Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2012, 22:02   #5641
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er zijn ook mensen die niet willen werken Raf.

Paulus.
Ja, maar daar gaat het nu niet over.
Het gaat nu over mensen die willen werken en de kans niet krijgen omdat ze gediscrimineerd worden.
Of wil jij insinueren dat discriminatie niet bestaat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 22:08   #5642
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, maar daar gaat het nu niet over.
Het gaat nu over mensen die willen werken en de kans niet krijgen omdat ze gediscrimineerd worden.
Of wil jij insinueren dat discriminatie niet bestaat?
Een beproefde truuk: en beetje naast de kwestie lullen. Je kan daar maar beter niet op ingaan. Het zal toch niks uithalen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 22:19   #5643
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een beproefde truuk: en beetje naast de kwestie lullen. Je kan daar maar beter niet op ingaan. Het zal toch niks uithalen...
Naast de kwestie?

Waar haal jij dat een bepaalde groep zou gediscrimineerd worden?

Uit de cijfers? Wel ik haal mijn groep die niet wil werken uit exact dezelfde groep.

Kom eens wat meer buiten zou ik zeggen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 23:37   #5644
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is compleet naast de kwestie. Als er geen mensen gediscrimineerd werden, was er ook nooit nood geweest aan positieve discriminatie, die - zoals ik al zei - alleen maar in het leven geroepen werd om een scheefgetrokken situatie terug enigszins recht te trekken.
Denkt u nu echt dat uw bull shit enig gewicht gaat krijgen door het te blijven herhalen?
Oud 2 april 2012, 23:43   #5645
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Whahaahaaaaahahaha ...en als sjok 't zegt dan is't zéker waar, zeker 'meerdere keren'!

Zoals ook al 100 keer beantwoord; niets, dat regelt zich vanzelf.
Geen enkele discriminatie, positieve discriminatie is immers óók discriminatie, altijd discriminatie tegenover ìemand!
Daar is geen weg naast!
Om iemand ''positief'' te discrimineren moet je altijd iemand negatief discrimineren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 00:08   #5646
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar is geen weg naast!
Om iemand ''positief'' te discrimineren moet je altijd iemand negatief discrimineren.
Er was 'n 'scheefgetrokken situatie' volgens de Raf, stelt niemand zich daar vragen bij?

Wìe heeft die situatie scheefgetrokken, waarom, om welke reden, waarom enkel bij de 'huidige' groep allochtonen, waarom was dat niet zo enkele decennia geleden, toen de Italianen arriveerden, Spanjaarden, Portugezen, Polen, Grieken, Russen...weetikveel noem maar op...?

Allemaal vragen, volgens diezelfde Raf werden sommige/bepaalde immigrantengroepen niet gediscrimineerd, bron, link, bewijs daarvan heb ik nooit gezien, ook dezelfde vragen, waarom de ene groep wèl en de andere niet, wordt er geselecteerd als je discrimineert, zoja; waarom, om welke reden, is er iets mis met de ene groep allochtonen en met de andere niet...???

Vind 't op z'n zachtst uitgedrukt 'n beetje vreemd.

Laten we gewoon 'n kat 'n kat noemen; 't is gewoon poco-zever-bullshit!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 00:13   #5647
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dit forum toont het tegendeel aan.
Hoe kan je in vredesnaam discrimineren op 'n forum?

Zo van; "Met jou wil ik niet praten, want jij hebt 'n schermafbeelding of 'n gebruikersnaam die wat 'vreemd' is" ?

Je bedoelt waarschijnlijk dat 't forum vol staat met 'racisme'?

's Nie moeilijk als je overal en in alles racisme ziet, als je erdoor geobsedeerd bent, er continu mee bezig bent, zò erg zelfs, dat volgens je eigen definitie van racisme, jijzelf er ook 1 bent.

Nu komt; "Nee hoor, dat is Paulus' stropop"...en daar gaan we weer voor tig bladzijden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 00:45   #5648
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo van; "Met jou wil ik niet praten, want jij hebt 'n schermafbeelding of 'n gebruikersnaam die wat 'vreemd' is" ?

's Nie moeilijk als je overal en in alles racisme ziet, als je erdoor geobsedeerd bent, er continu mee bezig bent, zò erg zelfs, dat volgens je eigen definitie van racisme, jijzelf er ook 1 bent.

Nu komt; "Nee hoor, dat is Paulus' stropop"...en daar gaan we weer voor tig bladzijden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 01:18   #5649
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Denkt u nu echt dat uw bull shit enig gewicht gaat krijgen door het te blijven herhalen?
Denkt u dat van de uwe?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 april 2012, 05:46   #5650
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie?

Waar haal jij dat een bepaalde groep zou gediscrimineerd worden?
Discriminatie bij uitzendkantoren
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/di...tijktests.html
Onlangs in koppen, over poetshulp.
Wil je een link?

Citaat:
Uit de cijfers? Wel ik haal mijn groep die niet wil werken uit exact dezelfde groep.
Mensen die niet willen werken zijn er in alle groepen. Maar daar gaat het niet over.
Het gaat over mensen die wel willen werken en gediscrimineerd worden.

Citaat:
Kom eens wat meer buiten zou ik zeggen.

Paulus.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 07:45   #5651
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Paulus.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 07:47   #5652
Fieseler

Standaard

Citaat:
Denkt u dat van de uwe?
Hoezo? Zijn we het hier ook al over eens?
Waar gaat dat naartoe vraag ik mij af....
Oud 3 april 2012, 07:55   #5653
Fieseler

Standaard

Citaat:

Racisme is één van de talloze semantische wapens die door pocolinkieworld zijn gebruikt om andersdenkenden op een pseudo juridische basis het zwijgen op te leggen.

Door dat begrip zo op te rekken en te modelleren op maat van de tegenstander, door het feit dat de tegenstanders zo talrijk waren en vooral door het feit dat pocolinkieworld vanlangsom meer afstand nam van de echte en veranderende realiteit is dat begrip verworden tot een vaag scheldwoord.
Ikzelf heb al tientallen keren op dit forum aangegeven dat door pocolinkie toedoen de echte racisten zich zonder moeite konden wegsteken in de massa van onterecht beschuldigden.

Pocolinkieworld is bijgevolg schuldig aan plat racisme wegens malversatie van de dedfinitie.
Oud 3 april 2012, 08:24   #5654
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Zijn we het hier ook al over eens?
Waar gaat dat naartoe vraag ik mij af....
U vindt dat ik bullshit vertel en ik vind dat van u ook. Daarover zijn we het inderdaad eens. Maar we geraken er natuurlijk geen stap mee vooruit...

Citaat:
Oud 3 april 2012, 09:02   #5655
Fieseler

Standaard

Citaat:
U vindt dat ik bullshit vertel en ik vind dat van u ook. Daarover zijn we het inderdaad eens. Maar we geraken er natuurlijk geen stap mee vooruit...
Toch wel hoor...ik voel een duidelijke vooruitgang bij pocolinkieland in vergelijking met pakweg 10 jaar geleden.
Gezien uw conclusie hierboven zijn we nu al zo ver dat "we agree to disagree"....vroeger zou u mij, samen met een horde pocolinkies, hebben uitgescholden voor racist, fascist, nazist, en nog zo van dat liefs....nu kunnen we toch al "klappen".

Ik heb dus het gevoel dat pocolinkieworld duideljk begint te voelen dat "hun" werkelijkheid een heel eind verwijderd is van "de" werkelijkheid en dat verdringing, muilkorven van de boodschappers en semantische hocuspocus weinig tot niets heeft opgeleverd...
Oud 3 april 2012, 09:12   #5656
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Positieve discriminatie dient om een scheefgetrokken situatie terug enigszins recht te trekken. Positieve discriminatie bestaat alleen omdat mensen gediscrimineerd worden.
Alleeen trekt positieve discriminatie helemaal niets recht. Het vervangt gewoon de ene scheve situatie door de andere. Iemand die een job niet krijgt omwille van zijn huidskleur of geboorteplaats is daar altijd het slachtoffer van, of het nu om een zwarte, bruine, of blanke gaat. Het is niet de schuld van werkzoekende Jan dat werkgever Piet racist is, en dus moet Jan ook niet het slachtoffer worden van de "positieve" discriminatie (waarbij hij nu diegene is die de job niet krijgt omwille van zijn afkomst).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 09:59   #5657
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat er gediscrimineerd wordt op dit forum, ik heb gezegd dat dit forum aantoont dat discriminatie zichzelf niet regelt.

Er zijn hier verschillende mensen die pleiten voor en aanzetten tot discriminatie op de werkvloer.
Er zijn nog steeds mensen die vinden dat ze als werkgever het recht hebben iemand te weigeren op basis van afkomst of die vinden dat werkgevers dat recht moeten krijgen.
Oud 3 april 2012, 10:04   #5658
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleeen trekt positieve discriminatie helemaal niets recht. Het vervangt gewoon de ene scheve situatie door de andere. Iemand die een job niet krijgt omwille van zijn huidskleur of geboorteplaats is daar altijd het slachtoffer van, of het nu om een zwarte, bruine, of blanke gaat.
Positieve discriminatie verplicht de werkgever dat net niet te doen, dus kan het helpen een scheve situatie recht te trekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het is niet de schuld van werkzoekende Jan dat werkgever Piet racist is, en dus moet Jan ook niet het slachtoffer worden van de "positieve" discriminatie (waarbij hij nu diegene is die de job niet krijgt omwille van zijn afkomst).
Jan is ook helemaal niet het slachtoffer.
Hij zou de job niet hebben gekregen mocht de werkgever niet racistisch zijn geweest en een bepaald percentage allochtonen in dienst neemt, en krijgt de job nu ook niet bij een racistische werkgever die verplicht percentage allochtonen opgelegd krijgt.

... In theorie.
Oud 3 april 2012, 10:05   #5659
Alboreto

Standaard

Citaat:
pocolinkieland
Is dat een website met maar een beperkt aantal url's?

http://www.pocolinkieland.be/
Oud 3 april 2012, 10:26   #5660
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Positieve discriminatie verplicht de werkgever dat net niet te doen, dus kan het helpen een scheve situatie recht te trekken.
Toch wel. Wanneer ik een job niet krijg omwille van quota, terwijl ik wel de beste kandidaat ben, dan ben ik slachtoffer van discriminatie op basis van mijn afkomst. Die situatie is niet minder scheef dan wanneer Ahmed de job niet krijgt enkel omdat hij allochtoon is.

Citaat:
Jan is ook helemaal niet het slachtoffer.
Uiteraard wel. Hij misloopt immers een job enkel op basis van zijn afkomst.

Citaat:
Hij zou de job niet hebben gekregen mocht de werkgever niet racistisch zijn geweest en een bepaald percentage allochtonen in dienst neemt, en krijgt de job nu ook niet bij een racistische werkgever die verplicht percentage allochtonen opgelegd krijgt.
Onzin. Als Jan de beste kandidaat was geweest, dan had hij de job wel gekregen. Een werkgever gaat immers niet op zoek naar x% allochtonen, wel naar de beste mensen. Het is perfect mogelijk dat een niet-racistische werkgever toch alleen maar autochtonen in dienst heeft, als dat nu toevallig de beste kandidaten waren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be