Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: De oorzaak van wangedrag door allochtonen is te zoeken in :
slechte onverantwoorde opvoeding door de allochtoonouders 28 44,44%
van nature in de allochtoon meegegeven in z'n gedragspatroon 28 44,44%
weet het niet 9 14,29%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2004, 17:08   #541
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
dus jij zegt dat 99% van de politie vlaams blokkers zijn? Dat verklaart waarom men zoveel meer allochtonen oppakt dan autochtonen. Je hebt zonet mijn theorie over de strafrechtelijke trechter bevestigd.
Tevens goochel jij nogal makkelijk met cijfers. Jij bent een echt genie. Al die statistieken zonder enig onderzoek. Je hebt je verbetert in je functie? Ben je nu helderziende geworden of zo?µ

Ik hou op met het voeren van discussies met jou, Dixie aangzien men in een debat over de kern van de zaak moet praten en dat doe je al lang niet meer en tevens ben je blijkbaar te dom om mijn argumenten te weerleggen. Hou zou je ook? Je begrijpt ze niet!
Weet je wat verklaart waarom zoveel allochtonen worden opgepakt in verhouding tot autochtonen ? Omdat het nu eenmaal in de aard van de allochtoon zelf ligt om op straat de crapuul uit te hangen. Het ergste is dat ze opgepakt worden om vervolgens terug vrijgelaten te worden waardoor ze hun respect voor de politie totaal verliezen, hetgeen ook heel frustrerend is voor de agenten zelf dat dat crapuleus allochtoons gespuis de volgende dag opnieuw met z'n criminaliteit mag beginnen.

Laatst gewijzigd door Sunshine : 6 oktober 2004 om 19:07.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 17:15   #542
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Weet je wat verklaart waarom zoveel allochtonen worden opgepakt in verhouding tot allochtonen ?
Jamaar, wat is het nu, lullo ???

Laatst gewijzigd door Pietje : 6 oktober 2004 om 17:15.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 18:51   #543
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk. Bij agenten van het Antwerpse komen zelfde cijfers omtrent de criminele allochtonen als in het Brusselse. Daar in m'n familie een inspecteur en een commissaris zit, kom ik veel te weten over het wangedrag der bruinen. Helaas mogen ze niets naar de buitenwereld publiekelijk maken omtrent allochtonen op straf van zware sancties. Links stelt alles in het werk om dit zoveel mogelijk geheim te houden en misbruikt daarbij haar politieke macht.
Het eigen Volk moet ten alle kosten dom gehouden worden, daar komt het bij Links opneer, zoniet verliezen ze hun macht en invloed in de regering.
zeer juist gezien kameraad, ook ik praat nogal eens met politiemensen (3 in de familie waarvan één in brussel werkzaam is) -- deze personen zijn zeer gefrusteerd door de laksheid van de hogere overheid ivm de aanpak van de allochtonen-criminaliteit -- niet zelden worden politiemensen op het matje geroepen omdat ze zogezegd de anti-racismewet zouden hebben overtreden --.
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2004, 19:09   #544
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Jamaar, wat is het nu, lullo ???
Sorry, foutje die inmiddels in m'n posting is rechtgezet.
Oud 6 oktober 2004, 19:13   #545
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Is wel grappig. Ik werk namelijk bij de politie in een grootstad.
--als u bij de politie werkt dan verzwijgt u de problemen met de allochtonen voor één of andere duistere reden, ofwel weet je het niet omdat je geen lid bent van het politiekorps .
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 6 oktober 2004 om 19:17.
Oud 6 oktober 2004, 21:27   #546
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat verklaart waarom zoveel allochtonen worden opgepakt in verhouding tot autochtonen ? Omdat het nu eenmaal in de aard van de allochtoon zelf ligt om op straat de crapuul uit te hangen. Het ergste is dat ze opgepakt worden om vervolgens terug vrijgelaten te worden waardoor ze hun respect voor de politie totaal verliezen, hetgeen ook heel frustrerend is voor de agenten zelf dat dat crapuleus allochtoons gespuis de volgende dag opnieuw met z'n criminaliteit mag beginnen.
Zeg, Groot Licht, gij die altijd klaagt over hoeveel de allochtoonse criminaliteit ons kost; al eens bij stilgestaan hoeveel het eigen volk ons kost? Oh ik heb het dan niet over zakkenrollertjes, handtassenrukkertjes, messenvechtertjes. Dat is straatcrapuul, klein grut; iets waarmee een kleinzielige geest als de uwe zich mee bezig houdt. I talk about the big ones.
Neem de bazen van Renault-Vilvoorde; hoeveel heeft de sluiting daarvan gekost aan 1) gemiste belastingen, aan 2) verhoogde werkloosheidsuitkeringen, aan 3) extra werk voor VDAB, RVA aan 4) extra ziektenkosten; eenzaamheid als oorzaak van depressies, verlaving, zelfmoord.

Neem de bazen van Ford-Genk, zelfde vragen rond de afschaffing van 3800 jobs
Neem het faillissement van Sabena; uitgelokt door de Zwitsers. Hebben Sabena voor een prikje overgekocht, compleet leeggezogen en vervolgens als een besmeurde kleenex weggegooid (als je dat laatste niet begrijpt, vraag aan Pietje).
Of neem de invoering van georoute: dat een gigantische besparingsoperatie betekent op de rug van de facteurs. Zij mogen letterlijk met hun rug betalen, zakken die soms tot 10% zwaarder wegen, routes die langer zijn en facteurs die 2 uur later hun ronde be-eindigen dan gewoonlijk.

Telkens miljarden die voor de gemeenschap, voor de arbeidersklasse verloren gingen en een piepklein groepje dat er bulkend rijker van werd. telkens de arbeidersklasse die vaak zelfs fysiek de klappen kreeg in een gedaald inkomen en koopkracht, verminderde kansen, afgesneden mogelijkheden.
Dat zijn de klappen die de arbeidersklasse (sorry, het Eigen Volk voelt)
Maar daar zwijgt ge over, want dan raakt ge aan 't patronaat. Die hebben geld en middelen om zich te weren, migranten niet. Van 't patronaat zijt ge bang want daarvan krijgt ge garantis een weerbots terug als ge te ver gaat. Die bijten terug met advocaten, met schorsing op 't werk, ontslag C4.
Migrantenvrouwen die pakt ge aan, dat is zonder gevaar.
lafaard

driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 6 oktober 2004 om 22:46.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 07:36   #547
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

zoals ik al verondersteld had de kennis is niet nodig van de korpscheffen over heel het land ook niet bij de agenten, deze hangt ook niet aan de muren (is wel beschikbaar in een map bij de planton) dus stop met je verhaaltjes als je geen kennis heb over de politiewerking te Antwerpen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2004, 17:54   #548
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Zeg, Groot Licht, gij die altijd klaagt over hoeveel de allochtoonse criminaliteit ons kost; al eens bij stilgestaan hoeveel het eigen volk ons kost? Oh ik heb het dan niet over zakkenrollertjes, handtassenrukkertjes, messenvechtertjes. Dat is straatcrapuul, klein grut; iets waarmee een kleinzielige geest als de uwe zich mee bezig houdt. I talk about the big ones.
Neem de bazen van Renault-Vilvoorde; hoeveel heeft de sluiting daarvan gekost aan 1) gemiste belastingen, aan 2) verhoogde werkloosheidsuitkeringen, aan 3) extra werk voor VDAB, RVA aan 4) extra ziektenkosten; eenzaamheid als oorzaak van depressies, verlaving, zelfmoord.

Neem de bazen van Ford-Genk, zelfde vragen rond de afschaffing van 3800 jobs
Neem het faillissement van Sabena; uitgelokt door de Zwitsers. Hebben Sabena voor een prikje overgekocht, compleet leeggezogen en vervolgens als een besmeurde kleenex weggegooid (als je dat laatste niet begrijpt, vraag aan Pietje).
Of neem de invoering van georoute: dat een gigantische besparingsoperatie betekent op de rug van de facteurs. Zij mogen letterlijk met hun rug betalen, zakken die soms tot 10% zwaarder wegen, routes die langer zijn en facteurs die 2 uur later hun ronde be-eindigen dan gewoonlijk.

Telkens miljarden die voor de gemeenschap, voor de arbeidersklasse verloren gingen en een piepklein groepje dat er bulkend rijker van werd. telkens de arbeidersklasse die vaak zelfs fysiek de klappen kreeg in een gedaald inkomen en koopkracht, verminderde kansen, afgesneden mogelijkheden.
Dat zijn de klappen die de arbeidersklasse (sorry, het Eigen Volk voelt)
Maar daar zwijgt ge over, want dan raakt ge aan 't patronaat. Die hebben geld en middelen om zich te weren, migranten niet. Van 't patronaat zijt ge bang want daarvan krijgt ge garantis een weerbots terug als ge te ver gaat. Die bijten terug met advocaten, met schorsing op 't werk, ontslag C4.
Migrantenvrouwen die pakt ge aan, dat is zonder gevaar.
lafaard

driewerf
Zielige vijfdubbele linkie-winkie. Wederom schuif je het grotesk vreemdelingenprobleem van de baan en verdedig je jouw schijnheilige allochtoontjes. Zij zijn het grote probleem waarop men zich moet richten zonder genade, alsook het Links beleid. De rest is voor later. Eerst het allochtoons schorem en de linkse volksverraders, grootste pest op ons grondgebied.
En spreek me niet over die luie facteurs. Iedere facteur die ik gekend heb verdoet meer z'n tijd in lokale kroegen dan op z'n postrondes gaan.
De kwaliteit van de Post laat al lang de wensen over, wie facteur wil worden of blijven, moet niet zitten te klagen over 2 uur extra of 10 % meer draaglast.
Als ze dit werk niet meer zien zitten, dat ze dan maar iets anders gaan zoeken. Ze mogen al blij zijn dat ze werk hebben en dan nog klagen ook, lamzakken zijn deze klagende facteurs, en daarmee basta !
Oud 8 oktober 2004, 23:37   #549
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zielige vijfdubbele linkie-winkie. Wederom schuif je het grotesk vreemdelingenprobleem van de baan en verdedig je jouw schijnheilige allochtoontjes. Zij zijn het grote probleem waarop men zich moet richten zonder genade, alsook het Links beleid. De rest is voor later. Eerst het allochtoons schorem en de linkse volksverraders, grootste pest op ons grondgebied.
En spreek me niet over die luie facteurs. Iedere facteur die ik gekend heb verdoet meer z'n tijd in lokale kroegen dan op z'n postrondes gaan.
De kwaliteit van de Post laat al lang de wensen over, wie facteur wil worden of blijven, moet niet zitten te klagen over 2 uur extra of 10 % meer draaglast.
Als ze dit werk niet meer zien zitten, dat ze dan maar iets anders gaan zoeken. Ze mogen al blij zijn dat ze werk hebben en dan nog klagen ook, lamzakken zijn deze klagende facteurs, en daarmee basta !
Oud 9 oktober 2004, 02:03   #550
denkende mens
Partijlid

Standaard

en plots is dat internationaal verdrag wel iets waard? Eerst veegt men er z'n kont mee af maar als het in hun voordeel is dan kennen de rechtsen het plots weer wel. Wat een hypocrisie!
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 07:50   #551
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Mijn vrouw is een allochtone Belg (Oost-Europa). Zij is dokter in de geneeskunde en chemie, is gerechtstolk/vertaler (Nederlands), heeft nooit één cent van de staat gekregen waar ze niet zelf voor heeft gewerkt en heeft een blanco strafregsiter. Zij is zeer goed geïntegreerd maar helemaal niet geassimileerd.

Je verhaaltje klopt niet zonneschijntje!
Oud 9 oktober 2004, 12:17   #552
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Mijn vrouw is een allochtone Belg (Oost-Europa). Zij is dokter in de geneeskunde en chemie, is gerechtstolk/vertaler (Nederlands), heeft nooit één cent van de staat gekregen waar ze niet zelf voor heeft gewerkt en heeft een blanco strafregsiter. Zij is zeer goed geïntegreerd maar helemaal niet geassimileerd.

Je verhaaltje klopt niet zonneschijntje!
Waarom zouden we een leugenachtig persoon als u nog moeten geloven? Jij bent bereid om alles te manipuleren tot het in uw kraam past. 8)
Oud 9 oktober 2004, 12:20   #553
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Waarom zouden we een leugenachtig persoon als u nog moeten geloven? Jij bent bereid om alles te manipuleren tot het in uw kraam past. 8)
Ja, is heel makkelijk, kijk maar, gelijk een mooie demonstratie van Wolf erbij 8)

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 12:25   #554
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ja, is heel makkelijk, kijk maar, gelijk een mooie demonstratie van Wolf erbij 8)
Heb je mij al ooit betrapt op een leugen? Ik dacht het niet... dus hou je maar in linkie.
Oud 9 oktober 2004, 12:38   #555
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Heb je mij al ooit betrapt op een leugen? Ik dacht het niet... dus hou je maar in linkie.
Heb je mij iets zien zeggen over een leugen? Ik dacht het niet... dus hou je maar in dingeske....

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 9 oktober 2004, 13:59   #556
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het spijtig dat er in de poll geen mogelijkheid is voorzien voor "cultuur".

