![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Pater Damiaan werd er door zijn oversten van verdacht zijn ziekte opgedaan te hebben bij een van de melaatse meisjes. Ik was er niet bij. Groetjes, Gerard Golsteyn. We zijn ondertussen wel ver van het onderwerp van de draad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waren het trouwens niet een aantal presbyterianen (en niet zijn oversten) die dat beweerden?
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou mij ten zeerste verbazen als u die stelling kunt staven met bewijsmateriaal. Citaat:
Martin Luther King, Moeder Teresa, Desmond Tutu, Oscar Romero, Pater Damiaan, Jeanne De Vos, Zuster Emmanuelle, Don Bosco, Mohandas Gandhi en Dom Helder Camara. Pardon? Hoeveel doden heeft Mao Zedong wel niet op zijn geweten?
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Banneling
|
![]() Wat Damiaan ook mispeuterd heeft op dit vlak (voor zover hij iets verkeerds heeft gedaan), het weze hem 1000x vergeven. Die man is een held in de werkelijke zin van het woord.
Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2007 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet goed waar men het vandaan haalt dat pater Damiaan zijn ziekte zou hebben opgelopen door seksueel contact. Melaatsheid kan heus wel op andere manieren worden doorgegeven. Anders zijn de vele melaatse kinderen niet te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit terzijde. Men kan niet genoeg beklemtonen welke de verdienste is geweest van Jozef De Veuster, alias Pater Damiaan. Hij paste de leer van Jezus toe met als inzet op termijn zijn eigen leven. Jezus zei :'Wat ge voor de kleinste van de mijnen hebt gedaan, dat hebt ge voor Mij gedaan'. En dit precept heeft Damiaan in de praktijk voor 100% toegepast. Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2007 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo heb ik het ook altijd gehoord. Ik heb verschillende boeken gelezen over Damiaan en deze versie kwam altijd terug. Tenzij iemand met een andere (degelijke)informatie komt, hou ik me ook aan deze versie. En zelfs in de hypothese van de andere versie doet dit niets af aan de verdienste van Damiaan. Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2007 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(*) In het dialect heeft men daar een woord voor: iemand aftoeken. Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2007 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En u zegt dat ik dan selectief naar het slechte kijk???? neen, ik kijk realistisch en durf te zeggen dat geloof en godsdient al meer hebben vernield en verwoest dan 'gered'... Zelfs Jezus, DE zoon van god ![]() Laatst gewijzigd door Zyp : 25 mei 2007 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, en dat wordt gestaaft door uw berichten in deze en andere discussies. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hou toch eens op met het verkopen van die flauwe kul.
Doorheen de eeuwen blinkt religie uit in onverdraagzaam tov van alles wat vreemd is (eender welke lichamelijk deformerende ziekte, eender welke psychische ziekte, religie aanziet bepaalde menselijke sexuele geaardheden nog steeds als ziekte), uit het idee beter (uitverkoren en zulke zever) te zijn dan hen; kijk wat er van je wordt wanneer je niet gelooft, of wanneer je te normale vragen stelt. Wie stelt dat er geen oorlogen door religie zijn is niet alleen blind, maar ook gevaarlijk voor zijn medemens daar die persoon niet in staat is de realiteit te bevatten. Het wordt hoog tijd dat het tegenovergestelde idee bewerkstelligd word: religie is een ziekte en religieuzen zijn ziek.
![]() |
#554 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik troost mij met de wetenschap dat er gelukkig ook heel wat verdraagzame niet-gelovigen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() daar ga ik nu een keer mee akkoord. Niet gelovigen zijn verdraagzaam, iets wat voor religieuzen, tot in het diepst van hun zijn geindoctrineerd, niet opgaat.
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Banneling
|
![]() De verdraagzaamheid houdt op bij de onverdaagzaamheid van de andere. Wie die andere ook moge zijn.
Laatst gewijzigd door system : 27 mei 2007 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn zowel verdraagzame gelovigen als niet-gelovigen. Net zoals er ook onverdraagzame gelovigen en niet-gelovigen zijn.
![]() |
![]() |
#559 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Banneling
|