![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#56321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56322 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geopolitiek is politiek van een andere aard dan de boeken van Karl Marx en Friedrich Engels he.
![]() |
#56324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trump is geen fascist maar iets anders, ook rechts natuurlijk, maar hij voldoet niet aan de criteria om fascist genoemd te kunnen worden. Belangrijke pijlers van het Kiev regime wel. Als Trump erin slaagt mee te werken aan een einde aan het bloedvergieten dan ben ik blij, U niet misschien? Ik denk persoonlijk van niet, U wil het conflict nog jaren laten voortslepen, zolang de door U intens gehate Russen maar bloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de andere wereld leiders, zoals Modi, Xi, Lula, etc. spreken zeer frequent met Poetin over allerlei onderwerpen. Het zijn net de domme Europese leiders die zich onsterfelijk belachelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cijfers : het dagelijkse aantal wounded and killed in action bij de Orc's lag vandaag bijzonder hoog, 1950 stuks Wat ongeveer 500 Orc's meer is dan de gemiddelde score.
https://www.youtube.com/watch?v=4xNfrtYC_-c Nu, puur tactisch maakt dat weinig verschil, omdat de russen toch hun voeten vegen aan het lot van hun soldaten. Mobiks genoeg, en in Koersk zetten ze hun Koreaans kanonnenvoer in voor frontale bestormingen in meatwave stijl. Nonkel Kim zal tegen dat ze allemaal 'op' zijn wel een nieuwe container Koreanen opsturen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 januari 2025 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst eens duimschroeven aandraaien aan putin zodat hij stopt met vechten https://www.kyivpost.com/post/45886
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 22 januari 2025 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56328 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enkele NAVO landen zullen deze zone moeten beveiligen , want Oekraïne zit niet te wachten op een nieuwe oorlog van Rusland over een paar jaar. Laatst gewijzigd door cato : 22 januari 2025 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard bent U daarmee een vijand van het Russische volk maar ook van het Oekraïense. Eens er vrede gesloten zal worden, en ik denk dat dat moment niet meer zo ver van ons ligt, zullen figuren als U die oproepen om te blijven vechten tegen de Russen "tot de laatste Oekraïner" niet alleen publieke vijand van Rusland zijn maar ook van Oekraïne. Gelukkig voor U kunt U zich verschuilen achter de anonimiteit van dit forum maar eigenlijk is wat U doet misdadig. Duidelijk is dat het regime in Kiev deze oorlog zal verliezen, maar ook hun grote boegbeelden in het Westen zullen niet buiten schot blijven. Iedereen die Russisch bloed aan zijn of haar vingers heeft kleven zal ter verantwoording geroepen worden, ook in het Trump tijdperk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trump en co. hebben gezegd dat ze Poetin de duimschroeven willen aandraaien als hij niet ingaat op hun eisen om te onderhandelen, gebaseerd op 2 principes: 1. de veroverde gebieden blijven Russisch en 2. Oekraïne wordt minstens de eerstvolgende 20 jaar geen NAVO-lid. De kans dat Poetin daarmee instemt is veel groter dan dat Zelensky daarmee instemt, en Trump, Musk, Vance en co. (zie boven) hebben reeds vele malen gezegd dat als Zelensky daarmee weigert in te stemmen als basis om te onderhandelen, ze de navelstreng die het regime in stand houdt zullen doorknippen. Al deze informatie kunt U hierboven vinden, uiteraard met de nodige referentie naar westerse media die er niet van verdacht kan worden Russische propaganda te zijn. Van heel de Russofobe roedel op deze draad doet U zich voor als de minst intelligente, maar toch denk ik dat U dit wel perfect begrijpt, maar doet alsof U dit niet begrijpt, want dit is het begin van het einde van Zelensky en co. Ik denk persoonlijk dat zelfs als de Russen het er niet helemaal mee eens zijn, ze toch zullen veinzen het er mee eens te zijn, omdat ze weten dat als Zelensky hiermee instemt, en hij zal geen andere keuze hebben, dit het begin van het einde is van zijn regime. Laatst gewijzigd door tomm : 23 januari 2025 om 05:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt U dat misschien eens vertalen naar begrijpelijke mensentaal? Natuurlijk kunt U dit niet, gewoon wollige, nietszeggende bullshit om te verhullen dat aan uw vorige eisen totaal niet voldaan kan worden, om te verhullen dat wat vroeger Zuid- en Oost-Oekraïne was definitief deel van Rusland wordt, wat volledig ingaat tegen de eisen en verwachtingen van de Europese elite, en hun nederlaag en failliet concreet maakt. Als het echt moet zullen de Russen wel akkoord gaan met zulke formulering. De concrete inhoud zal natuurlijk pure bullshit zijn. Geen enkel Europees land is bereid om 10000'en troepen te installeren op een grens tussen het regime van Kiev en de gebieden die Rusland geannexeerd heeft, wetende dat de Oekraïense nationalisten alles uit de kast zullen halen om hen in confrontatie te brengen met Russische troepen. De gemiddelde West-Europeaan is een lafaard die militaire confrontatie, zeker met een militaire supermacht, uit de weg gaat dat weet iedereen. De Russen zullen uiteraard ook niet akkoord gaan met NAVO-troepen maar zullen vredestroepen uit neutrale landen als China en Indië eisen. Die laatste weten dat ze daarmee hun standing enorm vergroten en dat de kans dat ze betrokken zullen worden erg klein is, want beide partijen weten dat ze niet van plan zijn om militair betrokken partij te worden. Trump en co. hebben het ook nooit over NAVO-troepen gehad, staat ook nergens vermeld in het plan van Kellogg. Ik denk niet dat de Russen bezwaar zullen maken tegen vredestroepen, maar deze moeten dan wel afkomstig zijn uit neutrale landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56332 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over NAVO troepen maar over troepen uit een paar NAVO landen of uit GB. ![]() Je denkt toch niet dat Oekraïne akkoord kan gaan met een bestand met het risico dat Rusland over een paar jaar weer een oorlog begint citaat Telegraaf: Rutte: NAVO-toetreding simpelste, maar niet enige uitweg Oekraïne De kersverse Amerikaanse president Donald Trump heeft kort na zijn aantreden wederom aangedrongen op een vredesdeal tussen Oekraïne en Rusland. Zullen de landen daar gehoor aan geven of is de oproep aan dovemansoren gericht? Zelenski wil minimaal 200.000 vredestroepen in Oekraïne na vrede De kersverse Amerikaanse president Donald Trump heeft kort na zijn aantreden wederom aangedrongen op een vredesdeal tussen Oekraïne en Rusland. Zullen de landen daar gehoor aan geven of is de oproep aan dovemansoren gericht? https://www.telegraaf.nl/nieuws/1025...raine-na-vrede Laatst gewijzigd door cato : 23 januari 2025 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56333 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door cato : 23 januari 2025 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tommy leeft in zijn eigen waan
https://english.nv.ua/nation/trump-i...-50483978.html Trump wil geen voorwaarde van Putin |
![]() |
![]() |
![]() |
#56335 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trump wil beide landen onder druk zetten om zijn vredesplan te aanvaarden. Het plan houdt een bevriezing in van de frontlijn, geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne, wel andere veiligheidsgaranties. Wat deze zijn, daar wijdt hij niet over uit, en zal deel uitmaken van de onderhandelingen. De Russen hebben zich eerder al gematigd positief uitgelaten over een mogelijke bevriezing, en geen NAVO lidmaatschap vinden ze uiteraard ook goed. Het plan staat echter mijlenver van het "vredesplan" van Zelensky, dat door niemand echt serieus genomen werd. Ten eerste dus geen NAVO-lidmaatschap, maar ook de bevriezing van de frontlijn is iets helemaal anders dan "herstel van de grenzen van 1991". Als Zelensky weigert, wordt de geldkraan dichtgedraaid, staat er letterlijk te lezen in het plan. Als hij akkoord gaat, gaan de uiterst-rechtse milities, of wat daar nog van overschiet, in opstand komen. De Russen zouden er verstandig aan doen om in te stemmen met de basiscomponenten van dit plan, dan ligt de bal in het kamp van Zelensky. De Russen hebben nog niet formeel op het plan gereageerd, ze wachten op officiële bevestiging vanuit het Trump kamp. Volgens sommige westerse media zouden ze het verwerpen, maar officieel hebben de Russen er nog niet op gereageerd dus dat is speculatie. Wat die 20000 militairen uit NAVO landen betreft, dat staat niet in het plan. Zelensky kan dat eisen, maar dan moeten de Russen daarmee akkoord gaan. Ik ben er vrij zeker van dat ze daar niet akkoord mee zullen gaan. Wel vredestroepen uit neutrale landen als Indië, Egypte, Thailand, eventueel zelfs Turkije. Laatst gewijzigd door tomm : 23 januari 2025 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige puntje van het plan dat ze wel leuk vinden, namelijk sancties voor Rusland als ze niet willen meewerken, hebben ze er uit gelicht. Daarom is het ook propaganda natuurlijk. Je mag zeggen van het plan wat je wil, maar het wijkt toch enorm af van eerdere westerse en Oekraïense standpunten en ronkende verklaringen in chique zalen als "Oekraïne wordt NAVO-lid" en "Rusland moet heel Oekraïne verlaten voor er sprake kan zijn van vrede.". Ook van "herstelbetalingen", "ontwapening Rusland" of "vervolging van de Russische elite" is er geen sprake. De Russen zullen ook enkele toegevingen moeten doen, bvb. niet de volledige Oblasten die ze geannexeerd hebben zouden Russisch worden, en er is evenmin sprake van ontwapening of "denazifisering" van Oekraïne. Echter, men zou kunnen zeggen dat de vreselijke staat van het Oekraïense leger en het feit dat de meerderheid van de uiterst-rechtse militieleden gesneuveld of zwaargewond zijn al de facto deze objectieven tegemoet komen. Ik denk dat het plan van Trump en co. over het algemeen gezien toch dichter bij de Russische visie ligt dan bij de Oekraïens/westerse visie tot nu toe. Laatst gewijzigd door tomm : 23 januari 2025 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook wat de economische cijfers betreft heb ik aangetoond, verwijzend naar cijfers die door niemand in twijfel getrokken worden, dat de Russische economie 4 keer sneller groeide dan de Italiaanse de afgelopen 25 jaar. Dit zijn feiten. Deze cijfers spreken voor zich, net als het plan van Trump. U kunt deze cijfers en dat plan zelf raadplegen, en mij dan vertellen waar ik het verkeerd had, wat er niet klopt aan hetgeen ik schreef. Maar mij zomaar verwijten propagandist te zijn, terwijl ik mij baseer op feiten die door niemand in twijfel getrokken worden, terwijl U zelf helemaal niet afkomt met betrouwbare bronnen die mijn bronnen in twijfel zouden trekken, ondermijnt heel sterk uw geloofwaardigheid. En nu zult U ongetwijfeld afkomen met persoonlijke verwijten of beledigingen, dan wel bedreigingen, in een futiele poging om het debat ten gronde te smoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Chinese economie is ondertussen de grootste ter wereld. Terwijl China groeit en blijft groeien krimpt Europa.
![]() |
#56340 |
|
![]() |
![]() |
![]() |