![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou je beter je Superstaafje niet inruilen voor mijn kruik? Die begeeft het niet zo makkelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk introduceert ge nu wéér een arbitrair criterium. Wezens krijgen rechten als ze "voelen". Waarom krijgen wezens die waarschijnlijk niet voelen, maar wel "communiceren", geen rechten? Vanwaar het arbitraire onderscheid tussen voelen en communiceren?
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Koop er een krop sla van. Was hem dat er geen beestjes op blijven. Duw hem naar binnen. Het is een unieke ervaring de vruchten van eigen werk te genieten.
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Willen mijn meervoudige persoonlijkheden dan nu hun biljet in de stembus droppen? Bedankt. Ik stel voor dat gij hetzelfde doet, en we daarna tellen. Ik zal één van mijn persoonlijkheden delegeren als verkiezingsmonitor in bij uw stembus. Want ik vertrouw u niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antropomorfisme betekent 'van menselijke gedaante'. Het is een samenstelling van de Griekse woorden voor 'mens' (ἄνϑρωπος / ánthrōpos) en 'uiterlijke vorm' (μορφή / morphē). In wetenschap en filosofie wordt de term gebruikt als menselijke eigenschappen en waarde-oordelen worden toegeschreven aan niet-menselijke wezens (dieren, planten, goden) of dingen. In de moderne wetenschap wordt er meestal van uitgegaan dat deze manier van denken onjuist is. De humanoïde robot Asimo lijkt op een astronaut Voorbeelden zijn: het 'edele paard', de 'dappere wolf', de 'ongenaakbare Mount Everest'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Over die meercellige planten, dat moet dan goed onderzocht worden, want wanneer is een plant één individu? Is het zeewier in de saragoso zee één individu? Of de bomen met ondergrondse uitlopers? Of de grassprietjes? En wat dan met stekken? Ik had het al moeilijk met een regenworm die in twee breekt tot twee levende individuen... Splitst het bewustzijn dan mee? Misschien wel, bij mensen is er ook die mogelijkheid met split brains... Maar goed... Citaat:
![]() |
![]() |
#568 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij vond ze snobistisch (wat een irrelevant criterium was voor de smaak-discussie) en daarom gaf ik wat voorbeelden die misschien 'proletarischer' in jouw visie zijn. Om je bezwaar van '1/4 is geen zoogdier' volledig onderuit te halen, gooien we er nog filet-américain, niet geprepareerd bovenop. Enne... peper en zout, gaan we als argument niet ernstig nemen, nietwaar? Citaat:
Ethiek geldt enkel onder ons mensen, niet tegenover dieren. Verlaag u aub niet tot de non-argumenten over mentaal gehandicapten, of tot semantische spelletjes over mensen, mensensoort, zoogdieren etc. want aan dat getroll besteed ik geen ernstige aandacht meer. Citaat:
Of liever hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is dat wel de kernfout in de 'redeneringen' der veggies en veggas...
![]() |
![]() |
#571 |
Minister-President
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door satiper : 20 mei 2012 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#573 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Banneling
|
![]() Ha hem wens je oprecht succes, maar mij moet je beledigen en vernederen. Ik ben echt jaloers. Misschien komt het omdat ik de begrippen soort en niet-soort niet gebruik? En het alleen over gevoelige wezens heb?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De veeteeltsector is wel goed in antropomorfiseringen: http://antropomorfisme.blogspot.com/
![]() |
![]() |
#576 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaloers op Harrie, jaloers op Deepco,... doe er wat aan...
![]() |
![]() |
#578 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#579 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zout is een smaakbom. Je kan het vergelijken met chips natuur, met zout of met paprika, ja er zijn nog andere smaken ook. Ook hier zal het overgrote deel van het geconsumeerde goed niet de natuurversie zijn. Net omdat in een aardappel zelf niet zo geweldig veel smaak zit. Net zo bij vlees, niet bijster veel smaak in het basisproduct maak wel op smaak te krijgen met behulp van ... En ja af en toe wordt vlees rauw gegeten, maar zou het in het totaalpakket meer dan 1% uitmaken? Vergelijk dit even met bvb appelen, hiervan wordt zeker meer dan de helft gewoon opgegeten zoals ze van de boom komen. Laatst gewijzigd door satiper : 20 mei 2012 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |