Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 09:40   #541
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
een beetje puberaal niet?

naar ik meen is er na de (belgische) nationale feestdag ook wat oproer geweest omdat enkele flaminganten een of andere optocht kwamen verstoren met vlaamse vlaggen; toen werd er hier en daar ook schande over gesproken dat die mensen werden opgepakt, afgevoerd en administratief aangehouden tot het einde van de manifestatie... (een aanslag op de 'vrije meningsuiting'!); ik vond dat toen terecht, net zoals nu overigens...

er moet echter wel worden onderzocht of de eigen veiligheidsdiensten van de ijzerwake niet onnodig veel geweld hebben gebruikt en zo hun positie hebben misbruikt...;
Denk je nu echt dat als er een paar mensen op de Vlaamse feestdag in Brussel met een tricolor zwaaien even hard worden aangepakt?? Ik meen me zelf te herinneren dat dit gebeurde. Ik kan je vertellen: ze werden rustig genegeerd.

De IJzerwake is al een protest-actie tegen België op zich. Het is eveneens een herdenking aan de Vlaamse fronters, die door het 'vaderland' blindelings hun dood werden ingestuurd.

Dit valt niet te vergelijken met een Nationale feestdag!! Maar goed, er liggen ook nog enkele herdenkingen aan strijders uit de Belgische revolutie in het verschiet dacht ik.

Dat ze zich maar aan kloterijen verwachten!!!
Oud 22 augustus 2005, 09:42   #542
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik heb horen zeggen dat die mannen klacht hebben ingediend voor slagen en verwondingen klopt dat??
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 09:44   #543
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik heb horen zeggen dat die mannen klacht hebben ingediend voor slagen en verwondingen klopt dat??
het staat wel zo in de krant, wat zeker is is dat ze een paar uur administratief zijn aangehouden geweest.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 09:49   #544
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat durven jullie flaminganten immers niet.
De Belgische waarheid onder ogen zien.
Jullie schwärmen liever met Vlaamse hersenschimmen..
Misschien kan de koning tijdens zijn kersttoespraak eens het woord geven aan een VVB-er? Wat is dit voor een onzin?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 09:52   #545
athena
Parlementslid

Standaard

Nog steeds geen melding van de heldendaad van gisteren op de BUB webpagina, Voorpost zou de webmaster toch niet te stekken hebben gekregen?
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 09:54   #546
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Die mens of die mensen die dat gedaan hebben, maakten gebruik van zijn grondrecht op vrije meningsuiting.
Nu, dat recht is een kostbaar iets, en het is niet goed om er al te gulzig en onbezonnen van gebruik te maken. Het is zoals 'geluk': als je denkt het te hebben, dan pak je er naast.

De bubbers gaan nu riskeren dat 'de anderen' ook zulke akties gaan doen, als de bubbers eens iets organiseren. Hoe zoudt ge zelf zijn? Je konkurrenten komen in de krant, je konkurrenten zetten je te kakken .... je moet ook met iets afkomen of je raakt 'uit de markt geprijsd', al was het dat je gepushd wordt door een deel van je eigen aanhang, je meest extremistische leden ...

Er zijn ook vormen van 'waardig' protest ... zelfs 'waardig' protest dat zeer diep kan snijden en zeer efficiënt kan zijn.
De nagel op de kop, Schoofzak. Met hun stunt hebben de BUB-ers alleen maar de aandacht getrokken op de IJzerwake, ze positioneren ze als het ware in de markt. De BUB heeft de IJzerwake en tutti quanti nodig zoals een alcoholist bier nodig heeft. Laat dit een jaarlijkse traditie worden, de schurkenstaat ter ere!

Egidius
Oud 22 augustus 2005, 09:56   #547
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Als u de beginpost van Superstaat nu eens zou lezen...
Mooie typo!

Egidius
Oud 22 augustus 2005, 10:10   #548
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Omdat de journalisten niet zuipen zoals de meeste Ijzerwakers. Daardoor zien zij niet dubbel.
Staaf die iets heeft tegen "zuipen" !!?? On aura tout vu...
Van alle hout pijlen willen maken kan contraproductief werken, zie ondermeer http://www.orval.be/nl/FS_nl.html en http://www.brasserielabinchoise.be/.

Heb jij overigens deze week wat tijd?

Egidius
Oud 22 augustus 2005, 10:13   #549
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Dat gaat de ronde, maar het is niet de eerste keer dat de bubbels aankondigen dat ze tegen die en die persoon klacht neerleggen maar dat er uiteindelijk toch niets gebeurt.

Denken we maar aan de klacht tegen de N-VA...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 10:15   #550
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
De nagel op de kop, Schoofzak. Met hun stunt hebben de BUB-ers alleen maar de aandacht getrokken op de IJzerwake, ze positioneren ze als het ware in de markt. De BUB heeft de IJzerwake en tutti quanti nodig zoals een alcoholist bier nodig heeft. Laat dit een jaarlijkse traditie worden, de schurkenstaat ter ere!
En het grappige van heel de zaak is juist dat de naam "BUB" nergens is gevallen. Alweer een slag in het water van de bubbels. Op de IJzerbedevaart konden ze nog een partijspandoek onthullen, maar dit jaar was dat hun niet gegund. De twee bubbeltjes sloegen ook nogal snel in paniek...
Oud 22 augustus 2005, 10:22   #551
humble
Burgemeester

Standaard

Volgend jaar nemen we teer en pluimen mee dan kan de vrt en vtm het volgende berichten " een eskader van zeker 3000 bub en vaderlands gezinde straaljagers schermde ons geliefde vaderland af tegen tot de tanden gewapende, kinderetende rauwe extreem rechtes terroristen die op de ijzerwake verzamelde"
Gegarandeerd dat dit bericht ongecensureerd verschijnt in de media.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 10:25   #552
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Domme , das et gemeentehuis ma ik kon ni antwoorde want ik ben ete gaan kope
Fout. Het is zeker niet het gemeentehuis, al lijkt het er op het eerste zicht een beetje op. Het was dus een strikvraagje.

Egidius
Oud 22 augustus 2005, 10:26   #553
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble
Volgend jaar nemen we teer en pluimen mee dan kan de vrt en vtm het volgende berichten " een eskader van zeker 3000 bub en vaderlands gezinde straaljagers schermde ons geliefde vaderland af tegen tot de tanden gewapende, kinderetende rauwe extreem rechtes terroristen die op de ijzerwake verzamelde"
Gegarandeerd dat dit bericht ongecensureerd verschijnt in de media.
Eerlijk gezegd zie ik nu naar iets anders uit. De bubbels, en vooral de doorluchtige opperbubbel Hans I le Grand, hebben hier maanden geleden gezegd dat ze evenveel volk - zelfs meer! - op de been kunnen krijgen als op IJzerwake en IJzerbedevaart samen.

Welnu, wanneer zal dat nu eens gebeuren? Hoogstwaarschijnlijk zal dat in Waterloo plaats hebben. Dan zal de opperbubbel vanop de leeuw het woord nemen tot de massa mensen die zich op de vlakte heeft verzameld. Een grote blauwe zee, daar al hun leden - duizenden man sterk naar wat de bubbels ons hier probeerden wijs te maken - aanwezig zullen zijn in het partij-t-shirtje.
Oud 22 augustus 2005, 10:31   #554
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ach, gezien de leeftijd van dhr. Stubbe (60+) is het begrijpelijk dat hij af en toe onzin uitkraamt.
Het is normaal dat iemand boven de 60 onzin uitkraamt??? Leg d�*t eens uit beste Kim! Pas bij je antwoord goed op want leeftijdsdiscriminatie valt ook onder de antidiscriminatiewet.

