Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2025, 23:16   #56561
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Poetin heeft zelf gezegd dat hij daar geen moeite mee heeft en het niet als een bedreiging ziet.
Net voor de SMO probeerde hij garanties te krijgen dat Oekraine geen NAVO- lid zou worden en er geen Amerikaanse militaire basissen zouden geinstalleerd worden. Die garanties kreeg hij niet,zelfs geen mondeling toezegging.. Nu, 3 jaar later, staat de garantie dat Oekraine geen NAVO lid wordt letterlijk in het Kellogg plan, op basis waarvan Trump de onderhandelingen met Rusland wil stoelen.

Dat Oekraine geen EU-lid zou worden was en is nooit een eis van de Russen geweest.
Wat de EU betreft, een bezoekje aan Roemenie of Bulgarije is genooeg om duidelijk te maken dat EU- lidmaatschap geen garantie biedt op een stralende toekomst, om het nog eufemistisch uit te drukken.
Trump en Poetin hebben een deal gesloten en Zelensky komt er niet aan de pas.
Eigenlijk was er niets anders te verwachten van deze twee potentaten .

Voor Oekraïne is het niet het ideaal en toch kan een vredesregeling uiteindelijk in hun voordeel werken.
Europa en de VS gaan investeren om het land economisch op te bouwen.
Aan de grens met Rusland krijgen ze troepen uit EU landen en enkele andere landen.
Ze kunnen gaan werken aan de toetreding tot de EU.

Eindelijk komt er vrede en welvaart voor een volk dat het zo verdient.
Helaas zullen ze voorgoed het Oosten van Oekraïne en de Krim verliezen aan Rusland.
De realiteit is niet anders.

Laatst gewijzigd door cato : 12 februari 2025 om 23:16.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 10:49   #56562
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Voor Oekraïne is het niet het ideaal en toch kan een vredesregeling uiteindelijk in hun voordeel werken.
Aan de grens met Rusland krijgen ze troepen uit EU landen en enkele andere landen.
Helaas zullen ze voorgoed het Oosten van Oekraïne en de Krim verliezen aan Rusland.
"Trump en Poetin hebben een deal gesloten en Zelensky komt er niet aan de pas."
Ik denk inderdaad niet dat 404 eraan te pas komt, vernietigd door de grootheidswaanzin van Washington, maar ik denk ook dat Europa er niet aan te pas komt. Die zottin uit Estland kan het zelfs nog erger maken dan het al is.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 februari 2025 om 10:49.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 10:57   #56563
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Trump en Poetin hebben een deal gesloten en Zelensky komt er niet aan de pas."
Ik denk inderdaad niet dat 404 eraan te pas komt, vernietigd door de grootheidswaanzin van Washington, maar ik denk ook dat Europa er niet aan te pas komt. Die zottin uit Estland kan het zelfs nog erger maken dan het al is.
En waarom is dat een zottin? Die vrouw weet veel beter dan een forumclown zoals gij met uw 404 wat russen en Rusland zijn.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 11:49   #56564
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Pete Hegseth, speaking to defence ministers at a lunchtime meeting in Brussels, said Europe had to provide “the overwhelming share” of future military aid to Kyiv – and recognise that restoring Ukraine’s pre-2014 borders was unrealistic.

He also reiterated Trump’s position that “stopping the fighting and reaching an enduring peace” in Ukraine is a top priority – and that Kyiv must recognise that it cannot win back all the land occupied by Russia.

“We must start by recognising that returning to Ukraine’s pre-2014 borders is an unrealistic objective,” Hegseth said, sketching out an initial position for any peace negotiations with Russia.

“Chasing this illusory goal will only prolong the war and cause more suffering,” he added, though this could be interpreted as effectively acknowledging the annexation of Crimea, and large parts of the Donbas by Russia.

Kyiv would only achieve peace through “robust security guarantees”, but Hegseth ruled out Nato membership for Ukraine.

https://www.theguardian.com/us-news/...s-pete-hegseth

Zoals ik hier aleen tijdje zeg, maar de Russofoben op dit forum weigeren de voor hen keiharde realiteit te erkennen. Loosers die enorm gezichtsverlies lijden.
: cheer:

Oei, nu ga ik waarschijnlijk weer bedreigd worden door gefrustreerde mannekes.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 februari 2025 om 11:57.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 12:03   #56565
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
En waarom is dat een zottin? Die vrouw weet veel beter dan een forumclown zoals gij met uw 404 wat russen en Rusland zijn.
Estland is een scheet groot en sinds ze geen Russische brandstof meer krijgen zakt de economie er in elkaar als een.pudding.
De etnische Russen hebben er hun eigen plannen daar is het laatste nog niet van gezegd.
Oud 13 februari 2025, 12:10   #56566
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

Eindelijk een erkenning van de realiteit. Zoals ik hier al enkele jaren zeg, Mariupol wordt definitief een Russische stad, net als de andere Zuid- en Oost-Oekraiense steden.

Dat van die Europese troepen moet ik eerst nog zien, daar geloof ik niet veel van.
En de VS schuiven alle economische hulp voor Oekraine door naar Europa, waar het economisch niet goed gaat.
Volgens mij komt er niets van dat veelbesproken Marshall plan voor Oekraine. Eens het land niet meer nuttig is om de Russen mee te pesten gaat het Westen hen volgens mij keihard laten vallen.
Oud 13 februari 2025, 12:51   #56567
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk een erkenning van de realiteit. Zoals ik hier al enkele jaren zeg, Mariupol wordt definitief een Russische stad, net als de andere Zuid- en Oost-Oekraiense steden.

Dat van die Europese troepen moet ik eerst nog zien, daar geloof ik niet veel van.
En de VS schuiven alle economische hulp voor Oekraine door naar Europa, waar het economisch niet goed gaat.
Volgens mij komt er niets van dat veelbesproken Marshall plan voor Oekraine. Eens het land niet meer nuttig is om de Russen mee te pesten gaat het Westen hen volgens mij keihard laten vallen.
omg Tommeke toch, de Europese redenering is zoals de Amerikaanse, als het opbrengt gaan we erin investeren... en dat zal dus idd zeker niet van uw bekrompen visie afhangen maar gewoon vanuit de economische realiteit. Die realiteit door een marxistische bril bestaat dus niet, er bestaat daar alleen onnozele wako theorien.. en daarom zie je het niet hé

en ze zien de grondstoffen die UKR heeft, dus er zal daar stevig in geinvesteerd worden, en vooral door VS... die zijn 500mijard wil terugverdienen, en VS zal zijn investering verdedigen... zo simpel. Dus wat je ook wilt fantaseren, UKR is een mijn, en die mijn zal verdedigd worden PUNT

leer eerst eens begrijpend ENGELS lezen en opletten met zinnetjes die trump onnauwkeurig formuleert, niet interpreteren met een russische bril maar gewoon de logica van Trump proberen te snapepn

https://uatv.ua/en/trump-explains-wh...es-conditions/

“And, frankly, we will do this as long as necessar
y because we don’t want something else to happen, but President Putin now wants peace,” Trump said at a press conference at the White House on Wednesday, February 12.

He doesn’t want to end it and then return to fighting six months later,” Trump said. “And I think we will probably achieve a ceasefire at some point in the near future.”

“Our money will be secured. They have rare earth materials, they have oil, gas, and much more, and we are asking for our money to be backed,” Trump said, adding, “And the Ukrainians have agreed to that.”

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 februari 2025 om 13:09.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 13:37   #56568
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Estland is een scheet groot en sinds ze geen Russische brandstof meer krijgen zakt de economie er in elkaar als een.pudding.
De etnische Russen hebben er hun eigen plannen daar is het laatste nog niet van gezegd.
Etnische russen moeten daar maar opkrassen als hun loyaliteit bij Rusland ligt in plaats van Estland.

Een aanval op een baltische staat mag van mij een grootschalig gevolg krijgen tot kernbommen toe op Moskou en St Petersburg.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 13:44   #56569
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Etnische russen moeten daar maar opkrassen als hun loyaliteit bij Rusland ligt in plaats van Estland.

Een aanval op een baltische staat mag van mij een grootschalig gevolg krijgen tot kernbommen toe op Moskou en St Petersburg.
Graag u maar snel een diepe put want het zal snel 1-1 zijn
Oud 13 februari 2025, 14:26   #56570
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Graag u maar snel een diepe put want het zal snel 1-1 zijn
Het voordeel is dat wij maar 2 punten moeten scoren. Moskou en St Petersburg. Europese steden die er toe doen zijn er een pak meer.
Oud 13 februari 2025, 14:51   #56571
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voordeel is dat wij maar 2 punten moeten scoren. Moskou en St Petersburg. Europese steden die er toe doen zijn er een pak meer.
Met 1 ferme ei van de Russen is gans België verdampt. Van Oostende tot Arlon.

Tsar Bomba

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 februari 2025 om 14:52.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 14:59   #56572
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Een akkoord dient tussen Rusland en Oekraine te zijn. Meneer de oranje politieman is inconsequent.

Maar verrast ben ik niet. Dit stond in de sterren geschreven
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 13 februari 2025 om 15:01.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 15:12   #56573
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met 1 ferme ei van de Russen is gans België verdampt. Van Oostende tot Arlon.

Tsar Bomba
Als ze werken Denk de kans groter is het ter plekke ontploft.
Zou ik enorme schadenfreude hebben
Oud 13 februari 2025, 15:18   #56574
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het werd inderdaad hoog tijd dat u onbeschaamd uw vollédige façade liet zien, in al haar 'glorie'.

Uitsluitend het 'etnisch' "Russische" Herrenvolk heeft rechten, anderen zijn er enkel maar om dienstbaar en profitabel te zijn.

Kleine prutslandjes mogen al héél blij zijn als ze niet dag in dag uit met dreigementen en sabotage te maken krijgen.

En ja, wie weigert te buigen en te knikken als/wanneer een 'etnische' "Rus" een bevel heeft gesnauwd, is een niksnut en een oorlogsstoker die in het beste geval op een genadige snelle dood kan rekenen; maar als hij/zij/het 'pech' heeft, mag hij/zij/het jarenlang rotten in een grote smerige gevangenis.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 16:25   #56575
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

[b]The once-unthinkable image of a US leader seated beside Putin, watching Russian soldiers who fought in Ukraine march across Red Square in the country’s grandest display of power, no longer feels so far-fetched. If it came to pass, it would deal a devastating blow to the west’s three-year effort to diplomatically isolate the Russian president.

“The promise to exchange visits is a victory for Putin. Any dictatorship sees a visit from the US president as the highest form of international legitimacy, almost a magical ritual that lifts a diplomatic curse,” said Alexander Baunov, a political analyst at the Carnegie Endowment for International Peace thinktank.

Russian officials were quick to highlight Europe’s complete exclusion from the peace talks.

https://www.theguardian.com/world/20...ussia-analysis

Laatst gewijzigd door tomm : 13 februari 2025 om 16:29.
Oud 13 februari 2025, 16:39   #56576
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bruut machtsdenken kortom
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 16:39   #56577
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het werd inderdaad hoog tijd dat u onbeschaamd uw vollédige façade liet zien, in al haar 'glorie'.

Uitsluitend het 'etnisch' "Russische" Herrenvolk heeft rechten, anderen zijn er enkel maar om dienstbaar en profitabel te zijn.

Kleine prutslandjes mogen al héél blij zijn als ze niet dag in dag uit met dreigementen en sabotage te maken krijgen.

En ja, wie weigert te buigen en te knikken als/wanneer een 'etnische' "Rus" een bevel heeft gesnauwd, is een niksnut en een oorlogsstoker die in het beste geval op een genadige snelle dood kan rekenen; maar als hij/zij/het 'pech' heeft, mag hij/zij/het jarenlang rotten in een grote smerige gevangenis.

Er moet niemand buigen of knikken, de etnische Russen willen gewoon met respect behandeld worden, bvb. dat hun taal terug een officiele taal wordt naast het Ests en scholen en media in eigen taal, net als bvb. in Kazakhstan of Kyrgyzstan.
En normale relaties met Rusland, met wederzijds respect zonder vijandigheid. Zoals Rusland goede relaties heeft met de meeste buurlanden, Kazakhstan, Mongolie, Chine, etc. Het kan dus wel degelijk. Estland moet daarvoor de EU of zelfs de NAVO niet verlaten.
Oud 13 februari 2025, 16:40   #56578
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze werken Denk de kans groter is het ter plekke ontploft.
Zou ik enorme schadenfreude hebben
Eens uittesten misschien?
Maar wacht nog efkes tot ik in Afrika ben.
Oud 13 februari 2025, 16:44   #56579
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die wonen daar al generaties en gaan helemaal niet opkrassen, net zomin als de Palestijnen. Ze willen gewoon rechten als minderheid, waar ze ook volgens Europa recht op hebben.
De Esten zouden beter de huidige Russofobe kliek wegstemmen als ze terug economische groei willen en geen heibel met Rusland en de. Russische minderheid.
Niemand verwacht dat Estland zich bij Rusland aansluit, gewoon goede buren, en respect voor de rechten van de minderheid.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 februari 2025 om 16:45.
Oud 13 februari 2025, 16:47   #56580
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
omg Tommeke toch, de Europese redenering is zoals de Amerikaanse, als het opbrengt gaan we erin investeren... en dat zal dus idd zeker niet van uw bekrompen visie afhangen maar gewoon vanuit de economische realiteit. Die realiteit door een marxistische bril bestaat dus niet, er bestaat daar alleen onnozele wako theorien.. en daarom zie je het niet hé

en ze zien de grondstoffen die UKR heeft, dus er zal daar stevig in geinvesteerd worden, en vooral door VS... die zijn 500mijard wil terugverdienen, en VS zal zijn investering verdedigen... zo simpel. Dus wat je ook wilt fantaseren, UKR is een mijn, en die mijn zal verdedigd worden PUNT

leer eerst eens begrijpend ENGELS lezen en opletten met zinnetjes die trump onnauwkeurig formuleert, niet interpreteren met een russische bril maar gewoon de logica van Trump proberen te snapepn

https://uatv.ua/en/trump-explains-wh...es-conditions/

“And, frankly, we will do this as long as necessar
y because we don’t want something else to happen, but President Putin now wants peace,” Trump said at a press conference at the White House on Wednesday, February 12.

He doesn’t want to end it and then return to fighting six months later,” Trump said. “And I think we will probably achieve a ceasefire at some point in the near future.”

“Our money will be secured. They have rare earth materials, they have oil, gas, and much more, and we are asking for our money to be backed,” Trump said, adding, “And the Ukrainians have agreed to that.”
Je ontkent dat de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken gezegd heeft dat Orkraine gebied zal moeten afstaan aan Rusland en geen NAVO-lid kan worden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be