![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op volgende site ziet men het dan weer zo ... "Kerncentrales open houden of sluiten, maakt niet zoveel verschil voor onze elektriciteitsfactuur " ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 oktober 2021 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 2 oktober 2021 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Genk werd geknald, 2 lange schoorstenen en 2 koeltorens tegen de grond:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2021 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen wel gas/stookolie gestookt. De ombouw naar kolen was een tiental jaren later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had er géén weet van dat dit te gebeuren stond toen ik de animated.gif gepost heb van de twee torens die tegen de vlakte gingen. ![]() p.s. Energie en klimaat, veel meer dan een debat over twee kerncentrales
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 oktober 2021 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat de centrale van Genk afgebroken ging worden is al in 2019 beslist, eigenlijk moest die al in 2019-2020 tegen de vlakte liggen, dus met ... jaar vertraging... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2021 om 10:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I'll be back?
Anuna De Wever na relletje met Gert Verhulst en kritiek: “Het is makkelijk om mij aan te vallen” Dat kan nog 'grappig' worden of is het al zo dramatisch geworden (uit zijn voegen gebarsten is) dat er zelfs niet meer om gelachen kan worden? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast de come back van Anuna, daar heb je Greta ook weer
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() UK wil naar 100% emissievrije electriciteit met de hulp van kerncentrales.
https://electrek.co/2021/10/04/uk-pl...clear-by-2035/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms vraagen mensen zich af ... hoe werkt dat eigenlijk zo een kerncentrale.
Hoe werkt een kerncentrale? Leuke link op de site naar: "Kerntechnologie voor dummies" Het 'probleem' met kerncentrales is het toxische afval dat in de meeste gevallen jaren opgeborgen moet liggen voor het ... ![]() Toch zoekt men naarstig naar oplossingen voor dat probleem. Er zijn, zoals ik al eerder schreef, centrales die tot op bepaalde hoogte hun eigen afval 'opeten'. En dan heb je nog ... MYRRHA Reactor van de toekomst vreet kernafval Gaat men dat wat kerncentrales produceren kunnen opvangen door andere technieken te gebruiken? Ik denk het niet. Misschien is dat een zwartgallige reactie van mijnentwege maar toch. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 oktober 2021 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minstens 2, misschien 4. Geen enkele Belg wil deze winter in het donker zitten en/of in de kou. Xi zegt: ik wil niet dat Chinezen deze winter kou lijden: wij kopen zoveel gas als we kunnen, kost wat KOST. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaat er serieus wat afgejankt worden denk ik. Laten we even verder kijken ... Natalia uit Siberië: 'Nederlandse horrorwinter is niets vergeleken met de Siberische kou' Het zal bibberen zijn, ook om de rekening(en) te betalen en voor de kou?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 oktober 2021 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geef het maar even mee, huidig elektriciteitsverbruik in Belgie:
![]() En in onze buurlanden (Frankrijk komt even niet binnen): ![]() Binnenkort is Belgie dus even bruin als Nederland en Duitsland en we gaan er nog meer voor moeten betalen ook. Vooruitgang heet zoiets... Bron: https://app.electricitymap.org/map |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Naast de atoomcentrales toch nog even dit: Klimaatplannen PvdA’er Frans Timmermans (<- Eurocommissaris) dreigen te worden geboycot: 'Grote schade voor Midden- en Oost-Europa'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 oktober 2021 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Energie is immers de melkkoe van de staat. En hoe raad het ook klinkt enkel de BTW op energie bewijst dat. Om elektriciteit en gas betaald men 21% BTW, terwijl men op steenkool slechts 12% en op brandhout slechts 6% BTW betaald. Feit is natuurlijk dat mensen in appartenemten geen hout of steenkoolkachels kunnen zetten. Je kan alle BTW-tarieven hier terugvinden; https://www.google.com/url?sa=t&rct=...So4dI2pUD3ckoO |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het nalezen waard?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 oktober 2021 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk ook wel dat het de beste optie is om niet direct alle atoomcentrales naar de eeuwige jachtvelden te verwijzen of men gaat in serieuze problemen komen. Verder onderzoek naar de 'goede' werking van een thoriumreactor zou best wel een goed plan kunnen zijn? China opent experimentele thoriumreactor met amper kernafval, kernfysicus Nathal Severijns: "Kan bij ons ook" Laat ik er nog een schepje bovenop doen: Franse minister van Economische Zaken en meerdere EU-ministers eisen: Europa heeft kernenergie nodig Uit de tekst: Citaat:
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 oktober 2021 om 06:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel interessant, de landen die kernenergie als optie zijn, zijn Visigraders of soortgelijk.
![]() |
#579 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooral Duitsland wil mordicus dat kernenergie niet als ´groen´ bestempeld wordt door Europa. Frankrijk is voor, de visigrad landen zijn voor, Nederland heeft al aangegeven dat ze denken aan nieuwe mini-centrales - maar we weten uut ervaring dat ´Europa´ meestal doet wat Duitsland wilt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan kernenergie het klimaat redden? De argumenten van voor- en tegenstanders op een rij
Je zou er bijna een enquête kunnen van maken van dat JA/NEE spel. De voor- en tegenstanders op een rij ... ![]() Ik heb altijd wel gedacht dat wij zwaar in de problemen zullen komen op energievlak mocht men alle atoomcentrales afbreken. p.s. ![]() De tekstballonnetjes Citaat:
![]() Neemt u ook een kijkje op deze link dewelke forumlid GUN wist aan te halen in de rubriek binnenland
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 oktober 2021 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |