![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#561 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een eerlijkere wereld zou je de Chinesen in yuan, de Russen in roebels, de Europeanen in euro's en de Amerikanen in dollars betalen als je iets van hen wil kopen. Zo'n eerlijke wereld zou als een shock therapie zijn voor het VS imperium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De 30-jarige gas-deal die Rusland en China begin februari sloten, zou uitgevoerd worden in Euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We lezen in jouw tekst: "als je van deze of gene iets wil kopen. Maar wat als die vreemde jou iets wil verkopen? Dat moet die bereid zijn om in de vreemde (mijn dus) munt te ontvangen. Zo zou je ook kunnen stellen dat er eigenlijk best één wereldmunt zou zijn. En geen "landen" meer: allemaal in één land. Onder één regering. Zo werkt het dus niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je op reis gaat naar de UK, betaald je daar in Ponden. Ga je naar Canada, betaal je met Canadese dollars. En dat gebeurd ook tussen bedrijven en banken. Als ik iets bestel in Japan, krijg ik te lezen hoeveel Yen ik moet betalen. Ik schrijf via mijn bank het aantal Euro's dat die hoeveelheid Yen vertegenwoordig over en de verkoper krijgt zijn Yen, geen Euro's of Dollars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
|
![]() Economic war
Citaat:
Mijn indruk. Koppigaards willen allebei een overwinning kunnen claimen. Desnoods liegen ze wat tegen het publiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u en ik morgen een koopovereenkomst afsluiten in Indonesische Roepoia, dan is dat gewoon onze zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Cinezen betalen in Yuan en de Russen ontvangen in Roebel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IMF warns Russia sanctions threaten to chip away at dollar dominance - FT (Reuters) - Financial sanctions imposed on Russia threaten to gradually diluteVolgens deze Indiase IMF econome gaat de status van de dollar als wereldreservemunt verzwakken. Noteer: het Internationaal Monetair Fonds (IMF) werd in het leven geroepen op de Conferentie van Bretton Woods in juli 1944. Bijgevolg, een IMF-stellingname over de eigen IMF-winkel.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 maart 2022 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
|
![]() Citaat:
En inderdaad, dat is het hele punt. Om goud te delven is arbeid nodig. Goud is "goud" geworden, door ontelbare, op vrijwillige basis voltrokken economische transacties. Ooit is zout "goud" geweest, kamelen zijn "goud" geweest, stukjes hout (scrips) zijn "goud" geweest. Maar het fysieke spectrum (niet een mening, of een politiek dictaat) bepaalde dat het beste "goud" goud is. Door zijn duurzaamheid (goud dat 500 jaar op de bodem van de oceaan ligt, blijft onaangeroerd goud (zelfs zilver heeft die eigenschap niet), goud is deelbaar (zacht metaal), goud is begeerlijk (overal ter wereld "kent" men goud), goud is universeel verhandelbaar, etc. Er is géén enkel element op aarde, dat al die eigenschappen verenigt. bijvoorbeeld palladium is goed bestand tegen oxidatie, maar is stug en moeilijk deelbaar. Zout is universeel gewild en deelbaar, maar niet duurzaam (lost op in water, en is daar enkel door veel energie terug uit te halen), kamelen zijn moeilijk deelbaar, en bederven na de dood. Allez, you get the picture. Putin stelt dus (ik teken voorbehoud aan bij het lukken of mislukken van de opzet, dat zal nog moeten blijken) dat hij "in staat zal zijn" om betaalmiddelen (roebels) evenveel waard te laten blijven, dan "een eenheid arbeid" (ofwel, het delven van een gram goud, of, hoe lang dat dan ook duurt.) De waarde van de roebel mag dus slechts beperkt schommelen rond de tijd en de kostprijs van de "kostprijs" die nodig is om 1 gram goud te delven. Of de opportuniteitskost om de reeds gedolven gram goud, al dan niet te verkopen aan de russische CB. Dat is de werkelijke betekenis van de uitspraak "de roebel is as good as gold." Een status die de usd had, tot nixon er in '71 schoon genoeg van had.
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom willen mensen in ontwikkelingslanden dan heel graag in Europese of Amerikaanse munt betaald worden en niet in de lokale munt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
|
![]() Citaat:
Maar hij heeft enkele troeven achter de hand. Namelijk een nucleair arsenaal....
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 maart 2022 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
|
![]() Citaat:
Tot nu. We zullen zien of putin bluft of niet. Misschien dat we best hopen dat hij bluft, nee?
![]() |
![]() |
#575 | |
|
![]() Citaat:
De vraag die ik me stel uw of dit gedrag van de VS (Europa volgt hier uiteindelijk weeral gewoon, het imago van haar eigen munt beschadigend) een teken is van grote 'imperiale' macht of juist eerder een teken van wanhoop over een systeem dat op het instorten staat. Misschien stuurt men inderdaad op een 'reset' aan. Laatst gewijzigd door Bach : 31 maart 2022 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Zeg dat dan direct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
|
![]() Citaat:
De media bedoelen ons als een orgel. Als ze zeggen 'jump' jumpt het publiek. Men beseft het niveau van controle amper. En het is zelfs erger geworden dan een paar decennia terug. Verslaggeving zoals ten tijde van Vietnam is onbestaande geworden als het op de talrijke VS oorlogen en misdaden aankomt. Laatst gewijzigd door Bach : 31 maart 2022 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
Uw uitspraak legt de hypocrisie van uw positie nog eens mooi bloot.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 maart 2022 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kogel is door de kerk. Er moet betaald worden in roebels. Het decreet is getekend. Geen roebels geen gas.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 maart 2022 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De taskforce is samengesteld en de procedures zijn uitgestippeld.
![]() |