Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 16:24   #561
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Neen. Gewoon omdat België onsplitsbaar is.
Net zoals tot 9 november 1989 de muur en de Sovjetunie nooit gingen vallen ?
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 16:25   #562
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Belgie is niet splitsbaar omdat?
Oud 29 september 2013, 17:47   #563
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gewoon, er komt geen onafhankelijk Vlaanderen.
't Is maar wat ge onafhankelijk noemt hé. Als Vlaanderen afscheurt van Wallonië en beiden worden kleine lidstaten van Europa, dan heb je gelijk. dan komt er geen onafhankelijk Vlaanderen. Opzich zou dat ook normaal zijn. Onder een verenigd europa is het niet meer de taak van Vlaanderen om op zijn eentje voor Wallonië op te draaien. Die kost moet gedragen worden verdeelt onder alle rijke lidstaten van Europa. Zo zou het normaal zijn in een verenigd Europa.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 17:49   #564
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is de vraag te moeilijk Everytime?
Oud 29 september 2013, 17:50   #565
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was wel samenvoegbaar, wat op zich veel abnormaler was, dus is het splitsbaar ook.
Oud 29 september 2013, 19:53   #566
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

België is zelf ontstaan uit "separatistische" neigingen. Die wel niet spontaan waren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 20:45   #567
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

[quote=Everytime;6821332]Neen. Gewoon omdat België onsplitsbaar is.[/QUOTE

Zelfs een atoom kan tegenwoordig gesplitst worden .
Dus volgens Uw boude beweringzou België kleiner zijn dan een atoom
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 22:19   #568
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als 60% van de oorspronkelijke bevolking beweert dat zij de opvolgstaat zijn van België en de ander 40% ook beweert dat zij de opvolgstaat van België zijn.
Wie zal dan volgens het Internationale Gerechtshof de opvolg staat zijn denk je?
Aan deze belachelijke onzin maak ik geen woorden meer vuil.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 22:36   #569
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Aan deze belachelijke onzin maak ik geen woorden meer vuil.
Dat zei ik ook als ik op een examen was en ik wist het antwoord niet
Oud 30 september 2013, 20:31   #570
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat de rode duivels het WK zullen winnen met 4-1 tegen Argentinië.
Oud 30 september 2013, 23:56   #571
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Omdat de rode duivels het WK zullen winnen met 4-1 tegen Argentinië.
Misschien moeten ze consequent zijn met hun demarche in Schotland en de ploeg vanaf heden the red devils/les diables rouges heten. Kwestie van te tonen hoe het werkt in dit landje.
Oud 1 oktober 2013, 12:01   #572
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Misschien moeten ze consequent zijn met hun demarche in Schotland en de ploeg vanaf heden the red devils/les diables rouges heten. Kwestie van te tonen hoe het werkt in dit landje.

Of misschien "The Rouges Devils" ?
Als er maar geen Nederlands in voor komt,dan is alles voor onze Belgicisten van de voetbalbond goed.
Oud 1 oktober 2013, 18:53   #573
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 1 oktober 2013, 19:05   #574
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Of misschien "The Rouges Devils" ?
Als er maar geen Nederlands in voor komt,dan is alles voor onze Belgicisten van de voetbalbond goed.
Meestal proberen de Belgicisten vooral Engels te spreken, vooral in de sport: Red Panthers, Red Lions, Red Knights, Yellow Tigers, of nog Belgian Lions.
Oud 1 oktober 2013, 21:19   #575
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Je vergeet onze nationale wielerploeg nog: The Blue Birds.
The Blue doped Birds,zou wel nog iets realistischer zijn
Oud 2 oktober 2013, 00:20   #576
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik dacht dat die nieuwe Belgitude juist zo goed was omdat het juist van géén identiteit uitgaat ? Vlogens Reinebeau enz toch. Misschien kunnen ze dan best nog in Esperanto beginnen. Want Engels gebruiken, dan zitten we hier met vier landstalen binnenkort.
Oud 2 oktober 2013, 00:53   #577
Matonge
Schepen

Standaard

Belgicisten, Belgitude.. wat voor onzin is dat eigenlijk? In eer en geweten kan ik zeggen mijzelf altijd gewoon Belg gevoeld te hebben. Belg, Antwerpenaar, Europeaan. In die volgorde en geen andere. Kan het ook niet helpen. Noem mij aub geen Vlaming. Sowieso niet maar sinds 2010 neem ik dat tevens als een belediging. Waarom? 3/4 van het NVA kiesvee bestaat uit zwakke karakters. De meest beïnvloedbare. Neem BDW weg en er blijft niets meer over van dat zogehete Vlaams patriottisme. (of wat het ook moge zijn dat men er tot vervelens toe probeert in te rammen). Het langer verhaal wil dat dit slechts de taal is van frustratie onder mensen. Met een niets vermoedende oorzaak voor de meesten. Belgisch of Vlaams nationalisme heeft er geen sikkepit mee te maken dat is slechts manipulatie. Eye candy. Brood en spelen. Dat is het. De politiek blijft teleurstellen niet het volk. Identiteit komt uit de buik, is niet iets wat bedisseld wordt op een of ander partij bureau.

Belgae ftw mofos. Identiteit zat

Laatst gewijzigd door Matonge : 2 oktober 2013 om 01:00.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 01:05   #578
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Belgicisten, Belgitude.. wat voor onzin is dat eigenlijk? In eer en geweten kan ik zeggen mijzelf altijd gewoon Belg gevoeld te hebben. Belg, Antwerpenaar, Europeaan. In die volgorde en geen andere. Kan het ook niet helpen. Noem mij aub geen Vlaming. Sowieso niet maar sinds 2010 neem ik dat tevens als een belediging. Waarom? 3/4 van het NVA kiesvee bestaat uit zwakke karakters. De meest beïnvloedbare. Neem BDW weg en er blijft niets meer over van dat zogehete Vlaams patriottisme. (of wat het ook moge zijn dat men er tot vervelens toe probeert in te rammen). Het langer verhaal wil dat dit slechts de taal is van frustratie onder mensen. Met een niets vermoedende oorzaak voor de meesten. Belgisch of Vlaams nationalisme heeft er geen sikkepit mee te maken dat is slechts manipulatie. Eye candy. Brood en spelen. Dat is het. De politiek blijft teleurstellen niet het volk. Identiteit komt uit de buik, is niet iets wat bedisseld wordt op een of ander partij bureau.

Oud 2 oktober 2013, 01:08   #579
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht

U weet toch dat de grootste Belgen Vlamingen waren, he ? Nu is het gewoon zo dat zeer veel Vlamingen daar van afgestapt zijn omdat ze inzagen hoe men in Belgique tegenover de Vlamingen en Vlaanderen staat. Zelfs één van de leden van het Voorlopig Bewind, Louis de Potter uit Brugge, is gedegouteerd vertrokken mede door de verfransingspolitiek.
Het is dus bijzonder cynisch om als Nederlandstalige (om eens niet Vlaming te gebruiken) pro België te zijn. Doet mij sterk denken aan stockholmsyndroom.
Oud 2 oktober 2013, 03:11   #580
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
U weet toch dat de grootste Belgen Vlamingen waren, he ? Nu is het gewoon zo dat zeer veel Vlamingen daar van afgestapt zijn omdat ze inzagen hoe men in Belgique tegenover de Vlamingen en Vlaanderen staat. Zelfs één van de leden van het Voorlopig Bewind, Louis de Potter uit Brugge, is gedegouteerd vertrokken mede door de verfransingspolitiek.
Het is dus bijzonder cynisch om als Nederlandstalige (om eens niet Vlaming te gebruiken) pro België te zijn. Doet mij sterk denken aan stockholmsyndroom.
Gaan we tevens bevestigen dat de Guldensporenslag een daad van 'belgicisme' was?

Alles begint bij jezelf ja toch? De eigen ingesteldheid? Dat is mijn filosofie. Ik ga niet van een brug springen omdat pakweg u of een zogehete waal dat wel doet bvb. Ik geloof niet in mensen tegen elkaar opzetten. Al wat die nodig hebben is een beetje eenvoud, minder belastingen en een reden om een beetje trots te kunnen zijn. Daar hunkeren ze ook wel naar. Daarom zijn de RD hot denk ik. Buikgevoel. Dat taaltje waar jij het over hebt, dat is slechts polariserende onzin die idd van twee kanten komt, maar daarom niet de meerderheid omdat ze (toevallig) de meeste aandacht krijgen. In Belgica komen uitersten samen misschien ok. Maar ook wel omdat die zogehete uitersten niets vandoen wilden met zij die ons kwamen bezetten. Niet dezelfde identiteit, niet dezelfde uitgesprokenheid. Het is ons lot maar geen erg, belgae in succes zijn best sexy . Zo zie ik dat zelf graag en het is bovendien wat ik voel of waarom iemand als ikzelf géén aansluiting bij Nederland wens. Dat heeft helemaal niets met een gebrek aan zelfbewustzijn te maken maar met een goede aanwezigheid ervan! Sorry maar 'je taal je moederland' of wat was het ook al weer? Dat is een fabeltje.

Vlaanderen in onafhankelijkheid (en dus zonder Brussel) is volgens deze klojo hier onleefbaar en gedoemd om vroeg of laat fout te gaan. We gaan al dan niet op langere termijn moeten inleveren aan welvaart. Lijkt me logisch of zeker niet ondenkbeeldig. Te zwijgen van het extra sportieve levensplezier sowieso. Ook voetbal of haar successen zijn cultuur en Belgen spelen niet toevallig als belgae. (Vrij hardnekkig als ze goed zijn). Hey wij dragen ook trots, winnen ook graag. Tellen graag mee! Willen ons plaatske in de wereld. Dat heeft met zelfrespect te maken vrienden. Brussel en Wallonië maakten en maken Vlaanderen ook rijker, alleen hoeft dat niet altijd in rechtstreekse centjes uitgedrukt te worden. Aansluiting bij Nederland? Sorry maar ik denk dat daarover nog veel meer verdeeldheid bestaat dan over de vraag of wij moeten afscheuren. Bouw liever op positieve dingen in dit korte leven. Op wat je hebt. Eendracht maakt macht en hoe een ander daarover denkt weet ik niet. Dit is mijn geloof. Mijn rekensommetje van de logica en niet dat van Bart De Wever. Wat we zelf doen doen we beter tuurlijk maar ondertussen krijgen we gene paal in de grond en kibbelen we der op los. Los van het feit dat ik mezelf wel degelijk altijd gewoon fiere Belg heb gevoeld, ben ik er ook gewoon van overtuigd dat de enige progressieve weg voor ons allen alvast geen splitsing of eindeloos dure particratie inhouden. De planeet is groter dan mijn huis, wete wel. Mijn persoonlijke welvaart op deze aardkloot ondersteunt mijn geloof. Flaminganten overtuigen mij niet. Op geen enkel vlak kunnen ze dat. Het voelt allemaal als een waste of time.

Ik begrijp Marc Wilmots beter dan George Leekens. Op vlak van filosofie terzake. Ik weet met wie ik zou willen werken en waarom. Vaak draag ik 'dezelfde' manier van denken. Met George eigenlijk nooit, maar dat is ook niet zo moeilijk natuurlijk ^^. Ik geloof niet in 'Vlaming' zijn. Mijzelf Vlaming noemen zou Johan Museeuw oneer aandoen. Ik draag niet de mentaliteit van een waarachtige Vlaming. In mijn jeugdjaren leerde ik dit lappendeken kennen als een leuk en sympathiek meertalig landje. Het was hier zeker zo slecht nog niet zo werd er ook vaak over gesproken. Mensen waren fier en helemaal niet verzuurd. Zo kan het ook weer worden. Goed zot te denken dat ik de hand die mij voedde (bioptoop) ga verloochenen in ruil een (strategisch stilgezwegen) weinig onderbouwd avontuur. Parels voor de zwijnen maar het leven is te kort. Afijn succes ermee.

ciao.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be