![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5621 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5622 |
|
![]() Adellijke titel...zonder hoofdletter ? AL hun eigennamen schrijft den Duits ('k ben me aan 't invoelen in die Groote Oorlog
![]() ![]() Heide, von der kandeleer ? Misschien toch juist ....
![]() |
#5623 |
|
![]() Bericht uit de POK-draad:
Marie, uw 100 peeschijven zijn kwijtgescholden. einde bericht |
![]() |
![]() |
![]() |
#5624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie dankt u!
![]() |
#5625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit wordt 5625 en ik denk niet dat er vandaag nog veel gaan volgen. Ik ga seffens TV zien en mijn forumgenoten zijn zoals Skype gewoonlijk zegt "weinig actief". Allee forumgenoten! Wakker worden! Dan kan ik rustig gaan slapen
![]()
![]() |
#5626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen reacties? Awel, slaapwel!
Tot de volgende zitting ![]()
![]() |
#5627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens een mooi wijsje posten.
https://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck&gl=BE Brian Eno heeft er een ambiënte versie van gemaakt. Nu luister ik wel graag naar Eno, en hij is één van de grondleggers van ambient, maar raar genoeg maakt dit stuk me juist zenuwachtig in plaats van te ontspannen, en dat is omdat ik het origineel zo mooi vind. Moest ik het origineel niet kennen zou ik dit waarschijnlijk ook wel mooi en ontspannend vinden. https://www.youtube.com/watch?v=YifrP65EQ8Q Benieuwd of de geiten me vandaag nog iets laten posten.
![]() |
#5628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder kan ik ook nog melden dat de tetten van Sabine de weervrouw beter tot hun recht komen in haar grijs "dierenprint" kleedje, dan in het egaal donkerblauw ensemble.
![]() |
#5629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die Brian Eno familie van onze Eno? ![]()
![]() |
![]() |
#5630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeiemorgen aan de bouwvakkers want als ik me niet vergis is het bouwverlof gedaan. Ik hoop dat ze hard werken
![]()
![]() |
#5631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=RmA1rKoRD_M
Mogelijk heb ik het al eens geplaatst maar ik vind dit zo ongelooflijk mooi. ![]()
![]() |
#5632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=kHl0OlxRdjo
Heeft er gisteren nog iemand naar de herdenkingsplechtigheid in Saint Symphorien gekeken? Daar werd o.a. "muss i denn" gezongen. Ik vond de versie die ze daar zongen eigenlijk niet zo goed. Verder was het wel een mooie, serene plechtigheid.
![]() |
#5633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel tamelijk goede restaurants in Veurne. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze prefereren echter nonnekes-vodden. Evident.
![]() |
![]() |
#5635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn die restaurants de enige reden waarom u verhuist? Zijn er misschien geen daar waar u nu woont?
![]() |
![]() |
#5637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De perikelen van Pericles : goed eten en drinken, verder geen
![]()
![]() |
#5638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In subforum Binnenland zijn ze aan 't zaniken over de plechtigheden ivm WOI. In plaats van wat eerbied op te brengen voor de mensen die toen geleden hebben. Eén van de twistpunten is zoals gewoonlijk de verhouding Wallonië - Vlaanderen.
Dat de Franstaligen het lang voor het zeggen hadden (en hebben?) in België weten we wel, zeker in het leger waren ze vroeger de baas. De gebrekkige kennis van het Vlaams zorgde echter ook voor grappige voorvallen. Mijn vader vertelde volgend verhaal dikwijls. Eigenlijk is het geen verhaal, het is echt zo gebeurd, dit "mopje" is pure waarheid. Mijn vader werd beroepssoldaat in 1938 en op een gegeven moment kregen hij en zijn kameraden les, ik veronderstel in strategie of tactiek, van een Franstalige officier die echter zijn best had gedaan om Nederlands te leren. Hier de uitleg van die officier : 't Is oorlog, 't is de vijand komt! 't Is kij zit in uwen hol en uwen vrrriend zit in zijnen hol. 't Is kij ziet de vijand komen! 't Is kij sprrringt uit uwen hol en in den hol van uwen vrrriend. Zo legde die man dus uit wat de soldaten moesten doen in de loopgraven. En die jongens mochten niet lachen ! ![]()
![]() |
#5639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: