Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 19:04   #561
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ja natuurlijk ... je weet wel synoniem voor veralgemeniseren.
Ofwel doe je dat ófwel niet hé
Als je beweert dat niet te doen dan staat dat gelijk met de bewering dat het gros voldoet aan de de meest kleurvolle beschrijvingen die je hier komt neerzetten.
Wat zal het worden ?
Ja of neen ?

Dus je komt hier zwart op wit te beweren dat zowat iedere moslim de zaken die je hier zonet komt te vertellen, doet en je dus dáárom aan een veralgemeniseren doet ?
Dát is toch wat je hier komt te vertellen, hé ?

denk vooral aan uw morele eeerlijkheid
Kun je even citeren waar ik heb beweert dat zowat iedere moslim zichzelf zo gedraagt?
Boter bij uw vis he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:06   #562
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat heeft dat alles nu weer net te maken met de vrijheid al of geen hand aan te reiken ?
Of bestaat die volgens jou ook al niet meer ?.... het zou me niet verbazen... je hoort hier nogal wat, de laatste tijd
Neen die vrijheid bestaat inderdaad niet, het weigeren vrouwen een hand te geven omdat het vrouwen zijn is discriminatie, en dus beledigend.
Tenzij u vind dat je vrouwen best mag discrimineren?
Wees daar dan duidelijk over en draai wat minder rond uw pot
Oud 23 november 2010, 19:13   #563
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aaaah oef ! We zijn eruit... wat een opluchting !

Nu ge 't zegt.... érg simpel
( Dat is zelfs precies wat ik jou en anderen al maandenlang kom te vertellen... enkel de wet is richtlijn )

Maar waarom wil je er dan steeds aan raken ?
Tot zover hebben we dus al op jouw conto de volgende wensen staan :
1) Geen vrije meningsuiting meer tenzij iets wat past binnen de geldende normen en waarden ( nog steeds onduidelijk waar die precies liggen, maar kom )
2) Geen godsdienstvrijheid meer.... de ene godsdienst moet zich wat meer matigen dan de andere inzake gedachtegoed en indoctrine
3) Geen uitingen van religie..... dat dient enkel binnenkamers te gebeuren
4) Verplicht handjes schudden ook al wilt een parsoon dat eenvoudigweg niet

Ik kan er ongetwijfeld nog wel noemen... maar dit gaat toch al wel behoorlijk ver, lijkt me
Waar en in welke wet staat dat dat je mag discrimineren op basis van geslacht? Waar staat dat dat mensen van mij geen vrije mening mogen hebben; ik schreef het tegenovergestelde; je mag van mij gerust een afwijkende mening mag hebben, maar ernaar handelen niet wanneer je daarmee de wetgeving op discriminatie schendt.
Waar staat dat ik geschreven zou hebben dat je je religie niet mag uiten? Ik schreef juist het tegenovergestelde, je bent vrij de guillotine van vrouwenrechten te dragen in je privéleven; maar daarom nog niet steeds en overal daarbuiten.

Je mag inderdaad vrouwen niet discrimineren en geeft hen dus een hand, ik vrees dat je met je commentaren wat door je mand bent gezakt want je zegt zomaar wat!
Oud 23 november 2010, 19:16   #564
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik?

Nee.

Hoe kom je daabij?

Paulus.
Dat is toch duidelijk.
Citaat:
Nog een klein beetje geduld. Straks staat Ninelle ook op zijn negeerlijst, want hij kan niet tegen zijn verlies.

Paulus.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:19   #565
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wordt u gezoend door uw collega's, tijdens vergaderingen, en wanneer iemand u voorsteld aan mensen waarmee u een louter formeel contact heeft? U vergelijkt appelen met peren , kan me niet voorstellen dat u dit zelf niet doorheeft!
Op mijn werk is het de gewoonte elkaar te begroeten; sommigen wensen enkel een goede morgen te zeggen; anderen geven een hand, nog anderen geven een zoen. En er zijn wel mannen die geen zoen willen van een andere man.
Discriminatie?
Oud 23 november 2010, 19:23   #566
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op mijn werk is het de gewoonte elkaar te begroeten; sommigen wensen enkel een goede morgen te zeggen; anderen geven een hand, nog anderen geven een zoen. En er zijn wel mannen die geen zoen willen van een andere man.
Discriminatie?
Lopen diegenen die ongewenst een zoen krijgen naar het CGKR ?

Ga ik in Rusland,macholand bij uitstek waar natte zoenen onder mannen normaal zijn, die mensen schofferen door ze vies te bekijken ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:27   #567
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij snapt toch niet veel hoor. U bent degene die een grote groep moslima's wilt afstraffen om een kleine minderheid tevreden te stellen. U bent degene die discrimineert.

Maar zonderen zeveren, hoe meer ik dit lees, hoe meer ik hoop en verwacht dat de moslims uw wetten en voze regeltjes aan hun laars zullen lappen; Uw soort vraagt erom. Laat een vrouw toch eens zelf bepalen wat ze draagt, hou je bezig met uzelf ipv de heldin uit te hangen. Want dat bent u echt wel niet, meisje.
Onderdrukking van de vrouw, dat jij dat niet begrijpt. Zal wel aan de opvoeding liggen zeker?
Oud 23 november 2010, 19:28   #568
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste ik ben geen moslim 'geworden'. Ten tweede, het gaat hier niet over mij maar over de moslima's in het algemeen. Dus of ik nu (als moslima) rond paradeer in een minirok of als een gehoofddoekte door het leven ga is totaal niet relevant bij deze.

Men draagt een hoofddoek omdat deze behoort tot de kledingsvoorschriften. Het gaat hier om een recht dat een vrouw heeft. Vrouwenrechten zijn mensenrechten beste. Of anderen dat leuk vinden doet er niet toe. Best wel schandelijk dat anderen hun levenswijze willen opdringen aan een moslima, kijk maar naar figuren als Alice.
Het gaat duidelijk niet over rechten maar over plichten? Dat u dat niet begrijpt.
Oud 23 november 2010, 19:37   #569
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen beste, het gaat om een recht dat een individu heeft. Als een vrouw met een hidjaab of een pruik of kruisje of minirok door het leven wilt gaan dan is dat haar zaak. En dan heeft niemand zich daar mee te bemoeien. Vrouwenrechten zijn mensenrechten.

Ik irriteer me dood aan bepaalde hypocriete helden die doen alsof ze met de moslima's inzitten. Wat een fake gedoe.

Soms vraag ik me af waarom ik dit 'soort' bijna nooit in het dagelijkse leven tegenkom. Schijnbaar kruisen alleen de deftige vlamingen mijn pad.

Wat uw laatste opmerking betreft, moslima's mogen doen wat ze willen. Als ik vandaag met een minirok of een string op straat wil paraderen dan is dat mijn probleem. Wat ik verkeerd doe is iets tussen mij en God. Ik hou niet echt van mensen die mij de les komen spellen. Ik doe wat ik wil en bepaal zelf hoe ik door het leven wil gaan. 1 van mijn karaktertrekken is dat ik enorm tegendraads ben als het aankomt op mensen die mij wat willen opdringen (moslims en niet-moslims).
En het ergste van alles, je geloofd het zelf.
Oud 23 november 2010, 19:37   #570
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Niet "zoiets" staat in de Grondwet. In de Grondwet staat onder artikel 10:
De Belgen zijn gelijk voor de wet.
Dat is de bedoeling en aan die bedoeling moet u zich houden, als u dat niet doet, dus als u zich vereenzelvigt met de mensen voor wie dat geen feit is, dan overtreedt u de Belgische Grondwet. Zo simpel is het.
Alle Belgen gelijk voor de wet, man en vrouw. Dus als een man een hand mag schudden, mag een vrouw dat ook, point finale.
Slaapwel.
Artikel 10 :
Er is in de Staat geen onderscheid van standen.

De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgerlijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld.

De gelijkheid van vrouwen en mannen is gewaarborgd.

Artikel 11 :
Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden.
http://www.senate.be/doc/const_nl.html#t2

"De grondwettelijke regels van gelijkheid en non-discriminatie sluiten niet uit dat een verschillende behandeling tussen de categorieën van personen ingesteld wordt voor zover ze berust op een objectief criterium en ze op redelijke wijze gerechtvaardigd is. Dezelfde regels verzetten zich overigens tegen een identieke behandeling, zonder enige redelijke rechtvaardiging, van categorieën van personen die zich in situaties bevinden die inzake de maatregel in kwestie essentieel verschillend zijn. Het bestaan van een dergelijke rechtvaardiging dient te worden beoordeeld rekening houdend met het doel en de effecten van de bekritiseerde maatregel alsook met de aard van de principes in kwestie; het gelijkheidbeginsel wordt geschonden wanneer vastgesteld wordt dat er geen redelijke en evenredige verhouding bestaat tussen de aangewende middelen en het beoogde doel."

Het gelijkheidbeginsel vertoont aldus twee aspecten.

1. Het verbiedt dat personen die zich in eenzelfde situatie bevinden, op verschillende wijze behandeld worden;

2.Het verzet zich er tevens tegen dat personen die zich in verschillende situaties bevinden, op dezelfde wijze behandeld zouden worden.
http://www.drugsdiscriminatie.be/gelijkheidbeginsel.htm
Oud 23 november 2010, 19:40   #571
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch even zeggen dat ik niet verantwoordelijk ben voor de daden van anderen. Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een onnozele moordenaar die zn dochter afmaakt, ik ben ook niet verantwoordelijk voor khadafi en ik ben ook niet verantwoordelijk voor iemand die ervoor kiest de studio niet te betreden als er alcohol wordt geserveerd.

Kom eens met wat beters af Paulus.
Hier komt het dus wel op neer.
Het zijn geen alleenstaande gevallen.

Doe toch eens uw ogen open.
Oud 23 november 2010, 19:53   #572
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
(tekst niet gekopieerd wegens persoonlijke belediging)
Je bewoordingen agressief noemen is geen persoonlijke belediging.
Het valt wel op dat je nu plots andere bewoordingen kan gebruiken.

