Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2010, 21:09   #561
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met die kleine minderheid laat je de economie inderdaad niet draaien.
Maar daarover ging mijn post niet.
Daar was je je ongetwijfeld van bewust.

Werk jij? In een bedrijf met allochtonen?
En hoe gaat het er daar aan toe? Altijd en uitsluitend problemen met allochtonen?
Kleine minderheid? De radicalisering wordt accuter bij steeds meer moslimallochtonen. Tenzij je blind bent, is dat duidelijk in het straatbeeld voor iedereen die wil zien.
Het spreekt vanzelf dat werkgevers dat soort volk mijden.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 21:14   #562
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Kleine minderheid? De radicalisering wordt accuter bij steeds meer moslimallochtonen. Tenzij je blind bent, is dat duidelijk in het straatbeeld voor iedereen die wil zien.
Het spreekt vanzelf dat werkgevers dat soort volk mijden.
Degene die voor problemen zorgen is nog altijd de kleine minderheid.

Hoe uit zich die radicalisering in het straatbeeld?

En hoe gaat het er daar aan toe? Altijd en uitsluitend problemen met allochtonen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 21:20   #563
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De relifundamentalisten in wording van vandaag zullen morgen voor problemen zorgen.

Citaat:
Hoe uit zich die radicalisering in het straatbeeld?
Hoofddoeken, niqaabs, megahoofddoeken, bijna-boerkas, zwarte spoken.
Uitzending gemist? Tegenwoordig begint de complete verpakking al in de kleuterklas. Verklaring als de kleurtermoslimas geinterviewd worden : ze moeten van mama en papa, ze moeten zich beschermen tegen de blik van jongens, ze moeten zedig zijn.

Citaat:
In mijn bedrijf werken enkele allo's maar geen moslims : we doen aan proactieve probleemvermijding. Relifundis in het bedrijf : dat is ondenkbaar. We werven enkel medewerkers aan die hun hersenen gebruiken en niet klakkeloos versteende religieuse regeltjes nakouwen.

Ik raad je aan het RTBf programma verder te volgen. Dat gaat over de realiteit. Ik weet het, het is moeilijk voor mensen die zweren bij het evangelie van de politieke correctheid.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 20 januari 2010 om 21:27.
Oud 20 januari 2010, 21:24   #564
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
EN zelfs voor die "kleine minderheid" is er al geen plaats in het gevang of jeugdinstelling.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 21:50   #565
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De relifundamentalisten in wording van vandaag zullen morgen voor problemen zorgen.
Aan wat jij in je glazen bol ziet; hecht ik geen geloof.
Het is dus een kleine minderheid die voor problemen zorgt.

Citaat:
Hoofddoeken, niqaabs, megahoofddoeken, bijna-boerkas, zwarte spoken.
Uitzending gemist? Tegenwoordig begint de complete verpakking al in de kleuterklas. Verklaring als de kleurtermoslimas geinterviewd worden : ze moeten van mama en papa, ze moeten zich beschermen tegen de blik van jongens, ze moeten zedig zijn.
Is dat radicalisering?

Citaat:
In mijn bedrijf werken enkele allo's maar geen moslims : we doen aan proactieve probleemvermijding. Relifundis in het bedrijf : dat is ondenkbaar.
Begrijp ik het correct?
In "je" bedrijf zijn er allochtonen maar Moslim's worden geweerd omdat ze schrik hebben om een fundimentalist in huis te halen.
Vragen ze dan bij iedere sollicitatie naar de levensovertuiging?
Ik werk in een bedrijf met allochtonen, waarvan een deel Moslim. Er zijn geen noemenswaardige problemen.
Oud 20 januari 2010, 22:04   #566
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf maar hangen in je dormerijen en fantasieën. Als er zowat in ieder land in Europa debatten plaats vinden over de islam en de integratieonwil van moslims, dan is dat natuurlijk al een belangrijk teken aan de wand, behalve voor de getalibaniseerde naievelingen van de politieke correctheid, die nog steeds doen of er geen vuiltje aan de lucht is.

Citaat:
Een kleine minderheid die gevangenissen en instellingen 'outgrown' zijn....

