![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, ik ben zelfs heel blij dat ik vanuit en door het christelijk geloof die niet wisselvalligheden van bepaalde ontwikkelingen volg. Het christelijk geloof heeft duidelijk krijtlijnen en die hebben een bijzonder waarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nog zo eentje, vandaag hoorde ik een zwarte vrouw in 'De 7e Dag' beweren dat zwarten niet racistisch kunnen zijn. Dat is dus nog zo'n privilege die ze zichzelf toemeten... Net zoals er een samenscholingsverbod is, maar er wordt een uitzondering gemaakt voor die betoging van "Black Lives Matter"...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 juni 2020 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is ook niet verboden om achter een dergelijk achterlijke standpunt te staan. Duidelijkheid is goed, dan weet je ook wie je rechts laat liggen in de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
|
![]() Een standpunt kun je achterlijk vinden, maar het blijft een democratisch standpunt, zolang daar geen geweld of dwang aan te pas komt.
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de betiteling kunnen we gerust discussiëren. En wordt het misschien interessant. Kunt u daarom eens uitleggen waarom u "een dergelijk standpunt achterlijk" vindt? Argumenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ook opvalt, is dat dpg en dalibor graag allerlei etiketjes kleven (hier: "achterlijk"), maar eigenlijk nooit uitleggen waarom ze dat doen. Het toont eigenlijk hoe zwak ze eigenlijk wel staan. Als het om inhoud gaat, zijn ze in geen mijlen te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() Ja, net als veel moslims, blijf je samen met Sneppe-achtige wezens, achter een onveranderlijke, vastgeroeste verwerpelijke ethiek staan.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juni 2020 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 7 juni 2020 om 18:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Citaat:
Leven en laten leven, dat zou de kern van een multiculturele samenleving moeten zijn. Dat een christen (sommige christenen) voor zichzelf dit verwerpelijk vinden, dat is hun zaak. Dat ze de wet willen aanpassen naar hun ethiek is hun recht. Het wordt anders als ze proberen geweld of dwang te gebruiken om hun doel te bereiken. Dat is iets dat ik bij moslims wel zie.
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het zo erg gesteld met jullie dat je geen inhoudelijke argumenten kunt aanbrengen om jullie standpunt te verdedigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noem mij een verkozen moslim die achterlijke praat over holebi's verkondigt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zit dan het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | ||
|
![]() Citaat:
Er is homohaat door niet-verkozen moslims, en een quasi stilzwijgen door de traditionele partijen. We kunnen natuurlijk wachten tot er een sharia partij aan de macht komt en ondertussen de kop in het zand steken. De traditionele partijen zijn bijzonder bedreven in die attitude. Ik stel ook voor dat discriminerende moslims, zoals Abou Jah-Jah, wel jarenlang een spreekbuis krijgen in de Vlaamse media. Hier zien we hoe hij daarover denkt : https://www.gva.be/cnt/dmf20141115_0...-homoseksuelen Abou Jah-Jah wilde dus bepaalde minderheden beschermen in de samenleving, maar niet mensen die gediscrimineerd worden voor hun seksuele voorkeur... Citaat:
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 juni 2020 om 18:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() U noemt dat wisselvalligheden, ik noem dat evolutie, vooruitgang.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juni 2020 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest: uiteraard is er homohaat bij veel moslims. Maar als we dan toch in termen als "eigen volk eerst" moeten denken, zou het misschien ook consequent zijn om voor "eigen deur eerst" te vegen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juni 2020 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach. Mijn "White Privilege" is dan weer dat ik niet op straat kom om te betogen, protesteren, rellen, plunderen, brand stichten...als er 'n witte crimineel aangehouden wordt of daarbij toevallig 't loodje legt. Pas op, ik keur niet goed wat er met George Floyd gebeurd is, maar wie spreekt over de zwarte slachtoffers gevallen door de rellen, David Dorn bvb, is er ook maar iemand die zijn naam kent? Geen crimineel, 'n agent op rust die anderen wou beschermen tegen plunderaars. Het filmpje van hoe hij werd doodgeslagen door 'n laffe bende doet de ronde op sociale media, ik link er niet naar want 't is misselijkmakend. Zijn leven doet blijkbaar niet ter zake, en hij is niet de enige...totnogtoe. https://rmx.news/article/article/vid...floyd-protests
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart "homohaat" met "afkeuring van homoseksueel gedrag". Als homoseksuelen in elkaar geslagen worden, dan is dat homohaat. Als men bemerkingen heeft bij homoseksueel gedrag, dan is het dat niet. Zelfs dpg gaf aan dat dit een mening is die door de wetgeving niet strafbaar wordt geacht. Dus, geen "haat".
|
![]() |
![]() |