Egidius
Oud 22 augustus 2005, 10:38   #555
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Nog steeds geen melding van de heldendaad van gisteren op de BUB webpagina, Voorpost zou de webmaster toch niet te stekken hebben gekregen?
Yann?
Oud 22 augustus 2005, 10:46   #556
Tömmchen
Partijlid

Tömmchen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Die idioten van het Belang/IJzerwake hebben weer eens getoond wat voor een bende ze wel zijn

Paar fotootjes van nieuws:

Ik wist niet dat men gestrekte hand een eed moet zweren.

Keltisch kruisje-patch op de bomberjacks
(foto1) vroeger was dat een veel voorkomend (en met vroeger bedoel ik nog vroeger dan 60 jaar geleden, want anders zaag je daar weerop)

(foto2) die spandoek gaat al jaren mee en was vroeger ook te zien op ijzerbedevaarten. En ja hij mag daar verdomme fier op zijn. Die is uit volle Vlaamse/christelijke overtuiging gaan vechten om jullie allen te vrijwaren van het communisme

(foto3) OOh nee een keltisch kruis??? IDIOOT! Alle ijzerzerkjes hebben een keltsich kruis! En kom niet af dat dit mooie symbool een moderne swastika is want dat is onzein en dat weet je![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Tömmchen on 22-08-2005 at 11:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Die idioten van het Belang/IJzerwake hebben weer eens getoond wat voor een bende ze wel zijn

(foto1) vroeger was dat een veel voorkomend (en met vroeger bedoel ik nog vroeger dan 60 jaar geleden, want anders zaag je daar weerop)

(foto2) die spandoek gaat al jaren mee en was vroeger ook te zien op ijzerbedevaarten. En ja hij mag daar verdomme fier op zijn. Die is uit volle Vlaamse/christelijke overtuiging gaan vechten om jullie allen te vrijwaren van het communisme

(foto3) OOh nee een keltisch kruis??? IDIOOT! Alle ijzerzerkjes hebben een keltsich kruis! En kom niet af dat dit mooie symbool een moderne swastika is want dat is onzein en dat weet je![/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

(foto1) vroeger was dat een veel voorkomend (en met vroeger bedoel ik nog vroeger dan 60 jaar geleden, want anders zag je daar weerop)

(foto2) die spandoekgaat al jaren mee en was vroeger ook te zien op ijzerbedevaarten. En ja hij mag daaar verdomme fier op zijn. Die is uit volle Vlaamse/christelijke overtuiging gaan vechten om jullie allen te vrijwaren van het communisme

(foto3) OOh nee een keltisch kruis??? IDIOOT! alle ijzerzerkjes hebben een keltsich kruis! En kom niet af dat dit mooie symbool een moderne swastika is want dat is onzein en dat weet je![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Tömmchen : 22 augustus 2005 om 10:47.
Tömmchen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 10:54   #557
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Het is normaal dat iemand boven de 60 onzin uitkraamt??? Leg d�*t eens uit beste Kim! Pas bij je antwoord goed op want leeftijdsdiscriminatie valt ook onder de antidiscriminatiewet.

Egidius
't zal me benieuwen....
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 10:54   #558
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
(foto3) OOh nee een keltisch kruis??? IDIOOT! Alle ijzerzerkjes hebben een keltsich kruis! En kom niet af dat dit mooie symbool een moderne swastika is want dat is onzein en dat weet je!
Er is een verschil tussen:

en

Om dan zwijg ik nog over de erg ongelukkige kleurencombinatie.
Oud 22 augustus 2005, 10:59   #559
kuisvrouw
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Integendeel, ze waren te lief.

Echte helden dienen te sterven voor het vaderland.

Volgende keer meer geluk, Blubbers !
idd, de ordediensten van de ijzerwake, hadden meer werk met de bubbers te beschermen dan met hun aan te houden.
kuisvrouw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 11:04   #560
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

En hoe is het met jullie held? Toen de politie hem afvoerde was hij al twee minuten bewusteloos

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be