel dat U uw persoonlijke mening niet achterhoudt, waarom zou ik dat dan moeten doen?

Waarom zou een WERKENDE mens niet kunnen rondkomen met 1000 euro? Een sociale woning zou hem nog geen 300 euro kosten. Maar de sociale blokken zijn al volzet voor ze gebouwd zijn, en als ik naar de inwoners kijk stel ik me toch oprechte vragen.
De uitspraak "niet bruin genoeg" is niet cliché, dat is de bikkelharde realiteit bij ocmw en andere diensten.
Oud 11 augustus 2014, 11:46   #554
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:

Bewonderenswaardig dat je zelfs dit type werk in overweging wilt nemen. Ik denk wel dat je dit type werk als tegennatuurlijk zal ervaren, maar als je niet te veel uren presteert en het langzaam opbouwt, kan je er zeker aan wennen.
Als je vooraf een plan hebt is het altijd gemakkelijker: een jaartje kutwerk doen zodat je terug in circulatie komt en vervolgens uitkijken naar een job die je beter ligt.

Ik weet dat vooral persoonlijke ervaringen op dit forum je vooruit kunnen helpen, daarom zal ik die van mij met je delen. Ik zat nl. met hetzelfde probleem, want ik was ook langere tijd zonder job. Ik persoonlijk heb een jaartje als huishoudhulp voor dienstencheques gewerkt, COMPLEET tegen mijn natuur, ik kots er nog van na als ik eraan terugdenk! Maar het heeft geholpen. Ik had iets op mijn CV staan en kreeg uiteindelijk de job die ik daarvoor niet kon krijgen. Mensen die lang werkloos zijn wantrouwen ze nu eenmaal, wat begrijpelijk is. Dus daar geef ik velen in dit topic wel gelijk in: je moet eerst stront eten voor je aanspraak maakt op de kaviaar. In mijn geval was dat letterlijk zo.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2014, 12:31   #555
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zoude in dit land veel gemakkelijker zelfstandige moeten kunnen worden.
Dit http://www.portability.fr/ bestaat in Frankrijk en ik heb te horen gekregen dat zoiets ook in de stijgers staat in België.
Vergelijk het met interim waarbij je zelf je klanten en salaris kiest.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2014, 15:50   #556
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij aanvaardt de gijzeling en roept in koor wat anderen moeten doen.
Terwijl iemand die werkt en niet aan een voldoende inkomen komt, geholpen dient te worden door den OCMW. Maar wat gebeurt er als Lance langsgaat bij de OCMW?
En hoe komt dat Lance niet kan wat duizendtal voor hem deden, maar nooit afdroegen?

Ben ik persoonlijk? Neen Alice. Dat wens ik niet te zijn. Maar ik zie wel dat U uw persoonlijke mening niet achterhoudt, waarom zou ik dat dan moeten doen?

Waarom zou een WERKENDE mens niet kunnen rondkomen met 1000 euro? Een sociale woning zou hem nog geen 300 euro kosten. Maar de sociale blokken zijn al volzet voor ze gebouwd zijn, en als ik naar de inwoners kijk stel ik me toch oprechte vragen.
De uitspraak "niet bruin genoeg" is niet cliché, dat is de bikkelharde realiteit bij ocmw en andere diensten.
Waarom moet het OCMW een Lance die partime 1200 euro heeft nog geld toesteken?? Daar heeft hij terecht, geen recht op.
Een fulltime WERKENDE MENS heeft meer dan 1000 euro, en ik denk dat er een verschil is over je mening over het onderwerp of medeforummers.

