Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2013, 12:58   #561
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
OK, maar dan moet je niet zitten sakkeren op vreemdelingen in België als je zelf in het buitenland vertoeft voor bepaalde redenen. Stel je even voor dat België arm zou worden en overspoeld door oude buitenlanders die trouwen met 30 jaar jongere Belgische meisjes en onze steden in openlucht bordelen zouden veranderen.
of omgebouwde venten
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 12:59   #562
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
²

Inderdaad. Wat de rabbijnen betreft, ik heb toch al in de synagoge horen bidden "for Israel and the free world". En het was een liberale synagoge, in de Orthodoxe zal ik wsl. niet binnen mogen.
Van mij mag iedereen voor Israel zijn, zolang ze niet oproepen tot de onderdrukking van palestijnen of anderen, of haatpreken houden tegen moslims.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:04   #563
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tawheed4Belgium Bekijk bericht
Ik heb om uw goedkeuring niet gevraagd. Je bent een hypocriet en noemt iedereen die naar Syrië trekt een terrorist, die uitgeroeid moet worden. Nu moet volgens u de schuld van die "terrorist" bewezen worden? Loop toch heen vent.
En wat zegt hij dan dat verkeerd is ? Behalve mensen die zelf in de invloedsfeer van die religioten zitten is voor iedereen hier die syrië strijders een hoop terroristen. Maar als onze overheid er bij terugkeer een juridische kwalificatie wil aan koppelen die toelaat hen te veroordelen is het wel logisch dat men bewijzen moet aanvoeren.
Oud 23 oktober 2013, 13:04   #564
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
lang geleden dat je in thailand was zeker,thailand bestaat niet alleen uit isaan ,ik weet dat het daar zo is ,maar ik woon in chonburi bij bangkok in het hart van het industriele thailand en daar is het helemaal anders hoor,en ik ben getrouwd met een thaise uit een goeie familie ,die vragen echt niks aan mij ,mijn vrouw heeft een goede job bij de overheid,ze bezit 2 huizen,ze is echt ni van de honger met mij getrouwd en wij wonen in een thai houten tradioneel huis,en ze is daar tevreden mee ,ze heeft nog nooit om een villa gevraagd
Goed, dan ben je een van de zeldzame uitzonderingen, en zal je ongetwijfeld ook vloeiend Thais spreken.

De grote meerderheid van de Thais woont in het noorden en Isaan, daar is veel armoede, en daar stemmen ze massaal op de "roden", waar de bourgeois uit Bangkok niets van moeten hebben en het had niet veel gescheeld of er brak burgeroorlog uit. Zoveel weet ik wel van Thailand. Ik heb ik opgevangen dat tegenwoordig het verschil tussen het communistische Laos, in de jaren 70 nog kapotgebombardeerd door de VS, en over de grens in Thailand bijna onbestaande is geworden.
Oud 23 oktober 2013, 13:07   #565
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en wat is vandaag daar het gemiddelde netto loon van pakweg een administratieve bediende dan ? (in euro als t voor jou gelijk is )
dat kun je terugvinden op de website numbeo. 200 euro per maand bvb. in Chiang Mai, tweede stad van Thailand, is er het gemiddelde maandloon.
Oud 23 oktober 2013, 13:26   #566
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Bent U pro-vrijmetselaars en SA/MB-fan dan?

Want dat knipte U even...

Ach, het zal mijn waanzinnig delirium inzake joodse marsmannetjes en slangen ofzo zijn... Mijn troebele visies spelen mij ongetwijfeld opnieuw parten...
Blijkbaar wel.

Citaat:
Ziet U, geven en nemen. (evenwicht)
Het evenwicht is bij jou dan toch ver zoek.

Zeg nu zelf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Citaat:
België doet momenteel precies het omgekeerde: men stimuleert predikers uit Saoedi-Arabië. Het islamitisch en cultureel centrum van België / Grote Moskee van Brussel in het Jubelpark werd door de Belgische staat aan de Saoedi's geschonken en de directeur is altijd een Saoediër. België heeft de facto de eredienstpolitiek, wat de islam betreft, uitbesteed aan Saoedi-Arabië.
DAAR moet eerst en vooral iets aan gebeuren, in plaats van heel die hysterie rond die jejoen. Dat is de bron van veel extremisme in België.
²
Conclusie van zonbron: Kallikles is voor Saoedi-Arabië.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:29   #567
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
En wat zegt hij dan dat verkeerd is ? Behalve mensen die zelf in de invloedsfeer van die religioten zitten is voor iedereen hier die syrië strijders een hoop terroristen.
Voor jouw idool Verhofstadt zijn het vrijheidsstrijders.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 23 oktober 2013, 13:34   #568
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mij mag iedereen voor Israel zijn, zolang ze niet oproepen tot de onderdrukking van palestijnen of anderen, of haatpreken houden tegen moslims.
Wie Israël als racistische staat steunt, steunt sowieso de onderdrukking van de Palestijnen. En wie er een manicheïstische Koude Oorlogsvisie op nahoudt van de "free world" (de geavanceerde imperialistische landen) versus de rest van de wereld is een rechtse, neoconservatieve imperialist die nauwelijks veel beter is dan de meest ordinaire fascist.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 oktober 2013, 13:35   #569
six
Banneling

Standaard

Citaat:
België doet momenteel precies het omgekeerde: men stimuleert predikers uit Saoedi-Arabië. Het islamitisch en cultureel centrum van België / Grote Moskee van Brussel in het Jubelpark werd door de Belgische staat aan de Saoedi's geschonken en de directeur is altijd een Saoediër. België heeft de facto de eredienstpolitiek, wat de islam betreft, uitbesteed aan Saoedi-Arabië.
Dat wist ik niet. Ik wist wel dat Saoedi's hier prominent aanwezig waren maar niet dat het een actieve medewerking was. Zeer interessant!

Zo zie je feitelijk hoe makkelijk het is om het volk te beliegen. Men kan een complexiteitsondergrens definieren: als een proces dat men wil doorvoeren voldoende complex is, of men kan een verklaring verspreiden die minder complex is dan deze ondergrens, dan zal het proces ongeroerd gelaten worden.

Het financieel-economisch wanbeleid, en de buitenlandse politiek van de VS en haar NAVO-knechten, hier met bliksemafleider "moslim Jeroen gaat op ons belastinggeld" vechten in het Midden-Oosten" zijn zo twee zaken.

De emancipatie van het volk door informatieverspreiding is onmogelijk.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:36   #570
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat kun je terugvinden op de website numbeo. 200 euro per maand bvb. in Chiang Mai, tweede stad van Thailand, is er het gemiddelde maandloon.
weet op zo'n sites nooit duidelijk wat de cijfers inhouden ... netto, bruto ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:39   #571
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat de vrijmetselaars betreft, dat zal moeilijk gaan aangezien vele machtige ministers zelf vrijmetselaars zijn. Ook moet men vragen stellen bij de talrijke rabijnen die de terroristische politiek van de staat Israël verdedigen in synagoges. Die zou men ook in het kader van de anti-terrorismewet moeten aanpakken.
Dat wist ik niet. Domme maatregel, en onbegrijpelijk vanwege de overheid. Enerzijds heb je de staatsveiligheid die in haar rapport duidelijk de nefaste invloed van het salafisme aanstipt als bron van de radicalisering en anderzijds de eigen overheid die de grote moskee wegschenkt aan SA...
Oud 23 oktober 2013, 13:41   #572
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Dat wist ik niet. Ik wist wel dat Saoedi's hier prominent aanwezig waren maar niet dat het een actieve medewerking was. Zeer interessant!

Zo zie je feitelijk hoe makkelijk het is om het volk te beliegen. Men kan een complexiteitsondergrens definieren: als een proces dat men wil doorvoeren voldoende complex is, of men kan een verklaring verspreiden die minder complex is dan deze ondergrens, dan zal het proces ongeroerd gelaten worden.

Het financieel-economisch wanbeleid, en de buitenlandse politiek van de VS en haar NAVO-knechten, hier met bliksemafleider "moslim Jeroen gaat op ons belastinggeld" vechten in het Midden-Oosten" zijn zo twee zaken.

De emancipatie van het volk door informatieverspreiding is onmogelijk.
²

Ook Wikipedia is karig met informatie; in de Engelse versie vind je beduidend meer dan in de Franse en Nederlandstalige versie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
In 1967, King Baudouin made a gift of the building to King Faisal ibn Abd al-Aziz of Saudi Arabia, on an official visit to Belgium, that it might be turned into a place of worship for the use of the Muslim community of Belgium which had grown considerably by that time. The mosque, after a long reconstruction carried out at the expense of Saudi Arabia by Tunisian architect Boubaker, was inaugurated in 1978 in the presence of Khalid ibn Abd al-Aziz and Baudouin.[1] The Mosque's role the leading religious institution within the Belgian Islamic community—as well as its intended role as diplomatic bridge between the Saudi and Belgian monarchies—has been a point of debate since its re-foundation.[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Mosque_of_Brussels
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 oktober 2013 om 13:42.
Oud 23 oktober 2013, 13:42   #573
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kallikles;

DAAR moet eerst en vooral iets aan gebeuren, in plaats van heel die hysterie rond die jejoen. Dat is de bron van veel extremisme in België.

Klopt, in de Sovjet-Unie wisten ze daar wel raad mee...

Bij mijn weten voeren de meeste rabbijnen in België geen poitiek discours, zo slim zijn ze wel. Echter je hebt wel die Freilich, die openlijk Israel door dik en dun verdedigt, sommige van z'n uitspraken zouden wel eens door justitie onder de loupe genomen mogen worden. En bvb. Wilders die ervoor pleit Palestijnen etnisch te zuiveren, dat zou bestraft moeten worden.
Wat bedoel je daarmee ? Ik wist zelfs niet dat er in de SU ook een georganiseerde vrijmetselarij bestaat.
Oud 23 oktober 2013, 13:44   #574
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat wist ik niet. Domme maatregel, en onbegrijpelijk vanwege de overheid. Enerzijds heb je de staatsveiligheid die in haar rapport duidelijk de nefaste invloed van het salafisme aanstipt als bron van de radicalisering en anderzijds de eigen overheid die de grote moskee wegschenkt aan SA...
Het is enkel onbegrijpelijk voor wie onbegrijpend is. SA is een van de trouwste bondgenoten van de VS, de bevrijder van Europa en onze trouwe bondgenoot tijdens de Koude Oorlog. Al onze leiders, zoals Guy "konijnenbek" Verhofstadt, steunen NAVO en een atlantistische geopolitieke visie.
Zogenaamde linkse partijen, zoals Groen en Sp.a, keuren stilzwijgend deze koers goed. Zo is inmening in imperialistische oorlogen door Belgische troepen nooit een onderwerp van politieke rel.
Oud 23 oktober 2013, 13:47   #575
six
Banneling

Standaard

Als wij negerstammen zijn, dan zijn de VS de kolonialisten die door intriges diepe antagonismes tussen ons zaaien.

Hetgeen het moeilijk maakt voor mensen om te begrijpen, is dat er geen goeien en slechten zijn in deze kunstmatige antagonismes. Men kan perfect gegronde problemen hebben met een bepaalde betrokken groep, maar als men de weg van het opgelegde antagonisme volgt, dan zijn wij allemaal de verliezers.
Oud 23 oktober 2013, 13:47   #576
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is enkel onbegrijpelijk voor wie onbegrijpend is. SA is een van de trouwste bondgenoten van de VS, de bevrijder van Europa en onze trouwe bondgenoot tijdens de Koude Oorlog. Al onze leiders, zoals Guy "konijnenbek" Verhofstadt, steunen NAVO en een atlantistische geopolitieke visie.
Zogenaamde linkse partijen, zoals Groen en Sp.a, keuren stilzwijgend deze koers goed. Zo is inmening in imperialistische oorlogen door Belgische troepen nooit een onderwerp van politieke rel.
²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 oktober 2013, 13:48   #577
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Conclusie van zonbron: Kallikles is voor Saoedi-Arabië.
Hij lijkt geen dommerik maar wel hopeloos verdwaald. Wat denk jij?
Oud 23 oktober 2013, 13:50   #578
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als wij negerstammen zijn, dan zijn de VS de kolonialisten die door intriges diepe antagonismes tussen ons zaaien.

Hetgeen het moeilijk maakt voor mensen om te begrijpen, is dat er geen goeien en slechten zijn in deze kunstmatige antagonismes. Men kan perfect gegronde problemen hebben met een bepaalde betrokken groep, maar als men de weg van het opgelegde antagonisme volgt, dan zijn wij allemaal de verliezers.
Mooi geformuleerd. Uiteindelijk zijn we in Eurafrazië gedwongen om met elkaar samen te leven. We hebben niet de luxe van de Angelsaksers om terug op onze schepen te kruipen terwijl de boel op het vasteland naar de haaien gaat. Hun heerschappij is enkel mogelijk door ons tegen elkaar op te zetten. Als Eurafrazië eendrachtig was, dan waren ze verplicht om op hun eilanden / continenten te blijven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 23 oktober 2013, 13:53   #579
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij lijkt geen dommerik maar wel hopeloos verdwaald. Wat denk jij?
Ja. Hij behoort tot die strekking die ik graag het "nieuwste rechts" noem. Ze voelen dat er een heel aantal zaken misgaan in de wereld, maar ze missen een systematische, wetenschappelijke, analytische aanpak. Deze leemte overbruggen ze door allerlei vormen van "lui denken", van kortsluitingen in het denken: ethnoraciale stereotypen, complotdenken, drogredeneringen, arbitriare maar strakke vriend-vijandlijnen, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 oktober 2013 om 13:54.
Oud 23 oktober 2013, 13:56   #580
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor jouw idool Verhofstadt zijn het vrijheidsstrijders.
Dit is een van de grootste inschattingsfouten die Verhofstadt al gemaakt heeft. Onbegrijpelijk trouwens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be