Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2015, 18:21   #561
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Porsche panamera E-hybrid : aan 120-150 km/uur op autosnelwegen geeft dit een gemiddeld verbruik van 5,7 liter/100km. Was Naar Bologna/Italië en terug. Of ongeveer een 1200 kilometer enkele reis. Dus met 1 tank van 100 liter geraak je er zonder problemen. Cruisen in alle luxe en comfort. In 1 keer naar ginder rijden en uitgerust uitstappen.
5,7 liter /100 km tijdens een 1200 km trip aan die snelheden in 1 keer rijden ?
Tiens ADAC geeft een gemiddeld testverbruik van 9,1 l/100 km in de praktijk.
En van 10,2 liter/100 km (bij in de regel 130 kmh aanbevolen) op de Bundesautobahn (BAB). Geloof jij wel zelf wat je hier beweert ?

Citaat:
http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...iptronic_S.pdf

Porsche Panamera S Hybrid Tiptronic S

Testverbrauch Schnitt pro 100 km (SuperPlus) 9,1 l
Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB 10,0/ 7,9/ 10,2 l

via: http://www.adac.de/infotestrat/tests...px?idtest=4634
Eens dubbelchecken op korte afstand waar men meer kan profiteren van de E-ondersteuning.

Autobild.de kwam op 7,8 liter/100 km tijdens een normrit van 155 km, was de accu volgeladen kwam ze tijdens dezelfde normrit én spaarzaam gereden zelfs tot 5,5 liter/100 km, moet zowat het minimumverbruik zijn.

Een veel zwakkere Panamera diesel zou zeker ook zoveel verbruiken als die realistischere 7,8 l/100 km na amper 155 km rit (lees ik tussen de regels).

Citaat:
http://www.autobild.de/artikel/porsc...t-4364966.html

Auf der 155 Kilometer langen AUTO BILD-Normrunde brauchte der Panamera im Schnitt 7,8 Liter. Ein respektabler Wert, der auf dem Niveau eines viel leistungsschwächeren Diesels liegt. Mit vollgeladenem Akku gestartet und sparsam gefahren, schaffte der Porsche 5,5 Liter pro 100 Kilometer – eine Sensation für eine 416 PS starke und rund 2,2 Tonnen schwere Limousine.
Verder lees ik in beide links dat die Panamera´s een 80 liter tank hebben, jij hebt 100 liter ? (optie ofzo ? )

Eens op spritmonitor kijken... daar vind ik geen Hybrid-versie maar wel een zuinige 250 PK dieselversie, gemiddeld verbruik 7,8 liter of wat autobild.de ook bedoelde:
Citaat:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/546085.html
Porsche Panamera Diesel
Diesel, BJ 2012, 184 kW (250 PS), Automatik
Verbrauch:
7,76 l/100km 34.582 km und 2.683 l

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2015 om 18:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 01:23   #562
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ondertussen is er niets veranderd neem ik maar aan.

Naja 40 A is ook al wat.
Er zijn geen werken gedaan waar men de kabels in de grond heeft vervangen bij ons in't straat.
Oud 9 januari 2015, 08:38   #563
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Bartjeuh kan hier wel praktische raad geven hoe hij het meestal doet met zijn Tesla als hij naar Frankrijk rijdt.
We zijn er nog niet mee ver genoeg "doorgedrongen" in Frankrijk om hier zinnige input te kunnen geven. Voorlopig beperken we ons nog tot een straal van 200 km rond het Brusselse, en dan is alles daarbinnen heen en terug haalbaar met een "thuislaadbeurt". Een paar keer hebben we een kleine veiligheidsmarge "bijgetankt" aan de SuperChargers van Urmond, Gent en Nivelles, maar dat was meer uit nieuwsgierigheid (en ook een beetje om met collega-Teslarijders te kunnen bijpraten dan uit noodzaak.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 08:42   #564
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Bartjeuh, kun jij eigenlijk online weten hoeveel laadpalen er specifiek en waar bezet zijn via je display ? En eventueel hoelang ze nog "moeten" laden ?
Nee, dat doet voor het ogenblik nog geen enkele website op een voldoende betrouwbare manier. Nochtans moet dat technisch best haalbaar zijn. Dus voor wie het voelt kriebelen...

Probleem is wellicht de heterogeniteit, zelfs non-compatibiliteit van de bestaande laadpuntnetwerken. Eigenlijk zou je eerst de back-offices van al die netwerken met elkaar moeten verbinden, vooraleer je een echt bruikbare weboplossing kan ontwikkelen.
Oud 9 januari 2015, 09:51   #565
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
5,7 liter /100 km tijdens een 1200 km trip aan die snelheden in 1 keer rijden ? Tiens ADAC geeft een gemiddeld testverbruik van 9,1 l/100 km in de praktijk. En van 10,2 liter/100 km (bij in de regel 130 kmh aanbevolen) op de Bundesautobahn (BAB). Geloof jij wel zelf wat je hier beweert ? Autobild.de kwam op 7,8 liter/100 km tijdens een normrit van 155 km, was de accu volgeladen kwam ze tijdens dezelfde normrit [color="Blue"]én spaarzaam gereden zelfs tot 5,5 liter/100 km, moet zowat het minimumverbruik zijn. Verder lees ik in beide links dat die Panamera´s een 80 liter tank hebben, jij hebt 100 liter ? (optie ofzo ? ) Eens op spritmonitor kijken... daar vind ik geen Hybrid-versie maar wel een zuinige 250 PK dieselversie, gemiddeld verbruik 7,8 liter of wat autobild.de ook bedoelde:
Als ik constant in de buurt rond rij, dus kleine wegen, dan zit ik op een 1000 -1100 kilometer met een tank van 100 liter. Rij ik via een autosnelweg naar bijvoorbeeld Gent dan zakt mijn verbruik al snel naar 7 - 8 liter/100km (boordcomputer). Rij ik een heel lange afstand autosnelweg en dit zonder files dus aan een constante dan ga ik snel onder de 6 - 7 liter/100km. Dit aan een normaal rijgedrag en aan snelheden tussen de 120 - 140 km/uur. 100 liter tank is standaard (toch niet als optie gevraagd). En als je wat bewuster rijdt laadt de batterij heel regelmatig op en rij je op rustigere stukken volledig elektrisch (E-power tot 120 km/uur). Bij de panamera heb je twee hybrides. De gewone S-hybrid (380PK) die je niet op netspanning kan opladen en maar een beperkte elektrische modus heeft. En de nieuwe E-hybrid (416PK) die je wel op netspanning kan opladen en veel zuiniger is ten opzichte van de S-hybrid. En de S-hybrid is 70% fiscaal aftrekbaar en de E-hybrid is 90% fiscaal aftrekbaar.

5,7 liter/100 km was tijdens een rit naar Italië, 's avonds heel laat vertrokken en een ganse nacht doorgereden (geen verkeer) en cruisecontrol op 130 km/uur. Met soms wat trager en soms wat sneller. Als cijfers geven ze 3,1 liter/100 km op. Maar dat zal men in werkelijkheid nooit halen.

Acceleratie 0 - 100 km/h : 5,5 s.
Topsnelheid : 270 km/h
Verbruik/Emissiewaarden* Totaal in l/100 km : 3,1
CO2-emissie g/km : 71
Totaal in kWh/100 km : 16,2
Prijs : vanaf EUR 114.556,75 incl. BTW

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 9 januari 2015 om 09:52.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 11:32   #566
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik constant in de buurt rond rij, dus kleine wegen, dan zit ik op een 1000 -1100 kilometer met een tank van 100 liter. Rij ik via een autosnelweg naar bijvoorbeeld Gent dan zakt mijn verbruik al snel naar 7 - 8 liter/100km (boordcomputer). Rij ik een heel lange afstand autosnelweg en dit zonder files dus aan een constante dan ga ik snel onder de 6 - 7 liter/100km. Dit aan een normaal rijgedrag en aan snelheden tussen de 120 - 140 km/uur.
Niet slecht, dat zijn ongeveer de waarden die # autobild.de ook haalt, zij testen de zuinigste S E-Hybrid met 416 PK over een verbruiksparcours van 155 km.
(ADAC testtte toen de vorige versie, de S-Hybrid (niet-plug-in) zul je wel gezien hebben)

# http://www.autobild.de/artikel/porsc...t-4364966.html

Citaat:
100 liter tank is standaard (toch niet als optie gevraagd).
Dat zal wel de keus zijn van de Belgische importeur, op de algemene website van Porsche staat 100 liter als optie tussen ()bij de S-E-Hybrid, bij de krachtigste benzines is 100 l standaard.

Citaat:
5,7 liter/100 km was tijdens een rit naar Italië, 's avonds heel laat vertrokken en een ganse nacht doorgereden (geen verkeer) en cruisecontrol op 130 km/uur. Met soms wat trager en soms wat sneller. Als cijfers geven ze 3,1 liter/100 km op. Maar dat zal men in werkelijkheid nooit halen.
Maar je kan toch puur electrisch rijden (25 �* 30 km) dan verbruik je niets...
Constructeurs stemmen dan hun accupackbereik af op de normtest* waar 25 km electrisch rijden bepalend is.

Dus die 3,1 liter is tijdens die rare *labotest ECE-norm R101, speciaal voor E-hybrides, die halen ze dan over een zeer kort rijbereik, bvb theoretisch vb 0 liter/100 km over de eerste 20 km puur electrisch en 6,2 liter/km over de tweede 20 km maakt gemiddeld 3,1 liter...

* Formule/berekening van C = totaalverbruik in l/100 km:
http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyk...ECE-Norm_R_101

C = Gesamtverbrauch in l/100 km, Totaal verbruik
C_1 = Kraftstoffverbrauch bei voll aufgeladenem Akku, verbruik volle accu, dus kan ook bijna 0 zijn, of wslk verplicht in mixed modus?
C_2 = Kraftstoffverbrauch bei leerem Akku, verbruik lege accu dus puur fossiele verbranding
D_e = rein elektrische Reichweite, reikwijdte enkel electrisch
D_{av} = 25 km (angenommene durchschnittliche Strecke zwischen zwei Akkuaufladungen). aangenomen 25 km tussen 2 accuopladingen

En dan rekenen ze die 3,1 l benzine/100 km om naar CO2 g/km met de vaste chemische formule. Heeft natuurlijk enkel waarde om fiscale redenen.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2015 om 11:53.
Oud 9 januari 2015, 16:58   #567
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Porsche panamera E-hybrid : aan 120-150 km/uur op autosnelwegen geeft dit een gemiddeld verbruik van 5,7 liter/100km. Was Naar Bologna/Italië en terug. Of ongeveer een 1200 kilometer enkele reis. Dus met 1 tank van 100 liter geraak je er zonder problemen. Cruisen in alle luxe en comfort. In 1 keer naar ginder rijden en uitgerust uitstappen.
Ik zou toch eerder overwegen om een volledig elektrische auto te kopen. Bovendien -sorry voor de échte liefhebbers- wil ik niet overkomen als een nouveau riche door met een Porsche rond te rijden. En dat zeg ik niet zonder respect voor de echte liefhebbers, maar elke parvenu die nog niet weet wat een cilinder is, rijdt tegenwoordig rond in een Porsche.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 18:01   #568
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik zou toch eerder overwegen om een volledig elektrische auto te kopen.
Ik denk dat @ PORSCHE dat van plan is, want voor de prijs van een Panamera S E- Hybrid (vanaf € 114.556,75
http://www.porsche.com/belgium/nl/mo...ra-s-e-hybrid/ )
... heb je "gemakkelijk" de sterkste Tesla P85D, vanaf € 102.900 :
http://www.teslamotors.com/nl_BE/models/design
... en € x.000 voor laadaansluiting in garage:
http://www.cohere.eu/tesla-model-s-opladen/
http://www.thenewmotion.com/elektris...n-in-de-lease/
enz...

en het zal ook niet persé voor de kofferruimte zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2015 om 18:10.
Oud 16 maart 2015, 08:52   #569
Bartjeuh
Banneling

Standaard Welk nieuws krijgen we donderdag?

Elon Musk kondigt een software update aan, waarmee ALLE Tesla's (dus zowel de eerste generatie, als de recentere modellen met extra hardware) ineens van het "range anxiety" probleem zouden verlost worden (voor zover ze ooit al zouden met dat probleem te maken gehad hebben - quod non!).

Ben benieuwd wat dat gaat worden. Een softwarematig anders aangestuurde energieverdeling naar de drive unit(s), misschien? En hoeveel range gaan we er op die manier ineens (én gratis) bij krijgen? Alsof onze huidige 350+ km al niet zou volstaan!

Wat een wagen. Wat een bedrijf...
Oud 16 maart 2015, 08:57   #570
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Elon Musk kondigt een software update aan, waarmee ALLE Tesla's (dus zowel de eerste generatie, als de recentere modellen met extra hardware) ineens van het "range anxiety" probleem zouden verlost worden (voor zover ze ooit al zouden met dat probleem te maken gehad hebben - quod non!).

Ben benieuwd wat dat gaat worden. Een softwarematig anders aangestuurde energieverdeling naar de drive unit(s), misschien? En hoeveel range gaan we er op die manier ineens (én gratis) bij krijgen? Alsof onze huidige 350+ km al niet zou volstaan!

Wat een wagen. Wat een bedrijf...
hmmm range anxiety... je zult volgens mij gewoon de batterij laten uitrijden tot de laatste druppel door optimaal te voorspellen op basis van routing en snelheidslimieten hoe ver je nog kunt rijden met zo'n tank. En anders een soort 'snelheidslimiet' instellen die zorgt dat je dat optimum haalt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 09:11   #571
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je zult volgens mij gewoon de batterij laten uitrijden tot de laatste druppel door optimaal te voorspellen op basis van routing en snelheidslimieten hoe ver je nog kunt rijden met zo'n tank.
Ik weet dat ze nu een deel van de batterijcapaciteit blokkeren voor noodsituaties of zo. Misschien dat ze intussen uit ervaring ondervonden hebben dat die noodsituaties zich nooit voordoen, en gaan ze die noodcapaciteit softwarematig vrijgeven voor normaal verbruik?
Oud 16 maart 2015, 13:19   #572
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me nog iets af in verband met die batterijen. Ik geloof graag dat een nieuwe batterij 400km haalt. Maar hoe zit dat na x-aantal herlaadbeurten?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 13:25   #573
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Na 33.000 km en 400 herlaadbeurten (elke nacht sedert meer dan een jaar) kan ik geen noemenswaardige vermindering van het aantal geafficheerde kilometers vaststellen.
En zelfs als dit nog zo zou zijn, of ooit zo gaat worden, dan nog hoeft een Tesla-eigenaar zich geen zorgen te maken, gezien de 8 (acht) jaar waarborg die hij/zij zowel op de batterijen als op de drive unit (het elektrische equivalent van de motor, zeg maar) heeft.
Oud 16 maart 2015, 13:31   #574
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na 33.000 km en 400 herlaadbeurten (elke nacht sedert meer dan een jaar) kan ik geen noemenswaardige vermindering van het aantal geafficheerde kilometers vaststellen.
En zelfs als dit nog zo zou zijn, of ooit zo gaat worden, dan nog hoeft een Tesla-eigenaar zich geen zorgen te maken, gezien de 8 (acht) jaar waarborg die hij/zij zowel op de batterijen als op de drive unit (het elektrische equivalent van de motor, zeg maar) heeft.
Is dat dan een ander soort batterij dan die van een gsm misschien? Want na 400 herlaadbeurten bij een gsm, merk je wel degelijk een vermindering van de capaciteit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 16 maart 2015, 13:47   #575
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Misschien komt het omdat wij, in tegenstelling tot een gsm, nooit systematisch tot 100% herladen, maar systematisch stoppen op 80 of 90%. Ik heb in die 400 dagen misschien 10 of 20 keer tot 100% geladen, en het alle andere dagen op 90% gehouden.
Of misschien zijn er toch technologische verschillen in de batterij, ten opzichte van wat in een gsm steekt?
Of misschien doet de softwaresturing van de Tesla allerlei gesofisticeerde dingen met die batterijen?
Of misschien wel een beetje van dit allemaal?

Of misschien komt Elon Musk elke nacht stiekem een deel van mijn batterijen vernieuwen?
Oud 16 maart 2015, 13:49   #576
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Is dat dan een ander soort batterij dan die van een gsm misschien? Want na 400 herlaadbeurten bij een gsm, merk je wel degelijk een vermindering van de capaciteit.
De Tesla accu´s zijn alleszins vloeistofgekoeld en worden op (of binnen) een ideale temperatuur (bereik) gehouden.
Ook oplaadgrens (en manier) en ontlaadgrens wordt strikt geregeld zodat het capaciteitsverlies beperkt blijft (imho).

De oplaadgrens van een laptopaccu kan ook softwarematig ingesteld worden op 80 % max om de levensduur te verhogen, de mijne toch.
Met andere accu-dingskes moet dat ook gaan:
Citaat:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/S...Extender.shtml
Battery Life Extender

A battery power management utility specifically designed for Samsung laptops, aiming to provide a secure way to extend the battery life
...
While all of the above are useful and efficient tips, most of them are related with the laptop power consumption and require a planned action from the user. This program presents you with an easy to use solution that requires minimal effort and directly applies to the battery.

The approach is based on the fact that fully discharging and overcharging the battery can have an ageing effect which reduces the number of discharge cycles. It allows you to prevent the charge level from exceeding eighty percent when the charger is permanently connected to the laptop.

This tool is recommended for the laptops that are used in a fixed location and are permanently connected to their charger. If you need to use the laptop away from your desk you can disable the Life Extender mode and let the battery level reach 100% for maximum usage time.

While it is easy to use and only allows you to control the charge level, this tool can have a positive impact on the laptop battery. It can run in background and has no impact on the laptop performance.

This charge level management tool is a convenient way to make sure that your battery never overcharges in order to maximize its lifetime.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2015 om 14:00.
Oud 16 maart 2015, 13:54   #577
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien komt het omdat wij, in tegenstelling tot een gsm, nooit systematisch tot 100% herladen, maar systematisch stoppen op 80 of 90%. Ik heb in die 400 dagen misschien 10 of 20 keer tot 100% geladen, en het alle andere dagen op 90% gehouden.
Of misschien zijn er toch technologische verschillen in de batterij, ten opzichte van wat in een gsm steekt?
Of misschien doet de softwaresturing van de Tesla allerlei gesofisticeerde dingen met die batterijen?
Of misschien wel een beetje van dit allemaal?

Of misschien komt Elon Musk elke nacht stiekem een deel van mijn batterijen vernieuwen?
stoppen op 80 a 90 procent zal inderdaad wel iets doen. Hoe werkt dat dan? Als je die savonds in het stopcontact steekt ga je toch niet op 4u smorgens opstaan of zo wanneer hij aan 90% zit. Of kan je dat instellen op je tesla dat hij vanzelf stopt met laden aan een bepaald percentage of zo?
Oud 16 maart 2015, 14:09   #578
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

voor de cijfers van capaciteitsverlies voor de Tesla S:
Citaat:
http://www.csmonitor.com/Business/In...ease-over-time
...

Model S data

The recent Model S numbers from The Netherlands are even more encouraging.

Based on 84 data points from the 85-kWh version of the Model S and six from 60-kWh cars, the study concludes that the Model S will retain about 94 percent of its capacity after 50,000 miles, with losses thereafter shrinking to about 1 percent per 30,000 miles.

That means that after 100,000 miles, the typical Model S is projected to retain about 92 percent of its battery capacity and range.

That translates to a range loss of only about 21 miles, from 265 to 244 miles.

The highest-mileage car in the study, which had about 52,000 miles on it, still retained about 94 percent of its battery capacity and range.

Plug-In America has also been gathering data for a range-loss study of the Model S.

Tom Saxton, its chief science officer and the author of the earlier Roadster study (he’s also a Roadster owner), reports that his preliminary results show that a Model S85 is projected to retain about 90 percent battery capacity until 86,000 miles.

According to Saxton’s data, the S60 version, whose smaller battery must undergo more charge/discharge cycles to travel the same distance, retains 90 percent capacity to about 67,000 miles.

The high-mileage car in the ongoing PIA study had 92,000 miles as of last summer, and still retained 92 percent of battery capacity.

Hopefully the final PIA Model S report will be issued soon. We look forward to reading it.

Just an average

All these numbers are averages, of course; your battery degradation may vary.

It’s widely believed that always charging the battery to 100 percent will cause faster long-term battery degradation. That’s why Tesla allows owners to set their max charge level to any lesser percentage they prefer.

Due to a misguided EPA testing protocol, Nissan has eliminated the option of less-than-100-percent charging in 2014 and later model Leafs. Likewise, the BMW i3 also does not offer the partial-charging option.

It’s also been speculated that heavy use of ultra-fast DC chargers, such as the Tesla Superchargers and CHAdeMO charging stations, may reduce battery life as well, though we’ve seen no definitive data on this.

But all in all, the foregoing numbers suggest that, if you don’t habitually charge to 100 percent and don’t overdo the DC fast charging, the prospects for an electric car’s long-term battery capacity and range look pretty good.

I know I’m breathing easier these days. After 32,000 miles, I’ve noticed no range loss at all.

And if the Dutch projections are accurate, a Model S battery capacity loss of only six percent after 100,000 miles is something I can easily live with--and better than I expected when I bought the car.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2015 om 14:12.
Oud 16 maart 2015, 14:13   #579
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
stoppen op 80 a 90 procent zal inderdaad wel iets doen. Hoe werkt dat dan? Als je die savonds in het stopcontact steekt ga je toch niet op 4u smorgens opstaan of zo wanneer hij aan 90% zit. Of kan je dat instellen op je tesla dat hij vanzelf stopt met laden aan een bepaald percentage of zo?
Je stelt dat inderdaad gewoon in op het touchscreen. Of via de smartphone app. Of via de iPad app. Of via de Chrome Tesla Model S control. Of via de VisibleTesla Windows/Mac applicatie. Daarin heb je een schuifregelaar die je instelt op om het even welke waarde tussen 0 en 100. Die staat dus bij mij al van bij het begin op 90. En nu en dan heb ik hem eens doorgeschoven naar 100 (en dan 's anderendaags weer naar 90 teruggebracht, uiteraard).
Oud 16 maart 2015, 14:38   #580
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelt dat inderdaad gewoon in op het touchscreen. Of via de smartphone app. Of via de iPad app. Of via de Chrome Tesla Model S control. Of via de VisibleTesla Windows/Mac applicatie. Daarin heb je een schuifregelaar die je instelt op om het even welke waarde tussen 0 en 100. Die staat dus bij mij al van bij het begin op 90. En nu en dan heb ik hem eens doorgeschoven naar 100 (en dan 's anderendaags weer naar 90 teruggebracht, uiteraard).
Nice.

Bij mij zal het wachten zijn tot de volgende versie. Dan hoop ik dat ik mijn baas kan overtuigen om Tesla bedrijfswagens in het gamma op te nemen. Die wagens worden razend interessant met een prijskaartje in 30-40K range, want dan kom je effectief in een segment waar veel bedrijfswagens zich situeren.

Ik vraag me wel af hoe hij dat prijskaartje zo gaat drukken. Ok, als zijn batterijfabriek op volle toeren draait zullen die waarschijnlijk wel een pak goedkoper worden en dat zal nu ook wel een groot stuk van de kost zijn. Maar om daarmee de volledige wagen in prijs te halveren...Lijkt me straf. Hopelijk wordt er dan niet al te veel ingeleverd op design en performantie.

Laatst gewijzigd door fox : 16 maart 2015 om 14:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be