Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2011, 23:36   #5661
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat er echt niet in hé.
Vergeet uw boormachine, dat is niks voor u.
Pak uw fiets dat zal beter zijn.
Rij bergop
In welke vitesse leg je hem?
Waarom?
En heeft het geholpen...uw verandering van vitesse?

Kleine verschillen in overbrenging maken arbeid licht of zwaar.
Licht aanduwen, of zwaar aanduwen met dezelfde energie. Door een paar tandwielen te verleggen!

Dju toch jongens!
Ale ok de fiets

bergop kleine vites, bergaf grote vites. En wat duwt er op uw pedalen 100watt ? Uw lichaam. EN hoe kom je aan die 100watt, door chocolade te eten bvb. En hoe lang kun je dat volhouden ? Zolang je voedsel of suiker genoeg hebt in uw bloed.

En nu dezelfde oefening voor uw VAWT. Hoeveel energie krijg je op de wieken ? Zoveel als 50% van de energie die in de wind zit en in verhouding van de oppervlakte van die molen. En ja een drag gebaseerde windmolen heeft meer koppel, en een lift gebaseerde molen meer snelheid ? Maakt het verschil, wel als je dat uitrekent en MEET is de lift gebaseerde de efficientste. De drag 20% de lift 40% efficient. En hoeveel energie heeft een windmolen die 100m2 oppervlakte heeft ? Zie formules hierboven. EN hoeveel is dat voor een drag gebeseerde molen ? De helft. En hoeveel koppel zet je op die motor ??? Wel in feite moet je de motor MATCHEN op de windmolen en zijn gemiddelde snelheid op een bepaalde plaats.



En stel dat je met een windmolen op uw fiets zit, hoe groot zou hij moeten zijn om energie genoeg te leveren om uw vooruit te krijgen ?

Tip uw snelheid is bvb 20km/u
uw watt op uw pedalen om 20km/u te rijden is 100watt
uw windenergieconversie efficientie is 100watt

hoe groot moet uw molen zijn om uw energie voor uw fiets op te brengen ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 mei 2011 om 23:37.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 23:39   #5662
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mambo, zeg eens uw opleiding, dan gaan we u vertellen welke boeken je moet lezen jongen.
Wij verstaan hier allemaal dat jij duidelijk niet begrijpt hoe windmolens werken.
Jaja maar dat je het niet verstaat ligt geheel aan jullie zelf hoor.

Het principe is nochtans zo duidelijk als pompwater.
Nu er zijn niet overal pompen en er is ook niet overal water hé?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 23:44   #5663
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ale ok de fiets

bergop kleine vites, bergaf grote vites. En wat duwt er op uw pedalen 100watt ? Uw lichaam. EN hoe kom je aan die 100watt, door chocolade te eten bvb. En hoe lang kun je dat volhouden ? Zolang je voedsel of suiker genoeg hebt in uw bloed.

En nu dezelfde oefening voor uw VAWT. Hoeveel energie krijg je op de wieken ? Zoveel als 50% van de energie die in de wind zit en in verhouding van de oppervlakte van die molen. En ja een drag gebaseerde windmolen heeft meer koppel, en een lift gebaseerde molen meer snelheid ? Maakt het verschil, wel als je dat uitrekent en MEET is de lift gebaseerde de efficientste. De drag 20% de lift 40% efficient. En hoeveel energie heeft een windmolen die 100m2 oppervlakte heeft ? Zie formules hierboven. EN hoeveel is dat voor een drag gebeseerde molen ? De helft. En hoeveel koppel zet je op die motor ??? Wel in feite moet je de motor MATCHEN op de windmolen en zijn gemiddelde snelheid op een bepaalde plaats.



En stel dat je met een windmolen op uw fiets zit, hoe groot zou hij moeten zijn om energie genoeg te leveren om uw vooruit te krijgen ?

Tip uw snelheid is bvb 20km/u
uw watt op uw pedalen om 20km/u te rijden is 100watt
uw windenergieconversie efficientie is 100watt

hoe groot moet uw molen zijn om uw energie voor uw fiets op te brengen ?
De grote van de molen hangt van de vitesse af hé.

Zoals je zegt heeft een vawt een groter koppel met dezelfde wind. En uiteindelijk draaien doen ze even rap.

Nu kies zelf welke je liever hebt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 07:11   #5664
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De grote van de molen hangt van de vitesse af hé.

Zoals je zegt heeft een vawt een groter koppel met dezelfde wind. En uiteindelijk draaien doen ze even rap.

Nu kies zelf welke je liever hebt.
hehe ze draaien niet evenrap ! daar zit uw denkfout.
De TIPSPEED van een darrieus is bvb typisch tussen de 3-4 naargelang het windprofiel die je gebruikt, en vooral naargelang de 'solidity'

De TIPSPEED van een DRAG gebaseerde windmolen is gewoonweg domweg 0.7-0.9

Dus om het raadsel voor u op te lossen: een snelle windmolen draait 3 keer sneller en moet een motor hebben die dus deze 3keer snellere energie bvb 2megewatt aan die snelheid omzet naar electriciteit.

De trage windmolen, die draait dus 3keer tragere drag windmolen zal gezien zijn lager rendement om windenergie in uw gedroomde koppel om te zetten, dezelfde windenergie omzetten in 1megawatt en inderdaad met een aangepaste motor die in casu 1.5keer meer koppel aankan endie gewoonweg voor de rest met trager draaien1megawatt zal leveren.

en gezien je bewezen hebt dat je de getalletjes zelfs langs geen kanten kunt uitrekenen, en dat je ook nog niet openstaat voor een hoogst educatieve uitleg van allerlei mensen die spelen met die formules, zou ik voorstellen dat je nu eens rustig een stuk of 3-4 boekenover windmolens leest, dat je eenjte probeert zelf te bouwen (waarom niet dat isecht wel leuk) en dat je zult constateren waar en wanneer uw theorie klopt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 mei 2011 om 07:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 11:46   #5665
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je zoiets simpel niet kunt verstaan of zelfs weet dat het zo is...gaan we nog heel lang prutsen met die molens.
Mambo, jij bent het die hier al een paar dagen lang hardnekkig weigert iets simpels te verstaan. Jij doet al een hele tijd alsof je natuurkundige wetten kan overtreden door gewoon te doen alsof je ze niet kent.
Dat werkt echter niet.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 11:49   #5666
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja maar dat je het niet verstaat ligt geheel aan jullie zelf hoor.
Tja. Het is dus mijn schuld dus dat ik niet in staat ben in nonsens iets anders dan nonsens te zien?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 12:51   #5667
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.297
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mambo, gewoon een vraagje.

Ken je die goedkope elektrisch liertjes. Die dat je koopt aan €99 of zelfs €79.

Deze dingetjes hebben 2 standen. Stand 1, kabel met haak direkt aan de trommel, goed voor 100kg. En stand 2, 200 kg tilvermogen, maar dan zit de haak in een oogje aan de behuizing en een haak met rolletje over die dubbel geplooide kabel.

Nu wat is het verschil tussen die 2 standen uitgezonderd tilvermogen. En laat me zeggen, die 4mm staalkabel enkel is goed voor 300 kg trekkracht. Dus daar gaat het niet over.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 11:06   #5668
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hehe ze draaien niet evenrap ! daar zit uw denkfout.
De TIPSPEED van een darrieus is bvb typisch tussen de 3-4 naargelang het windprofiel die je gebruikt, en vooral naargelang de 'solidity'

De TIPSPEED van een DRAG gebaseerde windmolen is gewoonweg domweg 0.7-0.9

Dus om het raadsel voor u op te lossen: een snelle windmolen draait 3 keer sneller en moet een motor hebben die dus deze 3keer snellere energie bvb 2megewatt aan die snelheid omzet naar electriciteit.

De trage windmolen, die draait dus 3keer tragere drag windmolen zal gezien zijn lager rendement om windenergie in uw gedroomde koppel om te zetten, dezelfde windenergie omzetten in 1megawatt en inderdaad met een aangepaste motor die in casu 1.5keer meer koppel aankan endie gewoonweg voor de rest met trager draaien1megawatt zal leveren.

en gezien je bewezen hebt dat je de getalletjes zelfs langs geen kanten kunt uitrekenen, en dat je ook nog niet openstaat voor een hoogst educatieve uitleg van allerlei mensen die spelen met die formules, zou ik voorstellen dat je nu eens rustig een stuk of 3-4 boekenover windmolens leest, dat je eenjte probeert zelf te bouwen (waarom niet dat isecht wel leuk) en dat je zult constateren waar en wanneer uw theorie klopt.
Wat een technische nonsens allemaal.

P = torsie X rpm
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 mei 2011 om 11:11.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 11:13   #5669
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.297
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat een technische nonsens allemaal.

P = torsie X rpm
Je kan het nog simpeler zien hoor.
Massa*versnelling=vermogen.

Een windmolen remt gewoon een hoop lucht af, en zet een deel van dat "remvermogen" om in elektriciteit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 11:13   #5670
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat een technische nonsens allemaal.

P = torsie X rpm
Als het nonsens is gelieve dan de fout in de nonsens ook te verwoorden zodat een leek als mij ziet wat er fout is
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:24   #5671
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hehe ze draaien niet evenrap ! daar zit uw denkfout.
De TIPSPEED van een darrieus is bvb typisch tussen de 3-4 naargelang het windprofiel die je gebruikt, en vooral naargelang de 'solidity'

De TIPSPEED van een DRAG gebaseerde windmolen is gewoonweg domweg 0.7-0.9

Dus om het raadsel voor u op te lossen: een snelle windmolen draait 3 keer sneller en moet een motor hebben die dus deze 3keer snellere energie bvb 2megewatt aan die snelheid omzet naar electriciteit.

De trage windmolen, die draait dus 3keer tragere drag windmolen zal gezien zijn lager rendement om windenergie in uw gedroomde koppel om te zetten, dezelfde windenergie omzetten in 1megawatt en inderdaad met een aangepaste motor die in casu 1.5keer meer koppel aankan endie gewoonweg voor de rest met trager draaien1megawatt zal leveren.

en gezien je bewezen hebt dat je de getalletjes zelfs langs geen kanten kunt uitrekenen, en dat je ook nog niet openstaat voor een hoogst educatieve uitleg van allerlei mensen die spelen met die formules, zou ik voorstellen dat je nu eens rustig een stuk of 3-4 boekenover windmolens leest, dat je eenjte probeert zelf te bouwen (waarom niet dat isecht wel leuk) en dat je zult constateren waar en wanneer uw theorie klopt.
Uw propellers draaien alleen maar wat rapper bij het opstarten. En een turbine start wat trager dan door zijn eigen gewicht. Verder neemt een turbine veel meer wind op dan die dunne propellers. Die horizontale hebben een makkelijke lager opstart koppel en kunnen bij lagere windsnelheden het wat sneller opbrengen omdat ze een kleinere motor gebruiken.
Je kunt daar wetenschappelijk over doen tot in het oneindige dat zal er niks aan veranderen.
Wil je de proef op de som nemen?
Stel u in een goede windvlaag eerst met een dunne plank in uw handen en daarna met een vezelplaat van 1 meter breed en 2 meter lang.
Je zal het verschil wel opmerken en stoppen met wetenschappelijke zelf verklaarde nonsens te verspreiden.


Ik heb van in de beginnen gezegd dat je moet leviteren om die neerwaartse krachten te neutraliseren. Maar het gaat er niet goed in.
Een turbine koppelen aan geleviteerde massa. Niet zo moeilijk.
Leviteer eerst eens iets alvorens je afkomt met formules die er langs geen kanten met te maken heeft.

Aspositie Horizontaal
Formaat windmolen Diameter wieken max. 120 meter (bij grote windmolens). De wieken staan bovenop een mast waardoor er veel ruimte is om rond te draaien Beperkt. De breedte van de molen is bijna net zo groot als het formaat van de wieken
Voordelen * Eenvoudiger te bouwen als men grote molens gaat bouwen
Nadelen * Groot; horizonvervuiling
* Kwetsbaarder door draaiende wieken
* Moet naar de wind gedraaid worden

Verticaal
* Efficiënter
* Eenvoudiger toe te passen en stedelijke omgevingen
* Windmolen hoeft niet naar de wind te draaien

* De grootte van de VAWT beperkt de draaisnelheid van de wieken (door zijn gewicht)
* Nog niet bekend bij 'het grote publiek'

En als ik eens een goede raad mag geven, bouw een turbine in de vorm van een aspiromatic.
Die starten razendsnel. Ø 100 mm Debiet 795 M3/uur
Diameter uitwendig 103 mm
Ø 110 mm Debiet 887 M3/uur
Diameter uitwendig 113 mm
Ø 120 mm Debiet 978 M3/uur
Diameter uitwendig 123 mm
Ø 125 mm Debiet 1070 M3/uur
Diameter uitwendig 128 mm
Ø 130 mm Debiet 1194 M3/uur
Diameter uitwendig 133 mm
Ø 140 mm Debiet 1426 M3/uur
Diameter uitwendig 143 mm
Ø 150 mm Debiet 1658 M3/uur
Diameter uitwendig 153 mm
Ø 180 mm Debiet 1766 M3/uur
Diameter uitwendig 183 mm
Ø 200 mm Debiet 1999 M3/uur
Diameter uitwendig 203 mm
Ø 230 mm Debiet 2498 M3/uur
Diameter uitwendig 233 mm
Ø 250 mm Debiet 2696 M3/uur
Diameter uitwendig 253 mm
Ø 300 mm Debiet 3428 M3/uur
Diameter uitwendig 303 mm

Bereken zelf de rest wat je nodig hebt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 mei 2011 om 13:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:40   #5672
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
en gezien je bewezen hebt dat je de getalletjes zelfs langs geen kanten kunt uitrekenen, en dat je ook nog niet openstaat voor een hoogst educatieve uitleg van allerlei mensen die spelen met die formules, zou ik voorstellen dat je nu eens rustig een stuk of 3-4 boekenover windmolens leest, dat je eenjte probeert zelf te bouwen (waarom niet dat isecht wel leuk) en dat je zult constateren waar en wanneer uw theorie klopt.
Awel reken het ons eens voor hé.
Uiteraard met hellingshoek, benodigde energie per vitesse en gans de hutsekluts die je kwijt wil.
Ik weet alleen maar als je hem in eerste legt je bijna luchtledig zit te trappen en als je hem in je 16é vitessen of zo legt je u onnozel mag duwen en nog niet vooruit geraakt, laat staan bergop.

Wel slimme, bereken ons dat dus eens.
Ik ben er zeker van dat quick step of zo u een aardig contract zal voorschrijven als jij dat zo uit uw duim kan berekenen zonder veel te weten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 mei 2011 om 13:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:47   #5673
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Awel reken het ons eens voor hé.
Uiteraard met hellingshoek, benodigde energie per vitesse en gans de hutsekluts die je kwijt wil.
Ik weet alleen maar als je hem in eerste legt je bijna luchtledig zit te trappen en als je hem in je 16é vitessen of zo legt je u onnozel mag duwen en nog niet vooruit geraakt, laat staan bergop.

Wel slimme, bereken ons dat dus eens.
Ik ben er zeker van dat quick step of zo u een aardig contract zal voorschrijven als jij dat zo uit uw duim kan berekenen zonder veel te weten.
mambo aub lees een paar wetenschappelijke boeken online over windmolens, en anders heeft die discussie hier geen zin, omdat jij gewoon niet weet wat aerodynamica en LIFT en DRAG studies inhouden zit je hier naast de zaak te praten. Jij weet gewoon niet wat voor prachtige machines die windmolens zijn, en omdat je nog niet voorbij de DRAG kunt denken, denk jij gewoon dat een dragmolen efficienter is.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:48   #5674
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan het nog simpeler zien hoor.
Massa*versnelling=vermogen.

Een windmolen remt gewoon een hoop lucht af, en zet een deel van dat "remvermogen" om in elektriciteit.
Idd massa versnellen, daar gaat het om.
Doen ze op die kleine molens ook hoor alleen hebben ze daar niet veel massa aan toe te voegen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:50   #5675
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mambo aub lees een paar wetenschappelijke boeken online over windmolens, en anders heeft die discussie hier geen zin, omdat jij gewoon niet weet wat aerodynamica en LIFT en DRAG studies inhouden zit je hier naast de zaak te praten. Jij weet gewoon niet wat voor prachtige machines die windmolens zijn, en omdat je nog niet voorbij de DRAG kunt denken, denk jij gewoon dat een dragmolen efficienter is.
Tja jongen.
Blijf dan verder doen met uw propellers hé.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:50   #5676
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mambo aub lees een paar wetenschappelijke boeken online over windmolens, en anders heeft die discussie hier geen zin, omdat jij gewoon niet weet wat aerodynamica en LIFT en DRAG studies inhouden zit je hier naast de zaak te praten. Jij weet gewoon niet wat voor prachtige machines die windmolens zijn, en omdat je nog niet voorbij de DRAG kunt denken, denk jij gewoon dat een dragmolen efficienter is.
Maar tussendoor ga je het ons toch een voor rekenen hé?
Dat ben je jezelf nu wel verplicht vind ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:53   #5677
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
En stel dat je met een windmolen op uw fiets zit, hoe groot zou hij moeten zijn om energie genoeg te leveren om uw vooruit te krijgen ?

Tip uw snelheid is bvb 20km/u
uw watt op uw pedalen om 20km/u te rijden is 100watt
uw windenergieconversie efficientie is 100watt

hoe groot moet uw molen zijn om uw energie voor uw fiets op te brengen ?
Mocht je het vergeten zijn?
Hellingshoek, vitesse, kracht per vitesse, snelheid...het is nu aan u.

Ik wacht er nu op.

Zwitser mag het anders ook invullen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 mei 2011 om 13:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:56   #5678
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar tussendoor ga je het ons toch een voor rekenen hé?
Dat ben je jezelf nu wel verplicht vind ik.
ik moet dat niet doen, dat staat allemaal online te lezen

http://large.stanford.edu/courses/2008/ph210/hall2/
http://www.otherpower.com/windbasics1.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 mei 2011 om 14:08.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 13:57   #5679
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht je het vergeten zijn?
Hellingshoek, vitesse, kracht per vitesse, snelheid...het is nu aan u.

Ik wacht er nu op.

Zwitser mag het anders ook invullen.
en dat is een mop, je kunt geen windmolen op een fiets zetten die meer energie zal leveren dan de fietser
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 14:04   #5680
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat een technische nonsens allemaal.

P = torsie X rpm

He fallen denkt dat apothekerkes geen
windmolens kunnen berekenen. grappig

Die maglev is een savonius tipseepd 1
een darrieus haalt tîpspeed 3-5

lees maar de efficientie af op de grafiek.

En nu de tipspeed vertaal dat eens naar rotatie

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 mei 2011 om 14:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be