Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2010, 10:35   #561
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb geen hulp nodig, want ik ben de levende waarheid, maar jij hebt hulp nodig die van de leugens leeft en mij beledigt.
Bent U de enige levende waarheid?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 10:45   #562
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik denk dat het omgekeerd is: hij is waanbeelden beginnen achtervolgen omdat zijn leven misgelopen is, als vlucht uit de realiteit.
Meer en meer mensen doen dat tegenwoordig.
Ook dit is een leugen.
De moderne mens leeft in de grote leugen van het materialisme en kapitalisme en belastert de heilige waarheid van mijn atoomtheorie met beledigingen.
Rikbe voorop, die maar aan de gang blijft en zoals een ander op een ander forum al toegegeven heeft: "het is zo leuk harriechristus in de zeik te zetten."

Dit is de ziekelijke mentaliteit op vele fora.
http://forum.opinieland.nl/forum.asp?FORUM_ID=8
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 10:46   #563
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Bent U de enige levende waarheid?
Nee: een oneindig aantal microwezens met mij.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 10:48   #564
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Als ik lees dat hij onder andere getrouwd is geweest, volop genoten heeft van de jaren '60, vast werk heeft gehad,...dan lijkt het me niet zo dat hij niet normaal had kunnen functioneren in de maatschappij.
Tjonge jongen: is dat niet geweldig: onze onvolprezen maatschappij, waarin iedereen zo gelukkig is met zijn nieuwe bankstel.
Citaat:
Als hij al die energie die hij heeft gestoken in zijn atoomtheorie nu had gebruikt om sociale netwerken op te bouwen, zich in te zetten voor verenigingen, een interessante baan te vinden,...had die man volgens mij gelukkig kunnen zijn.
Het hoogste geluk is de waarheid te kennen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 10:52   #565
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Voor een intelligente man is het onmogelijk om gelukkig te zijn in dit bestaan
dit is juist opgemerkt......hoe kan een intelligent mens gelukkig zijn in deze domme materialistische wereld, waarin men ook nog eens welbewust bezig is de wereld naar de knoppen te helpen omdat de welvaart voor alles gaat.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 10:54   #566
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Da's ook waar. Gelukkig voor zover wij existentialistische intellectuelen dat kunnen zijn, natuurlijk.
Geluk is niet het hoogste criterium, maar de waarheid, die niet in het existentialisme te vinden is, maar wel in Gods eeuwige en oneindige Geest.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 10:55   #567
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Iedereen is ongelukkig, maar sommigen beseffen het niet . Misschien daarom dat men zegt: zalig de armen van geest.
Het moet zijn: zalig die arm zijn gebleven omwille van de Geest.
Het is een uitspraak van de Essenen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:00   #568
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
De mensen die ik gekend heb in de jaren 60 en die ervan genoten hadden zaten achteraf wel met een kater. De echte wereld is iets anders dan "make love, not war", het is meer "make war, not love".
zodat de echte wereld dan ook niet deugt.
Citaat:
(ook veel beter voor het milieu, zal misschien nog ooit een verplicht worden in onze overbevolkte wereld).
die oorlogen zullen er ook zeker komen als we zo door blijven gaan, met het resultaat dat er dan niemand over zal blijven.
Citaat:
Eén jaar getrouwd in de jaren 60, tot 1977 gewerkt en sindsdien op SZ? En dan nog te verlegen om een relatie aan te knopen met iets anders dan een prostituee?
33 jaar duimendraaien zonder fatsoenlijke sex? Ik zou voor minder doordraaien.
Als sex voor jou het hoogste is. Maar je bent dan ook niet harriechristus.
Overigens kan een man ook gewoon zichzelf bevredigen en is nog beter dan wat liefdeloze sex, ook binnen vele huwelijken die niks anders zijn dan gewoonte en sleur.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:02   #569
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Nogal hard, zou ik zeggen, maar misschien ben ik het die te hard is voor hem. Op dit moment is het waarschijnlijk inderdaad het beste te zeggen dat zijn mentale instabiliteit en misschien zelfs zijn atoomtheorie (of een andere krankzinnige theorie) een onvermijdelijk gevolg was van zijn persoonlijkheidskenmerken. Het is toch waarschijnlijk te laat nu, ik denk niet dat er nog een weg terug is voor hem.
De waarheid gaat ook niet terug, maar wel kunnen de mensen altijd vooruit als ze de moeite nemen zich in mijn atoomtheorie te verdiepen.
En hun vooroordelen eens opzij te schuiven.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:03   #570
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik ga ervan uit dat je je alleen maar gelukkig kunt voelen als je je ook ongelukkig hebt gevoeld. Heel de tijd gelukkig? Boring.
Zo is het: het lijden is de grote opvoeder in het leven.
Wat men zogenaamd geluk noemt is meestal niet veel meer dan tevredenheid.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:05   #571
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Moest hij rijk zijn of in de artistieke sector werken, had men hem een kunstenaar genoemd.
Ook dit is alleen maar buitenkant en oppervlakkigheid.
Maar inderdaad ben ik naast filosoof ook een kunstenaar in de schilderkunst en mijn roman, dus als schrijver.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:06   #572
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Inderdaad, Herman Brood's "schildertheorie" trok ook op niks, maar zijn naam eronder en kassa kassa.
Omdat het niks was kon hij beroemd worden bij de grote domme massa.

Bij mij is het precies het tegendeel.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:09   #573
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Enfin: dat is het laatste en meer heb ik nog niet geschreven op mijn website.
Misschien dat ik daar ooit nog eens aan toe kom.

Maria.
een erotische herinnering aan Mieke

Dat wil niet zeggen dat ik de beest heb uitgehangen: integendeel, want terwijl ik normaal toch nog wel eens lastig ben geweest bij de vrouwen, "want wij mannen moeten zo nodig", heb ik me bij de hoeren over het algemeen keurig gedragen en wel omdat het daar juist geen probleem is: het mag allemaal en juist daarom had ik omgekeerd veel meer behoefte aan wat liefde.
Kortom: het was de omgekeerde wereld dan normaal.
En om zo maar een wildvreemde vrouw even te pakken, dat bleek toch ook niet mee te vallen.
Het was een hoogst frustrerende toestand, maar na een aantal mislukte pogingen vond ik toch een aardig vrouwtje met wie het lekker vrijen en praten was, want ik had ook behoefte om te praten.
Ik werd zelfs verliefd op haar en beleefde in haar opnieuw een vroegere erotische liefde voor Mieke.
Ze heette Maria, maar na twee weken elke dag een uur bij haar geweest te zijn begon het ergens vast te lopen tussen ons en mijn geld raakte ook op en in een droom zag ik hoe een grote spiegel bij haar in duizend stukjes brak.
Maar het viel toch niet mee om me van haar los te maken.
Ik ging eerst naar mijn vader in Hoorn, die me echter niet wilde ontvangen en toen naar mijn vriend Jan in dezelfde buurt.
Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest.
Mijn vrienden zijn nog bij me op bezoek geweest om me te helpen met de tuin, maar ik had ook moeite met mijn nieuwe huis van beton in een nette, maar koude buurt.
Ik heb er nog om zitten huilen.
En ik ben meteen begonnen mijn woning kleurig te schilderen en te versieren om het wat gezellig te maken.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 14:45   #574
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Mensen die denken dat atomen ruimtewezens zijn, en er geen bewijs voorv kunnen leveren, komen echt niet ver met hun verdiging hoor
ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat er zou gebeuren als we ineens iemand tegenkomen die denkt dat atomen ruimtewezens zijn en er WEL een bewijs voor kan leveren. moeten we dan aan zijn bewijs twijfelen, aan ons eigen oordeelsvermogen of aan het wereldbeeld dat we tot dan toe hadden?

nu ja, het zal wel vrij steriele filosofische spielerei blijven.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 14:47   #575
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Manisch-depressieve cyclus met neiging tot obsessies en waandenkbeelden.
het lijkt me (hoewel ik dit natuurlijk niet hard kan maken) dat de obsessies en waandenkbeelden hier een constante zijn. de cyclus heeft alleen gevolgen voor het proselitisme van onze pseudo-profeet.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 14:57   #576
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook dit is een leugen.
De moderne mens leeft in de grote leugen van het materialisme en kapitalisme en belastert de heilige waarheid van mijn atoomtheorie met beledigingen.
Rikbe voorop, die maar aan de gang blijft en zoals een ander op een ander forum al toegegeven heeft: "het is zo leuk harriechristus in de zeik te zetten."