Waarom stelt u zich vragen bij wie in een sociale woning woont, de meesten werken niet en hebben dus een uitkering met bijgevolg recht op die woning he?
En wie wel werkt betaald de volle pot. Daar wordt aan verdiend, dus laat die mensen vooral zitten.
Van mij moeten die er niet uit om regelrechte ghetto's te maken waar binnenkort hulpdiensten niet meer naartoe willen.
Oud 11 augustus 2014, 15:53   #557
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Wat houdt er u tegen om als zelfstandige kuisfirma aan de slag te gaan? Een gebrek aan know-how en clienteel om dan als ramenlapper te eindigen... en dat is de schuld van de overheid?
Wanneer je mensen in dienst neemt moet je de kosten kunnen betalen, je moet hen verzekeren, aansluiten bij een sociaal secretariaat en voldoende kapitaal hebben, maar volgens sommigen met de staat je baas maken en kun jij de winst opstrijken
"Ik wil alles gratis en liefst niets doen" lijken sommigen te denken?
Oud 11 augustus 2014, 15:55   #558
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewonderenswaardig dat je zelfs dit type werk in overweging wilt nemen. Ik denk wel dat je dit type werk als tegennatuurlijk zal ervaren, maar als je niet te veel uren presteert en het langzaam opbouwt, kan je er zeker aan wennen.
Als je vooraf een plan hebt is het altijd gemakkelijker: een jaartje kutwerk doen zodat je terug in circulatie komt en vervolgens uitkijken naar een job die je beter ligt.

Ik weet dat vooral persoonlijke ervaringen op dit forum je vooruit kunnen helpen, daarom zal ik die van mij met je delen. Ik zat nl. met hetzelfde probleem, want ik was ook langere tijd zonder job. Ik persoonlijk heb een jaartje als huishoudhulp voor dienstencheques gewerkt, COMPLEET tegen mijn natuur, ik kots er nog van na als ik eraan terugdenk! Maar het heeft geholpen. Ik had iets op mijn CV staan en kreeg uiteindelijk de job die ik daarvoor niet kon krijgen. Mensen die lang werkloos zijn wantrouwen ze nu eenmaal, wat begrijpelijk is. Dus daar geef ik velen in dit topic wel gelijk in: je moet eerst stront eten voor je aanspraak maakt op de kaviaar. In mijn geval was dat letterlijk zo.
Dus thuishulpen eten stront omwille van hun kutjob? Leuk om te weten...ik heb anders veel bewondering voor die mensen, velen houden het niet lang vol. Zoals u dus.
Oud 11 augustus 2014, 17:50   #559
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Wat houdt er u tegen om als zelfstandige kuisfirma aan de slag te gaan? Een gebrek aan know-how en clienteel om dan als ramenlapper te eindigen... en dat is de schuld van de overheid?
Alles is de schuld van de overheid. Jaar en dag gedweild met open kranen.
En nu schiet er niets meer over en is iedereen den dupe.
Zowel de werkloze als de werknemer als de werkgever.
Oud 11 augustus 2014, 17:56   #560
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom moet het OCMW een Lance die partime 1200 euro heeft nog geld toesteken?? Daar heeft hij terecht, geen recht op.
Een fulltime WERKENDE MENS heeft meer dan 1000 euro, en ik denk dat er een verschil is over je mening over het onderwerp of medeforummers.

Waarom stelt u zich vragen bij wie in een sociale woning woont, de meesten werken niet en hebben dus een uitkering met bijgevolg recht op die woning he?
En wie wel werkt betaald de volle pot. Daar wordt aan verdiend, dus laat die mensen vooral zitten.
Van mij moeten die er niet uit om regelrechte ghetto's te maken waar binnenkort hulpdiensten niet meer naartoe willen.
Zeg ik geld toesteken Alice? Ik zeg dat hij aan een betaalbare woning moet geraken. En als hem dat niet lukt, hoeft ocmw hem te helpen.
Ik snap niet waarom je mensen kan verplichten full time of in shiften te gaan werken. Ik word al raar bekeken soms als ik zeg dat ik liever niet in de weekends werk, ook niet uitzonderlijk.
En sorry, de sociale woningen die men vroeger neerknalde zijn nu pure ghetto's geworden.

Gaan we eens samen paar wijken doorcruisen Alice? Of moet ik U de leefwereld van uitkeringsgerechtigde die wel geholpen werden door de OCMW eens vanachter de schermen tonen? Hoeveel charlatans invaliditeit trekken en het eigen volk aan een kruisverhoor onderworpen wordt waar ze niet aan gewoon zijn en zo hun kansen missen.

Vinde gij nu echt dat wij moeten werken en afdragen voor de volgende generatie Syrië vluchtelingen? Libië vluchtelingen?
Werken tot daar aan toe, dat afdragen doet hoe langer hoe meer pijn !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be