![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t moet je mij toch eens uitleggen ? Als het geen reïncarnatie is, wat is het dan wél ? Want doodgewoon kan je dit niet noemen, of wel volgens jou ? Laatst gewijzigd door meneer : 23 juli 2013 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Banneling
|
![]() As jij dat vindt, was het dus een excellent antwoord. Het enige waarover jij mogelijks iets nuttig kan zeggen is over toilet papier van den aldi en dan nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
GSM is simpelweg een toepassing van die theorie, die dus bijna 150 jaar gekend is. Citaat:
Citaat:
![]() Er is nog nooit een geval geweest die objectieve en mehodische analyse kon doorstaan. Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juli 2013 om 15:46. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ... hoeveel jonge mensen van tegenwoordig denkt u dat er zijn die James Maxwell kennen, laat staan ooit iets van of over hem gelezen hebben? Dus, uw "argument" volgende, zouden de meeste jongeren van nu ook niks van Gsm's etc begrijpen. Bijgeloof voor simpele zielen? Wat zegt u dan over al die artiesten en sportmensen die de gekste rituelen doen voor ze aan een optreden of een wedstrijd beginnen? Nochtans zijn dit meestal jonge mensen!
![]() |
![]() |
#566 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De kern van mijn betoog is dat we de beweringen op geen enkele manier op een objectieve manier kunnen controleren. Tenzij jij een manier weet, klasseer ik deze zaak voorlopig in het mapje "onmogelijk te verifiëren". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bijgeloof voor simpele zielen dus. Ook voor artiesten en atleten. Toevallig net een categorie mensen waar een hoog IQ niet veel bijdraagt aan hun carrière.
![]() |
![]() |
#568 | |
|
![]() Citaat:
Een klein jongetje had nachtmerries over sterven in een vliegtuig. Hij zei gedetailleerde zaken over het vliegtuig en beweerde zelfs dat Japan verantwoordelijk was voor zijn dood en zijn verklaringen leidden naar WO II. De ouders waren verbouwereerd - nadat ze de media opgebeld hadden uiteraard - en beweerden bij hoog en laag dat de kleine kapoen nooit iets te maken had met WO II door film, of TV-series, of documentaires, of om het even wat. Hij was dus absoluut niet beïnvloed. Na een onderzoek nam men aan dat hij de reïncarnatie was van een vliegtuigpiloot die gestorven was tijdens WO II. Tot later bleek dat de ouders hem kort voor zijn nachtmerrie meegenomen hadden naar een WO II-museum tjokvol oorlogsvliegtuigen... met hetzelfde vliegtuig van zijn "dromen". Maar dat kleine detail waren ze vergeten te vertellen, de sloebers ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
|
![]() Citaat:
Het enige wat je zegt is: och je moet openstaan, je bent nog te weinig herboren en je geest is te jong (weet jij veel trouwens). Niet echt de meest steekhoudende argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
|
![]() Citaat:
Hetgeen we niet over astrologie, tarot, mediums, wichelroedelopen enz. kunnen zeggen, want die bezwijken elke keer onder de nochtans redelijke eisen gesteld door de wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg mijn woordje maar ga zeker niet argumenteren met u of de andere jonge zielen hier, dat is geen avans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
|
![]() Je moet argumenten hebben vooraleer je kan argumenteren. Zelfgemaakte definities rondstrooien inzake geest en ziel kunnen bezwaarlijk aanvaard worden als zijnde argumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
|
![]() Citaat:
Niet omdat je dom bent maar gewoon omdat je niet klaar bent om het te begrijpen, door dat onbegrip zal je ook alles in het belachelijke trekken, ook al wil je je kan u gewoon niet openstellen hiervoor. Zelfs dat begrijp je niet als jonge ziel. Neem nu een kind dat later een middel zal vinden om alle ziektes te genezen, dat kind kan dat middel nu nog niet uitvinden omdat zijn geest nog niet voldoende ontwikkeld is, hoe meer jaren er verlopen en hoe ouder en slimmer hij wordt hoe groter de kans dat hij de oplossing om alle ziektes te genezen zal vinden. Een nieuwe ziel is als een kind en hoe meer de ziel wordt herboren hoe ouder de ziel wordt en hoe groter de kans dat hij het astrale zal begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat jij dat gelooft, dat jouw mening plotseling een onweerlegbaar feit wordt. Ik heb geen flauw idee of een geest of ziel bestaat, en zo ja, in welke vorm. Dit betekent bijgevolg dat ik niet de pretentie heb om mensen zomaar in te delen volgens hun geest/ziel. Zeker mensen niet die ik van haar noch pluim ken. Jij daarentegen zit vast in een serieuze cirkelredenering: je gelooft dat mensen een bepaald zielsniveau hebben, en op basis van dit geloof concludeer je dat andere mensen, die dit niet geloven, nog niet het correcte zielsniveau bereikt hebben. Zie je nu echt je cirkelredenering niet in ? Mijn mening is simpel en logisch: tot zolang het niet bewezen is dat zielen bestaan, ga ik er voorlopig van uit dat ze niet bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#576 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door kiko : 23 juli 2013 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Banneling
|
![]() Ba, je maakt het jezelf wel gemakkelijk he.
Je zegt niets meer dan : ik heb gelijk omdat ik gereincarneerd ben tot een niveau waarop ik kan zien dat wat ik zeg de waarheid is. Wel, je hebt helemaal geen gelijk. Ik ben een tovenaar van het 8ste niveau en ik heb gelijk, je kan dat maar begrijpen als je ooit datzelfde niveau haalt, na 600 jaar studie. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juli 2013 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelden komt er bij u iets zinnig uit, dat het gesprek interessant maakt. Enkel beledigend gezever. Is het d�*t dat je je leerlingen aanleerde ? Niet moeilijk dat je nu op den dop zit dan... ![]() |
|
![]() |
![]() |