Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2014, 22:46   #5741
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke boekdelen dan wel?
Hoe bedoelt U?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 22:50   #5742
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Associated Press: Russia, four-ex-Soviet nations finalize new alliance

MOSCOW (AP) — Russia and four other ex-Soviet nations on Tuesday completed the creation of a new economic alliance intended to bolster their integration.

The Eurasian Economic Union, which includes Russia, Belarus, Kazakhstan, Armenia and Kyrgyzstan, comes to existence on Jan. 1. In addition to free trade, it's to coordinate the members' financial systems and regulate their industrial and agricultural policies along with labor markets and transportation networks.

http://news.yahoo.com/russia-4-ex-so...--finance.html
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 22:58   #5743
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Associated Press: Russia, four-ex-Soviet nations finalize new alliance

MOSCOW (AP) — Russia and four other ex-Soviet nations on Tuesday completed the creation of a new economic alliance intended to bolster their integration.

The Eurasian Economic Union, which includes Russia, Belarus, Kazakhstan, Armenia and Kyrgyzstan, comes to existence on Jan. 1. In addition to free trade, it's to coordinate the members' financial systems and regulate their industrial and agricultural policies along with labor markets and transportation networks.

http://news.yahoo.com/russia-4-ex-so...--finance.html
Een mooie afzetmarkt voor de EU.
HIER
Oud 23 december 2014, 23:08   #5744
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oekraine geeft de 'neutraliteit' op en drijft naar de NAVO.

http://rt.com/news/217047-ukraine-na...ership-russia/
HIER
Oud 23 december 2014, 23:48   #5745
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoe bedoelt U?
Geen idee. Ik hoop toch dat u uw eigen woorden iets beter begrijpt dan ik de uwe moet proberen te decoderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 23:54   #5746
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee. Ik hoop toch dat u uw eigen woorden iets beter begrijpt dan ik de uwe moet proberen te decoderen.
Geen idee. Ik dacht dat ik U wat dat betreft niet persoonlijk aangesproken had. U reageerde echter spontaan en tracht nu te 'decoderen'. Het wordt laat...
HIER
Oud 23 december 2014, 23:59   #5747
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee. Ik dacht dat ik U wat dat betreft niet persoonlijk aangesproken had. U reageerde echter spontaan en tracht nu te 'decoderen'. Het wordt laat...
U heeft inderdaad nadien duidelijk gemaakt dat uw bericht niet voor mij bedoeld was, maar ik geraak er nog steeds niet uit wat u bedoelt met "dat spreekt boekdelen".
Oud 24 december 2014, 00:58   #5748
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u mij dat eens uitleggen, die propagandazin "... parlement van de Krim toe had besloten." Hoeveel leden telde dat parlement? Hoeveel waren aanwezig bij de stemming?
zoals je weet was de besissing om Yanukovich af te zetten door het Oekraïense parlement illegaal wegens te weinig stemmen volgens de grondwet. Vanaf dat punt deed de grondwet er niet meer zo toe, want zelfs het regime in Kiev was ongrondwettelijk.

The parliament dismissed the Chairman and Prime Minister of Crimea, Anatolii Mohyliov, pursuant to Article 136 of the Constitution of Ukraine, and replaced him de facto with Sergey Aksyonov, a local businessman.[12] This act has sparked some debate in the international community, as the Constitution of Ukraine establishes that the Council can only appoint the Prime Minister in consultation with the President of Ukraine.[13][14] The contention strives on disagreements on who is the actual legitimate President of Ukraine, with the newly installed government in Ukraine considering the newly installed Oleksandr Turchynov as the incumbent Acting President, while the Council considers Turchynov's appointment as illegitimate.

The Council then voted to hold a referendum on the independence of Crimea on 25 May 2014.[15] Olha Sulnikova, head of information and analysis department of parliament, reported on the phone from inside the parliamentary building that 61 of the registered 64 deputies had voted for the referendum resolution and 55 for the resolution to dismiss the government.[16]
http://en.wikipedia.org/wiki/Supreme...a#1998_to_2014

Laatst gewijzigd door tomm : 24 december 2014 om 01:03.
Oud 24 december 2014, 01:51   #5749
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals je weet was de besissing om Yanukovich af te zetten door het Oekraïense parlement illegaal wegens te weinig stemmen volgens de grondwet. Vanaf dat punt deed de grondwet er niet meer zo toe, want zelfs het regime in Kiev was ongrondwettelijk.
"Jan, raap dat papiertje op!"

"Jamaar, meester, Piet heeft ook papiertjes op de grond gegooid."

Geraken we nu echt niet verder dan dergelijke kinderachtige reacties?
Oud 24 december 2014, 03:33   #5750
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Jan, raap dat papiertje op!"

"Jamaar, meester, Piet heeft ook papiertjes op de grond gegooid."

Geraken we nu echt niet verder dan dergelijke kinderachtige reacties?
Als de Oekraïense regering niet grondwettelijk was en de wettelijk verkozen president vluchtte voor z'n leven, hoe kun je dan verwachten dat regio's die het totaal niet eens zijn met het nieuwe regime de grondwet zouden volgen?
Oud 24 december 2014, 03:48   #5751
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u: ik herken bij jullie mijn leerlingen uit de lagere school. Je spreekt ze op een bepaalde fout aan en steevast beginnen kinderen van die leeftijd over een ander kind dat ook iets fout zou gedaan hebben.
Ja, en die kinderen hebben gelijk, ze vergelijken, en zien dat anderen wegkomen met dingen waar zij voor gestraft worden.
Dat onderwijzers en opvoeders het daar moeiijk mee hebben versta ik, want het ondermijnt hun gedrag, maar kinderen zijn open en eerlijk.

U doet trouwens net hetzelfde. Ik had in U trouwens al een leraar ontwaard, vrij intelligent maar ook autoritair en zonder empatisch vermogen.
Zelfs als u weet dat u ongelijk heeft zult U dit nooit van z'n levens toegeven.
Oud 24 december 2014, 10:22   #5752
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Oekraïense regering niet grondwettelijk was en de wettelijk verkozen president vluchtte voor z'n leven, hoe kun je dan verwachten dat regio's die het totaal niet eens zijn met het nieuwe regime de grondwet zouden volgen?
Ik vroeg iets over de Krim en u begon over iets anders. Dit tekent hier meestal de discussie: wordt het imperialisme van Rusland aangeklaagd, dan komen de Poetingetrouwen af met de VS. Net alsof de afkeuring van het ene, de goedkeuring van het andere inhoudt. Ik zie daar een parallel in met mijn lagereschoolleerlingen.
Oud 24 december 2014, 10:25   #5753
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en die kinderen hebben gelijk, ze vergelijken, en zien dat anderen wegkomen met dingen waar zij voor gestraft worden.
Dat onderwijzers en opvoeders het daar moeiijk mee hebben versta ik, want het ondermijnt hun gedrag, maar kinderen zijn open en eerlijk.
Juist niet, kinderen zijn op dat vlak niet eerlijk, daar ze uitvluchten zoeken en hun eigen wangedrag proberen goed te praten. Opvoeding bestaat er juist in te laten inzien dat ieder verantwoordelijkheid draagt en dat iedereen ook hierop aangesproken kan worden.

Daarnaast kan het natuurlijk als onrechtvaardig worden aangevoeld, maar als leraar zie je nu eenmaal niet alles wat op een speelplaats gebeurt. Wat hier belangrijk is, is juist dat leerlingen inzien dat papiertjes gooien niet hoort. Ongeacht of er iemand op staat te kijken of niet.

Opvoeding is meer dan straf.
Oud 24 december 2014, 11:09   #5754
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg iets over de Krim en u begon over iets anders. Dit tekent hier meestal de discussie: wordt het imperialisme van Rusland aangeklaagd, dan komen de Poetingetrouwen af met de VS. Net alsof de afkeuring van het ene, de goedkeuring van het andere inhoudt. Ik zie daar een parallel in met mijn lagereschoolleerlingen.
Luister, de gebeurtenis op de Krim was uiteraard een rechtstreekse reactie op de gebeurtenissen in Kiev, of ontkent U dat? Wat in Kiev gebeurde, heeft de spelregels veranderd.
Politiek is geen speelplaats, maar een jungle. Er was niemand in Oekraïne om te zien of de democratische spelregels niet overtreden werden en te sanctioneren. Ook het Westen niet, want partijdig. Dus op de Krim konden ze zich braafjes aan de grondwet houden, en uiterst-rechtse milities zouden er dan hetzelfde gedaan hebben als ze deden in Odessa. Overigens zou de bevolking op de Krim, altijd al meer pro-Russisch geweest dan zelfs Donbas, dat nooit aanvaard hebben. Er zou oorlog van komen, met vele doden zoals in de Donbas, en zonder twijfel zou de Russische vloot er in betrokken raken. Nu viel er niet één dode. De bevelhebber van de Oekraïense vloot liep over naar de pro-Russen. Het was de beste oplossing gezien de omstandigheden.
Oud 24 december 2014, 11:16   #5755
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Corruptie in Oekraïne is niet verminderd: soldaten moeten het stellen zonder eten en warme kledij.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv...ar-375969.html

Dirty and exhausted paratroopers in shabby uniforms who defended Ukrainian checkpoints between then-separatist controlled Sloviansk and Kramatorsk in late May, claimed at the time that NATO military outfits delivered for their unit were sold at a Dnipropetrovsk street market instead of reaching them.

Later that month the soldiers from Chernivtsi, who were keeping positions in Luhansk Oblast, were laughing out loud when they heard about people falling for an ad campaign that invited them to send money to the army by texting a certain number. They reckoned they would never see this money, despite the fact that Ukraine's Defense Ministry was running the campaign.

In November, the National Guardsmen the town of Debaltseve in Donetsk Oblast asked the Kyiv Post to start an awareness campaign in the media to inform the public that soldiers still had no winter clothes, while senior officials reported that the army was ready for the winter.

When many Ukrainians regularly help the army, others make money off it.

Journalists of Nashi Groshi investigative team also found that Ukraine's defense ministry was selling arms and military equipment from its stock to private firms until July.

Alisa Yurchenko, a journalist of Nashi Hroshi found that the ministry sold 35,000 Kalashnikovs to a private Kyiv firm at extremely low prices. Later, the firm resold then at 36 times the price.

“The first company was buying them for Hr 460 ($30) per item and then they appeared at gun shops for Hr 17,000 ($1,100) per machine gun,” Yurchenko said, when speaking at conference for investigative reporters in Kyiv on Dec. 6.

The ministry also sold helicopter this year for Hr 300,000 ($20,000) per item, when their market price was millions of hryvnias. Later these helicopters were offered for sale in the internet.

Because of corruption in procurement and the defense ministry, foreign donors are reluctant to send aid to Ukraine. Sometimes they prefer volunteers handling the aid.

When in late November the Canadian government sent 3,000 sets of winter outfits for Ukrainian soldiers, it was the volunteers who met the plane at the airport and sent the clothes to the war zone.

“Now all the cargos will be supervised by representatives of Council of Volunteers and Ukrainian-Canadian Congress,” prominent volunteer Daviv Arakhamia, who now assists the defense ministry in procurement issues, wrote on his Facebook. “This is a personal order by prime minister of Canada, who hinted that when once again these goods disappear or in unknown way appear at the market – that would be the last help for our country.”

Maar de Europese miljarden voor Oekraïne zullen zeker goed terecht komen hoor, zeker... kuch kuch...
Oud 24 december 2014, 11:32   #5756
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vastgesteld dat google earth zich heeft aangepast aan de realiteit, de Krim wordt niet langer als Oekraïne beschouwd.
Oud 24 december 2014, 11:49   #5757
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraine geeft de 'neutraliteit' op en drijft naar de NAVO.

http://rt.com/news/217047-ukraine-na...ership-russia/
Terwijl ze buiten van de honger omkomen.
Oud 24 december 2014, 11:51   #5758
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Het aantal asielzoekers vanuit Oekraïne richting EU is gestegen van 95 per maand naar plus minus 2.000 per maand.

Het aantal vluchtelingen binnen Oekraïne zelf zou volgens het journaal (onder voorbehoud want propaganda is nooit veraf) 700.000 bedragen, waarvan 500.000 intern en 200.000 naar Rusland.
Oud 24 december 2014, 15:54   #5759
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tomm, heb je nu al bewijzen voor je bewering dat de Oekraïense regering van plan was milities te sturen naar de Krim? Ik weet het, ik heb dat al zo'n twintig keer gevraagd, maar er komt om de één of andere reden maar geen antwoord.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 15:55   #5760
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het aantal asielzoekers vanuit Oekraïne richting EU is gestegen van 95 per maand naar plus minus 2.000 per maand.

Het aantal vluchtelingen binnen Oekraïne zelf zou volgens het journaal (onder voorbehoud want propaganda is nooit veraf) 700.000 bedragen, waarvan 500.000 intern en 200.000 naar Rusland.
Wat vreemd, de Poetin-fanclub beweerde eerder dat er zowat een miljoen Oekraïners naar Rusland waren gevlucht.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be