Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2018, 11:01   #5761
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump valt de Chief Justice van Supreme Court aan.

Als de democraten in het congres hem impeachen zal deze man de trial in de senaat voorzitten en regelen.

lol
je bedoelt dit?:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181122_03974013

Citaat:
President Trump heeft zich de woede op de hals gehaald van het Hooggerechtshof van de VS. Donald Trump beschuldigde een rechter van partijdigheid, nadat die zijn strengere asielregels had geblokkeerd. De opperrechter van het hof, John Roberts, liet woensdag weten dat “we geen Obama-rechter, Trump-rechter, Bush-rechter of Clinton-rechter hebben”.
wel het bewijs dat de rechtstaat nog altijd standhoudt daar. De scheiding der machten bestaat nog steeds, ondanks alle aanvallen van Trump en zijn supporters.

Hopelijk blijft dat zowel daar als hier zo.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 11:30   #5762
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump maakt er geen potje van, hij steunt en levert wapens voor de meest vuile oorlog van deze eeuw.
Hij is de belangrijkste bondgenoot van de grootste schurken-staat in de wereld.
Amerika hoeft niet meer te praten over moraal of mensenrechten.
Ze zijn met hun neokoloniale politiek net zo erg of nog erger,
dan Rusland op dit gebied.
..voor zichzelf bedoel ik

... en uiteraard op wereldvlak ( maar da's een ander soort potje )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 12:17   #5763
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Welja, dat bedoel ik ongeveer. Die muur gaat enkel over illegale immigratie dus niets te zien met immigratiebeleid wat dat beleid ook is, het gaat 'm over alles wat daarbuiten valt.
da's wel een onderdeel ervan ( 't is te zeggen dat en beleid ook uitmaakt hoe je omgaat met mensen die geen toestemming kregen over de grens te komen )

Maar ik begrijp wat je bedoelt...voorkomen dat mensen illegaal je land binnen komen
Je hoeft daar natuurlijk ook niet perse een muur voor te hebben visie Trump ... de vorige 'muur' volstond ruimschoots

Citaat:
In de VS zijn er minder sociale voorzieningen dus zijn open grenzen geen grote aanslag op die voorzieningen, eerder goedkope werkkrachten. Daar zijn open grenzen een rechts standpunt dus heel dat gedoe tegen Trump z'n muur is extreem hypocriet.
niks hypocriet daar ge dan bewust moogt zeggen dat heel dat muur gedoe in feite dan niet nodig is... vanuit neoklassieke economisch model 'lost' de zaak zichzelf uiteindelijk toch weer op... laat maar komen.

Citaat:
Immigratiebeleid is inderdaad het punt, niet die muur waar ze zo op focussen.
Je lijkt jezelf tegen te speken
In je eerste stuk zei je net dat illegale immigratie niets te zien heeft met immigratiebeleid... maar misschien versta ik je verkeerd

Niettemin ... er is geen (echt) immigratiebeleid wat Trump betreft.... enkel dien muur...zelfs het recht op asiel wilt hij intrekken voor mensen die illegaal de grens overgegaan zijn.... waar hij weer regelrecht ingaat tegen de de Amerikaanse wet

Citaat:
Dan die binaire muur, hoe ziet een tussenoplossing er dan uit, een half hoge muur? Het gaat 'm over illegale immigratie, als je ze toelaat dan laat je iedereen toe, ik begrijp niet hoe je die stroom kunt inperken met een tussenoplossing.
Hoe deed men dat dan vóór Trump ?...illegalen die door de mazen va het net gekropen waren werden ook opgepakt (nádat ze over de grens waren ) in de mate van het mogelijke...een deel haalt de VS

Dus da's een vorm van een half-open kraantje dus...ge 'vangt' op wat je kan
...en dat dat kon was overduidelijk...heel de vs-economie draait daar mede op
Daar is niks an sich mis mee

Dat bedoel ik nu net...ge neemt het binair denkpatroon van Trump rimpeloos over die spreekt over een karavaan

Hij doelt dan op de stroom asielzoekers die nu al een paar weken op weg is vanuit Honduras, via Mexico naar de grens met Amerika. Het zou nu al gaan om zo'n 7.000 mannen, vrouwen en kinderen die zeggen dat zij gevlucht zijn voor het geweld en de economische ellende thuis en hopen om in de Verenigde Staten een nieuw leven te beginnen.
Da's dus peanuts in vergelijking met de stroom Mexicanen die tussen 2009 en 2014 het land zijn binnengekomen (over de exacte balans in/uit laat ik me even niet uit...dat interesseert een sixpack Amerikaan niet )
rarara.... hij gaat die dus door ie muur verhinderen illegaal het land te betreden maar elk van hen komt wel in aanmerking voor een asielprocedure, strik genomen aldus die beschrijving

Nu ja, ondertussen heeft hij weer wat moeten inbinden en geeft toe dat er geen bewijs is voor zijn bewering dat er terroristen uit het Midden-Oosten zitten onder de migranten die vanuit Honduras richting de Amerikaanse grens trekken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 18:27   #5764
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
da's wel een onderdeel ervan ( 't is te zeggen dat en beleid ook uitmaakt hoe je omgaat met mensen die geen toestemming kregen over de grens te komen )

Maar ik begrijp wat je bedoelt...voorkomen dat mensen illegaal je land binnen komen
Je hoeft daar natuurlijk ook niet perse een muur voor te hebben visie Trump ... de vorige 'muur' volstond ruimschoots
15% van de VS heeft Spaans als moedertaal, 40-50 miljoen mensen waarvan de helft geen andere taal kent. Zo doeltreffend was die muur dus niet.

Het is ook extreem ongelijk, met landen waar de VS een goeie relatie heeft mag je niet zomaar binnen, zelfs niet met diploma. Waarom zou iemand dan zonder politiek asiel, zonder diploma dan wel dat recht krijgen, gewoon omdat ze via die muur zijn gekomen?

Wat met mensen die braaf in hun land gebleven zijn? Het is zo oneerlijk als de pest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
niks hypocriet daar ge dan bewust moogt zeggen dat heel dat muur gedoe in feite dan niet nodig is... vanuit neoklassieke economisch model 'lost' de zaak zichzelf uiteindelijk toch weer op... laat maar komen.
Het is in de VS inderdaad een minder groot probleem, er zijn veel gevangenissen en geen sociaal vangnet. Veel immigranten komen dus gewoon in de armoede terecht of het gevang. Als neoklassieke economisch model kan dat tellen maar ik ben geen voorstander van zoiets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Je lijkt jezelf tegen te speken
In je eerste stuk zei je net dat illegale immigratie niets te zien heeft met immigratiebeleid... maar misschien versta ik je verkeerd

Niettemin ... er is geen (echt) immigratiebeleid wat Trump betreft.... enkel dien muur...zelfs het recht op asiel wilt hij intrekken voor mensen die illegaal de grens overgegaan zijn.... waar hij weer regelrecht ingaat tegen de de Amerikaanse wet
Het immigratiebeleid is wat het is, daarmee beslis je wie en wat in het land mag, alles daarbuiten is illegaal. Die muur heeft enkel betrekking op illegaal, niet op het immigratiebeleid. De Dems concentreren zich op die muur omdat ze er Trump mee kunnen uitlachen, niet omdat ze tegen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hoe deed men dat dan vóór Trump ?...illegalen die door de mazen va het net gekropen waren werden ook opgepakt (nádat ze over de grens waren ) in de mate van het mogelijke...een deel haalt de VS

Dus da's een vorm van een half-open kraantje dus...ge 'vangt' op wat je kan
...en dat dat kon was overduidelijk...heel de vs-economie draait daar mede op
Daar is niks an sich mis mee.
Obama stak ze in de gevangenis en stuurde ze en massa terug naar Mexico, nu met de harde taal van Trump zitter er minder immigranten in de gevangenis. Minder kindjes achter tralies, maar ze komen wel meer in beeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat bedoel ik nu net...ge neemt het binair denkpatroon van Trump rimpeloos over die spreekt over een karavaan

Hij doelt dan op de stroom asielzoekers die nu al een paar weken op weg is vanuit Honduras, via Mexico naar de grens met Amerika. Het zou nu al gaan om zo'n 7.000 mannen, vrouwen en kinderen die zeggen dat zij gevlucht zijn voor het geweld en de economische ellende thuis en hopen om in de Verenigde Staten een nieuw leven te beginnen.
Da's dus peanuts in vergelijking met de stroom Mexicanen die tussen 2009 en 2014 het land zijn binnengekomen (over de exacte balans in/uit laat ik me even niet uit...dat interesseert een sixpack Amerikaan niet )
rarara.... hij gaat die dus door ie muur verhinderen illegaal het land te betreden maar elk van hen komt wel in aanmerking voor een asielprocedure, strik genomen aldus die beschrijving

Nu ja, ondertussen heeft hij weer wat moeten inbinden en geeft toe dat er geen bewijs is voor zijn bewering dat er terroristen uit het Midden-Oosten zitten onder de migranten die vanuit Honduras richting de Amerikaanse grens trekken.
Er is geen bewijs van terroristen maar daar zijn wel extreme misdaadbendes actief, als die ook meekomen (wat zo goed als zeker is) dan zal de reactie zijn om ze vlugger en langer de bak in te steken. Dat in een land die al extreem veel gevangenissen heeft, die immigranten beseffen niet waar ze naartoe vluchten.

Trump noemt het een invasie omdat het georganiseerd is, er zit een systeem achter en geld, zelfs de UN deelt creditcards uit. Er zijn organisaties die bewust illegale immigratie aanwakkeren om no-borders te forceren. In dat opzicht is het zeker een invasie.

.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 18:30   #5765
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De VS is een land van immigranten. Vroeger, nu en in de toekomst.

Het is vrij hypocriet om de deur te sluiten voor immigranten die een ander kleurtje hebben, terwijl je zelf de autochtone bevolking hebt uitgeroeid....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 20:41   #5766
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De VS is een land van immigranten. Vroeger, nu en in de toekomst.

Het is vrij hypocriet om de deur te sluiten voor immigranten die een ander kleurtje hebben, terwijl je zelf de autochtone bevolking hebt uitgeroeid....
Wat een vreemd wereldbeeld hebt ge..

Jij en ik worden OOK Amerika uitgeknikkerd als wij in open daglicht over de muur klimmen of een gat knippen in het grenshek.. Zeker als wij geen Engels spreken en weigeren te spreken en onze skills niet verder komt dan appels plukken en Uber taxi rijden.

Betreft huidskleur. Ik heb op Curacao gewoond en gezien hoe zwarte Curaçaoënaars (agenten) met helicopter, honden en grof geweld (knuppels) illegale Haïtianen oppakten - van bouwput - en in busjes sloegen. De rit per vliegtuig naar Haiti heb ik by the way niet gezien.

Dit eiland betreft grondgebied van het NEDERLANDS koninkrijk. Wordt allemaal heel goed uit het nieuws gehouden... Wij kunnen een hoop van negers leren. Wist ge dat een moskee bouwen in Angola verboden is.. ?

Geldt dit ook voor Amerika ??

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 november 2018 om 20:45.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 21:02   #5767
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De VS is een land van immigranten. Vroeger, nu en in de toekomst.

Het is vrij hypocriet om de deur te sluiten voor immigranten die een ander kleurtje hebben, terwijl je zelf de autochtone bevolking hebt uitgeroeid....
Moreel gezien heb je zo wel een punt maar dat kun je van de halve wereld wel zeggen, ooit heeft de ene de andere groep wel eens buiten geknikkerd.

Zelf ben ik voor open grenzen zolang we probleemgevallen kunnen terugsturen, probleem is dat we op die manier geen sociaal stelsel of basisinkomen kunnen uitbouwen. Het is onmogelijk om het goed te doen.

Momenteel zijn er al 3-4 miljoen mensen vertrokken uit Venezuela, de rest van de 30 miljoen staat klaar om te vertrekken. En dat is dan nog maar 1 land, dit zijn extreme toestanden.

De VS zou beter met Venezuela samenwerken maar dat zal iets te veel gevraagd zijn, de leider is ook een apart manneke dus ik weet niet of zoiets wel mogelijk is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 21:44   #5768
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

gecontroleerde immigratie moet kunnen

australisch/candees systeem

Maar de amerikaan (de blanke amerikaan) is ook het arme overschot van europa. Ze zijn nu bijzonder hypocriet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 22:28   #5769
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
gecontroleerde immigratie moet kunnen

australisch/candees systeem

Maar de amerikaan (de blanke amerikaan) is ook het arme overschot van europa. Ze zijn nu bijzonder hypocriet.
Australie laat minder illegalen toe dan belgie en heeft speciale gevangenissen voor deze die niet toegelaten worden, enkele ook buiten de grenzen zodat hun binnenlandse wetten niet van tel zijn. De UN heeft ze ook al onder hun voeten gegeven vanwege de slechte behandeling van asielzoekers. Is dit jou ideaalbeeld?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ille...n_to_Australia

https://www.theguardian.com/australi...asylum-seekers

Daarbij Heeft Australie een natuurlijke muur en Canada grenst niet aan een arm land, die hebben de US die fungeert als muur. Niet vergelijkbaar vrees ik.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 november 2018 om 22:40.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 11:08   #5770
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De VS is een land van immigranten. Vroeger, nu en in de toekomst.

Het is vrij hypocriet om de deur te sluiten voor immigranten die een ander kleurtje hebben, terwijl je zelf de autochtone bevolking hebt uitgeroeid....
Dat laatste staat hier ook binnen afzienbare tijd te gebeuren .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 11:31   #5771
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat laatste staat hier ook binnen afzienbare tijd te gebeuren .
Inderdaad, in het geval van Europa zijn wij nu de indianen en moslims de invasie. In het geval van de VS waren die indianen maar met 500.000 voor zo'n groot land, we zijn gelukkig met iets meer al ziet het er naar uit dat we evengoed gaan verliezen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 13:24   #5772
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, in het geval van Europa zijn wij nu de indianen en moslims de invasie. In het geval van de VS waren die indianen maar met 500.000 voor zo'n groot land, we zijn gelukkig met iets meer al ziet het er naar uit dat we evengoed gaan verliezen.
Misschien een geval van 'Karma is a bitch'?

Er leefden voor de komst van de Europeanen zo'n 100 miljoen mensen in de Americas. Schattingen variëren maar het gaat in ieder geval over tientallen miljoenen.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 november 2018 om 13:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 16:05   #5773
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Trump thankful for himself on Thanksgiving.

What would you expect from that deranged narcissistic windbag.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 17:30   #5774
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien een geval van 'Karma is a bitch'?

Er leefden voor de komst van de Europeanen zo'n 100 miljoen mensen in de Americas. Schattingen variëren maar het gaat in ieder geval over tientallen miljoenen.
Ja die 500.000 was van Canada zie ik nu, VS zou 7 miljoen zijn geweest al is de telling op zich opnieuw een politiek gedoe in plaats van historisch. 90% daarvan stierf door ziektes, de prijs van globalisme.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2018, 09:03   #5775
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.696
Standaard

Ondertussen heeft Trump zijn goede vriend MBS met complimentjes overladen ook al omdat hij de prijs van de olie stevig laat zakken. MBS is trouwens aan een tournée begonnen met Buenos Aires in Argentinië als eindpunt waar de volgende G20 wordt gehouden.

Ik verlekker er me al op wie hem volgende week vrijdag en zaterdag gaat trachten te vermijden de hand te geven. Trump alleszins niet, die gaat schudden dat de stukken er af vliegen.

Dit wordt een moment om van te smullen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2018, 11:23   #5776
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, in het geval van Europa zijn wij nu de indianen en moslims de invasie. In het geval van de VS waren die indianen maar met 500.000 voor zo'n groot land, we zijn gelukkig met iets meer al ziet het er naar uit dat we evengoed gaan verliezen.
Het probleem is dat ze van onze eigen bevolking nog de steun krijgen ook, lees de forums er maar op na. (Vroeger heette dat collaboratie) Of de rest moed genoeg heeft om op te staan betwijfel ik ten sterkste anders was dat al lang gebeurd, mede dank zij de voetbal waar de agressie kan afgereageerd worden. Aan jongere mensen zou ik de raad willen geven, verkoop je huis (binnen 10 jaar krijg je er maar de helft meer voor) en heel je inboedel terwijl je er nog iets voor krijgt en ga naar een land waar het rustig is. We weigeren halsstarrig te beseffen wat er op ons gaat afkomen. Onze huidige mentaliteit doet me denken aan de dansende en zingende krekel en de werkende mieren, met het enige verschil dat de mieren ons, ongelovigen, niet gaan voeden. Uch, ik heb gezegd......
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 18:26   #5777
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

GM ontslaat 15k man, vooral in staten die Trump MOET winnen wilt hij herverkozen worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 18:49   #5778
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja die 500.000 was van Canada zie ik nu, VS zou 7 miljoen zijn geweest al is de telling op zich opnieuw een politiek gedoe in plaats van historisch. 90% daarvan stierf door ziektes, de prijs van globalisme.
90 procent stierf. Een meerderheid daarvan door ziekten, maar dat is niet zo onschuldig als het wordt voorgesteld in de populaire Europese geschiedenis boeken. Die 'ziekten' waren meestal een gevolg van de ellende die de onderdrukking met zich meebracht. En daarnaast zijn er ook verschillende regelrechte genocides geweest in de anericas. Op volkeren waarvan we ons de naam niet erns willen en kunnen herinneren. De Charua bijvoorbeeld.

Een bevolking van twee continenten die zomaar met 90 procent afneemt over een periode van een eeuw....daar dien je toch vragen bij te stellen. Blijkbaar gaan die 'ziekten' ook alleen maar in 1 richting eigenaardig genoeg.


Nee. Die 'ziektes' gewetenssusser is van dezelfde orde dan de Leopold weldoener versie die nog over Congo verkocht wordt in sommige kringen. Dat is schoolboekjes geschiedenisles waarmee men in 1 pennenstreek komaf probeert te maken met een gruwelijke geschiedenis.


Trouwens de meeste mensen sterven van een ziekte. Dat zegt op zich niet veel.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 november 2018 om 18:55.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 21:02   #5779
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
90 procent stierf. Een meerderheid daarvan door ziekten, maar dat is niet zo onschuldig als het wordt voorgesteld in de populaire Europese geschiedenis boeken. Die 'ziekten' waren meestal een gevolg van de ellende die de onderdrukking met zich meebracht. En daarnaast zijn er ook verschillende regelrechte genocides geweest in de anericas. Op volkeren waarvan we ons de naam niet erns willen en kunnen herinneren. De Charua bijvoorbeeld.

Een bevolking van twee continenten die zomaar met 90 procent afneemt over een periode van een eeuw....daar dien je toch vragen bij te stellen. Blijkbaar gaan die 'ziekten' ook alleen maar in 1 richting eigenaardig genoeg.


Nee. Die 'ziektes' gewetenssusser is van dezelfde orde dan de Leopold weldoener versie die nog over Congo verkocht wordt in sommige kringen. Dat is schoolboekjes geschiedenisles waarmee men in 1 pennenstreek komaf probeert te maken met een gruwelijke geschiedenis.


Trouwens de meeste mensen sterven van een ziekte. Dat zegt op zich niet veel.
Nope.

Hoog in de ijle Andes, de Guianana's, de Amazone en in het snikhitte en vochtige midden Amerika stierven blanke vrouwen bij de vleet in het kraambed. Vandaar dat op die locaties heden weinig blanke genen te vinden zijn.

Een Noord Mexicaan heeft gemiddeld 75% blank bloed en 25 % Indiaans, bij Zuid Mexicanen is dat exact omgekeerd. Reden is dat de blanke niet voor de rimboe is gemaakt, idem de hoge ijle vlaktes van de Andes.

Er zijn plannen geweest in de 19e eeuw om in Suriname en Frans Guyana blanke gemeenschappen te stichten. Dit is uitgelopen op een genocide voor de kolonisten. Ze stierven bij bosjes aan gele koorts en malaria.



Off topic. Er wordt door sommige bronnen beweerd dat syflus uit de America's komt. Echter op internet lees al bijna eeuw eerder die ziekte zich in Napels bij soldaten heeft voorgedaan. Het kan natuurlijk ook zijn dat een schip, met hoerenlopers, eerder dan Columbus de Amerika's bezocht heeft.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 november 2018 om 21:05.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 21:24   #5780
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
90 procent stierf. Een meerderheid daarvan door ziekten, maar dat is niet zo onschuldig als het wordt voorgesteld in de populaire Europese geschiedenis boeken. Die 'ziekten' waren meestal een gevolg van de ellende die de onderdrukking met zich meebracht. En daarnaast zijn er ook verschillende regelrechte genocides geweest in de anericas. Op volkeren waarvan we ons de naam niet erns willen en kunnen herinneren. De Charua bijvoorbeeld.

Een bevolking van twee continenten die zomaar met 90 procent afneemt over een periode van een eeuw....daar dien je toch vragen bij te stellen. Blijkbaar gaan die 'ziekten' ook alleen maar in 1 richting eigenaardig genoeg.


Nee. Die 'ziektes' gewetenssusser is van dezelfde orde dan de Leopold weldoener versie die nog over Congo verkocht wordt in sommige kringen. Dat is schoolboekjes geschiedenisles waarmee men in 1 pennenstreek komaf probeert te maken met een gruwelijke geschiedenis.


Trouwens de meeste mensen sterven van een ziekte. Dat zegt op zich niet veel.
Mazelen en de pokken hebben zo’n drastisch effect op een bevolking die daar nog nooit aan blootgesteld was. Daarom dat 80 tot 90% van de inheemse bevolking stierf vooraleer de echte kolonisatie van de Amerika’s op gang kwam
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be