Dit is de ziekelijke mentaliteit op vele fora.
http://forum.opinieland.nl/forum.asp?FORUM_ID=8
a/ Ik ken dat forum niet
b/"zeik" is een woord dat ik nooit gebruik.
c/ik heb geschreven: "ik denk.." en wat ik denk kan verkeerd zijn maar een leugen kan het niet zijn.
Wat wel een leugen is, is dat waarvan jij me beschuldigt. Maar ik zal je daarom toch nog geen leugenaar noemen omdat ik het daar eigenlijk mee eens ben.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 15:01   #577
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Enfin: dat is het laatste en meer heb ik nog niet geschreven op mijn website.
Misschien dat ik daar ooit nog eens aan toe kom.

Maria.
een erotische herinnering aan Mieke

Dat wil niet zeggen dat ik de beest heb uitgehangen: integendeel, want terwijl ik normaal toch nog wel eens lastig ben geweest bij de vrouwen, "want wij mannen moeten zo nodig", heb ik me bij de hoeren over het algemeen keurig gedragen en wel omdat het daar juist geen probleem is: het mag allemaal en juist daarom had ik omgekeerd veel meer behoefte aan wat liefde.
Kortom: het was de omgekeerde wereld dan normaal.
En om zo maar een wildvreemde vrouw even te pakken, dat bleek toch ook niet mee te vallen.
Het was een hoogst frustrerende toestand, maar na een aantal mislukte pogingen vond ik toch een aardig vrouwtje met wie het lekker vrijen en praten was, want ik had ook behoefte om te praten.
Ik werd zelfs verliefd op haar en beleefde in haar opnieuw een vroegere erotische liefde voor Mieke.
Ze heette Maria, maar na twee weken elke dag een uur bij haar geweest te zijn begon het ergens vast te lopen tussen ons en mijn geld raakte ook op en in een droom zag ik hoe een grote spiegel bij haar in duizend stukjes brak.
Maar het viel toch niet mee om me van haar los te maken.
Ik ging eerst naar mijn vader in Hoorn, die me echter niet wilde ontvangen en toen naar mijn vriend Jan in dezelfde buurt.
Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest.
Mijn vrienden zijn nog bij me op bezoek geweest om me te helpen met de tuin, maar ik had ook moeite met mijn nieuwe huis van beton in een nette, maar koude buurt.
Ik heb er nog om zitten huilen.
En ik ben meteen begonnen mijn woning kleurig te schilderen en te versieren om het wat gezellig te maken.
Ik snap dat hoerenlopen niet, er lopen toch genoeg vrouwen rond die het gratis willen doen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 16:06   #578
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Nogal hard, zou ik zeggen, maar misschien ben ik het die te hard is voor hem. Op dit moment is het waarschijnlijk inderdaad het beste te zeggen dat zijn mentale instabiliteit en misschien zelfs zijn atoomtheorie (of een andere krankzinnige theorie) een onvermijdelijk gevolg was van zijn persoonlijkheidskenmerken. Het is toch waarschijnlijk te laat nu, ik denk niet dat er nog een weg terug is voor hem.
Misschien met een lobotomie.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 16:09   #579
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard Walter Freeman's Lobotomies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Misschien met een lobotomie.
Langs de neus?

Frontal lobotomy psychosurgery was performed more than 200 times at this
asylum without benefit of general anesthesia or an operating room.


http://www.cordingleyneurology.com/lobotomies.html
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 18:48   #580
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat er zou gebeuren als we ineens iemand tegenkomen die denkt dat atomen ruimtewezens zijn en er WEL een bewijs voor kan leveren. moeten we dan aan zijn bewijs twijfelen, aan ons eigen oordeelsvermogen of aan het wereldbeeld dat we tot dan toe hadden?

nu ja, het zal wel vrij steriele filosofische spielerei blijven.

vrede,

redwasp
Het bewijs is filosofisch en zit veel beter in elkaar dan wat de wetenschap beweert, dat voor geen hout klopt.

KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING
1 - de microkosmos is een hogere wereld.
(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder inelkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : electromagnetisme, quantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem inelkaar komt te zitten)
Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.
Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.
5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens inplaats van een dood mechaniek van de wetenschap.
6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.
7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.

DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN
1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt.
En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was.
2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
Dat wordt dan maar met toeval “verklaard”.
4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be