![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yes, please. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Banneling
|
![]() Mag je wel zeggen dat je geen vrouwen aanwerft die hun hoofddoek weigeren af te zetten? Daarin zit toch een kleine nuance, of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat de evolutietheorie geen wetenschap is.
Dat homoseksuelen zondigen als ze echt seks hebben. Dat een hoofddoek mannen helpt om niet verleid te worden door andere vrouwen dan degene waarmee ze gaan trouwen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Stratcat : 21 mei 2007 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als private werkgever kun je niet teruggrijpen naar de drogreden van scheiding van kerk en staat. Laatst gewijzigd door Stratcat : 21 mei 2007 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zei van: 'ja, hoofddoeken geven blijk van een zaak en daarom wil je ze verbieden, maar wat dan met schmink, en etc.' Dat is het drogargument. Je haalt een slippery-slope aan, om te tonen dat dit slecht is. Maar daar gaat het niet over. Het gaat puur om hoofddoeken. En daarbij vind ik het argument dat de norm van scheiding van staat en gedachtegoed bewaard moet blijven. En er is geen verbod op hoofddoeken. Dat zou ik ook verre van willen. Er is een verbod op tekenen van gedachtegoed als je voor de staat werkt. Dat geldt ook voor de politieagent met de vb-sticker. Ook voor de politieagent met de sp.a-agenda. Ook voor de Christelijke die een ketting heeft. En scheidingkerk/staat is idd een verkeerde term. Daarom dat ik al een paar keer heb proberen te herformulerne naar staat en gedachtegoed. Neutraliteit kan niet bereikt worden als je duidelijke kenmerken ziet van het gedachtegoed van de ander. Mss heeft iemand wel iets tegen de islam en wilt hij/zij daarom niet geholpen worden door een moslim. Dat is niet racistisch. Dat is een afkeer hebben van een bepaald gedachtegoed. (Net zoals ik een afkeer heb van het gedachtegoed van het VB, laat dat duidelijk zijn. Ik ben daarom ook geen racist.) Maar als die persoon geen hoofddoek aan heeft en de persoon in kwestie wilt neit geholpen worden omdat die persoon van buitenlandse origine is, dán heb je racisme. Dán heb je een veroordeling om iets waar de persoon in kwestie _niets_ aan kan doen. En daarvoor moet je géén moeite doen. Natuurlijk kun je zeggen. 'Maar dat geldt voor schmink en andere zaken ook.' Ja, daar heb je logischerwijze gelijk in. Maar ergens moet je de lijn trekken. En de lijn van religieuze kenmerken. Daar kun je hem gerust nog over trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nee, maar serieus, zolang hij hen "laat zondigen", is er toch geen probleem? Citaat:
![]() Och, er zijn er wel meer die zo'n titel niet echt verdienen. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 mei 2007 om 19:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- kritiek op achterhaalde stellingen binnen de evolutietheorie - kritiek op bepaalde versimpelde zaken (botweg omdat ze het verkeerd begrepen) - kritiek die ook door 'gewone' wetenschappers wordt ten toon gespreid om (voorlopige) onvolkomenheden ten toon te spreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide zijn theorieën die ten allen tijde gefalsifieerd kunnen worden. Enkel is de evolutietheorie iets omvattender. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
M.a.w. wat is nu eigenlijk uw rationale achter die blinde aanbidding van St-Neutraliteit? Scheiding van staat en gedachtegoed wil bvb. zeggen dat je hetzelfde belastingstarief krijgt, of je nu links of rechts van overtuiging bent. Het betekent niet dat elke ambtenaar angstvallig moet vermomd worden tot een neutraal wezen. Citaat:
Citaat:
Ik zie gewoon niet in waarom uw aversie een zwaarder gewicht heeft dan mijn voorkeur. Evenmin heeft mijn voorkeur een zwaarder gewicht dan uw aversie. In dat geval lijkt de praktische oplossing mij van de ambtenaar vrij te laten. Bij mensen die niet-religieus zijn zul je geen religieuze merktekens zijn, bij mensen die religieus zijn wel. Zo is iedereen een beetje gelukkig. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 mei 2007 om 19:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar het ging mij over de vraag wat scheiding van kerk en staat betekent in onze samenleving. En waarom het tolereren van hoofddoeken voor stadsambtenaren daar wel mee in strijd zou zijn, en het geven van eretekens aan religieuze leiders niet. |
||||
![]() |
![]() |