Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2021, 17:01   #541
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus een abortus vind je minder afschuwelijk dan een vrouw aansporen verantwoorder te vrijen?
Bijna 50 miljoen per jaar...

Maar als die vrouwen verstand krijgen of beter geholpen worden hebben die eugenetici natuurlijk minder weefsel om hun sinistere wetenschappen op uit te voeren.
Daar krijgen we weer het riedeltje over die oliedomme vrouwen.

https://www.guttmacher.org/news-rele...-1990-and-2014

Citaat:
While emphasizing the importance of efforts to ensure universal access to quality family planning services, the researchers also noted that their findings provide further evidence that even if all women and couples who wish to avoid pregnancy had universal access to contraception, unintended pregnancies and abortions would still occur. Women may become pregnant as a result of sexual violence, contraceptive methods may fail, and women who initially wish to have a child may experience a change of circumstances after they become pregnant. Therefore, access to safe abortion is essential so that women who need abortion care don’t have to resort to unsafe procedures.
Het WHO ziet die dommerikjes toch niet als dominante factor hoor. Mss zou u ze beter eens gaan infilteren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 17:07   #542
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Daar krijgen we weer het riedeltje over die oliedomme vrouwen.

https://www.guttmacher.org/news-rele...-1990-and-2014

Het WHO ziet die dommerikjes toch niet als dominante factor hoor. Mss zou u ze beter eens gaan infilteren.
Het WHO is geen bron he. Dat zijn lobbyisten.
Oud 7 januari 2021, 17:10   #543
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het WHO is geen bron he. Dat zijn lobbyisten.
Fake News. Ik had beter de website van de Faith & Freedom Coalition geraadpleegd zeker?
Oud 7 januari 2021, 17:14   #544
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fake News. Ik had beter de website van de Faith & Freedom Coalition geraadpleegd zeker?
De vraag was of een abortus erger is dan aanzetten tot verantwoord seks gedrag. Dat is de hoofdoorzaak van ongewenste zwangerschappen.
In Bijbelse tijden deed men zelfs schapendarm rond hun flosj om zwangerschappen te voorkomen. Vandaag met alle middelen van doen geraakt men nog zwanger? Sensibilisering is dan verkeerd, waarom?
Omdat het de lompigheid van 50 miljoen vrouwen jaarlijks openbaart?
Oud 8 januari 2021, 19:38   #545
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag was of een abortus erger is dan aanzetten tot verantwoord seks gedrag. Dat is de hoofdoorzaak van ongewenste zwangerschappen.
In Bijbelse tijden deed men zelfs schapendarm rond hun flosj om zwangerschappen te voorkomen. Vandaag met alle middelen van doen geraakt men nog zwanger? Sensibilisering is dan verkeerd, waarom?
Omdat het de lompigheid van 50 miljoen vrouwen jaarlijks openbaart?
U zal dan wellicht voorstander zijn van meer homosexualiteit. Meer homoseks --> minder zwangerschappen ---> minder ongewenste zwangerschappen ---> minder abortussen.

Kan toch niets op tegen zijn?
Oud 8 januari 2021, 20:31   #546
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zal dan wellicht voorstander zijn van meer homosexualiteit. Meer homoseks --> minder zwangerschappen ---> minder ongewenste zwangerschappen ---> minder abortussen.

Kan toch niets op tegen zijn?
Gewoon van vrouwen geen opperwezens maken en ze betere seksuele opvoeding geven, volgens de normale biologie.

Als meeste koppels ongewenste zwangerschappen kunnen vermijden, moeten die vrouwen daar een voorbeeld aan nemen en beter over hun vruchtbaarheid waken.

Baas over eigen buik begint bij verantwoord seksgedrag. Amen.
Oud 8 januari 2021, 21:12   #547
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon van vrouwen geen opperwezens maken en ze betere seksuele opvoeding geven, volgens de normale biologie.

Als meeste koppels ongewenste zwangerschappen kunnen vermijden, moeten die vrouwen daar een voorbeeld aan nemen en beter over hun vruchtbaarheid waken.

Baas over eigen buik begint bij verantwoord seksgedrag. Amen.
Wat heb je tegen mijn inbreng. Meer homo's ---> minder abortussen. Fijn toch? En dan moet je ook niet steeds je misogynistsiche gal spuwen.
Oud 8 januari 2021, 21:21   #548
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heb je tegen mijn inbreng. Meer homo's ---> minder abortussen. Fijn toch? En dan moet je ook niet steeds je misogynistsiche gal spuwen.
Ik vind dat een non argument en de ernst met de draak steken.
Volgens mij hebben velen gewoon geen hart als ze zo harteloos blijven na het zien van zulke ingreep.
Dat is geen keuze of zelfbeschikking, het is het doden van een onschuldig wezen wat pertinente moord is.
Hoe vaak men zich ook verschuilt achter een wet. Als de wet werkelijk een maatstaf was werden 500 vrouwen per jaar vervolgd voor moord omdat ze een laattijdige abortus in buitenland laten uitvoeren. Vrouwelijke besnijdenissen zijn ook legaal in andere landen, als ouders even over en heen reizen is er dus wettelijk geen probleem?

Zie ik kan ook vreemde paralellen trekken, maar dan iets concreter

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 januari 2021 om 21:23. Reden: Vrouwelijke besnijdenissen
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 22:48   #549
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij hebben velen gewoon geen hart als ze zo harteloos blijven na het zien van zulke ingreep.
Dat is geen keuze of zelfbeschikking, het is het doden van een onschuldig wezen wat pertinente moord is.
Hoe vaak men zich ook verschuilt achter een wet. Als de wet werkelijk een maatstaf was werden 500 vrouwen per jaar vervolgd voor moord omdat ze een laattijdige abortus in buitenland laten uitvoeren. Vrouwelijke besnijdenissen zijn ook legaal in andere landen, als ouders even over en heen reizen is er dus wettelijk geen probleem?

Non-argument? Ik probeer enkel te rijmen hoe u enerzijds klaagt over het aantal abortussen en anderzijds homoseks veroordeelt terwijl het toch duidelijk is dat het 1 een gunstig effect heeft op het ander. Ik zie dus niet in waarom dit een vreemde parallel zou zijn.

En probeert u vooral de wet niet te verwarren met uw persoonlijke beschouwing. Dat is idd een beetje weird.
Oud 9 januari 2021, 14:10   #550
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik ben daar uniek in. Door mensen als Marc Van Ranst en dergelijke ben ik gaan inzien dat vaccins alleen maar een business is waar een paar rijker van worden.
Ik was niet tegen vaccineren, tot corona.
Mijn onderzoek leed ertoe dat men geaborteerde baby’s hun stamcellen neemt om het virus in te kweken.

Als een moslim halal voedsel mag eisen, mag ik dan vaccins eisen waar men geen foetale cellen of dieren bij gebruikte?
Kunt u even een link geven naar een onderzoek wat uw beweringen bewijst?
Want eerder zag u al programma's over tienerzwangerschappen als uw " wetenschappelijk studiemateriaal".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 14:21   #551
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gelukkig deelt deze samenleving uw opvattingen niet en nemen dit ook niet ernstig.
Redeneren is ook niet uw sterkste kant, het is niet omdat vrouwen die voorbij de toegelaten periode in dit land zijn maar in Nederland nog wel legaal abortus doen, dat ze onder de noemer" moord" zouden vallen.

Omdat wat die vrouwen doen, nog altijd een legale abortus is, in Nederland en geen enkele wet hen verbiedt om daar gebruik van te maken.

Uw vergelijking met besnijdenissen is nogal ranzig, omdat dit het verminken van meisjes betreft met levenslange gevolgen, ooit al eens met vrouwen die besneden zijn gesproken over die levenslange gevolgen?

Het land met de meeste besnijdenissen onder meisjes is trouwens Egypte, geef maar eens de link waaruit blijkt dat de wet dit daar toelaat of in omringende landen.

Stop eens met uw onzin, en pleur niet steeds van alles in discussies wat nergens op staat.
Oud 9 januari 2021, 14:25   #552
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Die mogen het corona vaccin nemen, ik niet want is potentieel teken van het beest. Het is het parcours daar naartoe.

Ik geloof dat een gezonde levensstijl beter bijdraagt op de lange termijn dan te vaccineren tegen ziektes zonder naar de oorzaak ervan te gaan. Dan wordt het alleen maar erger. En ook corona virussen zullen zich aanpassen door mutatie. Het is reeds gebeurd en ze weten niet of de vaccins werken tegen de mutant van covid19.
Wat baat het dan?
Tuurlijk schat, eet een appel en jij krijgt geen corona, goed? Ik hoop niet dat u verantwoordelijk bent voor opgroeiende kinderen! Je zult maar een moeder hebben die denkt dat een bord spinazie wel helpt tegen polio.
Oud 9 januari 2021, 14:26   #553
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u even een link geven naar een onderzoek wat uw beweringen bewijst?
Want eerder zag u al programma's over tienerzwangerschappen als uw " wetenschappelijk studiemateriaal".
Die tienershow gebruikte ik nergens als argument, dat gaf ik als surplus mee om een praatje te maken. In uw verdediging zou dat als argument kunnen dienen voor abortus, hoewel ik het daar wel oneens mee zou zijn.

https://www.sciencemag.org/news/2020...se-fetal-cells

Voor je onderstaande bron aanvalt, het is een film van een man (Stanley Plotkin) die bevestigt dat ze materiaal namen van geaborteerde baby’s voor de incubatie van een virus voor vaccins.
https://www.bitchute.com/video/QYQkcMyefWbf/
Oud 9 januari 2021, 14:28   #554
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig deelt deze samenleving uw opvattingen niet en nemen dit ook niet ernstig.
Redeneren is ook niet uw sterkste kant, het is niet omdat vrouwen die voorbij de toegelaten periode in dit land zijn maar in Nederland nog wel legaal abortus doen, dat ze onder de noemer" moord" zouden vallen.

Omdat wat die vrouwen doen, nog altijd een legale abortus is, in Nederland en geen enkele wet hen verbiedt om daar gebruik van te maken.

Uw vergelijking met besnijdenissen is nogal ranzig, omdat dit het verminken van meisjes betreft met levenslange gevolgen, ooit al eens met vrouwen die besneden zijn gesproken over die levenslange gevolgen?

Het land met de meeste besnijdenissen onder meisjes is trouwens Egypte, geef maar eens de link waaruit blijkt dat de wet dit daar toelaat of in omringende landen.

Stop eens met uw onzin, en pleur niet steeds van alles in discussies wat nergens op staat.
Ik zag hier meer tegenstanders dan voorstanders? Perceptie zeker?
De dood is ook permanent hen alice. Dus de besnijdenis is in uw logica minder erg dan een abortus?
U beantwoordt de vraag daarbij niet. Is een laattijdige abortus (na 12w) in buitenland uitvoeren moord volgens onze wet?
Oud 9 januari 2021, 14:29   #555
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk schat, eet een appel en jij krijgt geen corona, goed? Ik hoop niet dat u verantwoordelijk bent voor opgroeiende kinderen! Je zult maar een moeder hebben die denkt dat een bord spinazie wel helpt tegen polio.
Maar we kunnen polio niet vergelijken met een virus waar kinderen natuurlijk van genezen he.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 januari 2021 om 14:30.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 15:25   #556
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zag hier meer tegenstanders dan voorstanders? Perceptie zeker?
De dood is ook permanent hen alice. Dus de besnijdenis is in uw logica minder erg dan een abortus?
U beantwoordt de vraag daarbij niet. Is een laattijdige abortus (na 12w) in buitenland uitvoeren moord volgens onze wet?
kunt u iets van logica hanteren in uw redeneringen?
Waar leest u dat ik het verminken van meisjes " minder erg " zou vinden, omdat ik uw opvattingen over abortus niet deel?
Ik heb uw vraag wel degelijk beantwoord, abortus, ongeacht in Nederland of hier is geen moord.
Omdat dit louter in uw perceptie zo is, prima dat u dat vindt, maar gelukkig is dit niet een gedachtengoed waarop wetgeving zich baseert.
Oud 9 januari 2021, 15:27   #557
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar we kunnen polio niet vergelijken met een virus waar kinderen natuurlijk van genezen he.
Bedoeld u met " een virus" datgene wat nu wereldwijd duizenden doden maakt, ook hier?
Al gehoord over besmettelijkheid?
Oud 9 januari 2021, 15:35   #558
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die tienershow gebruikte ik nergens als argument, dat gaf ik als surplus mee om een praatje te maken. In uw verdediging zou dat als argument kunnen dienen voor abortus, hoewel ik het daar wel oneens mee zou zijn.

https://www.sciencemag.org/news/2020...se-fetal-cells

Voor je onderstaande bron aanvalt, het is een film van een man (Stanley Plotkin) die bevestigt dat ze materiaal namen van geaborteerde baby’s voor de incubatie van een virus voor vaccins.
https://www.bitchute.com/video/QYQkcMyefWbf/
Nee, echt dit is dan waarop u zich baseert?
Vaccins worden niet door één "true creator" gemaakt maar door wetenschappers die samenwerken in laboratoria, wat voor corona betreft, zelfs wereldwijd op hetzelfde moment en nergens wordt beweerd dat ook maar iets te maken heeft met stamcellen uit materiaal afkomstig uit abortussen.
U doet dus beweringen die nergens op slaan met schimmige info op het internet als basis.

Bij u is echt alles goed om abortus voor te stellen als " het werk van de duivel".
Oud 9 januari 2021, 19:06   #559
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kunt u iets van logica hanteren in uw redeneringen?
Waar leest u dat ik het verminken van meisjes " minder erg " zou vinden, omdat ik uw opvattingen over abortus niet deel?
Ik heb uw vraag wel degelijk beantwoord, abortus, ongeacht in Nederland of hier is geen moord.
Omdat dit louter in uw perceptie zo is, prima dat u dat vindt, maar gelukkig is dit niet een gedachtengoed waarop wetgeving zich baseert.
Lieve alice,

Denk je dat de mening omtrent abortus niet verdeeld is in dit land?
(Laten we die paralel maar negeren, ze was een weerwoord op Elio’s irrationeel argument)
Oud 9 januari 2021, 19:10   #560
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoeld u met " een virus" datgene wat nu wereldwijd duizenden doden maakt, ook hier?
Al gehoord over besmettelijkheid?
Ja. Maar jij kan doden niet als argument gebruiken omdat je mensen al van in de baarmoeder wilt doden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be