![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | ||
Parlementslid
|
![]() "Inderdaad, het wordt steeds beter. Iedere keer weer toont u aan dat u nog niet de helft van wat ik schrijf eigenlijk leest. Nergens stel, beweer of suggereer dat de evolutietheorie zich enkel en alleen op archeologische vondsten baseert. Wel is dat een van haar belangrijkste elementen. De genetische samenhang is dat veel minder en bewijst in se niet dat er evolutie is geweest."
Tja het is misschien omdat U eigenlijk niets konretes shrift. U spreekt over "archeologische dierlijke vondsten"... welke? Omineuse dinousariërresten tijdens Homo sapiens, ja? U shrijft: "mutatie binnen de soorten die zich kunnen voortplanten, maar dat is geen evolutie." Maar dit is juist evolutie. Een dier of plant evolueert enkel en alleen omdat er mutatie is. Er is altijd mutatie. En als het een goede mutatie is is het goed voor het dier (of mens, wat biologisch gezien ook een dier is) of plant. Dus heeft het meer kansen zijn genen verdertegeven en dus ook de mutatie. Een geef eens alleen een "soort" dat zich niet "kunt voortplanten"??? U shrift: "Daarnaast zijn er bepaalde soorten onlangs opgevist die volgens diezelfde theorie al lang uitgestorven moesten zijn". Geef eens 1 voorbeeld. Mutatie betekend niet dat er enkel voordelen zijn, er kunnen ook nadelen ontstaan, natuur is altijd een compromis tussen voor- en nadelen, maar als de nadelen overwiegen is de kans heel goot dat dit "soort" verdweend. Dus zeg eens konkreet welk "soort" "al lang uitgestorven" moet zijn. U shrift: "De genetische samenhang is dat veel minder en bewijst in se niet dat er evolutie is geweest." Dan verklaar eens waroom een veranderd gen ook "eigenschapen" van (gestellen, cellen, etc) veranderd. Je kunt zelf nieuwe "gestellen" maken. (En ik dacht god alleen kan nieuwe schepselen maken...) Word eens konkreet aub (Sorry voor dit schlecht Nederlands, maar dit terrein is mijn stockpaardje ![]() [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 12 augustus 2005 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nog nooit leven uit levenloze materie in een labotorium tot stand gebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar ben ik ook zeker van, Jan.
Nog nooit is men er in geslaagd om leven te creëren. Zelfs eencelligen zijn veel te complex om na te bootsen. Wanneer we niet alle informatie kennen over bijvoorbeeld bacterieel DNA, hoe kunnen we het dan nabootsen? Hoe kan een elektrische stroomstoot trouwens van dode materie een werkende cel maken? Weet u hoe complex een levend wezen is, zelfs al is het een eencellige? |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In 1 van je vorige posts haal je aan dat in de oceaan organismen leven waarvan men dacht dat het tussenschakels waren en die dus eigenlijk al lang uitgestorven moesten zijn. Dit haal je aan als bewijs dat evolutie niet kan. Ik ben eerder geneigd naar het omgekeerde. Het feit dat er nu nog tussenschakels gevonden worden, en die het overleven, kan ook naar voor geschoven worden als bewijs van de evolutietheorie[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pieke : 12 augustus 2005 om 15:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door lomeanor : 12 augustus 2005 om 15:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Parlementslid
|
![]() Jazeker weet ik hoe complex een levend wesen is.
Ok ik was misschien een beetje te snel, het was uit anorganische materie organische maken. Dus proteeine, aminozuuren, nucleotide, vetzuuren (de cellmembraan bestaat uit vetzuuren) etc. Een ander experiment maakte uit proteeine -> "microsphären", dus een soort cellmembraan. Dus is het "theoretisch" mogelijk uit materie "leven" te maken. Nu beandwoord eens een van mijn 3 vraagen. Misschien met deze omineuse dinosaurier aanvangen??
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was geen leven. Nog nooit werd tot op heden in een laboratorium (en ondertussen zijn we toch al bijna vijftig jaar verder en is de wetenschap sterk gegroeid) leven uit levenloze stof geschapen. M.a.w. het empirisch controlemiddel voor de theorie ontbreekt nog steeds. Het is en blijft een totaal onbewezen hypothese. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aminozuren maken is iets heel anders dan leven creëren. Aminozuren zijn niet meer dan producten, of bouwstenen. Wat we met leven bedoelen, is de complexe machinerie die deze bouwstenen produceert.
Laat me het verduidelijken met een vergelijking: wanneer we synthetisch melk kunnen vervaardigen, wilt dat niet zeggen dat we een koe kunnen creëren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door lomeanor : 12 augustus 2005 om 16:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Parlementslid
|
![]() Dan bent je ook an't liegen. Maar daar is GEEN ENKEL bewijs dat god existeert;
Wie is nu deze omineuse dino??
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En juist op de loutere veronderstelling van een plotseling ontstaan van eencelligen uit dode stof is heel de theorie gebouwd. De grond is dus totaal onbewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn genoeg theologische en filosofische godsbewijzen. Wetenschappelijk is er inderdaad nog geen enkel bewijs, maar hoe kan men een materieel bewijs vinden van iets dat geen substantie heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heeft u niet geluisterd naar de uitleg over het plotseling ontstaan van eencelligen. Dat gebeurde niet over miljarden jaren, maar wel op een welbepaald moment. Dat beweert men toch. Toen waren er omstandigheden waarop "plotseling" levenloze stof tot leven werd omgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig is er trouwens een hele beweging die het neo-darwinisme verlaat en eerder stoelt op een modern creationisme. De complexiteit van leven in beschouwing genomen, concluderen die namelijk dat evolutietheoriën als in het neo-darwinisme onmogelijk zijn. Sinds het ontstaan van deze aarde is er immers veel te weinig tijd voorbij gegaan om met enkel random mutaties een resultaat als dit te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |