![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De normale attitude dat iedereen uw vijand is, maar je soms pakten kan sluiten met sommige vijanden, wordt daardoor aan de kant gezet, met alle nefaste gevolgen van dien. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2020 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleurbalkjes.
Op de kaart ziet men de ingekleurde zones. Blijkbaar is men daar ook creatief in? https://www.facebook.com/10000163475...29306/?app=fbl
![]() |
#544 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik niet. Maar de machinerie die "het goede" wil implementeren, kan niet denken zoals het "slechte" strategisch denkt, en is daar dus niet tegen bestand. Om tegen het slechte kunnen te winnen, moet je immers gewoon slechter zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat doe je dan bv. met een nobel mens die zich oefent in allerlei gevechtsporten zonder die ooit 'slecht' te gebruiken, maar zo wel in staat is om beschermend op te treden? Het ontwikkelen van capaciteit en kunde is toch nog iets anders dan de wijze van het gebruik ervan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag het voor een vriend. ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Modern_satanisme Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 3 september 2020 om 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2020 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spanje volledig rood?
Volgens België wel en volgens Spanje niet? https://www.facebook.com/1166198320/...31231/?app=fbl Toch raar hoor.
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierbij gebruik ik de termen "goed" en "kwaad" zoals gangbaar ethisch gedefinieerd (want in mijn denkwereld is het natuurlijk omgekeerd). Mijn idee is dat wat wij het "kwade" noemen de echte zin van het leven is, maar dat wij, als onvolmaakte wezens, beseffen dat wij het echte kwade niet tot uitvoering kunnen brengen, en dus tot een wederzijds compromis moeten komen met onze vijanden (al het andere leven), en dat compromis is wat gangbaar "het goede" genoemd wordt. Concreet voorbeeld: het "kwade", elkaar uitmoorden, is onze echte levensopdracht. Maar aangezien de meesten onder ons beseffen dat dat niet gaat lukken zonder zelf uitgemoord te worden, maken wij een afspraak met elkaar, om ons mutueel falen achter te verbergen: "wij gaan elkaar niet vermoorden". Gewoon omdat wij beiden te onmachtig zijn om dat te doen. En dat noemen we dan "het goede". Maar er zou uiteraard totaal geen aanleiding zijn om tot dat goede te komen, mocht er aanvankelijk niet het echte doel aanwezig zijn van elkaar af te maken he. De combinatie van het kwade en onze onkunde, is wat tot het goede leidt. Het goede is het falen van het kwade door onkunde. Ik ben een bijzonder goed mens, omdat ik heel veel schrik heb van mijn vijanden, ttz, alle andere mensen op een paar na. Ik heb totaal geen idee hoe ik die allemaal moet afmaken. Dat maakt van mij de goedheid zelve. ![]() Blijkt dat dat inderdaad, tot mijn verbazing, redelijk goed overeenkomt met wat ze daar "modern satanisme" noemen. Voor mij is het gewoon mijn theorie van de ethiek uit een evolutionair en spel-theoretisch kader afgeleid. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2020 om 06:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 september 2020 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maw, je gaat enkel maar iemand vermoorden als je denkt dat je het zal kunnen verbergen, maar als je dat denkt, dan ga je ervoor, uiteraard. Ik heb daar niet de minste twijfel over. De enige reden waarom je dat niet doet, is de onzekerheid over je kunde om dat verborgen te houden en de onzekerheid over uw kunde om de schijn hoog te houden. Je merkt dat met wetten zonder straffen op he ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2020 om 06:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 september 2020 om 06:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs: inzicht is voortschrijdend he. Je zou kunnen zeggen dat natuurkunde ook absurd is, want redelijk recent als gedachtengoed. Het is natuurlijk ook mogelijk dat inzicht niet altijd evolutionair voordelig is, soms kan idioot zijn beter helpen overleven natuurlijk. Dat is trouwens ook lang zo geweest, tot inzicht ook tot concreet grotere vernietigingsmacht kon leiden he. Het is pas als inzicht omgezet kan worden in macht, dat het evolutionair een voordeel biedt. Hogere wiskunde zonder verdere militaire toepassing is waarschijnlijk iets dat evolutionair nadelig is, omdat je je energie steekt in iets dat niet helpt om anderen af te maken. Maw, ZELFS al is zeker inzicht geregeld "weggeselecteerd", dat wil nog niet zeggen dat het een verkeerd inzicht is. Het geeft enkel aan dat het komen tot dat inzicht niet helpt in de strijd en dus bij het kamp van de losers terecht komt. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2020 om 06:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het blijft zo dat wat jij 'inzicht' noemt: - compleet ahistorisch is - op elk niveau geen basis biedt voor stabiliteit (eens te meer als iedereen bewust gaat denken als jij) - de logica van conflicten (ontstaan en verloop) te 'rationeel' inschat - de hogere doelen in het leven draineert door alles te enten op conflict dat het anderzijds toch niet kan beheersen. Maar zelfs als je zou 'winnen', zou die 'winst' geen betekenis hebben. Daartegenover staat het échte goede. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 september 2020 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2020 om 07:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |||
Europees Commissaris
|
![]() 'Mijn visie kan alles verklaren' 'Ben je er al deftig mee bezig geweest?' 'Heeft geen belang'.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 september 2020 om 07:53. |
|||
![]() |
![]() |