Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2011, 19:23   #561
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Natuurlijk raakt dat wel maar de meeste mensen komen niet verder dan "das toch er hé" en "arme die kindjes". Na een maand zijn ze het vergeten en gelukkig maar. Ermee blijven leven omdat je het zelf hebt meegemaakt is geen pretje en zo zijn er ook vele mensen. Dan raakt alles en niets je. Een scene in een of andere belachelijke fictiereeks op tv of een mama en dochter die vrolijk arm in arm lopen te shoppen op de meir.

Jouw voorbeeld doet me dan weer weinig. Het gegeven wel, die kinderen, de naasten die het verlies moeten verwerken. Ik heb gewoon gemengde gevoelens bij die tekst. Niet dat ik het zelf beter deed op de begrafenis van mijn vriendin wat ik kreeg er eigenlijk geen deftig woord uit. Wat me dwars zit is dat de tekst lijkt op een voorgeschreven speech, te "to the point" te doordacht net zoals haar huwelijk in haar terminale stadium. Eraan denken in die situatie om haar ex, toch de vader van haar kinderen nog een hak te zetten komt vreemd over bij mij. Als die ex een monster is en ze bijgevolg niet zou willen dat de kinderen bij hen terecht, wat normalieter het geval is, dan had ze hem trachten te ontvoogden, de kinderen laten adopteren door Frank of wat dan ook. Maar nee, ze leek me eerder te denken aan haar gekwetste ego, haar ex te treffen. Des te erger voor de kinderen. Ofwel is de vader een echte klootzak maar hij behoud wel de voogdij. Ofwel kwam Marie-rose er niet meer mee overeen om welke reden dan ook. Maar wat is de herinnering voor de kinderen? Mama haatte papa top op de dag dat ze doodging. Mooi afscheid van je kinderen.
Kijk man, ik heb k mijn bedenkingen over het feit dat ze bepaalde mensen van het vb bleef haten, de dood is eigenlijk een moment van vergeving, ik weet ook wel dat de Frank volgende verkiezing op de lijst van NVA zal staan, maar wat ik ook weet is dat Marie Rose het heel goed bedoelde met haar journaal over haar ziekte, en met haar kinderen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 19:32   #562
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Een absolute schande

14 februari 2011

De manier waarop de RTBF verslag heeft gebracht over de uitvaart van de aan kanker overleden politica Marie-Rose Morel heeft velen verbaasd. De commentator van Het Laatste Nieuws spreekt van een 'absolute schande'.

"Als ik een halve dag had kunnen krijgen, zou ik naar de begrafenis zijn gegaan, zei mijn favoriete kassierster in de Carrefour zaterdagochtend. Maar zaterdag, je weet hoe dat gaat in een druk beklant warenhuis. Het geeft wel aan hoezeer de heroïsche strijd van Marie-Rose Morel tegen haar 'kankermonster' iedereen heeft aangegrepen, gewone mensen net zo goed als politici als Bart De Wever. Iedere gedachte aan politiek was daarbij ver weg. Zeer ver. De dood verenigt alle mensen.

Behalve bij de RTBF, de Franstalige openbare omroep. Geen woorden zijn sterk genoeg om de reportage te beschrijven, die de RTBF van de begrafenis heeft gemaakt. Schandalig is nog veel te zwak. Weerzinwekkend komt al in de buurt. Obsessionele haat die mensen tot in de dood laat achtervolgen. Het getuigt van een volkomen gebrek aan ieder menselijk gevoel.

De Franstalige journalisten, iedereen in het zuiden, ook de politici, moeten eens leren beseffen dat solidariteit in twee richtingen gaat. Het is meer dan geld voor werklozen en uitkeringen voor zieken. Het betekent ook dat de twee kanten moeten kunnen delen in de emoties en de diepste gevoelens van de ander. Journalisten zijn hun naam niet waardig als zij in hun 'analyses' niet bekwaam zijn rekening te houden met de diepste gevoelens van hun medemensen. De journalistiek is geen vrijbrief voor morele wreedheid. Aangezien ze het blijkbaar niet eens beseffen, is het nog erger. Moreel nihilisme.
...

Bron: Luc Van der Kelen, Het Laatste Nieuws

Woord houden !
Qab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 20:15   #563
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kijk man, ik heb k mijn bedenkingen over het feit dat ze bepaalde mensen van het vb bleef haten, de dood is eigenlijk een moment van vergeving, ik weet ook wel dat de Frank volgende verkiezing op de lijst van NVA zal staan, maar wat ik ook weet is dat Marie Rose het heel goed bedoelde met haar journaal over haar ziekte, en met haar kinderen.
Ja man, ik heb het ook niet over politiek. Politiek was ik het zeker niet eens met haar en als ik mag geloven wat ze zelf in een interview nog verklaarde was politiek het laatste van haar zorgen. 't is hier wel politics.be in binnenland maar het vroegtijdig overlijden van een mama heeft niks te maken met politiek en hield me in deze ook niet bezig. Ik had het niet over politiek maar over haar instelling t.o.v. haar ex en t.o.v. haar kinderen als mens die iets dergelijks meemaakt.
Marie-rose was ook geen rolmodel mijn inziens. Het is nooit een moeder Theresa geweest.

Om er toch een politieke noot aan te geven, tot op het laatste moment handelde ze in eigen belang. Partijoverschreidende waarden dus.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 20:33   #564
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Ja man, ik heb het ook niet over politiek. Politiek was ik het zeker niet eens met haar en als ik mag geloven wat ze zelf in een interview nog verklaarde was politiek het laatste van haar zorgen. 't is hier wel politics.be in binnenland maar het vroegtijdig overlijden van een mama heeft niks te maken met politiek en hield me in deze ook niet bezig. Ik had het niet over politiek maar over haar instelling t.o.v. haar ex en t.o.v. haar kinderen als mens die iets dergelijks meemaakt.
Marie-rose was ook geen rolmodel mijn inziens. Het is nooit een moeder Theresa geweest.

Om er toch een politieke noot aan te geven, tot op het laatste moment handelde ze in eigen belang. Partijoverschreidende waarden dus.
Met je laatste zin kan ik het eens zijn, maar dat was als politica. Maar als moeder en echtgenote hield ze van haar kroost. Als steun voor andere terminalen hoedje af voor Marie Rose, ik zou het niet kunnen.
Oud 14 februari 2011, 20:36   #565
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qab Bekijk bericht
Een absolute schande

14 februari 2011

De manier waarop de RTBF verslag heeft gebracht over de uitvaart van de aan kanker overleden politica Marie-Rose Morel heeft velen verbaasd. De commentator van Het Laatste Nieuws spreekt van een 'absolute schande'.

"Als ik een halve dag had kunnen krijgen, zou ik naar de begrafenis zijn gegaan, zei mijn favoriete kassierster in de Carrefour zaterdagochtend. Maar zaterdag, je weet hoe dat gaat in een druk beklant warenhuis. Het geeft wel aan hoezeer de heroïsche strijd van Marie-Rose Morel tegen haar 'kankermonster' iedereen heeft aangegrepen, gewone mensen net zo goed als politici als Bart De Wever. Iedere gedachte aan politiek was daarbij ver weg. Zeer ver. De dood verenigt alle mensen.

Behalve bij de RTBF, de Franstalige openbare omroep. Geen woorden zijn sterk genoeg om de reportage te beschrijven, die de RTBF van de begrafenis heeft gemaakt. Schandalig is nog veel te zwak. Weerzinwekkend komt al in de buurt. Obsessionele haat die mensen tot in de dood laat achtervolgen. Het getuigt van een volkomen gebrek aan ieder menselijk gevoel.

De Franstalige journalisten, iedereen in het zuiden, ook de politici, moeten eens leren beseffen dat solidariteit in twee richtingen gaat. Het is meer dan geld voor werklozen en uitkeringen voor zieken. Het betekent ook dat de twee kanten moeten kunnen delen in de emoties en de diepste gevoelens van de ander. Journalisten zijn hun naam niet waardig als zij in hun 'analyses' niet bekwaam zijn rekening te houden met de diepste gevoelens van hun medemensen. De journalistiek is geen vrijbrief voor morele wreedheid. Aangezien ze het blijkbaar niet eens beseffen, is het nog erger. Moreel nihilisme.
...

Bron: Luc Van der Kelen, Het Laatste Nieuws
Zeg de man die al decennia het Vlaams Belang en al haar leden als geen ander als rotte vis neerzet in zijn krant.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 20:50   #566
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zeg de man die al decennia het Vlaams Belang en al haar leden als geen ander als rotte vis neerzet in zijn krant.
maar gelukkig is hij een menselijke smeerlap blijkbaar. En dat siert.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 20:51   #567
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Hier kan je je ongenoegen openbaar maken :

http://www.facebook.com/pages/Aan-de...70768482969933
Oud 14 februari 2011, 20:51   #568
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Inderdaad.
Oud 14 februari 2011, 20:59   #569
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

is er al een tv serie in de maak over het leven van morel?
Oud 14 februari 2011, 21:32   #570
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
is er al een tv serie in de maak over het leven van morel?
jij mag de haatbaard van S4B erin spelen goed zo?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 14 februari 2011 om 21:32.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:36   #571
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Ach, ge moet maar denken: "Zalig de armen van Geest".
Oud 14 februari 2011, 21:38   #572
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:43   #573
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:44   #574
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:54   #575
luc broes

Standaard

Citaat:
dat is totaal onjuist.

Luc VDK is wel een goede belg, maar toch vrij objectief.
daarbij: de lezerscommentaar is vrij toegankelijk en zonder censuur!

Zijn krant is niet voor niets veruit de grootste van vlaanderen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 14 februari 2011 om 22:06.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:56   #576
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep. Zolang ie maar gazetten er mee kan verkopen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 22:01   #577
luc broes

Standaard

Citaat:
Eerstens is LVDK vrij objectief en is, naar mijn mening, je commentaar
onbegrijpelijk
Oud 14 februari 2011, 22:03   #578
luc broes

Standaard

Citaat:
Yep. Zolang ie maar gazetten er mee kan verkopen.
een handelszaak die geld wil verdienen! Toch verbazend hé!
Oud 14 februari 2011, 22:08   #579
Pilleke
Banneling

Standaard

Wat mij opviel is dat er weinig collega's van MRM uit het Vlaams Parlement aanwezig waren op de uitvaart. Van die partij die het altijd heeft over de 'warme, solidaire maatschappij', en 'de mensen', had ik eigenlijk wat meer mensen en menselijkheid verwacht. Veelzeggend ...
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 22:19   #580
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be