Citaat:
Is dat radicalisering?
Uiteraard. Noem jij dat normaal gedrag? Ben jij zelf een hoofddoekfundamentalist dat jij die verplichte camouflage van de vrouw onder het mom van een religieuse sausje maar in werkelijkheid een uiting van evolutionnaire onvolwassenheid , culturele achterlijkheid en onmogelijkheid tot normale relaties tussen de sexen als normaal beschouwt?

Citaat:
Begrijp ik het correct?
In "je" bedrijf zijn er allochtonen maar Moslim's worden geweerd omdat ze schrik hebben om een fundimentalist in huis te halen.
Schrik nee, proactief voorkomen ja. Dat is alvast bij voorbaat energie uitgespaard die we niet zullen moeten steken in discussies.

Citaat:
Niet expliciet, maar uit sollicitatiegesprekken leer je natuurlijk snel welk vlees je in de kuip hebt.

Citaat:
Ik werk in een bedrijf met allochtonen, waarvan een deel Moslim. Er zijn geen noemenswaardige problemen.
Dus er zijn problemen, maar ze zijn niet noemenswaardig. En wie oordeelt of die problemen niet noemenswaardig zijn?
Nou, noemenswaardig of niet, wij vermijden ze proactief.
Oud 20 januari 2010, 22:24   #567
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat radicalisering?
Meisjes van 6 jaar oud met een hoofddoek kun je rustig als radicalisering beschouwen.
Oud 21 januari 2010, 00:01   #568
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
EN zelfs voor die "kleine minderheid" is er al geen plaats in het gevang of jeugdinstelling.

Oh...is het hoogopgeleide, hoogbetaalde superras dan niet eens in staat om een aantal gevangenissen bij te bouwen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 00:15   #569
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh...is het hoogopgeleide, hoogbetaalde superras dan niet eens in staat om een aantal gevangenissen bij te bouwen?
De vraag wordt steeds groter dan het aanbod Eber, 't is een straatje zonder end, het aantal criminelen - sinds de 'verrijking' heeft toegeslagen - stijgt harder dan er 'opvangplaatsen'(>kwestie van nieuw poco woordgebruik te hanteren) kunnen gebouwd worden.
Maarjah, er is natuurlijk ook het 'probleem' van; "Waar moet het geld vandaan blijven komen, de arme belastingbetaler kan niet voor alles blijven opdraaien terwijl de 'witte'boordcriminelen blijven graaien".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 06:44   #570
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf maar hangen in je dormerijen en fantasieën. Als er zowat in ieder land in Europa debatten plaats vinden over de islam en de integratieonwil van moslims, dan is dat natuurlijk al een belangrijk teken aan de wand, behalve voor de getalibaniseerde naievelingen van de politieke correctheid, die nog steeds doen of er geen vuiltje aan de lucht is.

De problemen die jij opsomde worden veroorzaakt door een kleine minderheid.

Citaat:
Uiteraard. Noem jij dat normaal gedrag? Ben jij zelf een hoofddoekfundamentalist dat jij die verplichte camouflage van de vrouw onder het mom van een religieuse sausje maar in werkelijkheid een uiting van evolutionnaire onvolwassenheid , culturele achterlijkheid en onmogelijkheid tot normale relaties tussen de sexen als normaal beschouwt?
Ikvind het niet normaal dat mensen anderen verplichten of verbieden om bepaalde kledij te dragen.
Ik ben tegen een verplichting en tegen een verbod om een hoofddoek te dragen.
Zo ben ik ook tegen scholen die een schooluniform verplichten; of jeans, piercings en tattoo's verbieden. Ik ben tegen de verplichten voor vrouwen om zich te schminken, deux-piece en naaldhakken te dragen. Ik ben tegen de verplichten voor mannen om das en pak te dragen.

Citaat:
Schrik nee, proactief voorkomen ja. Dat is alvast bij voorbaat energie uitgespaard die we niet zullen moeten steken in discussies.
Alice, lees je dit?
Alvast een bedrijf die werknemers weigert op basis van hun religie.

Citaat:
Niet expliciet, maar uit sollicitatiegesprekken leer je natuurlijk snel welk vlees je in de kuip hebt.

Dus er zijn problemen, maar ze zijn niet noemenswaardig. En wie oordeelt of die problemen niet noemenswaardig zijn?
Nou, noemenswaardig of niet, wij vermijden ze proactief.
Het zijn gewoon de problemen die overal en met iedereen voorkomen.
Er is al eens iemand die te laat op het werk komt. Maar met onze glijdende problemen is dit geen probleem.
Er is al eens discussie wie zijn verlof een week opschuift, of de brug niet maakt; opdat er steeds permanentie zou zijn.
Oud 21 januari 2010, 07:47   #571
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Meisjes van 6 jaar oud met een hoofddoek kun je rustig als radicalisering beschouwen.
Zijn jongetjes van zes, met een keppeltje te beschouwen als een radicalisering?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 11:39   #572
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp ik je correct?
Geef je nu toe dat er bedrijven zijn die geen allochtonen in dienst willen nemen?
Met als reden : de negatieve beeldvorming. M.a.w. : vooroordelen.

Wat insinueer je?
Dat er met allochtonen steeds problemen zijn?

In een andere discussie, over hetzelfde krantenartikel schreef je
"Toch wel; een werkgever kan dit wel beweren maar is dit zo?
Misschien is het wel handig om de verantwoordelijkheid bij de klant te leggen, misschien is dit niet eens waar.
Ik werk voor een bedrijf met 700 werknemers die van over de hele wereld afkomstig zijn, niemand weigert hun diensten, en dan zou dit in Limburg wel zo zijn???"
http://forum.politics.be/showthread....39#post4490239

Herinner jij je nog enige tijd geleden toen er bericht werd over interimkantoren die op de lijst van hun klanten (bedrijven) een kode bijhielden welke bedrijven in geen geval allochtonen wilden als werknemer.
Een bediende van een interimkantoor vertelde over een allochtoon; spreekt perfect Nederlands, een gediplomeerd elektricien waarvoor hij al maanden geen werk vond. Nochtans was en is elektricien een knelpuntberoep. Hij heeft die elektricien uiteindelijk aan werk als vrachtwagenbestuurder geholpen. Ook een knelpuntberoep.

Verder wil ik nog eens het krantenartikel dat illwill in een andere draad aanhaalde; aanhalen.

"Als bedrijven beslissen om allochtonen in dienst te nemen, is dat vooral om kosten te drukken. In 22 procent van de gevallen nemen ze allochtonen aan omdat die bereid zijn voor lagere lonen of slechtere arbeidsvoorwaarden te werken. Ze nemen dus allochtonen voor jobs die autochtonen links laten liggen. "
http://www.hbvl.be/limburg/18pct-lim...chtonen-2.aspx
Daar gaan we weer!
Ik denk dat wat ik zeg heel eenvoudig is, allochtonen met een behoorlijk diploma vinden even makkelijk werk als anderen.
Wie geen behoorlijk diploma heeft, slecht de taal beheerst, geen cv heeft wat laat zien dat je geschikt bent, weinig sociale vaardigheden heeft, loopt de kans sneller geweerd te worden in het bedrijf, wanneer er al eerder negatieve ervaringen zijn met mensen van dezelfde doelgroep, duidelijk zo?
Mooi!
In het bedrijf waar ik werk voeren ze de juiste politiek; ondanks negatieve ervaringen met sommige doelgroepen krijgt iedereen gelijke kansen!
Wat niet betekent dat ik niet begrijp waarom dit bij sommige bedrijven anders gaat, doelgroepen spelen daar een actieve rol in, het zijn niet steeds gediscrimineerde dutskes zoals u wilt doen uitschijnen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 15:26   #573
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
..., behalve voor de getalibaniseerde naievelingen van de politieke correctheid, die nog steeds doen of er ...
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:23   #574
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat radicalisering?

Begrijp ik het correct?
Die kleine minderheid waar u hier mee aankomt, krijgt dan toch veel gedaan van hetgeen zich pc noemt hier ten landen of niet. Wat die keine minderheid aan daden in Europa allemaal uitsteekt, bent u waarschijnljk ook niet van op de hoogte ofwel?

U heeft waarschijnlijk graag dat men u al deze zaken nogeens opnoemt, zodat u ze dan weer kunt minimaliseren als zijnde daden van een kleine minderheid. Het is geweten, pc's leven als een struisvogel, ze horen en ze zien alles maar steken de kop in het zand en hopen dat andere in hun plaats tegen de kont worden getrapt.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:29   #575
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Worden keppeltjes om dezelfde reden gedragen als hoofddoeken? Dacht het niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 18:31   #576
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De problemen die jij opsomde worden veroorzaakt door een kleine minderheid.
Dacht je door met volumes te goochelen het probleem te minimaliseren? T'is je hopelijk al opgevallen dat die minderheid steeds uit dezelfde bevolkingsgroep komt. Hier en elders waar ze in drommen kwamen aangespoeld.
Citaat:
Ikvind het niet normaal dat mensen anderen verplichten of verbieden om bepaalde kledij te dragen.
Vindt je het normaal dat mensen beweren dat ze bepaalde kledij moeten dragen omdat een onzichtbare manneke dat zogezegd beweert? Dat is pas knotsgek en abnormaal.

Citaat:
Ik ben tegen een verplichting en tegen een verbod om een hoofddoek te dragen.
Uw extreme dimmitude is al lang geen geheim meer.

Citaat:
Zo ben ik ook tegen scholen die een schooluniform verplichten;
Ik niet. Ik wil dat het het hier een beetje beschaafd gehouden worden. Ik wil niet terug gekatapulteerd worden naar het obscurantisme. Ik wil ook niet dat uit slaafse correctheid het als normaal aanvaard wordt dat vrouwen zich compleet moeten camoufleren omdat moslimmannen niet op normale wijze kunnen omgaan met vrouwen. Want van vriije keuze is er geen sprake, van een serieuze portie religieuse indoctranatie des te meer.

Citaat:
ans, piercings en tattoo's verbieden. Ik ben tegen de verplichten voor vrouwen om zich te schminken, deux-piece en naaldhakken te dragen. Ik ben tegen de verplichten voor mannen om das en pak te dragen.
Welke godheid verplicht vrouwen om zich te schminken en op naaldhakken te lopen. Welke patoors verkondigen dat? Staan er religieuse straffen op vrouwen die dat doen?

Citaat:
Alice, lees je dit?
Alvast een bedrijf die werknemers weigert op basis van hun religie.
Vooral op basis van de weerslag van die religie om hun manier van doen, denken, handelen.
Oud 21 januari 2010, 19:25   #577
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Meisjes van 6 jaar oud met een hoofddoek kun je rustig als radicalisering
.
Citaat:
Kan je meisjes van 9 jaar die uitgehuwelijkt worden beschouwen als een culturele verrijking want vroeger hadden we dat niet?

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 21 januari 2010 om 19:26.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 19:28   #578
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al evenzeer een uiting van religieuze waanzin. En dan heb ik het nog niet eens over de geestelijke terreur die kinderen van dergelijke dolgedraaide ouders moeten ondergaan.
Oud 21 januari 2010, 19:31   #579
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar gaan we weer!
Ik denk dat wat ik zeg heel eenvoudig is, allochtonen met een behoorlijk diploma vinden even makkelijk werk als anderen.
Wie geen behoorlijk diploma heeft, slecht de taal beheerst, geen cv heeft wat laat zien dat je geschikt bent, weinig sociale vaardigheden heeft, loopt de kans sneller geweerd te worden in het bedrijf, wanneer er al eerder negatieve ervaringen zijn met mensen van dezelfde doelgroep, duidelijk zo?
Mooi!
In het bedrijf waar ik werk voeren ze de juiste politiek; ondanks negatieve ervaringen met sommige doelgroepen krijgt iedereen gelijke kansen!
Wat niet betekent dat ik niet begrijp waarom dit bij sommige bedrijven anders gaat, doelgroepen spelen daar een actieve rol in, het zijn niet steeds gediscrimineerde dutskes zoals u wilt doen uitschijnen.
Ik weet wel wat jij denkt.

Je reageerde op mijn stelling
"Het is niet gelogen dat allochtonen minder kansen krijgen. Dat ze soms gediscrimineerd worden,...
Ze krijgen meer dan autochtonen, jobs onder hun diploma. (De vuile slecht-betaalde jobs)"

En vraagt naar bronnen die ik je gaf
"Herinner jij je nog enige tijd geleden toen er bericht werd over interimkantoren die op de lijst van hun klanten (bedrijven) een kode bijhielden welke bedrijven in geen geval allochtonen wilden als werknemer.
Een bediende van een interimkantoor vertelde over een allochtoon; spreekt perfect Nederlands, een gediplomeerd elektricien waarvoor hij al maanden geen werk vond. Nochtans was en is elektricien een knelpuntberoep. Hij heeft die elektricien uiteindelijk aan werk als vrachtwagenbestuurder geholpen. Ook een knelpuntberoep.

Verder wil ik nog eens het krantenartikel dat illwill in een andere draad aanhaalde; aanhalen.

"Als bedrijven beslissen om allochtonen in dienst te nemen, is dat vooral om kosten te drukken. In 22 procent van de gevallen nemen ze allochtonen aan omdat die bereid zijn voor lagere lonen of slechtere arbeidsvoorwaarden te werken. Ze nemen dus allochtonen voor jobs die autochtonen links laten liggen. "
http://www.hbvl.be/limburg/18pct-lim...chtonen-2.aspx"
en die je straal negeert.

Wat beweer jij nu?
Discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat niet voor allochtonen met een diploma en die de taal goed beheersen? Is electricien bijvoorbeeld geen goed diploma?

p.s. Merk op hoe jij van mijn "ze soms gediscrimineerd worden" maakt "het zijn niet steeds gediscrimineerde dutskes zoals u wilt doen uitschijnen."
Ik zou je bij deze nogmaals met aandrang willen vragen om mijn stellingen niet te verdraaien. Heb jij dit echt nodig in een discussie?

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 januari 2010 om 19:32.
Oud 21 januari 2010, 19:56   #580
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dacht je door met volumes te goochelen het probleem te minimaliseren? T'is je hopelijk al opgevallen dat die minderheid steeds uit dezelfde bevolkingsgroep komt. Hier en elders waar ze in drommen kwamen aangespoeld.
Neen; ik achtte het nuttig je daar op te wijzen.

Citaat:
Vindt je het normaal dat mensen beweren dat ze bepaalde kledij moeten dragen omdat een onzichtbare manneke dat zogezegd beweert? Dat is pas knotsgek en abnormaal.
In onze maatschappij is het algemeen aanvaard dat men in een god gelooft en/of een religie volgt.
Ik geloof niet in een god; maar respecteer het geloof van anderen wel.
Je kan hen toch niet overtuigen; je kan niet bewijzen dat er geen god is.

Citaat:
Uw extreme dimmitude is al lang geen geheim meer.
Zijn de argumenten weer op; dat je met je uitspraak weer moet zakken tot dit niveau?

Citaat:
Ik niet. Ik wil dat het het hier een beetje beschaafd gehouden worden. Ik wil niet terug gekatapulteerd worden naar het obscurantisme. Ik wil ook niet dat uit slaafse correctheid het als normaal aanvaard wordt dat vrouwen zich compleet moeten camoufleren omdat moslimmannen niet op normale wijze kunnen omgaan met vrouwen. Want van vriije keuze is er geen sprake, van een serieuze portie religieuse indoctranatie des te meer.
Leerling verplichten om een uniform te dragen op school; heeft niets te maken met beschaafd zijn.

Citaat:
Welke godheid verplicht vrouwen om zich te schminken en op naaldhakken te lopen. Welke patoors verkondigen dat? Staan er religieuse straffen op vrouwen die dat doen?
Ben jij alleen tegen verplichtingen; onderdrukking;... als ze een religieuze achtergrond hebben?

Citaat:
Vooral op basis van de weerslag van die religie om hun manier van doen, denken, handelen.
Je beweerde toch dat alle Moslims geweerd worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be