![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Burger
|
![]() Over dat laatste: ik kreeg alleen maar andere symptomen. Ik kreeg zo'n gevoel als dat ik met van die ongetemde religieuzen krijg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
conservapedia? HAHAHAHAHAAA ![]()
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Banneling
|
![]() Eh, heb ik ook niet beweerd.
De huidige evolutietheorie gaat verder dan wat dan Darwin ooit dacht. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Burger
|
![]() Maar Albrecht toch, ik kan alleen maar vorige berichten herhalen. Al is mijn moeite waarschijnlijk nutteloos.
Je vergeet het meest fundamentele in een discussie. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Charles Darwin (1809-1882) wordt beschouwd als de belangrijkste grondlegger van de evolutietheorie, vanwege zijn boek On the origin of species by means of natural selection.[1] Al vrij kort nadat dit boek in 1859 verscheen, werd de evolutietheorie binnen de wetenschappelijke wereld algemeen aanvaard als verklaring voor het ontstaan van soorten, inclusief de mens. Gedurende de anderhalve eeuw sinds Darwin heeft de evolutietheorie belangrijke ontwikkelingen doorgemaakt, met name door nieuwe inzichten op het gebied van de (moleculaire) genetica. Zo werd in de moderne synthese de evolutietheorie gecombineerd met de Wetten van Mendel, en werd door het onderzoek naar genen en DNA de evolutietheorie een basis gegeven in de moleculaire biologie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutietheorie Laatst gewijzigd door Albrecht : 28 september 2010 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is juist dat Darwin een dynamiek voorstelde, zonder er de onderliggende machinerie van te kennen. Het geniale aan Darwin's werk is dat hij wel enkele eigenschappen van die machinerie die hij niet kende, kon voorspellen, opdat zijn dynamiek zou werken. En het grote succes is geweest dat de genetica en de moleculaire biologie die machinerie hebben blootgelegd, en inderdaad, de eigenschappen die Darwin had voorzien, waren inderdaad zo. Ze zijn triviaal EENS je de machinerie kent, maar vergden geniaal inzicht zonder. De eigenschappen waren: - erfelijke eigenschappen moeten komen in discrete eenheden, die van vader en/of moeder komen (en geen "continu gemiddelde"). - die discrete eenheden moeten nu en dan discrete veranderingen ondergaan Wel, dat is exact wat men gevonden heeft, met het DNA: de genen zijn zekere basenparen volgorden en die zijn "discreet". Je kan niet het "gemiddelde gen" tussen twee genen in maken: het is het ene of het andere. (die eigenschap is nodig opdat een gunstig gen zou kunnen overleven in een populatie, en niet "verdund" geraken). Nu en dan moet er een verandering komen die het gen discreet verandert: ook gevonden: mutaties. Als je echter eerst het DNA voorgeschoteld krijgt, dan zijn die eigenschappen "vanzelfsprekend". Maar het geniale was dat Darwin die eigenschappen had afgeleid/voorspeld alvorens ooit maar van genen of van DNA of van mutaties te horen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2010 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#571 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh, zoiets als gelovigen doen?
![]() |
#573 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben nogal overtuigd hetero en heb geen homoseksuele vrienden. Dus weet ik niet hoe ze zichzelf mentaal zouden kunnen schaden. Maar ik ben wel ooit gelovige geweest ...
![]() |
#575 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Europees Commissaris
|
![]() Katholiek en zo gelovig als een kind dat alles gelooft wat hem wordt wijsgemaakt ook maar kan geloven.
![]() |
#577 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat houd een 'atheïstische opvoeding' in volgens U?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik noem "Bisschop" Vangheluwe gewoon een bronstig machtswellustig beest. |
||
![]() |
![]() |