Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2014, 14:46   #561
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dáár heeft Nierika al op geantwoord, nietwaar N.?

Roma deugen nu eenmaal niet, maar Marokkanen zijn niet allemáál slecht, er moet nu eenmaal iemand zijn die nuanceert!
Ik begrijp aan geen kanten wat je hier probeert duidelijk te maken.
Ik suggereer nergens dat Roma niet deugen, maar aan jullie collectieve verontwaardiging te zien zijn jullie het er allemaal roerend over eens dat Roma best toffe mensen zijn.
Die Roma komen rechtstreeks vanuit Oost-Europa om hier aan het infuus te hangen. Daar kan niemand voor zijn.
De Marokkanen alhier hebben overwegend de nationaliteit verkregen of zij hier geboren en getogen, en een groot deel werkt wel degelijk.
Natuurlijk valt een doorgewinterde racist die 2 op 10 die op straat rondhangen liever op dan de 8 anderen die intussen aan het werk zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 14:51   #562
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Roeselare, het selectieve centrum van de wereld ...
De achterlijkheid van bovenstaande opmerking is vanzelfsprekend maar gespeeld, niet?
Je begrijpt natuurlijk dat ik met mijn post gewoon illustreer dat het nogal meevalt met die moordende/verkrachtende/stelende/relschoppende Marokkanen die bepaalde fantasten en brulboeien hier achter elke straathoek op de loer zien liggen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 26 maart 2014, 14:55   #563
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik begrijp aan geen kanten wat je hier probeert duidelijk te maken.
Ik suggereer nergens dat Roma niet deugen, maar aan jullie collectieve verontwaardiging te zien zijn jullie het er allemaal roerend over eens dat Roma best toffe mensen zijn.
Die Roma komen rechtstreeks vanuit Oost-Europa om hier aan het infuus te hangen. Daar kan niemand voor zijn.
De Marokkanen alhier hebben overwegend de nationaliteit verkregen of zij hier geboren en getogen, en een groot deel werkt wel degelijk.
Natuurlijk valt een doorgewinterde racist die 2 op 10 die op straat rondhangen liever op dan de 8 anderen die intussen aan het werk zijn.
Jouw selectieve verontwaardiging spreekt boekdelen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 14:56   #564
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Is het d�*t wat je denkt NierIKa ?
Als het jou niet stoort moet/mag het niemand storen ?
je hebt je roeping gemist : je had dictator moeten worden.
O jee, ben jij dan een heuse filantroop die aan het gemeenschappelijk belang denkt?
Ik zie nochtans enkel een haatvlek die zijn racistische riedels kwijt wil en gespeend is van iedere vorm van nuancering.
Het boeit me dan ook niet wat jouw soort stoort.

Oud 26 maart 2014, 15:02   #565
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ahnee wacht, 'die Roma komen hier massaal van de bijstand leven'
D�*t mag je zeggen, dat is niet stigmatiseren, dat is de waarheid.

Marokkanen afschilderen als probleemgevallen, kan niet.

Dat is 'nuanceren'.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=127

Ik begrijp de man vaak niet, consequentie kan je hem niet verwijten, ook al ben ik ook voor minder islam, véél minder.
Wat begrijp je niet aan de naakte feiten: Roma komen massaal van bijstand genieten en Marokkanen zijn niet allemaal probleemgevallen?
Wat kan daar nou zo moeilijk aan zijn aan beide bovenstaande eenvoudige feiten dat je daar maar blijft over doorneuzelen?
En je begrijpt me vaak niet?
Vertel eens, waar begrijp je me nog zoal niet?
Probeer je eens enkele van die "vake" keren voor de geest te halen.
Verzin toch geen dingen om het allemaal nog wat bombastischer te laten klinken.

Oud 26 maart 2014, 15:03   #566
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De achterlijkheid van bovenstaande opmerking is vanzelfsprekend maar gespeeld, niet?
Je begrijpt natuurlijk dat ik met mijn post gewoon illustreer dat het nogal meevalt met die moordende/verkrachtende/stelende/relschoppende Marokkanen die bepaalde fantasten en brulboeien hier achter elke straathoek op de loer zien liggen.
Nee, ze liggen niet achter elke straathoek op de loer - alhoewel femme de la rue alweer snel vergeten is - ze maken wel 't grootste deel v.d. gevangenispopulatie uit, en dan worden de 'nieuwe Belgen' niet eens meegerekend.

't valt inderdaad best mee, ook met de cijfers van werkloosheid en uitkeringen!
Oud 26 maart 2014, 15:04   #567
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
In Roeselare zijn de laatste tijd wel enkele moorden gepleegd.
Een vrouw heeft hier haar kind vermoord, ze was blank.
Een jonge gast van 16 is vanuit Roeselare naar Ardooie afgezakt om er een oude vrouw gruwelijk te vermoorden.
Hij was blank.
Een man heeft hier een tijdje geleden een jong meisje aangerand en vermoord, hij was blank.
Ik kan zo nog wel wat zaken oprakelen, maar het verdict tekent zich al af aan de horizon: Er zitten blijkbaar weinig Marokkanen in Roeselare.

En toch...
85% van de bevolking is blank, 85% van de misdadigers zouden ook blank moeten zijn.
90% van de bevolking is niet-moslim, 90% van de misdadigers zouden ook niet-moslim moeten zijn. Jammer dat 60% van de gevangenisbevolking moslim is.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 15:11   #568
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij duidelijk wel.
Hoeveel keer ben je zo al in elkaar geslagen, beroofd, op een haar na vermoord door een schuimbekkende Marokkaan?
Mijn moeder al twee keer, mijn jongste dochter 2 keer, mijn oudste één keer.
Hoeveel keer moet je hebben vooraleer je je mond mag opendoen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 15:12   #569
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Contracten van vijf jaar, en daarna terug naar huis. Eventueel kunnen die contracten verlengd worden, op aanvraag van de werkgever, zoniet ciao.
Géén familieherenigingen, en als die mensen trouwen met autochtonen, ja dan kunnen ze naturalisatie aanvragen en assimileren. Of hun man/vrouw & kinderen mee naar huis nemen. Of ze hier laten.
Faciliteiten om hun godsdienst te beoefenen ? Noppes.
Speciaal voedsel ? Noppes.
En geloof me, stel die voorwaarden klaar en duidelijk, en je zult nog meer dan genoeg volk vinden om te komen werken voor een paar jaar. Ze zullen staan aanschuiven. Voor op een booreiland te werken vind je toch ook werkvolk ? Betaal goed, respecteer die mensen, en stuur ze terug naar hun land met hun verdiende centen. Iedereen content.
In het imaginaire wereldje waarin je jezelf laat verdwijnen lijkt dat misschien allemaal zonneklaar, maar in werkelijkheid bestaan er nog zoiets als mensenrechten, om maar één van de zaken te noemen die botsen met bovenstaande onzin .
Citaat:
En wat inlevingsvermogen betreft, leef jij maar een beetje mee met de autochtonen die vandaag nog in zo een " verrijkte " wijk leven, omdat ze geen geld hebben om te kunnen verhuizen naar betere oorden.
Dat laat ik aan jou over. Die werkelijk enorme massa gemarginaliseerde autochtone arme drommels zijn voor de meeste van hun "voorvechters" niet meer dan een condoom dat ze aantrekken als het over den Marokkaan gaat, maar eens den Marokkaan buiten gesjot en het doel bereikt, gooit de edelmoedige voorvechter van de arme, in de verdrukking geraakte autochtoon zijn condoom in de vuilbak.
Zo gaat dat nu eenmaal. Hoepel dus maar op met die onzin over je arme autochtoon.
Citaat:
NB : en doe niet zo betweterig en uit de hoogte. Danku.
Ik kan het ook niet helpen dat je gefrustreerd bent. Neem het me dan ook niet kwalijk.

Oud 26 maart 2014, 15:13   #570
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je niet aan de naakte feiten: Roma komen massaal van bijstand genieten en Marokkanen zijn niet allemaal probleemgevallen?
Wat kan daar nou zo moeilijk aan zijn aan beide bovenstaande eenvoudige feiten dat je daar maar blijft over doorneuzelen?
En je begrijpt me vaak niet?
Vertel eens, waar begrijp je me nog zoal niet?
Probeer je eens enkele van die "vake" keren voor de geest te halen.
Verzin toch geen dingen om het allemaal nog wat bombastischer te laten klinken.
Dat je net hetzelfde doet dan hetgeen je Wilders verwijt.
Maar dan niet met de beschermde soort, over Roma mag dat gezegd worden, want Sarkozy heeft ze massaal 'gedeporteerd' en Termont zegt 't immers ook ... van Roma, dan mag 't, dat is politiek correct.

Problemen met Marokkanen aankaarten mag niet want dan ben je racist en valt heel poco Nl. en Blg. over mekaars voeten om mekaar te overtroeven in poco-heid.

Wel, ik ken 'n paar Roma die niet van uitkeringen leven, je 'nuanceert' niet ergo je bent 'n racist, net als Wilders!
Oud 26 maart 2014, 15:14   #571
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mijn moeder al twee keer, mijn jongste dochter 2 keer, mijn oudste één keer.
Hoeveel keer moet je hebben vooraleer je je mond mag opendoen?
Serieus?
Wat weinig.
Om echt indruk te maken had ik er toch nog een schepje bovenop gedaan.

En over wat heb je het precies?

Is je moeder al twee keer vermoord, of twee keer in elkaar geslagen?

Enig detail is in zo'n zaken aangewezen, liefst zo bloedig mogelijk.

Oud 26 maart 2014, 15:21   #572
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus?
Wat weinig.
Om echt indruk te maken had ik er toch nog een schepje bovenop gedaan.

En over wat heb je het precies?

Is je moeder al twee keer vermoord, of twee keer in elkaar geslagen?

Enig detail is in zo'n zaken aangewezen, liefst zo bloedig mogelijk.
Wij hebben een bankoverval meegemaakt , waarbij mijn vrouw het mes op de keel werd gezet en met tape aan een stoel werd vastgebonden.
Na dat voorval heeft mijn vrouw zich wekenlang elke dag tot bloedens toe in het bad zitten afschrobben, want die vuileriken hadden aan haar lijf gezeten
Wil je het ook eens meemaken ?
Het waren 3 Marokkanen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 15:23   #573
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat je net hetzelfde doet dan hetgeen je Wilders verwijt.
Maar dan niet met de beschermde soort, over Roma mag dat gezegd worden, want Sarkozy heeft ze massaal 'gedeporteerd' en Termont zegt 't immers ook ... van Roma, dan mag 't, dat is politiek correct.
Wat Termont en Sarkozy doen boeit me niet. Of het politiek correct is om te zeggen dat Roma hier van bijstand komen leven, boeit me evenmin.
Probeer toch eens verder te kijken dan die vakjes.
Geen wonder dat links hier al duizend jaar aan de macht is.
Al dat geneut over dat politiek correcte gedoe.
Citaat:
Problemen met Marokkanen aankaarten mag niet want dan ben je racist en valt heel poco Nl. en Blg. over mekaars voeten om mekaar te overtroeven in poco-heid.

Wel, ik ken 'n paar Roma die niet van uitkeringen leven, je 'nuanceert' niet ergo
Jij kent Roma?
Goh, wat sterk.
Ik ken er geen.
Mijn wereld is waarlijk veel kleiner dan de jouwe.

Wat begrijp je nu niet aan "massaal naar hier komen om van de bijstand te genieten"?

Je begrijpt de essentie niet, anders zit je hier niet te leuren met al dan niet verzonnen kennissen die én Roma zijn én werken.

Je moet weten, ik stel immers nergens dat Roma niet werken.

Citaat:
je bent 'n racist, net als Wilders!
Ik ben wel erg verheugd met het feit dat je Wilders een racist noemt, daar zijn we het nu eens roerend over eens.
Jij staat nochtans vierkant achter zijn uitspraken, dus mag ik zo vrijblijvend zijn om jou eveneens een racist te noemen?

Oud 26 maart 2014, 15:27   #574
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, ze liggen niet achter elke straathoek op de loer - alhoewel femme de la rue alweer snel vergeten is - ze maken wel 't grootste deel v.d. gevangenispopulatie uit, en dan worden de 'nieuwe Belgen' niet eens meegerekend.