Want in de Koran, Hadith en geschriften als "De Weg van de Moslim" staat veel van dit 'onbeschoft gedrag' letterlijk beschreven als aangewezen houding van de moslim in de "Dar al Harb" of het "Huis van de Oorlog", ttz daar waar de islam zich nog niet als dominant heeft gevestigd.

In de Koran staat bijvoorbeeld in hoofdstuk 9:

[size=3]"[/size][font=Garamond][size=3]123.[/size][/font][font=Garamond][size=3] O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is."[/size][/font]

http://www.redouan.nl/koran/koran009.htm (geluid aanzetten )

Ook staan in boeken als de "Weg van de Moslim" onderrichtingen om bij het kruisen van het pad van een ongelovige geen stap opzij te zetten om zo te tonen dat men de meerderwaardige is.

Iedereen die al moslims heeft tegengekomen weet dat ze de trottoirs graag helemaal inpakken en doen alsof je ze niet zien aankomen. Veel autochtonen gaan dan spontaan voor de moslims van het voetpad af.

Ik niet. Ik loop gewoon rechtdoor. Helemaal op het laatst worden ze op magische wijze plots wakker en gaan zelf opzij.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 14:06   #557
denkende mens
Partijlid

Standaard

Wat lees ik hier toch een onzin.
Die verzen uit de koran worden uit hun context gerukt want als je verder leest en ook ietsje terug leest in de koran dan begrijp je het hele verhaal:

de moslims waren in de 7 de eeuw een minderheid in den beginnen en werden vervolgde, afgeranseld en vaak gedood. HEt is indeze contex dat men zegt dat men niet moet onderdoen voor diegene die je pijn wil doen.

Vergeet niet dat er in de koran staat dat indien men slachtoffer is van een misdrijf het beter is de dader te vergeven dan wraak te nemen. Tevens staat in de koran dat men tijdens het voeren van oorlog gematigd moet zijn en indien de oorlog is afgelopen men terug goede relaties moet onderhouden met elkaar. Dus geen wrok behouden.

dat staat ook allemaal in de koran. Maar de rechtsen rukken teksten uit hun context en vinden alleen wat in hun kraampje past terwijl ze evengoed positieve zaken zouden kunnen vinden. Maar dat dat in de koran staat willen ze niet erkennen.
Oud 9 oktober 2004, 14:23   #558
denkende mens
Partijlid

Standaard

Als jullie de koran willen reciteren dan stel ik voor dat je dat dan wel volledig doet:

hoofdstuk 2 uit de koran vers 190 tot 192:

"190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

zo dat zijn wel heel belangrijke nuances he.
Oud 9 oktober 2004, 14:33   #559
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat lees ik hier toch een onzin.
Die verzen uit de koran worden uit hun context gerukt want als je verder leest en ook ietsje terug leest in de koran dan begrijp je het hele verhaal:

de moslims waren in de 7 de eeuw een minderheid in den beginnen en werden vervolgde, afgeranseld en vaak gedood. HEt is indeze contex dat men zegt dat men niet moet onderdoen voor diegene die je pijn wil doen.

Vergeet niet dat er in de koran staat dat indien men slachtoffer is van een misdrijf het beter is de dader te vergeven dan wraak te nemen. Tevens staat in de [size=3]koran[/size] dat men tijdens het [size=3]voeren van oorlog[/size] gematigd moet zijn en indien de oorlog is afgelopen men terug goede relaties moet onderhouden met elkaar. Dus geen wrok behouden.

dat staat ook allemaal in de koran. Maar de rechtsen rukken teksten uit hun context en vinden alleen wat in hun kraampje past terwijl ze evengoed positieve zaken zouden kunnen vinden. Maar dat dat in de koran staat willen ze niet erkennen.
Het is de Islam die anderen is beginnen pijn doen en niet omgekeerd.

Niemand had Mohammed gevraagd om de goden van Mekka te verbieden en de afgodendienaren te bestrijden.

Niemand had Mohammed gevraagd om karavanen te overvallen.

Niemand had Mohammed gevraagd om de Joden van de Banu Kuraza met honderden tegelijk af te slachten.

De Islam of de Onderwerping is een doortrapte manier om andere mensen zover te krijgen tot ze mee op oorlogspad en op plundertocht gaan. Waarom heeft de Koran anders een hoofdstuk met de naam "Al-Anfaal" of "De Oorlogsbuit"?

Citaat:

Toen de boodschapper van Allah (saaws) losgeld nam van de gevangenen van Badr voor de armen onder de Moehaadjiroewn, berispte Allah de Verhevene Zijn profeet voor wat hij aan het doen was, zeggende: “Het past een Profeet niet dat hij krijgsgevangenen heeft, totdat hij (de vijanden) op aarde heeft onderworpen. - dat wil zeggen: totdat hij de mensen ter dood heeft gebracht - Jullie wensen de wereldse vergankelijkheden, - dat wil zeggen: het losgeld - en Allah wenst (voor jullie) het Hiernamaals - dat wil zeggen: handelingen die leiden naar de beloning van de volgende wereld. - En Allah is Almachtig, Alwijs.” - dat wil zeggen: Almachtig dat hij jullie heeft geholpen, en Alwijs in wat Hij voor jullie wenst - “Als er niet een vastgestelde beschikking van Allah aan voorafgegaan was, dan zou een geweldige bestraffing jullie zeker hebben getroffen, wegens dat wat jullie hebben genomen.” - dat wil zeggen: het losgeld dat van de gevangenen is genomen - (Qor-aan, Soerat Al Anfaal (8, ayaat 67-68

Er bestaan drie interpretaties voor deze ayaat: ten eerste dat als er geen vastgestelde beschikking van Allah aan vooraf was gegaan over de mensen van Badr, zeggende dat Hij ze niet zou bestraffen, dan zou een pijnlijke bestraffing hen getroffen hebben omdat ze losgeld genomen hadden voor de gevangenen van Badr, en dit is de mening van al-Moedjaahid. Ten tweede dat als de beschikking van Allah niet vooraf was gegaan, die de oorlogsbuit halaal maakte, dan zou een pijnlijke bestraffing hen getroffen hebben, vanwege hun haast het van de mensen van Badr te nemen, en dit is de mening van Ibn ‘Abbaas(ra). Ten derde, dat als er geen vastgestelde beschikking van Allah aan vooraf was gegaan die zei dat Hij niemand zou straffen voor een daad uit onwetendheid, dan zou een pijnlijke bestraffing hen geraakt hebben vanwege wat zij namen, en dit is de mening van Ibn Ishaaq.

Na de openbaring van deze ayaah, zei de boodschapper van Allah (saaws): “Als Allah ons gestraft had zoals in deze ayaah is gezegd, dan zou niemand behalve jij zijn gered, o ‘Oemar.” (Omdat ‘Oemar er voor pleitte om ze te doden.)

3. De derde plicht van de moejaahid tegenover Allah: elke strijder zou het aan hem toevertrouwde geld (dat Allah aan hem heeft toevertrouwd) moeten beschermen, aangaande de oorlogsbuit die tot hem is gekomen, en dan niemand van hen er iets van zou moeten nemen, totdat het uitgedeeld is onder al diegenen die recht hebben op de oorlogsbuit, dat wil zeggen: zij die hebben deelgenomen aan de strijd en hulp boden tegen de vijand, aangezien eenieder van hen er recht op heeft. Allah de Verhevene zegt: “En het past een Profeet niet, dat hij iets achterhoudt (van oorlogsbuit). En wie iets achterhoudt, zal wat hij achterhield op de Dag der Opstanding meenemen…” (Qor-aan, Soerat Aali ‘Imraan (3), aayah 161)

http://www.al-islaam.com/al-islaam/m...rtikel8-2.html
De Islam is een leer van roven en plunderen. Het staat zo in de Koran en zo ondervinden wij het dagelijks in onze straten.

De moslimdieven zijn de plunderaars van Allah die Al-Anfaal aan het verzamelen zijn in de Dar-al-Harb.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 14:38   #560
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het is de Islam die anderen is beginnen pijn doen en niet omgekeerd.

Niemand had Mohammed gevraagd om de goden van Mekka te verbieden en de afgodendienaren te bestrijden.

Niemand had Mohammed gevraagd om karavanen te overvallen.

Niemand had Mohammed gevraagd om de Joden van de Banu Kuraza met honderden tegelijk af te slachten.
Zij zijn begonnen. Nee zij zijn begonnen. Niet waar zij zijn begonnen. Nee zij zijn begonnen.

Kijk jongen, niemand heeft de VS gevraagd om Irak binnen te vallen om nog maar iets te zeggen dat niet terzake doet. De wereldgeschiedenis is groot genoeg om voor elk idee of standpunt een goede reden te vinden. Alleen wat wil je daarmee bereiken??

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be