Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 09:50   #541
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik herinner me nog heel goed de Rode Brigade in Italie, de RAF in Duitsland, Action Directe in Frankrijk, de CCC bij ons. Ik ontken nergens dat er geen niet-moslimterreur is. Integendeel, hoe de Rode Brigade Aldo Moro en de Bader-Meinhof groep Schleyer afmaakten, doen me denken aan de onthoofdingen in Irak qua wreedheid. Deze groepen zijn gelukkig verleden tijd. Het 'nieuwe' fenomeen, islam-terreur, is iets dat een veel grotere rekruteringsbasis heeft, zowel demografisch als geografisch, en daarom vrees ik dat we de komende decennia veel meer zinloos geweld zullen zien vanuit deze hoek dan van extreme blanke zotten.
De groepen die je noemde waren moeilijk aan te pakken omdat het draagvlak onder de niet-militante sympathisanten vrij groot was. Toen overheden een duidelijke splitsing hadden gemaakt in aanpak en zich louter gingen richten op de individuele terrorist zélf, kregen ze zelfs hulp vanuit de traditionale achterban.

Bij het bestrijden van moslimterrorisme moet je ervoor zorgen dat de randgroepjongere of de opstandige en licht criminele marokkaanse puber niet over één kam wordt geschoren met échte terroristen. De éen behoeft een andere aanpak dan de andere. Als je alle groepen op een hoop gooit, gaan ze zich ook met elkaar identificeren.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 09:52   #542
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, weet je ook waar hij dat idee voor het eerst heeft geuit en Welke kinderen de eerste waren die ze beschermt hebben en waar?
Zeg eens.
Jij schijnt er immers het fijne van te weten.
Oud 8 september 2006, 09:54   #543
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeg eens.
Jij schijnt er immers het fijne van te weten.
Het was 1 van mijn oudere zusters die hij tussen de tegenbetogers uit is moeten gaan halen. En toen heeft hij dat idee opgevat en voor het eerst geuit in de auto van mijn ouders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 09:55   #544
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Naam: harry_nazi.jpg
Bekeken: 87
Grootte: 6,6 KBZe hebben de leider al gevonden

Laatst gewijzigd door colargo : 8 september 2006 om 09:55.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 09:57   #545
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Eigenaardig allemaal en ik wil niet oordelen alvorens meer info te hebben. Toch dit...

Als er geen concrete aanslag werd gepland kan men met dit gegeven (inclusief bendevorming) juridisch niet veel aanvangen.

Illegale wapenhandel en illegaal wapenbezit biedt daarentegen wel gerechtelijke mogelijkheden maar als ze doorboren kunnen ze tachtig procent van de Belgische militairen achter tralies plaatsen.

Arrestaties gepland net voor gemeenteraadsverkiezingen? Ik zie niet in welk electoraal nut dit voor wie kan meebrengen. Het VB zal er niet slechter van worden en andere partijen niet beter.

Verder wil ik niet nalaten iets toe te voegen aan deze voorlopig blinde discussie...

Waar moet het Belgisch leger binnenkort naartoe?
Naar een kruidvat?
Zou het opportuun zijn om daar eenheden naar toe te sturen waarin personen zijn opgenomen met haatgevoelens tegen zowel moslims als joden?
Heeft het verleden al bewezen dat gewelddadige excessen mogelijk zijn door Belgische militairen tijdens buitenlandse operaties?
Wat als dergelijke excessen daar plaatsvinden?
Geen enkel - maar dan ook geen enkel risico - mag worden genomen tijdens de militaire operatie in Libanon want de gevolgen van het kleinste exces kunnen catastrofaal zijn.

't Is maar een toevoeging aan de discussie...

Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 september 2006 om 09:58.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 09:58   #546
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
ge kunt den boom in
Mijn papieren zijn in orde, nu nog ne (een?) cursus Nederlands....en de gebraden kippen vliegen in het rond !!
En maar profiteren van dit forum dat we hier met noeste arbeid en de handen van ons voorvaders hebben opgebouwd .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:00   #547
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was 1 van mijn oudere zusters die hij tussen de tegenbetogers uit is moeten gaan halen. En toen heeft hij dat idee opgevat en voor het eerst geuit in de auto van mijn ouders.
Met andere woorden: Het klopt wat Baarle zei.

Het VMO is dus van VU oorsprong en diende om 'het eigen Vlaams volk' te beschermen tegen...ahum...gewelddadige belgicisten.

Een hoogst gevaarlijke organisatie, zou ik zeggen....
Oud 8 september 2006, 10:02   #548
colargo
Banneling

Standaard

Raar dat Patrick Dewael een week geleden zei "groepen die haat zaaien" zoals BLOOD&HONNOR streng gecontroleerd zullen worden. Paar dagen nadien is het al prijs . Ze hadden dit al lang gepland .

Ze zijn zo bang van de komende verkiezingen.

It was an inside job

Laatst gewijzigd door colargo : 8 september 2006 om 10:03.
Oud 8 september 2006, 10:03   #549
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arrestaties gepland net voor gemeenteraadsverkiezingen? Ik zie niet in welk electoraal nut dit voor wie kan meebrengen. Het VB zal er niet slechter van worden en andere partijen niet beter.
Intelligente Verhofstadt dacht daar blijkbaar anders over bij de arrestatie van HVT...

Voor de rest volg ik.
Maar zouden Onkelinkx en Flahaut ook volgen?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:05   #550
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: Het klopt wat Baarle zei.

Het VMO is dus van VU oorsprong en diende om 'het eigen Vlaams volk' te beschermen tegen...ahum...gewelddadige belgicisten.

Een hoogst gevaarlijke organisatie, zou ik zeggen....
Nee tegen de Waalse agressor, die zelfs niet verlegen was om kleine kinderen het hospitaal in te stampen. En zij beschermde idd de zwakkeren van de betogingen. Maar enkel van de toegestane betogingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:07   #551
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Raar dat Patrick Dewael een week geleden zei "groepen die haat zaaien" zoals BLOOD&HONNOR streng gecontroleerd zullen worden. Paar dagen nadien is het al prijs . Ze hadden dit al lang gepland .

It was an inside job
En de bedoeling is ook duidelijk.
Er wordt naar een manier gezocht om het VB zo gauw mogelijk zijn dotaties te kunnen afpakken.
De link van B&H naar het VB zal pas na de verkiezingen (weer) gelegd worden.
Oud 8 september 2006, 10:08   #552
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ze hadden die mannen beter nog nen tijd laten loslopen met een koffer vol wapens en een bom, dat zou veel beter geweest

Trouwens, elke VB'er op dit forum onderstreept dat dit tuig niks met hen te maken heeft dus ik zie de band met de verkiezingen niet.
Oud 8 september 2006, 10:08   #553
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intelligente Verhofstadt dacht daar blijkbaar anders over bij de arrestatie van HVT...

Voor de rest volg ik.
Maar zouden Onkelinkx en Flahaut ook volgen?
Precies omwille van het omgekeerde resultaat tijdens pogingen om bepaalde politieke partijen te koppelen aan individuele acties in het verleden, acht ik het weinig waarschijnlijk dat men zich tweemaal aan dezelfde steen zal stoten.
Oud 8 september 2006, 10:13   #554
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, weet je ook waar hij dat idee voor het eerst heeft geuit en Welke kinderen de eerste waren die ze beschermt hebben en waar?
Nee, dat weet ik niet. Ik was er namelijk niet bij zoals jij blijkbaar wel.

Maar wat bovenstaande vraag met mijn leeftijd kan te maken hebben, blijft een goedbewaard Jantjes-mysterie zeker?
Oud 8 september 2006, 10:13   #555
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Het is interessant om vast te stellen dat men deze militairen meteen als criminelen beoordeelt en veroordeelt, voordat er zelfs maar een bewijs is dat ze zich inderdaad schuldig hebben gemaakt aan het beramen van een aanslag, of voordat er een proces is geweest dat deze militairen schuldig heeft gesproken. Ik meen me namelijk te herinneren dat men (vooral de linkse zijde) bij de allochtonen in het geval Guido Demoor er constant op hamerde dat men ze niet zwart mocht maken omdat iemand onschuldig is tot men het tegendeel heeft bewezen. Blijkbaar is deze regel enkel bij allochtonen van toepassing...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:15   #556
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Precies omwille van het omgekeerde resultaat tijdens pogingen om bepaalde politieke partijen te koppelen aan individuele acties in het verleden, acht ik het weinig waarschijnlijk dat men zich tweemaal aan dezelfde steen zal stoten.
Dat vind ik nu wel een serieuze onderschatting van de koppigheid van sommige ezels.
Oud 8 september 2006, 10:15   #557
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

It was an inside job
Natuurlijk is het dat!

Eerst was er sprake van (weinig concrete) aanslagen. Nu luidt het al: ze wilden grote hoeveelheden wapens op de zwarte markt verkopen...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:16   #558
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
En maar profiteren van dit forum dat we hier met noeste arbeid en de handen van ons voorvaders hebben opgebouwd .
Als uw systeem dat toelaat moet je daar niet van verschieten. Ondertussen nodig ik al mijn vrienden en familie uit deel te nemen zodat we op termijn dit ganse zootje, onderwerp per onderwerp, kunnen overnemen en u onze wil opdringen.

Baajdeweej, gaat Dewael zijn vriendje De Gught ook vervolgen? Die is ook lid van een extreme organisatie namelijk "Ontwaken", waarvan de leden ook de Belgische staat proberen te manipuleren.
Oud 8 september 2006, 10:16   #559
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

Trouwens, elke VB'er op dit forum onderstreept dat dit tuig niks met hen te maken heeft dus ik zie de band met de verkiezingen niet.
Idd op dit FORUM (maar dat stelt niets voor) Maar over heel het land speelt het wel in de kaarten van de Anti VB partijen. En velen mensen die nog een beetje drempelvrees hadden maar misschien toch VB gingen stemmen. Zullen nu afhaken.
Dus is dit weer een fantastische move van "HEN".
Oud 8 september 2006, 10:18   #560
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee tegen de Waalse agressor, die zelfs niet verlegen was om kleine kinderen het hospitaal in te stampen. En zij beschermde idd de zwakkeren van de betogingen. Maar enkel van de toegestane betogingen.
Zijn de Walen dan geen uitgesproken belgicisten, al was het dan maar alleen terwille van het smeer?

Tegenwoordig neemt de ordedienst van het VMO nog altijd de bescherming waar van 'de zwakkeren' op het toegestane evenement dat 'de IJzerwake' heet.
Zo werd er vorig jaar een aantal belgicisten door hen beschermd die daar in blote lijven, beschilderd met indianenkleuren, effen kwamen VlaemingSSkes provoceren.
Eens buiten het toegelaten actieterein viel die bescherming echter weg en kregen de vrienden van een Brusselse advokaat een lekker pakske kletsen.
Waarop achteraf (wat dacht je anders?) datzelfde VMO op werd aangekeken door (wat dacht je anders?) dezelfde Brusselse advokaat.

Nietwaar, Hans?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be