Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2013, 13:26   #561
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Welke bewijzen ?

- een verhaal van ongeveer 80 jaar oud, verteld door een Indisch meisje in een land waar reïncarnatie deel uitmaakt van hun religie en hun kastensysteem - niet meteen het meest kritische publiek

- een verhaal dat op geen enkele manier ook maar een beetje te controleren valt

- er zijn geen onafhankelijke getuigen

- haar uitspraken zijn ofwel vaag, ofwel net zeer algemeen

- de meer concrete uitspraken zijn simpelweg niet te controleren, want er bestaat geen weergave van de exacte dialogen/uitspraken

- het is geen uitdaging voor een kind om te beweren dat ze de reïncarnatie is van iemand die slechts een aantal jaren geleden gestorven in een stad wat verder weg. Het blijft allemaal handig in haar eigen ervaringswereld.

Dat jij, met je kritische geest, dat uiteraard allemaal slikt als zoete koek, dat komt als geen verrassing uiteraard.
Het blijft allemaal handig in haar eigen ervaringswereld, zeg jij ?!! Hoe kan een klein meisje gedetailleerde herinneringen hebben van het leven van een vrouw die in een andere stad leefde, voor zij geboren werd, die geen familie van haar is, mensen die 100 % vreemdelingen voor haar zijn ?
D�*t moet je mij toch eens uitleggen ? Als het geen reïncarnatie is, wat is het dan wél ? Want doodgewoon kan je dit niet noemen, of wel volgens jou ?

Laatst gewijzigd door meneer : 23 juli 2013 om 13:26.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 13:28   #562
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Niet eenvoudig! Misschien worden de jonge sceptische geesten wel herboren als miereneter of pygmee. Trouwens is het niet zo dat oude stoffige geesten op de duur een transcendente vorm van alzheimer of dementie ontwikkelen en dat het net de jonge geesten zijn die scherp en doortastend zijn? Lijkt mij logischer.

Juist, en het begin van die evolutie is het leren kritisch zijn met wat mensen vertellen, inclusief je eigen subjectieve geest. De meeste believers staan nog helemaal onderaan in de geestelijke evolutie dus.

Aha, als de buitenste aura-schil van lichtgroen naar donkerrood is veranderd? Zoals bij de tomaten als ze rijpen? Er lopen er hier een paar rond bij wie die aura-schil al een paar stadia voorbij donkerrood is, heb ik de indruk.
Zoals we van u gewend zijn, een neerbuigend en arrogant antwoord zonder enige waarde. Waarvoor veel stank.
Oud 23 juli 2013, 13:53   #563
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zoals we van u gewend zijn, een neerbuigend en arrogant antwoord zonder enige waarde. Waarvoor veel stank.
As jij dat vindt, was het dus een excellent antwoord. Het enige waarover jij mogelijks iets nuttig kan zeggen is over toilet papier van den aldi en dan nog.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:45   #564
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wijsheid komt met de jaren, zoals men zegt. Het is inderdaad hopeloos sommige jongeren hier te overtuigen dat er meer bestaat dan enkel hun eigen leefwereld.
Grijs haar komt met de jaren, wijsheid is een optie die sommigen inderdaad krijgen, de meerderheid van de ouderen wordt echter eerder incontinent dan wijs. Incontinentie laat u inderdaad weinig ruimte om te scoren bij jongeren.

Citaat:
Dee telefoon is ook zo'n vergelijking. Mijn betovergrootouders zouden iedereen gek verklaren als iemand beweerde dat men in een hoorn kan praten en dat iemand aan de andere kant van het land dat dan kan horen. Mijn overgrootouders en grootouders zouden met de mond open staan kijken als ze iemand nu zijn GSM zouden zien hanteren, waarschijnlijk gelovend dat iemand een grap met hen uithaalde.
Enkel en alleen als het ongeletterde dumb fucks waren, die bvb. Niet wisten dat het theoretich kader hiervoor door james maxwell in 1870 werd geformuleerd en wereldweid aanvaard in de jaren daarna.
GSM is simpelweg een toepassing van die theorie, die dus bijna 150 jaar gekend is.

Citaat:
Er zijn zoveel dingen vanzelfsprekend geworden dat de jongeren niet meer beseffen wat verwondering is.
Ja, dat is waar, maar dat is nog altijd beter dan mensen die een buurvrouw als heks gaan verbranden omdat ze denken dat die oude buurbrouw de melk van hun koe heeft vergiftigd.

Citaat:
Maar reïncarnatie is zeker niet iets om zomaar onder de mat te vegen. Er zijn verschillende gevallen gekend.
Bijgeloof voor simpele zielen.
Er is nog nooit een geval geweest die objectieve en mehodische analyse kon doorstaan.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juli 2013 om 15:46.
Oud 23 juli 2013, 15:54   #565
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grijs haar komt met de jaren, wijsheid is een optie die sommigen inderdaad krijgen, de meerderheid van de ouderen wordt echter eerder incontinent dan wijs. Incontinentie laat u inderdaad weinig ruimte om te scoren bij jongeren.

Enkel en alleen als het ongeletterde dumb fucks waren, die bvb. Niet wisten dat het theoretich kader hiervoor door james maxwell in 1870 werd geformuleerd en wereldweid aanvaard in de jaren daarna.
GSM is simpelweg een toepassing van die theorie, die dus bijna 150 jaar gekend is.

Ja, dat is waar, maar dat is nog altijd beter dan mensen die een buurvrouw als heks gaan verbranden omdat ze denken dat die oude buurbrouw de melk van hun koe heeft vergiftigd.

Bijgeloof voor simpele zielen.
Er is nog nooit een geval geweest die objectieve en mehodische analyse kon doorstaan.
Dat van dat theoretisch kader van Maxwell is een onzinnig argument. 't Is niet omdat er nu leerplicht is tot 18 jaar dat dat vroeger ook bestond! Hoe zouden de mensen toen ooit van die theorie gehoord hebben.
Trouwens ... hoeveel jonge mensen van tegenwoordig denkt u dat er zijn die James Maxwell kennen, laat staan ooit iets van of over hem gelezen hebben?
Dus, uw "argument" volgende, zouden de meeste jongeren van nu ook niks van Gsm's etc begrijpen.

Bijgeloof voor simpele zielen? Wat zegt u dan over al die artiesten en sportmensen die de gekste rituelen doen voor ze aan een optreden of een wedstrijd beginnen? Nochtans zijn dit meestal jonge mensen!
Oud 23 juli 2013, 16:53   #566
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Het blijft allemaal handig in haar eigen ervaringswereld, zeg jij ?!!
Natuurlijk is het haar persoonlijke ervaringswereld. Zelfde land, zelfde streek, zelfde taal, zelfde cultuur, zelfde religie...

Citaat:
Hoe kan een klein meisje gedetailleerde herinneringen hebben van het leven van een vrouw die in een andere stad leefde, voor zij geboren werd, die geen familie van haar is, mensen die 100 % vreemdelingen voor haar zijn ?
D�*t moet je mij toch eens uitleggen ? Als het geen reïncarnatie is, wat is het dan wél ? Want doodgewoon kan je dit niet noemen, of wel volgens jou ?
Ik heb duidelijk mijn bezwaren met betrekking tot deze zaak neergeschreven, maar blijkbaar heb je maar één alinea gelezen.

De kern van mijn betoog is dat we de beweringen op geen enkele manier op een objectieve manier kunnen controleren. Tenzij jij een manier weet, klasseer ik deze zaak voorlopig in het mapje "onmogelijk te verifiëren".
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 16:55   #567
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van dat theoretisch kader van Maxwell is een onzinnig argument. 't Is niet omdat er nu leerplicht is tot 18 jaar dat dat vroeger ook bestond! Hoe zouden de mensen toen ooit van die theorie gehoord hebben.
Trouwens ... hoeveel jonge mensen van tegenwoordig denkt u dat er zijn die James Maxwell kennen, laat staan ooit iets van of over hem gelezen hebben?
Dus, uw "argument" volgende, zouden de meeste jongeren van nu ook niks van Gsm's etc begrijpen.

Bijgeloof voor simpele zielen? Wat zegt u dan over al die artiesten en sportmensen die de gekste rituelen doen voor ze aan een optreden of een wedstrijd beginnen? Nochtans zijn dit meestal jonge mensen!
Vorige week stond er een artikel met Sylvie De Bie in de gazet. Ze verklaarde daarin dat ze een paternoster in de auto had. En ze had net een accident gehad, maar ze mankeerde niks. Dus, zei ze, het zal dan wel werken zeker.

Bijgeloof voor simpele zielen dus. Ook voor artiesten en atleten. Toevallig net een categorie mensen waar een hoog IQ niet veel bijdraagt aan hun carrière.
Oud 23 juli 2013, 17:05   #568
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Tja, alle zaken die we bestuderen komen nu eenmaal uit het verleden. Zelfs een case van een week oud behoort al tot het verleden. Maar dit is een zeer goed gedocumenteerde case. Er zijn trouwens zulke cases waar reïncarnatie totaal niet tot het geloofsysteem behoord. En waarvan de argumenten die jij opgeeft niet tellen. Zie deze recentere case:

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...come-life.html

En er zijn wetenschappelijke studies geweest over dit fenomeen die niets aan de twijfel overlaten. Zie dit boek:

Hij is nog voorzichtig, zoals een goeie wetenschapper het betaamd. Suggestief is nog zacht uitgedrukt. Het is verpletterend bewijs als je het leest. Maar het blijft genegeerd worden door de wetenschappers met oogkleppen op. Zie je, eenmaal je je informeert blijft er geen spaander heel van het materialistische paradigma.
Die zaak herinner ik me nog.

Een klein jongetje had nachtmerries over sterven in een vliegtuig. Hij zei gedetailleerde zaken over het vliegtuig en beweerde zelfs dat Japan verantwoordelijk was voor zijn dood en zijn verklaringen leidden naar WO II.

De ouders waren verbouwereerd - nadat ze de media opgebeld hadden uiteraard - en beweerden bij hoog en laag dat de kleine kapoen nooit iets te maken had met WO II door film, of TV-series, of documentaires, of om het even wat. Hij was dus absoluut niet beïnvloed.

Na een onderzoek nam men aan dat hij de reïncarnatie was van een vliegtuigpiloot die gestorven was tijdens WO II.

Tot later bleek dat de ouders hem kort voor zijn nachtmerrie meegenomen hadden naar een WO II-museum tjokvol oorlogsvliegtuigen... met hetzelfde vliegtuig van zijn "dromen". Maar dat kleine detail waren ze vergeten te vertellen, de sloebers !
Oud 23 juli 2013, 17:07   #569
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kijk Kiko, meestal kan ik je bijdragen wel waarderen maar in deze draad sla jij en anderen de bal mis. Maar dat is normaal voor jonge geesten, je zal nog dikwijls moeten herboren worden voor je je kan openstellen en deze materie begrijpen.
Je bent geboren om hier te leren, je moet openstaan voor nieuwe en voor jou onbegrijpbare dingen, moest iedereen denken zoals jij en de andere jonge geesten dan liepen we hier waarschijnlijk nog rond in een berenpelske.
Moest nu iedereen gedacht hebben dat het onmogelijk was dat er ooit karren gingen rondrijden die niet getrokken werden door paarden wel dan zouden er geen auto's zijn. De wereld en de mensen evolueren niet alleen op materialistisch vlak maar ook op geestelijk vlak.
Veel oudere geesten willen steeds de jongere geesten overtuigen maar dat is onbegonnen werk omdat de jongere er nog niet rijp voor zijn, na enkele wedergeboortes komt de kennis en het geloof vanzelf.
Je beseft toch dat je niet argumenteert ?

Het enige wat je zegt is: och je moet openstaan, je bent nog te weinig herboren en je geest is te jong (weet jij veel trouwens).

Niet echt de meest steekhoudende argumenten.
Oud 23 juli 2013, 17:13   #570
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wijsheid komt met de jaren, zoals men zegt. Het is inderdaad hopeloos sommige jongeren hier te overtuigen dat er meer bestaat dan enkel hun eigen leefwereld.
Dee telefoon is ook zo'n vergelijking. Mijn betovergrootouders zouden iedereen gek verklaren als iemand beweerde dat men in een hoorn kan praten en dat iemand aan de andere kant van het land dat dan kan horen. Mijn overgrootouders en grootouders zouden met de mond open staan kijken als ze iemand nu zijn GSM zouden zien hanteren, waarschijnlijk gelovend dat iemand een grap met hen uithaalde.
Er zijn zoveel dingen vanzelfsprekend geworden dat de jongeren niet meer beseffen wat verwondering is.
Maar reïncarnatie is zeker niet iets om zomaar onder de mat te vegen. Er zijn verschillende gevallen gekend.
Weer iemand die de wetenschap erbij sleurt, maar tegelijkertijd vergeet dat alle wetenschappelijke vooruitgang gebaseerd is op zowel empirisch, meetbaar als herhaalbaar onderzoek.

Hetgeen we niet over astrologie, tarot, mediums, wichelroedelopen enz. kunnen zeggen, want die bezwijken elke keer onder de nochtans redelijke eisen gesteld door de wetenschap.
Oud 23 juli 2013, 18:04   #571
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat je niet argumenteert ?

Het enige wat je zegt is: och je moet openstaan, je bent nog te weinig herboren en je geest is te jong (weet jij veel trouwens).

Niet echt de meest steekhoudende argumenten.
Ik zal het woordje "geest" vervangen door "ziel", blijkbaar zorgt "geest" voor teveel misverstanden hier.
Ik zeg mijn woordje maar ga zeker niet argumenteren met u of de andere jonge zielen hier, dat is geen avans.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 18:54   #572
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het woordje "geest" vervangen door "ziel", blijkbaar zorgt "geest" voor teveel misverstanden hier.
Ik zeg mijn woordje maar ga zeker niet argumenteren met u of de andere jonge zielen hier, dat is geen avans.
Je moet argumenten hebben vooraleer je kan argumenteren. Zelfgemaakte definities rondstrooien inzake geest en ziel kunnen bezwaarlijk aanvaard worden als zijnde argumenten.
Oud 23 juli 2013, 19:27   #573
Hoomer

Standaard

Citaat:
Je moet argumenten hebben vooraleer je kan argumenteren. Zelfgemaakte definities rondstrooien inzake geest en ziel kunnen bezwaarlijk aanvaard worden als zijnde argumenten.
Kijk kiko, met alle respect, Jij mag zo intelligent zijn als je wil, je mag een muur vol onderscheidingen hebben maar ik kan met u niet argumenteren over deze materie.
Niet omdat je dom bent maar gewoon omdat je niet klaar bent om het te begrijpen, door dat onbegrip zal je ook alles in het belachelijke trekken, ook al wil je je kan u gewoon niet openstellen hiervoor. Zelfs dat begrijp je niet als jonge ziel.
Neem nu een kind dat later een middel zal vinden om alle ziektes te genezen, dat kind kan dat middel nu nog niet uitvinden omdat zijn geest nog niet voldoende ontwikkeld is, hoe meer jaren er verlopen en hoe ouder en slimmer hij wordt hoe groter de kans dat hij de oplossing om alle ziektes te genezen zal vinden.
Een nieuwe ziel is als een kind en hoe meer de ziel wordt herboren hoe ouder de ziel wordt en hoe groter de kans dat hij het astrale zal begrijpen.
Oud 23 juli 2013, 19:41   #574
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk kiko, met alle respect, Jij mag zo intelligent zijn als je wil, je mag een muur vol onderscheidingen hebben maar ik kan met u niet argumenteren over deze materie.
Niet omdat je dom bent maar gewoon omdat je niet klaar bent om het te begrijpen, door dat onbegrip zal je ook alles in het belachelijke trekken, ook al wil je je kan u gewoon niet openstellen hiervoor. Zelfs dat begrijp je niet als jonge ziel.
Neem nu een kind dat later een middel zal vinden om alle ziektes te genezen, dat kind kan dat middel nu nog niet uitvinden omdat zijn geest nog niet voldoende ontwikkeld is, hoe meer jaren er verlopen en hoe ouder en slimmer hij wordt hoe groter de kans dat hij de oplossing om alle ziektes te genezen zal vinden.
Een nieuwe ziel is als een kind en hoe meer de ziel wordt herboren hoe ouder de ziel wordt en hoe groter de kans dat hij het astrale zal begrijpen.
Jij zegt dat allemaal wel, maar dat is net het hele punt: uiteindelijk, en dat zal jij ook moeten toegeven, blijven het meningen, beweringen, opinies...

Het is niet omdat jij dat gelooft, dat jouw mening plotseling een onweerlegbaar feit wordt. Ik heb geen flauw idee of een geest of ziel bestaat, en zo ja, in welke vorm. Dit betekent bijgevolg dat ik niet de pretentie heb om mensen zomaar in te delen volgens hun geest/ziel. Zeker mensen niet die ik van haar noch pluim ken.

Jij daarentegen zit vast in een serieuze cirkelredenering: je gelooft dat mensen een bepaald zielsniveau hebben, en op basis van dit geloof concludeer je dat andere mensen, die dit niet geloven, nog niet het correcte zielsniveau bereikt hebben. Zie je nu echt je cirkelredenering niet in ?

Mijn mening is simpel en logisch: tot zolang het niet bewezen is dat zielen bestaan, ga ik er voorlopig van uit dat ze niet bestaan.
Oud 23 juli 2013, 19:51   #575
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer iemand die de wetenschap erbij sleurt, maar tegelijkertijd vergeet dat alle wetenschappelijke vooruitgang gebaseerd is op zowel empirisch, meetbaar als herhaalbaar onderzoek.

Hetgeen we niet over astrologie, tarot, mediums, wichelroedelopen enz. kunnen zeggen, want die bezwijken elke keer onder de nochtans redelijke eisen gesteld door de wetenschap.
Omdat de wetenschap nog niet ver genoeg staat om ze op de juiste manier te kunnen onderzoeken en meten?
Oud 23 juli 2013, 19:51   #576
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door kiko : 23 juli 2013 om 19:51.
Oud 23 juli 2013, 19:52   #577
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de wetenschap nog niet ver genoeg staat om ze op de juiste manier te kunnen onderzoeken en meten?
Ja da zal het zijn, nagel op de kop !
Oud 23 juli 2013, 20:36   #578
Hoomer

Standaard

Citaat:
Jij zegt dat allemaal wel, maar dat is net het hele punt: uiteindelijk, en dat zal jij ook moeten toegeven, blijven het meningen, beweringen, opinies...

Het is niet omdat jij dat gelooft, dat jouw mening plotseling een onweerlegbaar feit wordt. Ik heb geen flauw idee of een geest of ziel bestaat, en zo ja, in welke vorm. Dit betekent bijgevolg dat ik niet de pretentie heb om mensen zomaar in te delen volgens hun geest/ziel. Zeker mensen niet die ik van haar noch pluim ken.

Jij daarentegen zit vast in een serieuze cirkelredenering: je gelooft dat mensen een bepaald zielsniveau hebben, en op basis van dit geloof concludeer je dat andere mensen, die dit niet geloven, nog niet het correcte zielsniveau bereikt hebben. Zie je nu echt je cirkelredenering niet in ?

Mijn mening is simpel en logisch: tot zolang het niet bewezen is dat zielen bestaan, ga ik er voorlopig van uit dat ze niet bestaan.
Hiermee bevestig je volledig mijn bewering.
Oud 23 juli 2013, 20:44   #579
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Hiermee bevestig je volledig mijn bewering.
Ba, je maakt het jezelf wel gemakkelijk he.

Je zegt niets meer dan : ik heb gelijk omdat ik gereincarneerd ben tot een niveau waarop ik kan zien dat wat ik zeg de waarheid is.

Wel, je hebt helemaal geen gelijk. Ik ben een tovenaar van het 8ste niveau en ik heb gelijk, je kan dat maar begrijpen als je ooit datzelfde niveau haalt, na 600 jaar studie.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juli 2013 om 20:44.
Oud 23 juli 2013, 23:48   #580
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
As jij dat vindt, was het dus een excellent antwoord. Het enige waarover jij mogelijks iets nuttig kan zeggen is over toilet papier van den aldi en dan nog.
Nee, het was géén excellent antwoord, maar zoals gewoonlijk een off topic getrol.
Zelden komt er bij u iets zinnig uit, dat het gesprek interessant maakt. Enkel beledigend gezever. Is het d�*t dat je je leerlingen aanleerde ? Niet moeilijk dat je nu op den dop zit dan...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be