Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2016, 09:02   #541
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Deze foefelaarsregering is er eentje van 4 partijen.
Hierdoor is hij niet laaiend enthousiast.
+ Die kerels gaan weer op een of andere manier in onze portemonee snijden.
Niemand is hier enthousiast voor.
3 Vlaamse en een kleine Waalse die de Vlaamse domineert.
Wie heeft die ook alweer op de been gebracht?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 09:03   #542
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Duidelijk is dat de echte vlaamse rakkertjes over het algemeen niet graag slecht nieuws horen i.v.m. het regeringsbeleid.

Reden te meer om er alles aan te doen hun débacles breed uit te smeren.
U heeft zich vergist het zijn de sossen die altijd en overal gelijk moeten hebben en anders moet het volk heropgevoed worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 09:03   #543
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jouw (vroegere) laaiende enthousiasme voor "de verandering"-partij is ook niet meer wat het ooit was zo te horen...
Sommige mensen kijken nu eenmaal naar de daden en zijn geen partijslaaf die alles goedkeuren tot iemand anders aan de macht is. Ik kijk enkel naar beleid en zie economisch gezien geen enkel verschil met de voorgaande regeringen. Geen besparingen, enkel nieuwe manieren zoeken om de inkomsten te verhogen. Wie binnen de regering daar de verantwoordelijke voor is, zal mij een rotzorg zijn.

Maar je hebt dan types zoals Henri, die belastingsverhogingen toejuichen onder een PS regering, maar datzelfde beleid verfoeien onder een MR regering. Tjah...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 10 oktober 2016 om 09:04.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 09:04   #544
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vlamingen zijn masochisten, het is hun cultureel erfgoed.
Neen, het is de enige rol dat la Belgique aanvaard...
Oud 10 oktober 2016, 09:04   #545
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, die 4 partijen hé. Vreemde vraag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 10 oktober 2016, 09:05   #546
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik kijk met vrees naar dinsdag,hoe gaan deze bende belgicisten de werkende Vlaming nu weer kloten.
2

Het is dan ook nog het enige waar la Belgique goed in is...
Oud 10 oktober 2016, 09:05   #547
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jouw (vroegere) laaiende enthousiasme voor "de verandering"-partij is ook niet meer wat het ooit was zo te horen...
Inderdaad: ik had meer moeten relativeren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 09:06   #548
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn masochisten, het is hun cultureel erfgoed.
Ik ben geneigd om je gelijk te geven. Al zou het ook grenzeloos naief en onwetend kunnen zijn.
Oud 10 oktober 2016, 09:06   #549
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK maar de bloemen worden pas uitgereikt aan de meet.
Oud 10 oktober 2016, 09:08   #550
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben geneigd om je gelijk te geven. Al zou het ook grenzeloos naief en onwetend kunnen zijn.
En wie houdt hen zo grenzeloos naïef en onwetend???
En dan spreek ik over het kiesvee en meer moet dat niet zijn om zijn gelijk binnen te halen...
Oud 10 oktober 2016, 17:02   #551
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En wie houdt hen zo grenzeloos naïef en onwetend???
En dan spreek ik over het kiesvee en meer moet dat niet zijn om zijn gelijk binnen te halen...

Ik weet niet veel hoor Marie en dit wegens gebrek aan verdere interesse.
Wat ik wel weet zijn een paar basisvaststellingen.
We hebben in dit land "égalité" volgens de slogans. "Egalité veronderstelt dat iedere Belg een gelijke behandeling zou krijgen.
Wel; ik heb vastgesteld dat dit niet het geval is.
Ik weet wat het is wanneer bepaalde machtswellustelingen hun macht gebruiken om iemand op diverse gebieden te nekken. Ik weet ook dat deze mensen afgeschermd worden door de "Parlementaire onschendbaarheid"
Ik weet ook dat een heleboel parlementairen weten dat dit gebeurde en vertikken om collegiaal te zeggen tegen de dader dat "trôp te veel is geweest". Niet dus.
Moet ik mij dan nog zorgen maken over de waarde van de democratie?
Wat is dan nog het verschil tussen een dictatuur en de democratie ?
In beide stelsels sta je dan machteloos tegenover de willekeur.
Moet ik mij dan zorgen maken en nog verder debat voeren over details en onderlinge partij-verschillen?
Voor mij hoeft het niet meer.
En dat is dan geen gevolg van domheid maar uitsluitend het gevolg dat alle waarden door mij overboord werden gegooid.
Ik kan onmogelijk nog respect betonen voor zulke dader(s) en nog minder voor de meelopers die de smeerlapperij stilzwijgend goedkeuren.
Het fundament "égalité" waarop de democratie moet berusten werd verkracht en de details van deze democratie hebben voor mij dus geen waarde meer.
Een politieker moet een vriend zijn die rechtzet wat krom is en achter dergelijke vriend zoek ik niet meer.
Het onrecht zal dus nooit hersteld worden. Ik heb mij er al bij neergelegd.
Niet uit gemakzucht of onwetendheid. Maar de realiteit is erger dan de droom. Ik behoor dus tot het kiesvee maar niet omdat ik mezelf nog onwetend acht of naïef. U herziet dus best uw mening Marie want ik ben dus niet akkoord ditmaal. Er gebeuren nu eenmaal feiten in een mensenleven die niet te wijten zijn aan domheid.
Niet iedereen uit het plebs is dom.
Probeer daar maar rekening mee te houden.
En sommige "breedsmoelkikkers" op dit forum kaderen dat ook best eens in.
Maar ik kan of zal natuurlijk niet verhinderen dat ze hun eigen ego hoog schatten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 20:06   #552
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik weet niet veel hoor Marie en dit wegens gebrek aan verdere interesse.
Wat ik wel weet zijn een paar basisvaststellingen.
We hebben in dit land "égalité" volgens de slogans. "Egalité veronderstelt dat iedere Belg een gelijke behandeling zou krijgen.
Wel; ik heb vastgesteld dat dit niet het geval is.
Ik weet wat het is wanneer bepaalde machtswellustelingen hun macht gebruiken om iemand op diverse gebieden te nekken. Ik weet ook dat deze mensen afgeschermd worden door de "Parlementaire onschendbaarheid"
Ik weet ook dat een heleboel parlementairen weten dat dit gebeurde en vertikken om collegiaal te zeggen tegen de dader dat "trôp te veel is geweest". Niet dus.
Moet ik mij dan nog zorgen maken over de waarde van de democratie?
Wat is dan nog het verschil tussen een dictatuur en de democratie ?
In beide stelsels sta je dan machteloos tegenover de willekeur.
Moet ik mij dan zorgen maken en nog verder debat voeren over details en onderlinge partij-verschillen?
Voor mij hoeft het niet meer.
En dat is dan geen gevolg van domheid maar uitsluitend het gevolg dat alle waarden door mij overboord werden gegooid.
Ik kan onmogelijk nog respect betonen voor zulke dader(s) en nog minder voor de meelopers die de smeerlapperij stilzwijgend goedkeuren.
Het fundament "égalité" waarop de democratie moet berusten werd verkracht en de details van deze democratie hebben voor mij dus geen waarde meer.
Een politieker moet een vriend zijn die rechtzet wat krom is en achter dergelijke vriend zoek ik niet meer.
Het onrecht zal dus nooit hersteld worden. Ik heb mij er al bij neergelegd.
Niet uit gemakzucht of onwetendheid. Maar de realiteit is erger dan de droom. Ik behoor dus tot het kiesvee maar niet omdat ik mezelf nog onwetend acht of naïef. U herziet dus best uw mening Marie want ik ben dus niet akkoord ditmaal. Er gebeuren nu eenmaal feiten in een mensenleven die niet te wijten zijn aan domheid.
Niet iedereen uit het plebs is dom.
Probeer daar maar rekening mee te houden.
En sommige "breedsmoelkikkers" op dit forum kaderen dat ook best eens in.
Maar ik kan of zal natuurlijk niet verhinderen dat ze hun eigen ego hoog schatten.
Er zijn mensen die zich interesseren aan de politiek en er zijn er anderen... Maar die anderen moeten ook gaan stemmen en die anderen vormen het kiesvee dat men dwaas en dom wil houden...

Dat men dikwijls het plebs bij dat kiesvee onderbrengt zal wel zijn omdat ook heel veel mensen van dat plebs niet geinteresseerd is in politiek en zich meestal door de sossen, want die vertegenwoordigen, toch volgens hun eigen zeggen, de belangen van dat plebs, dus die zich meestal door de sossen in de luren laten leggen...
Oud 10 oktober 2016, 21:36   #553
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die zich interesseren aan de politiek en er zijn er anderen... Maar die anderen moeten ook gaan stemmen en die anderen vormen het kiesvee dat men dwaas en dom wil houden...

Dat men dikwijls het plebs bij dat kiesvee onderbrengt zal wel zijn omdat ook heel veel mensen van dat plebs niet geinteresseerd is in politiek en zich meestal door de sossen, want die vertegenwoordigen, toch volgens hun eigen zeggen, de belangen van dat plebs, dus die zich meestal door de sossen in de luren laten leggen...

Heb niks te maken met de door U geviseerde groepen Marie.
Ik weet dat ze bestaan en dat ze U alleen kennen als ze U nodig hebben of van uw goedheid kunnen profiteren. Ik heb zelf meer dan twintig jaar aan politiek gedaan op gemeentelijk vlak. Dus je moet mij de mentaliteit van kiesvee niet leren kennen. Maar deze vaststelling is zelfs mijn probleem niet.
Maar dat machthebbers maffiosie-praktijken misbruiken om andersgezinden financieel te benadelen is een vaststelling die niet past binnen een echte democratie. En wat mij vooral raakt is het feit dat andere verkozenen doen alsof hun neus bloedt als je hen er over aanspreekt.
En dit ondanks je onweerlegbare bewijzen voorlegt en aantoont dat de gebeurtenissen indruisen tegen hun eigen gestemde wetten.
Daaruit volgend hoeft dat gekrakeel op dit forum voor mij niet meer.
Ik weet beter. Ik kan nadenken en wikken en wegen en ....besluiten trekken.
Daarvoor hebben we hersenen gekregen.
Ze hebben mij in dit land alleen nodig om verkiezingsfolders te lezen waarin staat hoe goed ze zichzelf wel vinden en hoe ze handelen in het algemeen belang.
Mij vangen ze daar niet meer mee.
Een land waarin dergelijke praktijken kunnen heeft geen democratie.
Dit land en zijn politiek is verdorven.
Want verkozenen die onrecht bestendigen en gedogen zijn geen dienaars van het volk.
Ze kunnen wel pretenderen het te zijn maar de feiten leren mij dat ze dat niet zijn. Daarom ook hoeft de trammelant ook op dit forum voor mij niet meer.
Feitelijk hoef ik niks meer van die politieke rotzooi.
Ik krijg er gewoon braakneigingen van. Lezen en vaststellen hoe velen zich laten vangen via kleine verschillen en details is fustrerend.
Want de meerderheid is wel dom .....maar de meerderheid heeft steeds gelijk. Daar is niks aan te verhelpen. Wat ik natuurlijk niet meer opteer.
Vroeger misschien wel maar die tijd is voorbij.
Het volk heeft de leiders die het verdient te hebben.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 06:18   #554
subocaj

Standaard

Citaat:
Awel, die 4 partijen hé. Vreemde vraag.
Zal ik het anders stellen? Wie moest naar zijn vriend, de koning gaan om te melden dat hij een regering had en dat hij daarvoor al zijn Vlaamse eisen daarvoor minimaal voor 12 jaar in de diepvries heeft gestoken?
Oud 11 oktober 2016, 06:36   #555
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar de bloemen worden pas uitgereikt aan de meet.
Met de juiste "medische begeleiding" gaat het misschien nog lukken ook.
Oud 11 oktober 2016, 06:42   #556
subocaj

Standaard

Citaat:
Of de interesse volledig verloren in het oeverloos gelul, over hoe goed ze "de bevolking" verzorgen.
"De bevolking" zijn zij natuurlijk zelf en hun rijke vriendjes.

Bij het uitschot valt nog veel te rapen, dat zijn wij.
Oud 11 oktober 2016, 08:02   #557
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Heb niks te maken met de door U geviseerde groepen Marie.
Ik weet dat ze bestaan en dat ze U alleen kennen als ze U nodig hebben of van uw goedheid kunnen profiteren. Ik heb zelf meer dan twintig jaar aan politiek gedaan op gemeentelijk vlak. Dus je moet mij de mentaliteit van kiesvee niet leren kennen. Maar deze vaststelling is zelfs mijn probleem niet.
Maar dat machthebbers maffiosie-praktijken misbruiken om andersgezinden financieel te benadelen is een vaststelling die niet past binnen een echte democratie. En wat mij vooral raakt is het feit dat andere verkozenen doen alsof hun neus bloedt als je hen er over aanspreekt.
En dit ondanks je onweerlegbare bewijzen voorlegt en aantoont dat de gebeurtenissen indruisen tegen hun eigen gestemde wetten.
Daaruit volgend hoeft dat gekrakeel op dit forum voor mij niet meer.
Ik weet beter. Ik kan nadenken en wikken en wegen en ....besluiten trekken.
Daarvoor hebben we hersenen gekregen.
Ze hebben mij in dit land alleen nodig om verkiezingsfolders te lezen waarin staat hoe goed ze zichzelf wel vinden en hoe ze handelen in het algemeen belang.
Mij vangen ze daar niet meer mee.
Een land waarin dergelijke praktijken kunnen heeft geen democratie.
Dit land en zijn politiek is verdorven.
Want verkozenen die onrecht bestendigen en gedogen zijn geen dienaars van het volk.
Ze kunnen wel pretenderen het te zijn maar de feiten leren mij dat ze dat niet zijn. Daarom ook hoeft de trammelant ook op dit forum voor mij niet meer.
Feitelijk hoef ik niks meer van die politieke rotzooi.
Ik krijg er gewoon braakneigingen van. Lezen en vaststellen hoe velen zich laten vangen via kleine verschillen en details is fustrerend.
Want de meerderheid is wel dom .....maar de meerderheid heeft steeds gelijk. Daar is niks aan te verhelpen. Wat ik natuurlijk niet meer opteer.
Vroeger misschien wel maar die tijd is voorbij.
Het volk heeft de leiders die het verdient te hebben.
Het volk heeft niet de leiders die het verdient te hebben; het volk heeft de leiders die men hen wijsmaakt dat ze verdienen te hebben...
Niets is meer bespeelbaar dan een volk en daar heeft democratie niets, maar dan ook totaal niets mee te maken...
Zo worden goede politiekers door trouwe media uit de weg geruimd en wordt het schroot de hemel in geprezen... en dus zijn de politiekers zelf ook niet vrij en mogen alleen maar de voor hen uitgekozen paden bewandelen of ze verdwijnen... en er staan er honderden anderen klaar om hun plaats in te nemen en geen mens die een traan zal laten omdat ze uit de juiste overtuiging en moed er werden uitgestampt...
Alles is een groot toneelspel en in feiten wordt het alleen maar spannend, zoals nu, als het, door de groten der aarde, opgebouwde kaartenspel in elkaar dreigt te vallen omdat het zijn limieten van het uitzuigen van het volk heeft bereikt...
Enfin, voor die groten der aarde valt er nog veel te rapen; vraag is of het volk het nog gelaten zal ondergaan...

Daarom ook dat een massale invoer van vreemdelingen, die de inlandse cohesie totaal ongedaan maakt, de groten der aarde nu zo goed uitkomt...
Oud 11 oktober 2016, 08:06   #558
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zal ik het anders stellen? Wie moest naar zijn vriend, de koning gaan om te melden dat hij een regering had en dat hij daarvoor al zijn Vlaamse eisen daarvoor minimaal voor 12 jaar in de diepvries heeft gestoken?
En bij dat feit staat of valt heel de Belgische geschiedenis...
Man, man, wat kun je wauwelen...
Het enige dat je aanduidt is hoe corrupt heel die zogenaamde Belgische democratie wel is dat Vlaanderen al eeuwenlang op de knieën dwingt...
En wat was de keuze??? Blijven knielen en de hielen likken van de grote francofonie of van binnen uit hun eigen puisten doen openbarsten...
en dat dat laatste lukt en pijn doet bewijst het journaille dagelijks...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 oktober 2016 om 08:07.
Oud 11 oktober 2016, 08:22   #559
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat je aanduidt is hoe corrupt heel die zogenaamde Belgische democratie wel is dat Vlaanderen al eeuwenlang op de knieën dwingt...
En wat was de keuze??? Blijven knielen en de hielen likken van de grote francofonie of van binnen uit hun eigen puisten doen openbarsten...
De Belgische geschiedenis ?
Belgie: het land waar ze belastinggeld verkwisten: Johan Verminnen, jaren geleden. Die man had méér inzicht dan onze minis. van financiën.
Oud 11 oktober 2016, 08:23   #560
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Belgische geschiedenis ?
Belgie: het land waar ze belastinggeld verkwisten: Johan Verminnen, jaren geleden. Die man had méér inzicht dan onze minis. van financiën.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be