![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, minimum 5 jaar gevangenis om die culinaire misdadiger van een friturist in zijn kokend vet te kieperen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totaal niet te vergelijken hoor... In aziatische keuken (vb vietnamese) speelt vissaus een heel belangrijke rol. Bijvoorbeeld in dressings voor sla, met vers limoensap, een beetje rietsuiker en heel fijn gehakt chili pepertje. Oestersaus, is bv heel lekker bij bami goreng. Pindasaus, dat is vreten voor hollanders die kroket uit de muur eten en karnemelk naar binnen hevelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een trip naar het consulaat in Den Haag was hun lot, voor een paspoort. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is niets mis met kroketten uit de muur of in de supermarkt. Niet alleen wij vinden dat lekker maar ook onze oosterburen. Volgens mij loopt de verkoop van frituurhapjes van Mora best wel goed in de Belgique. Ook onze oosterburen drinken karnemelk, niets mis mee.
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen Nederlanders maar , ook 200.000.000 Indonesiërs zijn verlekkerd op Pindasaus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor echte Satay sauce zoals uit Penang:
Citaat:
Satay's gemarineerd volgens het recept van de meid van mijn schoonma -zaliger- Lekker. Zeker weten. ![]() Da's wat anders dan die kaaskoppen hun pindasmos! (of de Engelsen hun marmite of de Aussies hun vegemite: verschillend maar onder zelfde shit-noemer.) Geen disrespect bedoeld. Feiten.
![]() |
![]() |
#569 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#571 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen kunnen daar wonen en Belg blijven en Zeeuws Vlamingen kunnen in Vlaanderen gaan werken en naar school gaan en toch Nederlander blijven. Baarle Nassau en Hertog, kunnen ook zo'n proef-gemeente worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De scholen die ervaringen hebben met Nederlanders zien liever hun hielen dan hun tenen !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Banneling
|
![]() Toen ik nog erg jong was, in de jaren 90, heb ik eens een schotel sate besteld in Nederland. Sate stokjes kende ik van thuis, op de bbq, dus ik verwachtte griekse stokskes met lamsvlees.
Kreeg ik daar toch niet een berg gore pindasaus. Ik heb de hele schotel laten staan. Kreeg die nest niet af. Lesje geleerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vertellen dat ik hier mijn (toen ook erg jonge) schoonzoon zijn toenmalige 'onder-de-kerktoren-opvoeding' verklik, he. P.S.: dat doet niks af van het feit dat het Ollands pindakaas gedoe inderdaad een schandalige aanfluiting is van acceptabele eetgewoonten.
![]() |
![]() |
#575 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nederlanders die van jongs af aan zijn opgegroeid in Vlaanderen spreken doorgaans accentloos Vlaams-Nederlands. Alleen hun ouders en paspoort getuigen nog van een noordelijk verleden.
![]() |
#576 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#578 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ok, smaken verschillen. Misschien zijn wij gezondheids freaks, want wij eten ook sauzen van Go-Tan, zit ook geen rotzooi doorheen
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 juli 2017 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
|
![]() Citaat:
Andere zaken kennen ze niet en vinden ze niet belangrijk. Nederlanders zijn handelaren en komen in alle landen en eten alles. Daarom wordt het nooit iets in de Benelux. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |