![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou niet van jezuïetenredeneringen. Ik kijk naar de konkrete FEITEN. Een idee óm het idee: sorry maar dat is goed voor mensen die meestal NIET met hun 2 voeten op de grond staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een goed begin.
Citaat:
Ik persoonlijk evalueer meningen liever op hun inhoud dan op hun 'afkomst'. Citaat:
Feit 1: Ik publiceer in HLN dat ik een aanslag wil plegen Feit 2: Ik pleeg een aanslag. Bekijk deze twee concrete feiten, en probeer er een verschil in te zien. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, maar moet je daarom akkoord zijn met de verkeersregels zoals ze nu door onze strot geduwd worden? Ik dacht het niet hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb niet bepaald het idee dat er onder de nazi’s ruimte was voor afwijkende meningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Minister-President
|
![]() Een sterk karakter.
![]() |
#546 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gebruiken van een atoombom is een misdaad tegen de menselijkheid, daar het het recht op leven van duizenden mensen schendt. Nogmaals: men kan zich niet op vrijheid beroepen om anderen hun vrijheid te schenden.
![]() |
![]() |
#547 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#548 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een vrije markt werkt niet als bedrijven niet failliet kunnen gaan. De financiële wereld is dan ook overgereguleerd. Toch komt links ermee weg dat het de schuld is van de vrije markt en er meer regulering moet komen. Integendeel, het is enkel deregulering die de financiële wereld gezond kan maken. Citaat:
Het is een feit dat de centrale bank de standaardintrestvoet bepaalt. Stel nu dat die centrale bank (de Fed in de VS, de ECB in Europa) die intrestvoet op 1% legt. Dan zijn projecten met een verwacht rendement van 0,5% niet interessant, daar het geld 'vastzetten' meer oplevert, nl. 1%. Projecten van 1,5% zijn echter wel interessant. Nu, als de Fed die intrestvoet op 1% legt, maar de werkelijke marktprijs (marktrentevoet) is 2%, dan heeft dat slechte investeringen tot gevolg: projecten van 1,5% zullen uitgevoerd worden, terwijl die eigenlijk nefast zijn daar ze een lager rendement halen dan de marktrentevoet. Op korte termijn heeft dit positieve effecten (het zogenaamd 'stimuleren van de economie'), op middellange en lange termijn maakt dit een economie kapot. De Fed wou de economie stimuleren na de dotcombubble, en dat heeft de Amerikaanse economie ernstige schade toegebracht, wat uiteindelijk mee resulteert heeft in de financiële en economische crisis die we nu hebben. En jawel, de Amerikaanse overheid heeft financiële instellingen wel degelijk aangezet op hypotheekrentes laag te houden (o.a. via de Fed), waardoor mensen die niet de financiële slagkracht hadden om een huis te kopen, dat toch konden doen. Alleen was ook dat een bubbel, die vroeg of laat moest barsten, eens de uitstaande schuld van de hypotheken hoger werd dan de onderliggende waarde van het huis.
![]() |
![]() |
#549 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders leef je in een totalitaire maatschappij....
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ontwijk de vraag niet. Gelooft u in vrije wil of niet? Maar dat is niet de enige illusie waar u in gelooft. Want de klassieke vrije markt theorie is ook gebaseerd op de illusie dat de mens rationeel is en altijd zijn hoogste nut zoekt. En dat is niet waar. mensen zijn ook irrationeel. En de klassieke theorie vergeet iets heel belangrijk, dat er goede en slechte mensen zijn. En dat zorgt voor transactie kosten. En die ondermijnen de vrije markt werking. Nogmaals geef ik u het advies u te verdiepen in het werk van het enige economische genie van de 20e eeuw: Ronald Coase. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik temidden opgehitste hooligans wiens ploeg net onterecht verloor tegen pakweg Galatasaray, het idee oproep om een paar belendende pittabars te gaan uitroken, dan ben ik wel degelijk verantwoordelijk te houden voor mijn daden en woorden ... als ge begrijpt wat ik bedoel. Nu ok, je begint je zin met "normaal". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ze het dan verkopen met de verkooppraat dat die producten veilig zijn, dan is niet de overheid verantwoordelijk. Dat is enkel en alleen de verantwoordelijkheid van het management van de banken. Zelfs niet van de eigenaars van de banken, omdat zij ook op de AV werden misleid. En waarom deden ze dat? Om 1 reden: zelfverrijking. Hebzucht, schraapzucht. Dat is de enige reden. En ik weet dat de transistors in uw brein beginnen te oververhitten als ik het over hebzucht heb, want de klassieke economische theorie houdt daar geen rekening mee. Uw software kan die logica niet bevatten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit dat u Coase als enige economisch genie van de vorige eeuw beschouwt, duidt op een zekere mate van vooringenomenheid, maar bon. Leg mij dan eens uit waarom mensen met slechte bedoelingen het vrijemarktsysteem ondergraven, want ik zie dat niet. (En zeg nu niet dat ik Coase moet lezen, ge kun het toch wel zelf uitleggen mag ik hopen.) Centrale planning werkt nooit omdat een centrale planner de informatie die hij nodig heeft om efficiënt te plannen enkel kan verkrijgen in een vrije markt. De reden daarvoor is het feit dat geld in een planeconomie een van zijn twee functies verliest. Geld wordt enkel een ruilmiddel en geen waarderingsmiddel. De centrale planner weet dus niet waar de waardecreatie plaatsvindt.
![]() |
![]() |
#556 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#557 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als u denkt dat u de enige slimmerik bent op aarde, en al de rest 'slaven van de overheid', vergist u zich. Ik zou dat niet doen, neerkijken op mensen met een andere overtuiging. Als ge deze vraag al ontwijkt is het erg. Citaat:
1 voorbeeldje wat betreft slechte bedoelingen. Het ontstaan van kartels en prijsafspraken. Als 2 dominante marktleiders mekaar in het geheim vinden om de marktwerking uit te schakelen, dan is er geen enkel marktmechanisme die dat kan herstellen. Het feit dat dat kan gebeuren hangt enkel af van de ethische ingesteldheid van 2 bedrijfsleiders. Ze moeten alle 2 corrupt zijn. Als er 1 van de 2 integer is, gaat het niet door. Als ze alle 2 integer zijn gaat het natuurlijk zeker niet door. Toeval speelt een grote rol. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
- defensie, maar dan echt defensie en geen buitenlandse avonturen in Afghanistan, Libië of Irak - justitie, maar zoveel mogelijk recht privatiseren d.m.v. arbitragerechtbanken - politie Citaat:
Citaat:
Daarnaast heb ik nooit gesteld dat ik de enige slimmerik ben, en dat de rest slaven zijn. U hebt blijkbaar de irritante neiging om mijn woorden bewust te verdraaien. Leer lezen. Citaat:
(Zo zijn er mensen die het begrip interpreteren als zou een vrije wil enkel mogelijk zijn als men niet beperkt is door intellectuele of emotionele beperkingen. Er zijn er ook die die voorwaarde niet stellen. Hoe u het begrip interpreteert, is dus wel degelijk relevant voor mijn antwoord.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 31 oktober 2014 om 18:08. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
tot hiertoe werd centrum geleid door de traditionele partijen en traditionele vakbonden; dwz als je een klacht neerlegt tegen het feit dat kleine vakbonden niet mogen meedoen aan de sociale verkiezingen, krijg je nul op het rekest; dat noemen ze dan "gelijke kansen". Volgens mij is het eerder machtsmisbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als uw libertair systeem zo perfect is, waarom overleeft het niet, waarom is het niet dominant? Citaat:
Natuurlijk is het nooit weerlegd. Het is een interessant ideetje, maar niet relevant. Als men uitgaat van bepaalde axioma's klopt het. Maar die axioma's kloppen niet, hé. De klassieke theorie heeft nooit voorspellende waarde gehad, net omdat de axioma's niet kloppen. |
|||||
![]() |
![]() |