![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geloofsgemeenschap waar ik het dichtst bij aanleun, telt zo'n 350.000 volgelingen (vrijdenkenden en orthodoxen).
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan begrijp ik het nog niet. Ik dacht dat Jezus ons verlost had van de 'erfzonde'. Niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overgeleverd door Ibn Abbas is dat de Profeet, Gods vrede zij met hem, in zijn sterfbed was en er enkele mensen in het huis waren waaronder Omar ibn al-Chattab. De Profeet, Gods vrede zij met hem, zei, 'Breng mij een (pen en papier) zodat ik iets voor jullie kan schrijven zodat jullie later (na mij) niet zullen dwalen.' Omar zei, 'Tussen ons is de Koran ,en Gods Boek is toereikend voor ons.'" En dus, zelfs Abbas wijst de stervende Mohammed op het feit dat er geen geschrift van de profeet nodig is om nadere uitleg te geven (en dus maar evenmin een ander geschrift van dien aard... ) Immers, zo zegt Abbas: 'Gods boek, de Koran, is toereikend'. Duidelijker kan het niet! U wordt in het ongelijk gesteld door uw eigen Hadith voor wat onze vroegere discussie betreft. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 januari 2015 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit bewijst de aanwezigheid van de weldenkendheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit bewijst de aanwezigheid van de weldenkendheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat lijken velen hier precies niet door te hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Conclusie : Dan ben je geen christen. ( messiaanse joden zijn dit ook niet )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jazeker. Hier gaat het niet over de vraag of sneeuwwitje al dan niet bestaan heeft. Hier gaat de discussie over of het nu 7 dan wel 6 kaboutertjes waren. Ik heb het in elk geval al zéér lang begrepen. Men zou nu kunnen zeggen : terug on topic, maar terug in de zandbak past eigenlijk wel beter.
Laatst gewijzigd door Aton : 25 januari 2015 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb dit gestart om verzen te zetten uit de Koran die ik recent lees en die bij mij een indruk nalieten. Ik zal er dus eentje zetten : 2:223 --> Uw vrouw is een akker voor u, zo komt tot uw akkers zoals gij maar wilt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over de oorsprong van de koran is veel gepubliceerd. Ik sluit mij aan bij de mening van de literatuurwetenschappers en filologen. De koran is literatuur, samengesteld door een redactie van Arabische geleerden op basis van oudere geschriften en mondelinge overlevering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf het merkwaardig vinden dat u de levensbeschrijving alsook de hadith afschrijft als onbelangrijk, maar schijnbaar wel de koran als ogenschijnlijk absolute referentie wil nemen. Dit getuigt alvast niet van een consequent denkproces. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de islamitische wereld worden evenwel koran noch soenna in twijfel getrokken. De hadithverzameling van Boekhari krijgt er een bijna mythische status. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet nu ook consequent zijn en ook deze Hadith voor waar aannemen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 januari 2015 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u niet weet - uw informatiebron is schijnbaar weer eens wikipedia - is dat Ibn Abbas op het einde van die overlevering met de woorden besluit dat het een regelrechte ramp is dat de laatste uitleg van de Profeet niet op schrift werd gesteld. Hetzelfde verhaal alsook hetzelfde besluit van Ibn Abbas vinden we ook bij Moeslim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 januari 2015 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even opmerken dat dit een uitspraak is van Omar, niet van Mohammed. Die wil immers wel nog wat laatste uitleg neerschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |