![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5621 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens moet er toch een studie zijn waar men op grote schaal tegelijk PCR testen én serologische testen heeft afgenomen. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 september 2020 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, de PCR test bewijst wel degelijk dat er serieus kans is op een besmetting. Wat zou je willen afleiden uit de test die je wenst ? Want het heeft uiteraard geen zin om tegelijkertijd een PCR test en een serologische test af te nemen in de meeste gevallen. De serologische test zal nog negatief zijn, als de PCR test positief is, en tegen dat de serologische test positief wordt, zal de kans dat de PCR test positief is, al afnemen, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marc Uyttendaele over de bubbels: spot on.
“Maar het gaat verder dan dat. Steeds meer maatregelen verdelen de bevolking. Het dragen van mondmaskers, bijvoorbeeld. Maar meer nog die bubbels. (windt zich op) C’est du n’importe quoi. U zit hier nu in mijn bureau voor een gesprek van een uur. Zit u nu in mijn bubbel? Hier een bubbel, daar een bubbel, overal bubbels! Geen mens geraakt er wijs uit. En dan komt de premier vertellen dat het vooral ‘een manier was om de boodschap over te dragen’. Dan vraag ik me als jurist af: bestaat die regel wel, als je als burger niet eens kan inschatten waar die over gaat? Dit is ernstig. Eén: niemand houdt zich eraan. Twee: niemand begrijpt er iets van. Drie: de regel is gewoon absurd. De rechtsstaat wordt hier belachelijk gemaakt.
![]() |
#5626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, men kent toch min of meer het afnemen van het positief zijn van een PCR test naarmate de ziekte voorbij is. Dat is niet 100%, maar vaak heeft men toch een negatieve PCR test als men niet meer ziek is. Niet altijd.
Hier is misschien het soort studie waar je naar zoekt: https://www.medrxiv.org/content/10.1...408v1.full.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#5627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4000 doden als oversterfte tijdens de Covid pandemie, dat zijn de cijfers. Het begint er echter meer en meer naar uit te zien dat een groot deel van die oversterfte het gevolg zijn van de maatregelen en niet van Covid.
"ze stierven niet aan corona, maar van de hitte (en dat waren er veel meer dan tijdens andere hittegolven)" https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200921_96787219 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5629 |
Minister
|
![]() We gaan beleeft blijven: eindelijk ziet de federale regeing in dat corona gericht aangepakt moet worden. Wat indien de deelstaten reeds zelf beslissend zou geweest zijn de chaotische spanningen tussen de regeringen er niet zouden geweest zijn, dus functionerend al opgelost was.
In plaats van altijd maar federaal te forceren waardoor al die manden ganss de corona aanpak een chaotisch gebeuren was. Doden OK, dachten ze wellicht, .......om de Her-federaliseren bij het volk in te peperen als noodzaak! Pas nu stelt de regering: elke provincie krijgt een kleurcode op basis van het aantal corona gerelateerde hospitalisaties. De bubbel past zich aan die kleurcode aan, en kan dus verschillen naargelang de provincie.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5630 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 september 2020 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5631 |
Burger
|
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_96195723
"de bubbel van vijf verdwijnt, en wordt niet vervangen door een gelijkaardige maatregel. Integendeel, de overheid zou rekenen op het gezond verstand haar burgers om zélf te regelen met hoeveel geliefden ze nauw contact hebben." ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Binnenweg : 22 september 2020 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees het als dezelfde nep"versoepeling" van enige maanden terug, toen winkels en cafes weer open "mochten". Een heleboel rottigheid (mondvodden, straatapartheidspolitiek,verraad,...) werd mee "verkocht".
Wacht maar tot besmettingscijfers serieus toenemen, dan zullen de nazi's hun rottigheid alweer extremer drijven. Het 1 is excuus voor het ander, koppelverkoop.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#5636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen versoepeling he. Er is gewoon een niet-dwang. Het idee is wel dat men zich op een manier blijft gedragen die verspreiding tegen gaat, maar zonder de dwang en de idiotie die bij wetgevingen en regeltjes hoort.
Het is als het opheffen van snelheidsboetes. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat je nu sneller moet gaan rijden. Je beslist nu zelf hoe snel 'redelijk' is. Dat kan zelfs lager liggen dan wat eerder gedwongen werd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten de meeste mensen redelijk zijn dan zou ik je gelijk geven. Echter is redelijkheid bij veel mensen heel ver zoek. Herinner me niet meer maar dacht dat het Erasmus was die de stelling 85% hanteerde. 85% van de mensen zijn en doen normaal de andere 15 % niet. Ik ondersteun dat idee ....als ik zie moet dat ongeveer in die verhouding zijn in het verkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hln.be/nieuws/buitenland...down~aa0443e3/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7038...plete-lockdown TEL AVIV - Israël gaat vanaf komende vrijdag voor twee weken in een „complete lockdown”, maakte premier Benjamin Netanyahu woensdagavond bekend in een videoboodschap. De opschaling van de reeds aangescherpte lockdown die sinds vrijdag van kracht is, komt nadat in Israël recordaantallen aan coronabesmettingen zijn vastgesteld. Israël gaat de lockdown verstrengen. Zou dat iets uithalen ? Ze hebben zéér vroeg zéér radicale maatregelen genomen en nu blijkt met geen avance. De vraag stelt zich of de maatregelen niet aan de oorzaak liggen van hun sars-cov-2 problemen. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 september 2020 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk twijfelen ze. Macron is duidelijk in het kamp om niet veel meer te dwingen, maar hij heeft de ganse wereld gezondheidsdinges tegen zich, waaronder zijn minister van gezondheidszorg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |