![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We willen hier nog steeds alle meningen toelaten behalve degenen die nu reeds niet toegelaten zijn. Je gaat geen gesprekspartner vinden in die AI. Die AI gaat bvb ook niet kunnen uitleggen waarom hij een bepaald oordeel velt. Dat is een gekend gegeven. Bij verzekeringen geeft dat een probleem omdat verzekeringen moeten kunnen argumenteren waarom een verzekering geweigerd wordt. Idem met leningen denk ik . Op het forum als we die AI zouden toepassen en inleren door pontifex zouden we bij conflict die AI enkel kunnen laten antwoorden 'omdat de AI ingeleerd door pontifex dat zo heeft beslist' Geschillen over onterechte oordelen door de AI zijn sowieso niet aan de orde omdat het eindoordeel bij de echte zit. Ik heb mijn best gedaan om het ethisch verantwoord te houden. En sta wat dat betreft ook open voor suggesties. Je kan je sowieso afvragen of het ethisch is dat enkel pontifex beslist over een ban en dat er geen beroep mogelijk is. In discussie gaan over banpunten met pontifex heeft weinig zin overigens. Aan pontifex, heeft u zich ooit bedacht over een oordeel door u eerder gevormd door argumentatie van de forummer ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Consequent wil zeggen dat men gewoon binnen een redenering de uitgangspunten niet verandert, wat uiteraard zou leiden tot inconsequenties. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is eigenlijk geen verschil tussen ethiek en waarde-bepaling. Een onlogische ethiek is gewoon irrationele zever, he. Het is dan immers iets waar noch over nagedacht, noch over geargumenteerd kan worden, en waar inconsistente resultaten uit volgen, het is te zeggen, een gegeven, en zijn tegengestelde. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politieke meningen zijn geen steriele wetenschappelijke discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ethiek is evident: het is een ethiek die relatief is ten aanzien van een individu: iets is goed voor dat individu als dat individu daar plezier, voordeel, fun uit haalt ; iets is slecht voor dat individu als dat individu daar lijden, miserie, nadeel, ambras uit haalt. Elk individu heeft dus zijn eigen ethiek. Het is de ethiek in overeenstemming met de natuurlijke ervaringen van een bewust wezen. En als dusdanig perfect coherent gedefinieerd. Het spreekt vanzelf dat ethieken van verschillende individuen niet kunnen overeenkomen op alles en verschillende oordelen zullen hebben over alles wat antagonistisch is tussen hen. Maar er kunnen elementen zijn die voor iedereen in een groep voordelig zijn. Dat is dan wat we het "gemene goed" noemen, de doorsnede van alle "goed" van elke deelnemer. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Super Moderator
|
![]() Citaat:
Wie het forum betaalt, bepaalt wie en wat er op komt. Net zoals iedereen bepaalt wie er bij hem thuis binnenkomt en buiten gehouden wordt. In dit geval is dat Maarten (die het aan een of meerdere mods naar goeddunken kan delegeren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Consekwent zijn kan onlogisch zijn. Het is onlogisch naar een concert te gaan in de regen als je niet graag naar concerten gaat als het regent, maar toch gaat omdat je consekwent wil zijn omdat je die tickets hebt gekocht. Wie is hier nu moedwillig zeg. Geef mij maar eens een bron die logica definieert en die zegt dat je consekwent moet zijn. Liefst een acedemische bron. Logica is een tak uit de wiskunde. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft ook niets met AI te maken. Waar ik liever verder over doorboom dan over uw moderatie. Goed of slecht, je bent de enige. Een is beter dan geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De manier waarop u dat doet is zelfs onlogisch. Redeneren is gebaseerd op logica. Consekwent zijn is niet logisch. U gaat trouwens niet in op mijn voorbeelden valt me op. Het is nu eens totaal maar dan ook totaal onlogisch om naar een concert te gaan als het regent ondanks je daar tickets voor hebt gekocht op een moment dat je nog niet kon weten dat het zou regenen op de dag van het concert. Volgens uw redenering moet ik consekwent zijn en toch gaan wat onlogisch is, want je doet dat niet graag. Ethica heeft in deze gelukkig geen impact. Uw moedwilligheid uw fout toe te geven is danig lastig. Ontkracht mijn voorbeeld hierboven. Anders ga ik niet verder discussieren dat heeft namelijk geen zin meer dan. Als ik geen gelijk heb, dan moet er een redeneerfout zijn in mijn voorbeeld. Die ik overigens van mijn wiskunde leraar zelf heb gekregen dus u gaat goed uit de kast mogen komen . Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 maart 2021 om 15:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politiek bepaalt niet wat één individu mag of moet. We leven immers in een samenleving en alles gebeurt in deze optiek. We gaan stemmen bvb en de samenleving schuift zo vertegenwoordigers van het volk naar voor. En dat is zo met bijna alles in een samenleving. Je kan ook moeilijk anders want iedereen maakt daar deel van uit. Als je op een politiek forum nu zuiver gaat denken in de 'ik' vorm maak je zo een grote denkfout want je vergeet de basis waar alles op steunt namelijk de samenleving die leefbaar moet blijven voor iedereen. Ook een forum is een samenleving. Wat landen betreft, hun democratie. Let wel, je mag praten/redeneren/denken in de 'ik' vorm, daar gaat het niet om, maar wat je niet mag doen is beweren dat die voor iedereen goed is. Dat recht heb je niet. Dat dit het streefdoel hoort te zijn in een samenleving want dat is het helemaal niet. Ergens in een draad over Trump poneerde je dat een president slecht moest zijn, dat het goed was dat hij er een puinhoop van maakte. 'In uw voordeel, want dat maakt elke potentiële vijand zwakker.' In al de draden over Covid, idem dito. Ik vind het dan ook spijtig dat je zo al veel draden op dit forum in een heel vertekend daglicht hebt geplaatst, erger, dat er bijna elke vorm van een normale discussie onmogelijk wordt. Dit laatse klinkt mss als en persoonlijke aanval, maar ik kon hier moeilijk anders. Deze draad bewijst dit immers nog eens. In een normale discussie kan men meningen hebben en nogmaals, iedereen heeft daar recht op. Je kan ook je uitspraken onderbouwen, je kan argumenten gebruiken, je kan wetenschappelijke referenties vermelden maar die veeg jij steeds met één hand van tafel wegens 'onjuist'. Maw, jij gaat nog verder in je 'ik' wereldje en je neemt het recht in handen om te bepalen of een argument al dan niet geldig is in een discussie. Wij zijn zo al een paar keer in discussie gegaan op dat gebied, maar meer en meer zie ik dat nu ook gebeuren met andere mensen op dit forum. Nogmaals eigenlijk heb ik je graag want dom dat ben je zeker niet, maar ik zou toch wat proberen te doen aan de rest.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2021 om 15:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Banneling
|
![]() Diego dit is revisionisme van de bovenste plank. Zeker aangezien de bron die je aanhaalt een opiniestuk is.
Je schrijfsel probeert de schuld van de dood van miljoenen joden in de schoenen van de joden zelf te steken. Verwijder het maar snel aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijns inziens is de regio nu al jaren instabiel door die beslissing. En ik zeg dat zonder iets tegen joden te hebben. Al zullen die wel vinden dat mijn uitspraak een grote schande is. Maar ik kan me die veroorloven aangezien ik mij in tegenstelling tot politici niet dubbel moet plooien om geen enkele drukkingsgroep niet voor het hoofd te stoten. Het gekonkelfoes net na WOII waar onder andere Polen ook door Churchil verraden is en achter het ijzeren gordijn belandde is ook zoiets. De Polen vochten wel mee met de geallieerden. Rusland is groot geworden door er verdorie massaal veel staal naar te exporteren. Zonder die export van al dat staal, geen russische tanks. Dan had Stalingrad wellicht anders afgelopen hoor. Rusland is een grootmacht geworden door die ongelooflijke steun van Amerika tijdens de oorlog. Ze hebben uiteindelijk de Duitsers kunnen verdrijven ondanks Stalin zou ik zeggen. Hij gunde zelfs zijn generaals die overwinning niet, nee die moest op zijn conto geschreven worden. Bye bye generaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De conflicten tussen de Britse generaals en de Amerikaanse hebben de oorlog langer doen duren en hebben verschrikkelijk veel levens gekost. De geallieerden hadden veel eerder kunnen winnen met minder verliezen. Dan hadden zij wellicht Berlijn ontzet ipv de Russen. Het geallieerd front was gewoon veel te breed. Ik acht het dus niet uitgesloten dat er nog zo'n weinig ethische beslissingen zijn genomen. Dat heeft met negationisme niets te maken. Maar meer met een poging tot correcte geschiedschrijving. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets is goed of slecht VOOR IEMAND he. Niet in het absolute. Ik zou hier zeggen: die verkrachting kan verwerpelijk zijn voor alle mensen die leefden op het moment dat die vrouw verkracht werd, behalve natuurlijk voor de verkrachter zelf en misschien enige aanhang. Maar voor dat kind, en voor wie nadien geboren wordt, kan die verkrachting uiteraard niet verwerpelijk zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Banneling
|
![]() Citaat: