![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ontkent u ook het feit dat er massaal veel nonnen werden verkracht net na de Congolese onafhankelijkheid? Wat is er met die kinderen van al die zwangere nonnen gebeurd? Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 april 2015 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, het standpunt van de kerk is 100% gericht op het geloof, ik merk daar niet veel rationaliteit in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf me verwonderen over het feit dat er geen bronmateriaal wordt aangegeven over dit feit. Professor Vermeersch moet zich toch ergens op baseren als hij dat in dat gesprek (waarvan het boek een neerslag is) vermeldt. Of geldt bronnenkritiek dan plotseling niet meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het kind hier dan dader? Hebt u trouwens al eens nagegaan waarop de kritiek van de Kerk juist gebaseerd is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er dan irrationeel aan het feit dat de Kerk aanneemt dat de bevruchting het begin is en dat het leven vanaf dat prille begin hoort beschermd te worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De primaire bronnen over deze feiten zullen we maar niet bovenhalen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die houding strookt niet met onze Westerse cultuur die voor zo'n zaken veel genuanceerder is. Ik vergelijk het met de eis van moslims om justitie te organiseren op basis van de sharia. Die eis staat even haaks op onze actuele Westerse cultuur als jouw politieke nastreven om vrouwen die de moeilijke beslissing moesten treffen om over te gaan tot abortus, in de gevangenis te doen gooien. En dit is niet "te zwaar" geformuleerd. Het is jouw houding die "te zwaar" is, omdat je je moeit met niet-gelovigen en die mensen iets wil opdringen uit jouw geloof. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis is de kritiek van de kerk vooral gebaseerd op het feit dat er een aantal embryo's verloren gaan tijdens het process. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Empatie is in wezen niet slecht, maar het moet ook gebalanceerd zijn. De empathie tov een embryo kan ten koste komen van de empathie tov van een volwassen mens. Het is dus een afwegen van gevoelens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men zou eigenlijk kunnen zeggen dat abortus irrationeel is, want u beperkt zelf de verspreiding van uw DNA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf kinderen maar het is niet dat ik daar een zware reflectie rond gehouden heb en tot de conclusie gekomen ben dat ik de Darwinistische weg moest volgen. Onbewust heb ik dit natuurlijk wel gedaan en hopelijk gaan mijn kinderen dit ook nog doen zodat ik nog eens kan genieten van kleinkinderen. Maar alles blijft gebaseerd op emoties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot enkele jaren geleden nam de kerk aan, op basis van zeer betrouwbare zij het zeer oude geschriften, dat masturbatie ook moord was. Want elke zaadcel, in christelijke omstandigheden geëjaculeerd, was een potentiële mens. Ben jij actueel van mening Jan, dat iedere m die masturbeert een moordenaar is ? (tussen haakjes: ferme discriminatie met vrouwelijke masturbeerders ...) Dus, Jan, nog enkele jaren geduld. Je opvolgers van de hevigste voorstanders van de strikste interpretatie van de oude boeken zullen binnen ten laatste 3 tot 5 jaren ook hun mening bijstellen, zodat het menselijk zal zijn dat de verscheurende keuze van de toekomstige mama, met welke uitkomst dan ook, gerespecteerd zal worden. En vanaf dat ogenblik, op basis van dezelfde oude geschriften, toch geen doodszonde, zelfs geen gewone zonde. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kerk baseert zich niet op de notie "empathie", net zoals onze wetgeving ook niet op dat element werd uitgewerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u niets vindt, gelieve dan dat eerlijk toe te geven en aldus uw beschuldiging in te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is ook niet zoiets als een 'Darwinistische weg'. Darwin heeft ons gewoon een verklaring gegeven waarom we ons gedragen zoals we ons gedragen. En in die zin is abortus vreemd gedrag. Bij andere diersoorten zien we dat niet. We zien wel dat een mannetje nakomelingen van andere mannetjes doden, om dan opnieuw met het wijfje te paren. Dus om het gedrag abortus te verklaren kunnen we er misschien van uitgaan dat de moeder het kind niet wil omdat ze de genen van de vader niet optimaal vindt. En ze wil haar tijd niet steken in een kind met 'niet geschikte ' genen. Ze beseft dat niet, want dat gedrag is geprogrammeerd. |
|
![]() |
![]() |