Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 12:21   #561
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nonsens over de hele lijn. Je bent echt zever aan het verkopen.
Ik merk sedert duidelijk werd dat onze lucht slecht is, dat wij constant bekogeld worden met nonnieuws over roken. Ik concludeer dat "onze" verkozenen de rokers als zondebok gebruiken voor hun tekortkomingen.

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...innen%E2%80%99

ga anders wat stoer doen in't stad.

Laatst gewijzigd door the_dude : 31 mei 2012 om 12:30.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 13:12   #562
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

wat zegt ons de fietsersbond van Brussel :
"Business as usual in België - dies elland. In Europees vergelijkend onderzoek scoort ons land op het vlak van luchtkwaliteit ondermaats. België heeft, na Luxemburg, de hoogste uitstoot van stikstofdioxide (NO2) in Europa. Oorzaak: het vele gemotoriseerd verkeer en de verdieseling van ons wagenpark. Gemiddeld leven we een jaar minder door de slechte luchtkwaliteit. In een stedelijke omgeving, zoals Brussel loopt dit verder op."

elders :
http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...n-Europa.dhtml

en onderwijl worden wij dus doodgeklopt met aanvallen op onze persoonlijke vrijheden.
Met zijn allen: Wij zijn goed bezig!!!!!
Oud 31 mei 2012, 20:10   #563
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wat zegt ons de fietsersbond van Brussel :
"Business as usual in België - dies elland. In Europees vergelijkend onderzoek scoort ons land op het vlak van luchtkwaliteit ondermaats. België heeft, na Luxemburg, de hoogste uitstoot van stikstofdioxide (NO2) in Europa. Oorzaak: het vele gemotoriseerd verkeer en de verdieseling van ons wagenpark. Gemiddeld leven we een jaar minder door de slechte luchtkwaliteit. In een stedelijke omgeving, zoals Brussel loopt dit verder op."

elders :
http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...n-Europa.dhtml

en onderwijl worden wij dus doodgeklopt met aanvallen op onze persoonlijke vrijheden.
Met zijn allen: Wij zijn goed bezig!!!!!
Wat het roken betreft:
ik vind het al heel positief dat ik niet meer "dood geklopt" word door onfrisse geteerde lucht die ik 'in al mijn persoonlijke vrijheid' in mijn gezicht geblazen krijg, in restaurants, cafés, trein en bus, werkplaats, ziekenhuis, sportzaal en cafetaria ...
Voorts hoor ik al dat gezondheidsnieuws omtrent roken niet zozeer van politiekers, maar wel van artsen.
Daarom vind ik het nodig dat er nog wat bijkomende maatregelen nodig zijn, om mijn eigen persoonlijke vrijheden niet beknot te zien door vies gedrag van anderen.

wat het autorijden betreft:
ik vind het al heel positief dat er veel aandacht is voor propere wagens, minder verbruik, enz.
Wie fatsoenlijke ideeën heeft om het hier nog beter te doen, gelieve daarvoor een aparte draad op te starten. Je hebt mijn volledige steun.
Idem dito voor de uitstoot van de industrie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:02   #564
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
allez er zijn nog steeds mensen die het fijn vinden om anderen te pesten, ondanks alle nieuwsberichten en onderzoeken die aantonen welke nefaste gevolgen dat heeft op onze ontwikkeling.
Arme mens.
Vandaag was het wereld anti-tabakdag.
Niet veel van gemerkt in onze media.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 10:50   #565
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat het roken betreft:
ik vind het al heel positief dat ik niet meer "dood geklopt" word door onfrisse geteerde lucht die ik 'in al mijn persoonlijke vrijheid' in mijn gezicht geblazen krijg, in restaurants, cafés, trein en bus, werkplaats, ziekenhuis, sportzaal en cafetaria ...
Voorts hoor ik al dat gezondheidsnieuws omtrent roken niet zozeer van politiekers, maar wel van artsen.
Daarom vind ik het nodig dat er nog wat bijkomende maatregelen nodig zijn, om mijn eigen persoonlijke vrijheden niet beknot te zien door vies gedrag van anderen.

wat het autorijden betreft:
ik vind het al heel positief dat er veel aandacht is voor propere wagens, minder verbruik, enz.
Wie fatsoenlijke ideeën heeft om het hier nog beter te doen, gelieve daarvoor een aparte draad op te starten. Je hebt mijn volledige steun.
Idem dito voor de uitstoot van de industrie.
er zijn geen propere wagens; ook zo'n schoone leugen; tenzij het toegelaten wordt dat ze op water rijden (wat niet mag vanwege te goedkoop).µ
En dat is het hem net, u wordt blijvend doodgeklopt en het blijvend pesten van uw medeburgers op deze wijze zal daar dus niks aan veranderen, in tegendeel het doel is enkel de aandacht afleiden van hetgeen waarlijk onze longen vervuild.
Oud 1 juni 2012, 12:45   #566
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zijn geen propere wagens; ook zo'n schoone leugen; tenzij het toegelaten wordt dat ze op water rijden (wat niet mag vanwege te goedkoop).µ
En dat is het hem net, u wordt blijvend doodgeklopt en het blijvend pesten van uw medeburgers op deze wijze zal daar dus niks aan veranderen, in tegendeel het doel is enkel de aandacht afleiden van hetgeen waarlijk onze longen vervuild.
Ik mag nog 36 keren zeggen dat deze draad over roken gaat, maar het zal geen fluit uithalen.

Maak uw eigen draad over 'propere' wagens (die inderdaad niet bestaan), en heb er de eerlijkheid bij om te stellen dat er ook geen 'propere huisverwarming' bestaat.

Er bestaat wel een soort propere rokers.
In een latere post zal ik je zeggen wie die zijn.
Ondertussen moogt ge eens raden wie dat zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 juni 2012, 22:35   #567
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag nog 36 keren zeggen dat deze draad over roken gaat, maar het zal geen fluit uithalen.

Maak uw eigen draad over 'propere' wagens (die inderdaad niet bestaan), en heb er de eerlijkheid bij om te stellen dat er ook geen 'propere huisverwarming' bestaat.

Er bestaat wel een soort propere rokers.
In een latere post zal ik je zeggen wie die zijn.
Ondertussen moogt ge eens raden wie dat zijn.
Rokers zoals deze opgeblazen dandy verweren zich bijna voortdurend door de aandacht af te leiden.
Schoof, gebruik je energie voor interessantere personen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 06:38   #568
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rokers zoals deze opgeblazen dandy verweren zich bijna voortdurend door de aandacht af te leiden.
Schoof, gebruik je energie voor interessantere personen...
Ik weet het ... maar ik kan het niet. 't Is te plezant.

Ze hebben me jarenlang vervuild, doen stinken en ziek gemaakt.
Het tij is gekeerd, en daar wil ik van genieten.

Oud 4 juni 2012, 15:08   #569
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

als niet roker vind ik het belangrijker individuele vrijheden te behouden en het maatschappelijk niveau te gebruiken om zaken te bestrijden op maatschappelijk vlak. Deze rookhetze valt het individu aan vanuit een maatschappelijk gegeven. Dat is gewoon onzinnig.
Oud 5 juni 2012, 07:04   #570
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als niet roker vind ik het belangrijker individuele vrijheden te behouden en het maatschappelijk niveau te gebruiken om zaken te bestrijden op maatschappelijk vlak. Deze rookhetze valt het individu aan vanuit een maatschappelijk gegeven. Dat is gewoon onzinnig.
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.

De belangrijkste individuele vrijheid is je gezondheid.

Verder is het rookgedrag al te vaak simpelweg boerse onbeleefdheid.
Geef nu toe: het gaat er nu toch heel wat beschaafder aan toe in eetgelegenheden.
Niet langer dan twee jaar geleden, en na het rookverbod in restaurants, was ik nog getuige dat een dame, overigens een beminnelijke, een sigaret op stak (*) nog voor het dessert.

Roken is (ergens van ver) net als (niet medicinaal) spuwen: je kijkt goed uit waar je dat doet, en als het niet echt moet, dan doe je het maar best niet.
(pak me niet op wat ik niet bedoel: ge begrijpt het plaatje wel).

(*) en weet ge waarom ze die in het restaurant op stak ? Ze wou liever niet naar buiten gaan omdat ze nog herstellende was van een zware bronchitis. Op die momenten moet je inderdaad gaan roken ....

Oud 5 juni 2012, 07:09   #571
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het ... maar ik kan het niet. 't Is te plezant.

Ze hebben me jarenlang vervuild, doen stinken en ziek gemaakt.
Het tij is gekeerd, en daar wil ik van genieten.
Ohw ! Heb u nu een electrowagen ?

of de draad over rokers gaat of niet, je kan niet langs het feit dat er nog 'andere' vervuilers zijn die iedereen ziek maken en laten stinken en wiens vervuiling niet altijd beperkt is tot de onmiddelijke omgeving...

En zolang jij dat niet wil erkennen blijf ik u beschouwen als een gefrustreerde tabakshater....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 07:12   #572
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Geef nu toe: het gaat er nu toch heel wat beschaafder aan toe in eetgelegenheden.
Niet langer dan twee jaar geleden, en na het rookverbod in restaurants, was ik nog getuige dat een dame, overigens een beminnelijke, een sigaret op stak (*) nog voor het dessert.

Roken is (ergens van ver) net als (niet medicinaal) spuwen: je kijkt goed uit waar je dat doet, en als het niet echt moet, dan doe je het maar best niet.

(*) en weet ge waarom ze die in het restaurant op stak ? Ze wou liever niet naar buiten gaan omdat ze nog herstellende was van een zware bronchitis. Op die momenten moet je inderdaad gaan roken ....
nee hoor...de economie heeft nog steeds een absolute voorrang...dat het roken gebashed wordt heeft minder te maken met de algemene gezondheid dan met het economisch (on)belang van roken...
Oud 5 juni 2012, 09:57   #573
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ohw ! Heb u nu een electrowagen ?

of de draad over rokers gaat of niet, je kan niet langs het feit dat er nog 'andere' vervuilers zijn die iedereen ziek maken en laten stinken en wiens vervuiling niet altijd beperkt is tot de onmiddelijke omgeving...

En zolang jij dat niet wil erkennen blijf ik u beschouwen als een gefrustreerde tabakshater....
Neen, ik heb geen elektrischise auto.
Woon en werk jij in een energie-passief gebouw ?

Verder moet ik je gelijk geven. Ik ben een gefrustreerde tabakshater.
Zelfs over het randje van het psychopatische heen.

En let op: geen psychopathie van openlijk geweld en misbaar.
Neen, erger dan dat. Zeer geniepig, heimelijk maar dodelijk efficiënt.

Oud 5 juni 2012, 09:59   #574
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee hoor...de economie heeft nog steeds een absolute voorrang...dat het roken gebashed wordt heeft minder te maken met de algemene gezondheid dan met het economisch (on)belang van roken...
Het kan me geen kloten schelen waarom roken gebashed wordt, als het maar gebashed wordt. T.t.z. als het maar hard gebashed wordt.

Net zomin als het een roker kan schelen dat zijn uitgeademde verdorven rook ook in mijn neus, keel, luchtpijp en longen terecht komt.

Oud 5 juni 2012, 10:20   #575
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe ga je ooit op water rijden? Dat is niet mogelijk. Op waterstof wel ja en daar wordt hard aan gewerkt. Waterstof als brandstof is spotgoedkoop maar de technologie om die veilig te vervoeren en tanken is er nog niet.

Maareuh waterstof en water zijn twee compleet verschillende dingen. Water is tot waterstof wat CO2 is tot benzine. Zeggen dat een auto op water kan rijden is even belachelijk als zeggen dat een auto op CO2 kan rijden. Een basiskennis chemie maakt je zoiets duidelijk.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:27   #576
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan me geen kloten schelen waarom roken gebashed wordt, als het maar gebashed wordt. T.t.z. als het maar hard gebashed wordt.

Net zomin als het een roker kan schelen dat zijn uitgeademde verdorven rook ook in mijn neus, keel, luchtpijp en longen terecht komt.
Net zomin dat het u wat kan schelen dat uw verbrandingsgassen in andermans neus,keel en longen terechtkomt...

Kortom u hebt meer GEMEEN met een roker dan u dacht...
Oud 5 juni 2012, 12:34   #577
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zomin dat het u wat kan schelen dat uw verbrandingsgassen in andermans neus,keel en longen terechtkomt...

Kortom u hebt meer GEMEEN met een roker dan u dacht...
Dat ik meer gemeen heb met een roker dan jij vermoedde dat ik dacht, kan me ook al geen ene kloot schelen.

Wat me wel kan schelen, is dat ik de laatste jaren eindelijk een beetje gelijk begin te krijgen.
Ik heb nooit geweten dat je in een grootwarenhuis mocht roken. Raar maar waar: dat werd goed nageleefd.
Ik heb nog wel geweten dat je mocht roken in een bioscoop. Gedaan daarmee.
In de trein. Gedaan !
In ziekenhuizen. Gedaan !
In scholen. Gedaan !
In openbare gebouwen. Gedaan !
In cafés en cafetarias. Gedaan !
Op de werkvloer. Gedaan !

Er zijn nog een paar leuke vooruitzichten, die in het buitenland al ingevoerd zijn:
New York: openbare parken : Gedaan !
Nieuw Zeeland: doelstelling tegen 2020: tabaksvrij.

Oud 5 juni 2012, 21:53   #578
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

incorrect, 't belangrijkste is dat jij bepaalt wat u vrijheid is en dat begint met dat niet voor een ander te gaan bepalen.

Weet je wat uw rookreclame (meer reclame dan afgelopen 2 jaar heb ik denkelijk nog niet gezien over roken) tegenwoordig genereerd? Als een verslaafde het elfendertigste emo-fotootje ziet dan begint er een lichtje te branden..."ah ja nog waar ook mijn pakje is bijna op..."
Je hoeft ons niet te vertellen dat roken ongezond is, net als skaten zonder helm, net als zovele dingen... Ik ben akkoord met hetgeen je eigenlijk stelt, uw titel roept weerstand op..pesten is een veel moeilijker te bestrijden kanker, en het maatschappelijk niveau dient niet om ons individuen op te leggen wat wij moeten doen met ons eigen lichaam; onze verkozenen dienen om dingen aan te pakken die wij als enkelingen niet kunnen, daarom geven wij onze stem aan hen. NIET om mij te irriteren met een onvolwassen mentaliteit.

* g'hebt toch eens goed gelachen en haar buiten gezet?
Oud 5 juni 2012, 21:59   #579
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Hoe ga je ooit op water rijden? Dat is niet mogelijk. Op waterstof wel ja en daar wordt hard aan gewerkt. Waterstof als brandstof is spotgoedkoop maar de technologie om die veilig te vervoeren en tanken is er nog niet.

Maareuh waterstof en water zijn twee compleet verschillende dingen. Water is tot waterstof wat CO2 is tot benzine. Zeggen dat een auto op water kan rijden is even belachelijk als zeggen dat een auto op CO2 kan rijden. Een basiskennis chemie maakt je zoiets duidelijk.
bedoel ik ja, sorry; heb nog gedubbeld vanwege de extreme interesse in chemie & fysica (dat laatste toch wel beetje spijt van). Hoe de stof water anders kan zijn dan water, ik weigerde er mijn hoofd rond te krijgen.
Wordt er daar hard aan gewerkt? In vergelijk met oliewinning bijvoorbeeld?
Oud 6 juni 2012, 10:13   #580
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
incorrect, 't belangrijkste is dat jij bepaalt wat u vrijheid is en dat begint met dat niet voor een ander te gaan bepalen.
....

* g'hebt toch eens goed gelachen en haar buiten gezet?
Toet toet,
men bestudeert in diverse menswetenschappen wel eens het instinct.
Overlevingsdrang is fundamenteel.
Dat kan jij moeilijk overrulen, tenzij je mentaal niet ok bent en vb. suïcidaal.

* Neen, ik heb geweend. Niet openlijk met tranen, maar toch.

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/toet
toet

ja, zeker; tegengestelde: tendoet

Ook: jakkedoe Regio Kortijk
jakkedoen Regio Kust

- Gij moet geen pintje hebben, zeker?
+ Toet. (Toch wel)
Jakkedoe!

+ Ge gaat het toch zelf betalen?
- Tendoet!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be