't valt inderdaad best mee, ook met de cijfers van werkloosheid en uitkeringen!
Ik heb femme de la rue ook gezien, maar ik kan me niet herinneren dat het hier allemaal om Marokkanen ging.
Sterker nog, er werd op geen enkele manier melding gemaakt van nationaliteiten.
Als je het over moslims wilt hebben, nou, dan zitten we op dezelfde lijn.
Maar da's niet genetisch bepaald, da's cultureel bepaald.
Hafid Bouazza is daar het levende bewijs van, om er maar één van te noemen.

Oud 26 maart 2014, 15:28   #575
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jouw selectieve verontwaardiging spreekt boekdelen.
Ja sorry, ik vergat even dat jij 2 zigeuners kent die wel werken.

Oud 26 maart 2014, 15:31   #576
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Wat denkt u zelf?
Heb ik gezegd, dat Roeselare het centrum van de wereld is; of heb ik gezegd dat Roeselare het "selectieve" centrum van de wereld is ...
Daar had ik over gelezen, sorry.
Met al die eensgezinde Klanleden in dit topic was het mij ontgaan dat er ook nog genuanceerde mensen op dit forum rondstruinen.

Oud 26 maart 2014, 15:33   #577
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je bent wel voortdurend bezig over het soort migratie dat nodig kan zijn en zijn nut kan hebben. Niet over de duizenden nietsnutten die hier op hun gat komen zitten, zich van alles laten voorzien en zeker niet gekomen zijn om te werken!
Waarom mogen we geen voorbeeld nemen aan de houding van de moslimlanden zelf ? Veel zever komt er daar niet aan te pas! Ze hebben er zopas een paar duizend het land uitgegooid in Saoedie Arabië of zo dacht ik.
Nergens een reactie...
Hoe laag moet je gevallen zijn andev, om zo'n landen als voorbeeld te nemen?
Serieus, als je daar nu even over reflecteert, moet je dat toch ook beseffen...

Oud 26 maart 2014, 15:34   #578
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de reden waarom ik niet gestemd heb.

Ik moet van die hele islam niet weten, omdat Marokkanen nu toevallig de grootste groep vertegenwoordigen in de criminaliteit e.a. ongein is enkel maar omdat ze ook mohamedaan zijn.

In 't VK zijn 't nl. niet de Marokkanen die overlast bezorgen, daar is 't weer 'n andere groep, maar louter toevallig zijn 't ook mohamedanen.

In andere landen zijn 't alweer anderen, wat hebben ze allemaal gemeen .... ?
Inderdaad, in Engeland zijn het Pakistanen en om dat te verdoezelen bij misdaden worden ze in de pers benoemd als Aziaten wat ze technisch wel zijn.

Het valt op, hoe meer inteelt hoe meer misdaad
Turken->Marokkanen->Afganen->Roma
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 15:35   #579
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe zou jij je voelen moest er een partij militeren voor minder lelijke vrouwen?
Kwantificeer dan eerst wat lelijk is.

Voor Marrokaan is dat gemakkelijk, da's een identiteitskaart verbonden aan een persoon.
Oud 26 maart 2014, 15:43   #580
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Inderdaad, in Engeland zijn het Pakistanen en om dat te verdoezelen bij misdaden worden ze in de pers benoemd als Aziaten wat ze technisch wel zijn.

Het valt op, hoe meer inteelt hoe meer misdaad
Turken->Marokkanen->Afganen->Roma
Ik geloof niet dat ze Pakistani "asian" noemen om iets te verdoezelen hoor. Dit is gewoon de Engelse benaming.

http://en.wikipedia.org/wiki/British_Asian

Citaat:
In British English, the word "Asian" is often used to refer to those of South Asian ancestry, particularly Indians, Sri Lankans, Pakistanis and Bangladeshis. The term generally excludes people of East Asian (such as Chinese, Korean or Japanese) or Southeast Asian origin; they are more likely to be defined by their country of origin. This is reflected in the "ethnic group" section of UK census forms and other government paperwork, which treat "Asian" and "Chinese" as separate categories.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2014 om 15:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be