![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Banneling
|
![]() Al die ZEVER hier voor een GEWOON liedje.
Neem allen maar een pil om te kunnen slapen!!!!!!! AMAAI !!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Letterlijk :: De tekst van "Leve België" (Clouseau)
Vandaag, als het even mag, neem ik een besluit over noord en zuid Vandaag hijs ik snel de vlag want de trein ontspoort tussen zuid en noord Wij hebben een mooi verleden, ook al spreken we een andere taal Wij delen het mooiste land en in ons hart klinkt er één verhaal On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant Dat mag toch niet verdwijnen want ik hou van België Vandaag staan we zij aan zij et les differences nemen wij erbij Vandaag is de eendracht groot, zijn we eensgezind, da’s niet idioot Wij delen dezelfde passie, wij leven dezelfde droom Ik denk dat de Vlaamse leeuw en de Waalse haan samen sterker staan On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant Dat mag toch nooit verdwijnen want ik hou van België Leve België! Oh, vive la Belgique! Ja, leve België! Oh, oh, owowowo On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant Dat mag toch nooit verdwijnen want Ik hou zo van ons kleine landje Geef mij dus maar ons kleine landje: België! Jongens, wat..is..dat..een..gedrocht..van..een..tekst. En dan beweren dat er het laatste lied over België van een Nederlander was en dat het hoog tijd was dat er nog eens een lied over belgie gemaakt werd. Een lied? Of een gazettentekst. Zo kan ons kat ook teksten maken, rijmen dat dat doet;zuid-noord / Belgen-België / erbij-idioot / droom-staan / want-landje-België / België-Belgique-owowowo Ze zouden er toch goed aan doen denk ik van hier bij eens in de leer te gaan hoor. De Strangers De gastarbeider Ik zèn nen bleken Algerijn 'k zou gère gastarbeider zijn en dan nog liefst in den Belgik want hier bij ons is 't toch zo warm ik heb mor een vraa, ik zèn arm 'k verdien e frangeske en ne chik a'k van me wark is verlet dan trekkik giênen R.M.Z giên kindergeld of giênen dop ik wil nor 't land van Boudewijn 'k heb wel gin cente veur den trein dan doenek 't mor mè autostop Ik zèn ne bleken Algerijn na zennik het gastarbeider zijn in den Belgik al wa gewend ik werk hier in e stinkfabrik waar da'k ik justekes nog ni stik mor ik verdien ne schone cent Ik geef e vijfde van m'n pree on e vochtig kruipkot mè W.C. plus nog m'n kole op krediet trekt van den overschot diên a g'hèt nog oewe kost, oewen R.M.Z wel dan travakkik hier veurniet Ik zèn nen bleken Algerijn na zienik het gastarbeider zijn in den Belgik al andersoem 'k mag in giniên café of zaal 'k verstaan gin botte van die taal tenzij dan "zot" of "godverdoem" De mense zien hier allemol zuur de look en 't schapevlees zèn duur en de T.V.-programs zèn flaa hier weurt veel frit en sex gemokt de maskes lopen hier half nokt en ik verrek hier van de kaa Ik zèn nen bleken Algerijn ik zèn da gastarbeider zijn in den Belgik al meer as muug want azzet kon dan ginge ik vandaag nimiêr nor 't stinkfabrik en ik vertrok al morgenvruug Terug nor 't land van Boumedienne waar da'k God en klein Pierke ken al zennek 'r mor 'n arme luis zelfs zonder dop of R.M.Z. zelfs zonder tafel, zonder bed hemmek 't er warm, zennik 'r thuis al hemmik giêne rotte knop dan gonnek mor trug mè auto-stop want 't is er warm ... en 'k zèn er thuis |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=JRfve3wHYUY Zelfs dit gedrocht was nog stukken beter. Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2009 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent niet verplicht �*lles hier te lézen, hoor.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu heb ik de indruk dat er minder en minder zijn en er meer forummers zijn die ook de positieve kanten van BE zien. Net zoals ook de man in de straat BHV en co beu is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Banneling
|
![]() Dan is uw indruk verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke man in welke straat?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- BUB'ers en aanverwanten - Franstalige Brusselaars - Open VLD patriotten - Het gros van het linkse kamp Veel is er niet veranderd amigo.
![]() |
![]() |
#571 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar met België blijft er niets aan te vangen.
belgie is ondertussen failliet. de koning en de franstalige politici (de kinderen van België) zijn alles al aant klaarmaken om, samen met heel wallonie, naar frankrijk te trekken en laten dus belgie vallen als een baksteen. zelfs papa België (Brussel) mag bij vlaanderen blijven. Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 september 2009 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar zijn de belgicisten dan gebleven? Waar zijn BWarrior, Henri1, 1207, Patriot, enz. gebleven? Vorige week is er nog iemand permanent geband.
We hebben alleen system en azert nog. Ach, got, system ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Burgemeester
|
![]() We zijn aanhet afdwalen, vind ik,
Heb nooit van Clouseau gehouden, alleen het liedje over Anne, was hier min of meer gekend omdat ik een kleindochter heb die An heet, en de rest van de familie zond dat altijd als An in de geburenwas, ik kan gewoon hun stem niet horen endat vreselijk lawaai is ook niet aan mij besteed. En Lotti, zijn eerste platen met operette muziek heb ik toen gekocht omdat ik dat graag hoor enop de radio dat niet meer aan bod komt. maar toen ik hem eens hoorde zeggen dat vlaams geentaal was om in te zingen, dacht ik aan die oude vlaamse liedjes die we in onze jonge tijd zongen, en dacht ik, gij go.. verdommese dikke nek. en heb er nooit nog iets van gekocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb me dit ook al afgevraagd. System is trouwens de énige belgicist met inhoud. Historisch vrij goed onderlegd én zeer hoffelijk, spijtig genoeg behept met enorme oogkleppen. Wat azert betreft, quantité négigable, als je begrijpt wat ik bedoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Banneling
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=jUYyj...om=PL&index=25
DIT IS HET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, het is een gewoon liedje! Maar ja, sommigen hier houden blijkbaar zeer graag van zeveren! Hun zever zal zowiezo niets veranderen, het liedje is wel daar! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is allemaal het gevolg van het gebrek aan dorpscafé's... Eigenlijk is dit forum één groot dorpscafé.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |