Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2012, 05:16   #561
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wie moet dat ophoesten? Al diegenen met gras op hun buik?
Als erfenis afgeschaft wordt kan je mijns inziens alle andere belastingen opheffen.
Ik denk dat die rekening niet opgaat.
Wat jij voorstelt is om erfenissen voor 100% te belasten. We weten dat een belasting van 100% doorgaans niks opbrengt...

Citaat:
Tuurlijk wil ik dat de ouders hun kinderen leren om te vissen. Alleen niet met het materiaal van hun ouders.
Dus een vader mag dus niet een hengel aan zijn zoon cadeau doen? Bizar standpunt.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 07:37   #562
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Interessant gegeven, ik vermoed dat je ergens het totaal aan geld in omloop teruggevonden hebt en dat gedeeld door het aantal mensen?
Kan je hiervan ook een link geven?

Nu denk ik dat er daar wel redelijk wat mensen voor te vinden zullen zijn, maar het zijn net die mensen die het minst te zeggen hebben en dus zal er niet direct iets van komen.
Als je getal klopt dan is dat ook meteen een indicatie dat de meerderheid van de westerlingen ineens naar hun normen arm worden.
Het is tevens nog maar eens een indicatie dat we met veel te veel zijn.
Ik heb inderdaad gezocht naar het totaal geld in omloop en gedeeld door het aantal mensen. een 70.000.000.000.000 euro als je het omrekend. Je kan het resultaat inderdaad als indicatie gebruiken dat we met teveel mensen zijn. en eigenlijk heel erg veel teveel. want zelfs als je al de rijkdom verdeeld over 1miljard mensen. dan heb je nog "maar" 70.000 per persoon. Wat eigenlijk nog niet genoeg is voor een westerse standaard.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 08:09   #563
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicnacer Bekijk bericht
Ik heb inderdaad gezocht naar het totaal geld in omloop en gedeeld door het aantal mensen. een 70.000.000.000.000 euro als je het omrekend. Je kan het resultaat inderdaad als indicatie gebruiken dat we met teveel mensen zijn. en eigenlijk heel erg veel teveel. want zelfs als je al de rijkdom verdeeld over 1miljard mensen. dan heb je nog "maar" 70.000 per persoon. Wat eigenlijk nog niet genoeg is voor een westerse standaard.
Maar de hoeveelheid geld in omloop is niet hetzelfde als de hoeveelheid "rijkdom" die er is.
... repeat ...
Oud 5 juni 2012, 08:13   #564
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als er niet genoeg fiat geld in circulatie is per wereldburger, dan zijn er teveel mensen en zij die hun leven leven met minder dan 'een westerse standaard', leiden, dit in Uw ogen, een mensonwaardig bestaan ?

Wat gaat er gebeuren als in Europa het geld verdwenen is ?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 08:34   #565
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dus als er niet genoeg fiat geld in circulatie is per wereldburger, dan zijn er teveel mensen en zij die hun leven leven met minder dan 'een westerse standaard', leiden, dit in Uw ogen, een mensonwaardig bestaan ?

Wat gaat er gebeuren als in Europa het geld verdwenen is ?
Een mens wil nu eenmaal een bepaalde luxe hebben.
Als je ziet dat er ook meer en meer landen streven naar een westerse standaard dan kun je alleen maar concluderen dat we daarvoor met teveel zijn.
Je kan niet met 7.000.000.000 mensen leven aan een westerse standaard.
De vraag is dan wat je hieraan kan doen. simpel gezegd.
minder mensen maar iedereen leven met de luxe die hij wil?
meer mensen maar iedereen inboeten aan luxe?
of meer mensen maar alles verdeeld houden zoals nu. de ene 'rijk' de andere niet.

Ik leef liever met minder mensen op deze aarde waardoor iedereen kan hebben wat die wil hoor.
Oud 5 juni 2012, 08:51   #566
Zwitser

Standaard

Citaat:
Als je ziet dat er ook meer en meer landen streven naar een westerse standaard dan kun je alleen maar concluderen dat we daarvoor met teveel zijn.
Wie zegt dat dat niet kan?

In de tijd van de Romeinen waren er al die dachten dat het niet mogelijk was om met 20 miljoen van een romeinse levensstandaard te genieten. Die lui hebben spectaculair ongelijk gekregen.
Degenen die denken dat we niet met 10 miljard een westerse levensstandaard kunnen genieten zullen ook spectaculair ongelijk krijgen.
... repeat ...
Oud 5 juni 2012, 08:57   #567
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wie zegt dat dat niet kan?

In de tijd van de Romeinen waren er al die dachten dat het niet mogelijk was om met 20 miljoen van een romeinse levensstandaard te genieten. Die lui hebben spectaculair ongelijk gekregen.
Degenen die denken dat we niet met 10 miljard een westerse levensstandaard kunnen genieten zullen ook spectaculair ongelijk krijgen.
De technologie om dit in te schatten is op dit moment ook wel beter dan in de tijd van de romeinen. Ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is met 10 miljard mensen te leven op deze planeet. Maar niet zoals de gemiddelde westerse man. zelfs niet met 7miljard. en met een westerse standaard bedoel ik een wagen, een huis(je), kunnen eten wat je wil, water, electriciteit, verwarming, kopen wat je wil (zonder zotte dingen te doen). je weet wel wat ik bedoel denk ik.
Oud 5 juni 2012, 08:59   #568
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heb je moeren, zwarte transacties en wederzijdse hulp meegerekend? De hoeveelheid rijkdom is niet in geld uit te drukken, geld is slechts een transactiemiddel wanneer we beide niet de juiste ruilmiddelen voorhanden hebben. Als ik uw pc kan repareren in ruil voor een pintje, dan hoeft daar geen geld bij te pas komen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:01   #569
Zwitser

Standaard

Citaat:
De technologie om dit in te schatten is op dit moment ook wel beter dan in de tijd van de romeinen. Ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is met 10 miljard mensen te leven op deze planeet. Maar niet zoals de gemiddelde westerse man. zelfs niet met 7miljard. en met een westerse standaard bedoel ik een wagen, een huis(je), kunnen eten wat je wil, water, electriciteit, verwarming, kopen wat je wil (zonder zotte dingen te doen). je weet wel wat ik bedoel denk ik.
Ik weet wat je bedoelt. En ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn. De technologie om in te schatten wat mogelijk is, is inderdaad beter. En de vooruitzichten zijn goed. De voedselproductie stijgt bijvoorbeeld nog steeds sneller dan de wereldbevolking.
Genoeg energie produceren is ook geen probleem, vooropgesteld dat we van een paar irrationele angsten af stappen. Met genoeg energie zijn alle problemen op te lossen.
... repeat ...
Oud 5 juni 2012, 09:15   #570
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik weet wat je bedoelt. En ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn. De technologie om in te schatten wat mogelijk is, is inderdaad beter. En de vooruitzichten zijn goed. De voedselproductie stijgt bijvoorbeeld nog steeds sneller dan de wereldbevolking.
Genoeg energie produceren is ook geen probleem, vooropgesteld dat we van een paar irrationele angsten af stappen. Met genoeg energie zijn alle problemen op te lossen.
Energie is zeker geen probleem denk ik ( als we willen toch niet )
drinkbaar water enzo is ook zeker haalbaar denkik ( als we willen al weer )
maar hoe ga je voor 7-10 miljard mensen een stuk grond voorzien?
hoe ga je voor 7-10 miljard mensen het eten naar keuze voorzien?
grondstoffen om producten te maken voor 7-10 miljard mensen waar ga je deze allemaal halen?

Voor voedsel en grondstoffen vinden we misschien nog wel een oplossing maar er is toch gewoon niet genoeg grond voor allemaal een eigen stuk te hebben?

als je kijkt dat er ongeveer 147.300.000km² land beschikbaar is op deze aarde ( land geen zee)
als je dat deelt door 7miljard mensen dan heb je nog 0.02km² per persoon uitgaande dat elk stukje land bewoonbaar is.
Oud 5 juni 2012, 09:23   #571
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is dan wat je hieraan kan doen. simpel gezegd.
minder mensen maar iedereen leven met de luxe die hij wil?
meer mensen maar iedereen inboeten aan luxe?
of meer mensen maar alles verdeeld houden zoals nu. de ene 'rijk' de andere niet.

Ik leef liever met minder mensen op deze aarde waardoor iedereen kan hebben wat die wil hoor
.
Helemaal akkoord Nicnacer
zie ook
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=10
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=130

Laatst gewijzigd door satiper : 5 juni 2012 om 09:27.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:28   #572
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Helemaal akkoord Nicnacer
zie ook
dank u wel
Oud 5 juni 2012, 09:37   #573
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
dank u wel
geen dank
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 10:27   #574
Zwitser

Standaard

Citaat:
Voor voedsel en grondstoffen vinden we misschien nog wel een oplossing maar er is toch gewoon niet genoeg grond voor allemaal een eigen stuk te hebben?

als je kijkt dat er ongeveer 147.300.000km² land beschikbaar is op deze aarde ( land geen zee)
als je dat deelt door 7miljard mensen dan heb je nog 0.02km² per persoon uitgaande dat elk stukje land bewoonbaar is.
0,02km2 per persoon, dat is nog steeds 20000m2. Het is een beetje vreemd dat je stelt dat er niet genoeg land is voor 7 miljard terwijl we al met 7 miljard zijn...

Aan pakweg 100/km2 kan de aarde 14 miljard mensen herbergen. Ik zie niet in waarom dit problematisch zou zijn. Het is lager dan de bevolkinsdichtheid in Zwitserland, waar een flink deel van het land niet bewoond kan worden...

En waarom zouden we ook niet op zee kunnen wonen?
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 5 juni 2012 om 10:29.
Oud 5 juni 2012, 10:36   #575
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
0,02km2 per persoon, dat is nog steeds 20000m2. Het is een beetje vreemd dat je stelt dat er niet genoeg land is voor 7 miljard terwijl we al met 7 miljard zijn...

Aan pakweg 100/km2 kan de aarde 14 miljard mensen herbergen. Ik zie niet in waarom dit problematisch zou zijn. Het is lager dan de bevolkinsdichtheid in Zwitserland, waar een flink deel van het land niet bewoond kan worden...

En waarom zouden we ook niet op zee kunnen wonen?
zijn we nu idd met 7 miljard ik beweer ook niet dat we niet met 10miljard kunnen zijn he. ik beweer alleen dat we niet met zoveel kunnen leven zoals wij hier leven. zelfs niet met de 7miljard die er nu al zijn. een belg heeft gemiddeld al 80.000m2 nodig per persoon. dan kom je er niet met 20.000m2 per persoon lijkt me? toch niet als je onze standaard wil aanhouden.
Oud 5 juni 2012, 10:58   #576
Zwitser

Standaard

Citaat:
zijn we nu idd met 7 miljard ik beweer ook niet dat we niet met 10miljard kunnen zijn he. ik beweer alleen dat we niet met zoveel kunnen leven zoals wij hier leven. zelfs niet met de 7miljard die er nu al zijn. een belg heeft gemiddeld al 80.000m2 nodig per persoon. dan kom je er niet met 20.000m2 per persoon lijkt me? toch niet als je onze standaard wil aanhouden.
Wie zegt dat een Belg gemiddeld 80000m2 nodig heeft? Zo groot wonen de Belgen toch niet?
... repeat ...
Oud 5 juni 2012, 11:01   #577
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat een Belg gemiddeld 80000m2 nodig heeft? Zo groot wonen de Belgen toch niet?
wij wonen zo groot niet nee. maar u keuken, u eten, u wagen,... is ook grond voor nodig he. en als elke mens maar 20.000m2 ter beschikking heeft in theorie dan komde er niet hoor.
Oud 5 juni 2012, 11:18   #578
Zwitser

Standaard

Citaat:
wij wonen zo groot niet nee. maar u keuken, u eten, u wagen,... is ook grond voor nodig he.
Daar is in principe helemaal geen grond voor nodig. We gebruiken er "grond" voor omdat we er hebben.

Citaat:
en als elke mens maar 20.000m2 ter beschikking heeft in theorie dan komde er niet hoor.
Je moet de boel omdraaien. niet "hoeveel grond hebben we nodig om een bepaalde levensstandaard te produceren" maar "hoe doen produceren we de levensstandaard die we willen met de grond die we hebben". En dan maakt het niet uit hoeveel grond we hebben. We kunnen het zelfs compleet zonder grond. Is alleen wat moeilijker.
Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van technologie.

Ik zeg overigens niet dat we er in zullen slagen om middels de nodige technologie al onze problemen op tijd op te lossen, maar ik wil alleen maar zeggen dat het ook niet ondenkbaar is dat we hier wel in slagen. En dat dus het idee van 10 miljard mensen die een westerse levenskwaliteit hebben niet a priori onrealistisch is.
... repeat ...
Oud 5 juni 2012, 11:27   #579
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Daar is in principe helemaal geen grond voor nodig. We gebruiken er "grond" voor omdat we er hebben.
Dan mag je mij eens uitleggen hoe je mij ne wagen geeft zonder hiervoor te gebruiken?

Citaat:
Je moet de boel omdraaien. niet "hoeveel grond hebben we nodig om een bepaalde levensstandaard te produceren" maar "hoe doen produceren we de levensstandaard die we willen met de grond die we hebben". En dan maakt het niet uit hoeveel grond we hebben. We kunnen het zelfs compleet zonder grond. Is alleen wat moeilijker.
Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van technologie.

Ik zeg overigens niet dat we er in zullen slagen om middels de nodige technologie al onze problemen op tijd op te lossen, maar ik wil alleen maar zeggen dat het ook niet ondenkbaar is dat we hier wel in slagen. En dat dus het idee van 10 miljard mensen die een westerse levenskwaliteit hebben niet a priori onrealistisch is.
opnieuw hoe geeft ge mij ne wagen zonder grond? of nee deze keer wil ik mijne steak hoe komt die op mijn bord zonder grond?
of hoe ga ik op mijn werk geraken zonder grond?
of waar gaat mijn werk zijn zonder grond?
Oud 5 juni 2012, 11:31   #580
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dan moeten we ervoor zorgen dat we die 20000m² heel efficiënt gebruiken.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be