![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Banneling
|
![]() Die Navid is al de ganse week uitgebreid in de pers. Ondertussen is bekend dat die gast 6 afgewezen asielverzoeken heeft en dat daar zeer goede redenen voor zijn. Hoe komt het dat geen enkele journalist die naam waardig ooit de vraag stelde aan die Navid ; "Navidje, kunt gij ons zeggen wat de reden zou kunnen zijn van uw 6 afgewezen asielaanvragen?". En een journalist met ballen zou vragen "Jongen vertel mij wat gij uitgevreten hebt". Maar die vraag is nooit gesteld en zal nooit gesteld worden.
Maggie DB zei tegen de Vadder dat ze beroepsverbod heeft maar ik had gewoon die De Vadder belachelijk gemaakt. "Ja Mijnheer De Vadder, U heeft kinderen? Zou U willen dat Navid bij hen op school zit?" "Natuurlijk, waarom niet? "Misschien omdat hij 3 kinderen verkracht en vermoord heeft. Niet gewoon vermoord Mijnheer De Vadder maar hij heeft met zijn blote handen telkens het hart verwijderd en opgevreten. Wilt U meer details Mijnheer De Vadder?". Ik zie die De Vadder al kotsend de studio uitlopen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Banneling
|
![]() Die Poolse "vriendin" van 19 (nieuwe belg) met een kind die niet uit de loop van Navid kwam houdt ontzettend veel van hem. Ze zijn al 7 weken samen en wensen over 40 dagen reeds te huwen.
Waarom wenst die "vriendin" haar grote liefde dan niet te volgen naar Kabul? |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet eens zijn kind? Man man man. Zeven weken samen? Ist al? En zijn Poolse del spreekt alleen Engels. Geen woord Nederlands komt daaruit. Perfect geïntegreerd? Nougatbollen. Het is genoeg geweest met die zever. Buiten! Nu! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot daar het efficient terugkeerbeleid van De Block ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
|
![]() Als moslims niet integreren, is het niet goed. Als ze wel de moeite doen om te integreren, is het ook niet goed. Wat willen jullie nu eigenlijk? Trouwens, Navid heeft een Vlaamse vriendin van Belgie. Dus geen 'importbruiden'. Stelletje racistische eikels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Banneling
|
![]() Ah, ik lees juist dat het een Poolse vriendin is. En wat dan nog? Wat zijn dat jullie zaken? Beter dan een kopvoddeke, niet? Ik zit evengoed in een relatie met een buitenlander, wij spreken voorlopig ook enkel Engels met elkaar. So what? Ons wederzijds respect heeft niets met die taal te maken, noch moeten wij daarop afgekeurd worden. Nederlands is geen gemakkelijke taal om te leren. Of spreken jullie hier allemaal even perfect Frans als Nederlands? Het zou me verbazen. Leer eens verder dan uw korte neus te kijken. Ik vind dat Navid mag blijven. Oké, hij was hier illegaal, maar hij heeft zichzelf nuttig gemaakt en is zover ik kan zien goed geintegreerd. Voor mij geen probleem, dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Navid is Nederlandstalig, logisch dus dat de partij van de franskiljons (vld) vindt dat die uitgezet dient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Banneling
|
![]() Krantenkoppen : "Navid op de vlucht voor rechtszaak".
HLN |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is hoopgevend om te zien hoe steeds minder mensen voor dergelijke georchestreerde emo-chantage vallen. Het lijkt wel alsof de mensen slimmer worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gebroken nederlandstalig met een patat in zijn mond. Een tijd terug hadden we die voorbeeldige chiroleider die uitgewezen ging worden. "Student" zei men in de pers. 21 was de man en blijkbaar universiteitsstudent. Volgens de DVZ die een botscan had laten nemen was hij minstens 6 jaar ouder dan hij pretendeerde en student was hij geeneens. Hij volgde houtbewerking voor mensen met een beperkt verstandelijk vermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een Afghaanse loodgieter en een Poolse hoer.
Geen van de twee hoort hier thuis. Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 29 september 2013 om 23:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Banneling
|
![]() Hoe was je leven in Afghanistan?
Navid: Ik heb van mijn vierde tot mijn vijftiende in Iran geleefd, waar ik studeerde en werkte. Van Afghanistan herinner ik me enkel de taliban die onze deur inbeukten. Ze zochten mijn vader, die rebel was. We woonden in Kapisa, in Noord-Afghanistan. Ik was 4. Ze schoten vader een kogel in de voet, om hem schrik aan te jagen. We zijn met de hele familie naar Iran gevlucht. Mijn ouders, tantes, ooms, allemaal wonen ze vandaag in Iran.Kan je iets vertellen over je vluchtroute naar België? Navid: Op mijn vijftiende betaalde vader een mensensmokkelaar om me van Iran naar Turkije te brengen. Dat kostte hem 1000 euro. Met een andere smokkelaar ging ik naar Griekenland. Mijn vader moest nog eens 1000 euro sturen. Ik was helemaal alleen onderweg. Hoe waren je eerste maanden in België? Navid: Vandaag ben ik precies 5 jaar in België. Het duurde 2,5 jaar voor ik een eerste antwoord op mijn asielaanvraag kreeg. Denk je dat ik al die tijd gewoon zat te wachten? Neen, ik maakte vrienden, leerde Nederlands, zocht werk. Ik wil leven. De hele asielprocedure duurde vier jaar en nu gaan ze me nog terugsturen? Hoe is je asielprocedure verlopen? Navid: België vraagt mij te bewijzen dat ik gevaar loop in Afghanistan. Maar we moesten halsoverkop vluchten en ik was nog maar een kind. We konden niet denken om eerst nog even bewijzen te verzamelen. In Iran kon ik niet blijven. Moeten ze mijn dode lichaam zien vooraleer ze mijn bewijs geloven? Hoe verloopt je uitwijzingsprocedure naar Afghanistan? Navid: Sinds 29 juli zit ik in het gesloten centrum van Brugge. Hier zijn we nummers. De bewakers spreken je aan met je nummer, alsof we geen echte mensen zijn. Zij zien alleen hun administratieve opdracht om ons te bewaken en te verwijderen. Het is een gevangenis. Net voor dit gesprek ontving ik een negatieve beslissing op mijn tweede asielaanvraag. En hier zie ik dat de Dienst Vreemdelingenzaken onmiddellijk een nieuwe vlucht naar Afghanistan boekte, voor nu zaterdag. Ik belde net met mijn advocaat, om te vragen wat ik nog kan doen. Hoe zal je terechtkomen, als je binnenkort in Afghanistan zou landen? Navid: Ik ben al 17 jaar niet meer in dat land geweest. Ik weet niet of ons huis er nog staat. Geen enkel idee wat ik zal doen. Een hotel zoeken? Maar neen, dat is onmogelijk. België stuurt me terug zonder paspoort. Zonder paspoort checken ze niemand in in een hotel. De Afghaanse ambassade in Brussel gaf me zelfs geen reisdocument. ‘Ga niet naar Afghanistan, het is daar veel te gevaarlijk voor jou’, zei de ambassade tegen me. Maar België wil me kost wat kost weg. Dus gebruikt de de Dienst Vreemdelingenzaken een Europees reisdocument. België weet dat de Afghaanse grenscontrole me wel zal binnenlaten. Daar zal België wel voor zorgen. Omdat ze weten dat er in Afghanistan geen regels bestaan. In Iran wel. Dat land geeft ook geen reisdocument en zou me ook niet binnenlaten. België profiteert van de Afghaanse chaos om ons terug te sturen zonder documenten! Pieter Stockmans is beleidsmedewerker bij Vluchtelingenwerk Vlaanderen Navid is een strijdvaardige jongeman die blijft geloven in een goede afloop. Een hippe jonge gast met een Waregemse tongval. Hij en andere jongeren in zijn situatie hebben niet de soepelheid van een minister nodig, maar de bescherming van België. Deze tekst verscheen op de website van Vluchtelingenwerk Vlaanderen: http://www.vluchtelingenwerk.be/blog/navid-sharifi/ . |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Banneling
|
![]() 10.000den mensen leven vd asielindustrie.
Zo brengen ze hun dagen door : koffie drinken en voorgedrukte mailkes versturen. Statutair benoemd en een dubbel pensioen. In eerste instantie gaat het KMS/AMOS nu om deze 21 jarige (zie http://www.petities24.com/navid_sharifi_moet_blijven ). AMOS stelt voor om een korte boodschap te sturen naar uw email-netwerk en in het bijzonder te richten aan politici, verantwoordelijken van maatschappelijke instellingen, middenveldorganisaties, culturele instellingen, levensbeschouwelijke en religieuze verantwoordelijken. Er wordt in die korte boodschap één advies gegeven aan de Staatssecretaris voor Asiel & Migratie: het voorleggen van het dossier van Navid Sharifi aan de onafhankelijke Commissie van Advies voor Vreemdelingen. Een eenvoudig vraag, maar voor AMOS een kwestie van belang omdat het een gewetensvol besluit zou zijn en meteen ook een werkwijze die ruimere betekenis heeft dan enkel voor deze individuele situatie. In een Commissie van Advies wegen een magistraat, advocaat en een vertegenwoordig(st)er van een niet-gouvernementele organisatie alle elementen van het dossier af. Zij doen dat onafhankelijk van de Dienst Vreemdelingenzaken en geven advies aan de staatssecretaris die haar bevoegdheid niet verliest, maar zich laat bijstaan in een beslissing. Het AMOS Netwerk van KMS, hoopt de staatssecretaris hiermee aan te zetten om tot een gewetensvolle beslissing te komen. VOORSTEL VAN DE BOODSCHAP TE STUREN AAN UW NETWERK Geachte Heer, Mevrouw, Ik stuur u dit bericht m.b.t. de uitwijzing van de 21 jarige Afghaanse onderdaan Navid Sharifi, gepland voor dinsdag 24 september 2013. De Staatssecretaris voor Asiel & Migratie, M. De Block, en de Dienst Vreemdelingenzaken hebben daartoe beslist. Ik deel – samen met velen - de overtuiging dat deze gedwongen uitwijzing geen menswaardig karakter heeft en ik ben overtuigd van de argumenten die aantonen dat de toekomst van de betrokkene niet in Afghanistan (Kaboel) ligt. Hier spelen niet alleen elementen van niet-repatrieerbaarheid maar hier zijn ook humanitaire omstandigheden in het spel. Navid Sharifi heeft België bereikt als niet-begeleide buitenlandse jongere. Hij verliet op 4 jarige leeftijd Afghanistan en trok met zijn ouders naar Iran. Hij heeft sinds zijn 16de levensjaar Nederlands geleerd en is ook geschoold in een knelpuntberoep. Dat de betrokkene ook meteen een arbeidsovereenkomst kan aangaan, is een bijkomend en niet onbelangrijk gegeven. Ook het feit dat hij geen bekenden heeft in Kaboel (Afghanistan) is een cruciaal gegeven in het dossier. Ik ben van mening dat in deze situaties gebruik gemaakt moet worden van de wettelijke mogelijkheden om een weloverwogen afweging te maken. Vreemd genoeg gebeurt dat niet. Er wordt in de huidige uitwijzingsbeslissing van de Dienst Vreemdelingenzaken en van de Staatssecretaris enkel uitgegaan van leeftijds- en landsgrenzen. Nochtans voorziet de Vreemdelingwet van 1980 in art. 32 de mogelijkheid dat de bevoegde minister zich laat bijstaan vooraleer dergelijke beslissingen te nemen en dit door de Commissie van Advies voor Vreemdelingen. Het artikel luidt als volgt: Art. 32. Er wordt een Commissie van advies voor vreemdelingen opgericht, die gelast is (de Minister) van advies te dienen in de gevallen waarin door deze wet of door bijzondere bepalingen wordt voorzien. De Minister kan eveneens het advies van de commissie inwinnen alvorens om het even welke beslissing te treffen nopens een vreemdeling. Onlangs werd deze Commissie van Advies voor Vreemdelingen voor een nieuwe periode benoemd. (http://www.ordeexpress.be/UserFiles/...%2004%2003.pdf) Mijn vraag is dan ook eenvoudig: dat de Staatssecretaris voor Asiel & Migratie het dossier van Navid Sharifi aan de Commissie van Advies voor Vreemdelingen voorlegt. Het zou een gewetensvolle beslissing zijn. Ik hoop op uw aandacht voor dit bericht. Ik ben ervan overtuigd dat het u niet onberoerd zal laten. Ik kijk uit naar uw reactie en naar de stappen die u kan zetten om deze humanitaire suggestie aan de bevoegde instanties over te maken. Met de meeste hoogachting, …………… Contact: Didier Vanderslycke 0478/234564 Laatst gewijzigd door demonen : 29 september 2013 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dát moeten we niet hebben natuurlijk. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 september 2013 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een antwoord blijft uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie boven. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 september 2013 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom kon hij niet in Iran blijven, z'n hele familie zit daar toch?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 september 2013 om 00:26. |
![]() |
![]() |