Ik heb ook al kritiek gegeven op je bewoordingen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=53
Maar je hebt daar nooit op gereageerd.
Oud 23 november 2010, 19:55   #573
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch duidelijk.
Ik ben Andy niet. Je moet kijken naar de redens waarom Andy iemand op zijn negeerlijst zet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:58   #574
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

niet openlijk hé sjoe!

Ik zie trouwens geen persoonlijke beledigingen in je post. Wat was je probleem?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2010 om 20:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 20:45   #575
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, je hebt nou eenmaal figuren die snel op de lul getrapt zijn. En dan zeiken over de lange moslimtenen.

Ach ja, het was een waarschuwing waard.
Oud 23 november 2010, 20:51   #576
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het is een reactie op een paar dingen die je zei.

Ik citeer uit je posting:
Als een vrouw met een hidjaab of een pruik of kruisje of minirok door het leven wilt gaan dan is dat haar zaak. En dan heeft niemand zich daar mee te bemoeien.

moslima's mogen doen wat ze willen

Ik doe wat ik wil en bepaal zelf hoe ik door het leven wil gaan
Helaas blijkt uit de praktijk en actualiteit, geregeld nogal wat anders.

Ik daag u uit om één of andere isalmitische leraar/leider te citeren die bevestigt wat u beweerde in vorige posting.

Paulus.
Ja, en dat zal ik blijven herhalen: niemand heeft zich te bemoeien met wat een ander draagt. De moslims die denken van de rol van god in te nemen kunnen eerlijk gezegd mijn rug op. Een oprechte beseft dat iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen daden. Je kan je moslimbroeder of zuster een nasi7a (advies) geven maar daar blijft het ook bij. Ik ben niet degene die een ander kan leiden, dat doet iemand anders wel.

Hoeveel moslims kent u eigenlijk? Ge laat u voeden voor vtm en de vrt, dat is jouw probleem. Trek uw ogen eens open en ga eens zelf op onderzoek. Als hetgeen u beweert echt waar was, dan zat ik hier niet te forummen hoor. Maar dan stond ik waarschijnlijk achter het aanrecht.
Oud 23 november 2010, 20:52   #577
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en dat zal ik blijven herhalen: niemand heeft zich te bemoeien met wat een ander draagt. .
Toch wel hoor, een werkgever bv.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 20:56   #578
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U zei dat er iedere zondag een eucharistieviering is op VRT en dat is niet waar. U hebt zich gewoon vergist, wat hebt u het toch moeilijk om een simpele vergissing toe te geven!
Ik wil en kan gerust toegeven dat ik me vergist heb. Er is niet iedere zondag een eucharistieviering op de VRT; maar bijna iedere zondag. Content?
Maar dat is niet het cruciale punt, hé.

Repliceer je ook op waar het wel over gaat.

Citaat:
U begon over Jehovah-getuigen in uw post 411. En ik repliceerde daarop dat Jehovah-getuigen wel degelijk gaan getuigen maar in het gewone, alledaagse leven hun godsdienst niet opdringen aan anderen en die zelfs niet demonstreren in de mate dat moslims dat doen.
U zou blij moeten zijn dat de Jehovah-getuigen het pad geëffend hebben tot mogelijkheid van vrijstelling, dat is toch precies wat u zelf ook wilt?
Ik begon over de jehovah getuigen in antwoord op Alice haar post om een voorbeeld te geven voor christenen die de bijbel letterlijk nemen. Ze vroeg immers
Wat vertel je nu toch weer?
De bijbel bestaat om te beginnen uit een oud en nieuw testament, al veel christenen gehoord die vinden dat dit letterlijk na te leven is in uw buurt?
Citaat:
Zondag 21 november was er een mis, zondag 28 november is er geen mis. Voor de zevende dag is er dan Lichtpunt en dat programma wordt tegenwoordig meer uitgezonden dan de H. Mis als u het mij vraagt, niet dat ik missen volg op TV, maar mijn moeder deed dat wel toen ze nog leefde maar ziek geworden was en in het begin kon ze die mis inderdaad wekelijks volgen maar dat is hoe langer hoe meer geminderd. Vieringen van protestanten of joodse erediensten zijn geen missen. Ook aan de islam besteedt men nu aandacht. Kijk ook eens naar de Nederlandse TV waar er veel Arabische en/of Turkse programma's zijn met een religieuze tint.
Ik haalde die eucharistievieringen op TV aan in antwoord op Alice haar post. Ze schreef immers.
"religie behoort hier tot de strikt persoonlijke leefsfeer"
Oud 23 november 2010, 20:58   #579
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Toch wel hoor, een werkgever bv.
Jammer genoeg, soms wel ja. Verder, staat het u en mij vrij om zo'n werkgever te weigeren.
Oud 23 november 2010, 21:00   #580
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg, soms wel ja. Verder, staat het u en mij vrij om zo'n werkgever te weigeren.
Niet als "u en mij" aan het doppen zijn, hé honeypop.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 23 november 2010 om 21:00.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be