Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2004, 16:12   #561
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
SV zegt dat *KNIP*

Bert Van Boghout, een ter dood veroordeelde oostfronter, lag mee aan de basis van Dietsland Europa, het tijdschrift van Karel Dillen. In het januarinummer van 1965 schrijft J. Dierickx in Dietsland Europa over de Holocaust op de joden: *KNIP*

Geachte,

Mag ik u andermaal verzoeken om geen revisionistische of negationistische teksten te plaatsen?
Het verspreiden ervan is illegaal.

Sorry voor het ongemak.
Peter Johan
Geachte Heren Frederik Misplon en Maarten Malaisse,

Hoe lang zal u nog blijven knippen?

Ik heb waardering voor uw werk respectievelijk sedert 1998 en later 1999. De nominatie door Clickx is een eerste stap naar erkenning. Politicsinfo is in ander vaarwater terecht gekomen. Ik heb ook ooiit een leraar gehad in de humaniora die torenhoog boven iedereen uitstak.

Een nominatie moet men echter blijven verdienen. Een nominatie is echter een aanmoediging, nog geen prijs.

Bovendien is het belangrijk dat Polictic's.be aan invloed wint, anders is het allemaal een maat voor niets, tenzij misschien tijdverdrijf voor de ene en een frustratieforum voor de andere. " Wij dronken een glas, we pisten een plas, en alles bleef zoals het was." Persoonlijk heb ik concrete iniatiatieven genomen met dit nieuwe medium en Politics'be, " Rubriek Binnenland" in het bijzonder. En dit met succes.

Opinie en decision makers melden mij echter de prominente plaats van het negationisme bij Politic's be.

Ik ben ook een taaie maar verdorie die mannen hebben gelijk. Is Vlaanderen daarmee nu bezig?

Indien deze mensen dan geconfronteerd worden met een tirade over Siegried Verbeke met reeds mee dan 500 tussenkomsten, lijkt mij dat niet in het voordeel te zijn van de huidige credibiliteit van Politic's info en riskeert men op een negatieve wijze in de pers te komen, wat overigens blijkbaar recent gebeurd is.

Ik heb respect voor het vrijwilligerswerk en voor het concept dat aan de basis lag van het opstarten en het investeren van energie in mensen en tijd om iets behoorlijks te creëren.

Laat het resultaat van uw inspanningen niet verschrompelen onder de druk van een meerderheid van uw huidige forumgebruikers en probeer een neutraal platform te zijn zodat daardoor ontzag en respect kan verkregen worden.

In concreto suggereer ik deze Siefried affaire te verplaatsen naar " Partijdiscussies" of "maatschappelijke problemen" of " Historische discussies"
" Koetjes en Kalfjes" lijkt mij, gezien de passie die ontstaan is, niet aangewezen.

Ik neem aan Mijne Heren, dat u zich realiseert dat slechts een zeer beperkt segment van de Vlaamse bevolking zich voor deze problematiek interesseert, laat staan daarmede wil gelinkt worden.

By the way: ik heb nog een vraag met betrekking to de security van uw website evenals met de privacy rules. Doch ik kom hier prive op terug.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 16:13   #562
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bij het lezen van Yossarians link, merk ik dat Guy van den Berghe verder gaat dan twijfel alleen over het maatschappelijk draagvlak van de anti-revisionismewet:
Het kan aan mij liggen, maar ik zie niet wat hier uw punt is.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 16:17   #563
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP

Ik heb waardering voor uw werk respectievelijk sedert 1998 en later 1999. De nominatie door Clickx is een eerste stap naar erkenning. Politicsinfo is in ander vaarwater terecht gekomen. Ik heb ook ooiit een leraar gehad in de humaniora die torenhoog boven iedereen uitstak.

Een nominatie moet men echter blijven verdienen. Een nominatie is echter een aanmoediging, nog geen prijs.

Bovendien is het belangrijk dat Polictic's.be aan invloed wint, anders is het allemaal een maat voor niets, tenzij misschien tijdverdrijf voor de ene en een frustratieforum voor de andere. " Wij dronken een glas, we pisten een plas, en alles bleef zoals het was." Persoonlijk heb ik concrete iniatiatieven genomen met dit nieuwe medium en Politics'be, " Rubriek Binnenland" in het bijzonder. En dit met succes.

Opinie en decision makers melden mij echter de prominente plaats van het negationisme bij Politic's be.

Ik ben ook een taaie maar verdorie die mannen hebben gelijk. Is Vlaanderen daarmee nu bezig?

Indien deze mensen dan geconfronteerd worden met een tirade over Siegried Verbeke met reeds mee dan 500 tussenkomsten, lijkt mij dat niet in het voordeel te zijn van de huidige credibiliteit van Politic's info en riskeert men op een negatieve wijze in de pers te komen, wat overigens blijkbaar recent gebeurd is.

Ik heb respect voor het vrijwilligerswerk en voor het concept dat aan de basis lag van het opstarten en het investeren van energie in mensen en tijd om iets behoorlijks te creëren.

Laat het resultaat van uw inspanningen niet verschrompelen onder de druk van een meerderheid van uw huidige forumgebruikers en probeer een neutraal platform te zijn zodat daardoor ontzag en respect kan verkregen worden.

In concreto suggereer ik deze Siefried affaire te verplaatsen naar " Partijdiscussies" of "maatschappelijke problemen" of " Historische discussies"
" Koetjes en Kalfjes" lijkt mij, gezien de passie die ontstaan is, niet aangewezen.

Ik neem aan Mijne Heren, dat u zich realiseert dat slechts een zeer beperkt segment van de Vlaamse bevolking zich voor deze problematiek interesseert, laat staan daarmede wil gelinkt worden.

By the way: ik heb nog een vraag met betrekking to de security van uw website evenals met de privacy rules. Doch ik kom hier prive op terug.
What the fuck's yr problem dude? Als deze topic hier niet op zijn plaats staat, dan staat er geen enkele op zijn plaats. Als het je niet interesseert, hou er u dan niet mee bezig. (by the way: uw poging om de forumbeheerders op te vrijen komt zeer zielig over).
Oud 3 december 2004, 16:24   #564
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
(by the way: uw poging om de forumbeheerders op te vrijen komt zeer zielig over).
Captatio benevolentiae staat niet in mijn woordenboek

I am fighting forward and not fighting back.
En Politiek Binnenland is te belangrijk om dit aan sommige nazi nostalgisten en hun bestrijders over te laten. zoals gezegd zijn er andere uitdagingen die meer belabngrijk zijn dan ...

PieterP
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 16:54   #565
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan aan mij liggen, maar ik zie niet wat hier uw punt is.

Citaat:
Deels ten gevolge van deze houding, deels ten gevolge van argumentatieve machteloosheid, vinden steeds meer mensen dat ontkenners vervolgd en bestraft moeten worden, dat een unieke uitzondering moet worden gemaakt op de vrijheid van meningsuiting.

Citaat:
Ik heb me vergist. De maatregel van minister Anciaux is grondig fout. Om te beginnen wordt hij, zoals uit de reacties bleek, niet maatschappelijk gedragen
.

De eerste quote suggereert dat er wél een maatschappelijk draagvlak is.

Oud 3 december 2004, 17:05   #566
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bedoelt dat de moderatie een discussie over negationisme, in het belang van Politics.be, moet onderbrengen in een minder druk bezocht forumonderdeel?

En dit omdat jij toevallig de mening deelt van welbepaalde 'opinie en decision makers'?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 december 2004 om 17:06.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:05   #567
Jeroen

Standaard

Citaat:
[..]
Stuur maar naar [email protected]
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:06   #568
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In concreto suggereer ik deze Siefried affaire te verplaatsen naar " Partijdiscussies" of "maatschappelijke problemen" of " Historische discussies".
Vermits Siegfried Verbeke nauw verwant is aan het Vlaams Blokbehangsel en niet toevallig daar zijn sympathisanten en volgelingen vindt, kunnen we inderdaad zoiets beter bij partijdiscussies plaatsen.
Oud 3 december 2004, 17:09   #569
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermits Siegfried Verbeke nauw verwant is aan het Vlaams Blokbehangsel en niet toevallig daar zijn sympathisanten en volgelingen vindt, kunnen we inderdaad zoiets beter bij partijdiscussies plaatsen.
Zegt de man die zelf niets liever doet dan topics bij 'Politiek Binnenland' plaatsen waarin hij een welbepaalde partij aan een welbepaalde ideolologie linkt...
Oud 3 december 2004, 17:12   #570
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

.

De eerste quote suggereert dat er wél een maatschappelijk draagvlak is.
Beide passages gaan over twee verschillende zaken (Anciaux die in Vlaanderen revisionistische werken uit de openbare bibs wou halen <> algemeen en beknopt overzicht over ontkenners en -bekenners) uit twee verschillende artikels bovendien. Hebt u ze in feite gelezen?
Oud 3 december 2004, 17:16   #571
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ziehier hoe hij door medestanders op een revisionistisch forum wordt omschreven:

The most dynamic Revisionist in Belgium and maybe all of Europe, Verbeke published numerous books, booklets, magazines and tracts for European Revisionists. Verbeke is now himself on trial, together with Dr. Faurisson - accused of cutting into the financial profits of the Anne Frank Foundation because of their books and texts critical of the Anne Frank Diary. Both are currently appealing a Dutch verdict. Verbeke seems undeterred by numerous police raids. Europe-wide, he carries on with a vigorous mass circulation, grassroots-based Revisionist Truth-in-History campaign in several European languages.

Het VB mag er trots op zijn!
Oud 3 december 2004, 17:19   #572
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan
@Alle deelnemers aan deze discussie

Mag ik iedereen, zowel voor als tegenstanders verzoeken om geen revisionistische of negationistische auteurs te citeren noch deze citaten te quoten?

Het verspreiden ervan onder welke vorm dan ook is in strijd met de wet.
Het verwijderen van quotes vergt veel zoek en puzzelwerk.

Bij herhaalde overtreding volgt een ban voor onbepaalde duur.

Bedankt voor het begrip
Peter Johan
Ik begrijp geen barst van je knipwerk.

Je verlamt de discussie enerzijds door elk element weg te knippen en daarnaast laat je regelrecht revisionisme toe en je doet niet eens de moeite om dat weg te knippen laat staan je eraan te ergeren.

Een voorbeeld wat Jan van den Berghe schreef op pagina 8:

Citaat:
*knip*

Negationisme en revisionisme zijn strafbaar en bijgevolg niet toegestaan op dit forum.
Lees verder op pagina 8 van deze draad alle argumenten die Jan van den Berghe aanhaalt en je krijgt de klassieke leugens van revisionisten en negationisten op een rijtje en haast in de stereotiepe volgorde. Hij sleurt er allerhande auteurs bij zoals bv Leuchter, Faurisson enz... Bovendien haalt hij verschillende keren de website van Siegfried Verbeke aan met webadres erbij, om zijn stellingen te bewijzen.

Nu jij weer.
Oud 3 december 2004, 17:20   #573
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zegt de man die zelf niets liever doet dan topics bij 'Politiek Binnenland' plaatsen waarin hij een welbepaalde partij aan een welbepaalde ideolologie linkt...
Ik vermoed dat Verbeke ZICHZELF aan het VB heeft gelinkt... Of is het omgekeerd gegaan?
Oud 3 december 2004, 17:24   #574
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U zit wel goed fout.

Vooreerst is er geen enkel document dat aantoont dat de nazi's de systematische vernietiging van de joden beoogden. Geen enkel. Zelfs in de akten van de Wanneseeconferentie is dat niet te vinden (daar staat enkel dat er voor de joodse kwestie een "eindoplossing" moet worden uitgewerkt).

Er zijn geen volledig betrouwbare documenten voorhanden die ons ontegensprekelijk kunnen aantonen dat het heilig getal van zoveel miljoen inderdaad correct is.

Over de gaskamers is er grote twijfel: getuigenissen spreken elkaar op belangrijke punten tegen, materiële bewijzen ontbreken bij bepaalde zaken...

Dit alles betekent niet dat de joden niet vervolgd werden natuurlijk. Maar tussen vervolging en een systematisch uitgedokterd plan om alle joden te doden is er wel een hemelsbreed verschil.
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bewijslast[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wetenschap is geen vrijblijvende bezigheid, hypothesen verplichten tot iets, ze sluiten bepaalde zaken in en andere uit. Als hypothese houdt de ontkenning van de jodenuitroeiing een aantal geschiedkundige, logische en morele consequenties in. Het volstaat niet iets als mythe af te doen. Bronnen en feiten uit het betwiste verhaal moeten ontkracht worden of op alternatieve wijze verklaard, geduid en ingekaderd. Verklaard moet bijvoorbeeld worden dat in de gebieden die de nazi's veroverd hebben miljoenen joden en honderdduizenden zigeuners in rook zijn opgegaan. En de tastbare bronnen moeten worden uitgelegd, bijvoorbeeld de deportatielijsten uit België en Frankrijk met alle namen en geboortedata van de weggevoerden. Verklaard moet worden dat het spoor van ontelbaren in het niets verdwijnt in oorden als Chelmno, Belzec, Treblinka, Sobibor, Auschwitz en Birkenau. De geschiedkundige bewering dat de deportatie het leven kostte aan meer dan negentig procent van de weggevoerden moet worden weerlegd. Ontkenners moeten bewijzen dat die met naam en geboortedatum vermelde mensen na de oorlog nog in leven waren, elders voortgeleefd hebben. Ofwel moeten ze bewijzen dat deze mensen nimmer bestaan hebben en dan moet weer verklaard worden wat de nazi's bezield heeft om kennelijk fictieve deportatielijsten op te stellen.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De ontkenners moeten nog veel meer uitleggen, bijvoorbeeld waarom ze pas begin jaren zestig, toen Israël en de judeocide volop in de media-schijnwerpers stonden naar aanleiding van de ontvoering en het proces van Adolf Eichmann, op het idee kwamen dat alles door de joden verzonnen werd; waarom hun vroegere invullingen van het komplot (met communistische gevangenen, de Sovjet-Unie of de geallieerden als samenzweerders) plots alle geldigheid verloren.
[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]uit: http://www.serendib.be/gievandenberg...schiedenis.htm
[/size][/font]
Oud 3 december 2004, 17:25   #575
thePiano

Standaard

Citaat:
Correctie: Ik noem graag het kind bij de naam. Ik verbind steevast het Vlaams Blokbehangsel aan het nationaal-socialisme van de vorige eeuw en ik ervaar het als een hedendaagse variant ervan. Dat niet iedereen doorheen het rookgordijn kan kijken van die partij is zowat het enige wat in haar voordeel spreekt.
Oud 3 december 2004, 17:25   #576
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verlamt de discussie enerzijds door elk element weg te knippen
Dat is eigenlijk het enige belangrijke. En dat is niet de schuld van de moderatoren, wel van zij die de censuur toejuichen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:26   #577
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Ik noem graag het kind bij de naam. Ik verbind steevast het Vlaams Blokbehangsel aan het nationaal-socialisme van de vorige eeuw en ik ervaar het als een hedendaagse variant ervan. Dat niet iedereen doorheen het rookgordijn kan kijken van die partij is zowat het enige wat in haar voordeel spreekt.
Er zijn nog wel dingen die in haar voordeel spreekt. O.a. het feit dat sommigen het kind graag bij naam willen noemen en het Blok steevast aan het nationaal-socialisme van de vorige eeuw verbinden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:31   #578
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik begrijp geen barst van je knipwerk.

Je verlamt de discussie enerzijds door elk element weg te knippen en daarnaast laat je regelrecht revisionisme toe en je doet niet eens de moeite om dat weg te knippen laat staan je eraan te ergeren.

Een voorbeeld wat Jan van den Berghe schreef op pagina 8:

Lees verder op pagina 8 van deze draad alle argumenten die Jan van den Berghe aanhaalt en je krijgt de klassieke leugens van revisionisten en negationisten op een rijtje en haast in de stereotiepe volgorde. Hij sleurt er allerhande auteurs bij zoals bv Leuchter, Faurisson enz... Bovendien haalt hij verschillende keren de website van Siegfried Verbeke aan met webadres erbij, om zijn stellingen te bewijzen.

Nu jij weer.
Misschien hebben ze er het gerecht bij gehaald en blijft JvdB's kletskoek staan als bewijsmateriaal. Die kerel moet toch op te sporen zijn via zijn IP-adres?
Oud 3 december 2004, 17:36   #579
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat Verbeke ZICHZELF aan het VB heeft gelinkt... Of is het omgekeerd gegaan?
Het gaat er hier in feite om dat er discussie is over het forumonderdeel waarin dit onderwerp fout zou geplaatst zijn.

Nochtans is het de Piano zelf die OOK DIT onderwerp hier plaatste!

Wat zou de reden kunnen zijn dat hij het hier nu plots weg wil?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 december 2004 om 17:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:41   #580
thePiano

Standaard

Citaat:
Het gaat er hier in feite om dat er discussie is over het forumonderdeel waarin dit onderwerp fout zou geplaatst zijn.

Nochtans is het de Piano zelf die OOK DIT onderwerp hier plaatste!

Wat zou de reden kunnen zijn dat hij het hier nu plots weg wil?
Ik heb nergens gezegd dat ik het weg wil. Ik heb het hier geplaatst omdat deze rubriek het meest bezocht wordt en daardoor ook de meeste kans maakt om gelezen te worden, en dat wil iedereen toch wel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be