Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2005, 15:48   #561
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
neen, evenals de vuile lucht van Rusland, china (1.3miljard inwoners) India (1 miljard inwoners), de economische tijgers in Azië, en de rijke Golfstaten moeten hun gasuitstoot niet terugschroeven, (1997 wereldconferentie in Kyoto) zij hebben dit ook niet ondertekend.
deze lucht blijft ook niet binnen zijn eigen landsgrenzen, de VS alleen verantwoordelijk stellen voor de milieu problematiek is zinloos en dus ook niet echt juist.
Akkoord. Maar de V.S. is wel de grootste vervuiler, vandaar het belang dat eraan gehecht wordt dat Bush wel Kyoto ondertekend.
(Vlaanderen doet trouwens qua vervuiling/oppervlakte niet veel onder voor Amerika).
Oud 19 juni 2005, 16:43   #562
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Akkoord. Maar de V.S. is wel de grootste vervuiler, vandaar het belang dat eraan gehecht wordt dat Bush wel Kyoto ondertekend.
(Vlaanderen doet trouwens qua vervuiling/oppervlakte niet veel onder voor Amerika).
Vlaanderen is als je vervuiling/oppervlakte bekijkt er veel erger aan toe als de VS. Het is als je vervuiling/capita bekijkt dat de VS meer vervuilt.
Oud 19 juni 2005, 16:45   #563
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
De Club van Rome. DDie moeten we geloven.
Die geloofden velen in de jaren 70-80, toen echter in de jaren 90 bleek dat er geen knijt uitkwam van wat deze "prominente" wetenschappers voorspelden, is dat veranderd.

Nu prediken ze oliepieken, islamitische wereldoverheersing, globale opwarming met ijstijden tot gevolg en de VS die Hitler's werk gaat verderzetten. Onheilsprofeten zijn van alle tijden, de ene al gekker als de andere.
Oud 19 juni 2005, 16:47   #564
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als het geen oorlog wordt dan maken we wel wat mee als gevolg van onze jarenlange milieuverloedering ...

Beide integraal te danken aan Bush ... -> Wat een triomf...
Wat fijn, het is Bush zijn schuld dat de wereld geindustrializeerd is. Oh wait, hij was niet geboren.
Oud 19 juni 2005, 16:50   #565
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vuile lucht van Amerika gaat volgens jou daar ter plekke blijven hangen?
De luchtvervuiling is het hoogste in Europa.
Citaat:
En geen invloed hebben op de smelting van ijskappen en gletsjers waardoor onze zoetwatervoorraden niet in het gedrang komen en de lage landen niet onder water komen te staan ... ?
Je loopt achter, men zegt tegenwoordig dat dat allemaal niet gaat gebeuren, de jet stream gaat namelijk wegvallen, zodat we in een ijstijd belanden. Ieder zijn sprookje natuurlijk.
Oud 19 juni 2005, 17:28   #566
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat fijn, het is Bush zijn schuld dat de wereld geindustrializeerd is. Oh wait, hij was niet geboren.
Misschien kan je mijn argumentatie ook eens lezen, en heel misschien daar zelfs zinnig op reageren? ...
Oud 22 juni 2005, 21:21   #567
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pindar] Niet omdat de Amerikanen zo goooeeedddd zijn. maar mede door het amerikaanse bloed dat hier ook gevloeid is zijn we uiteindelijk in 45 verlost door zich in een oorlog te moeien die NIET hun oorlog was.

Heb je al eens gedacht aan het aantal Noord-afrikaanse, Senegalese en ANZAC slachtoffers in twéé wereldoorlogen die ook de hunne niet waren?
Heb je daar al conclusies uit getrokken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 09:13   #568
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je tussen haakjes schrijft is heel relevant. Wat zin heeft het om een protocol te ondertekenen en er zich dan niet aan houden? (zoals bijv Belgie)

Kyoto is trouwens zowiezo een maat voor niets. Vandaar dat Bush de wijze beslissing heeft genomen om ze niet te tekenen.
Oud 25 juni 2005, 21:21   #569
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Topsponsor Bush wordt de nieuwe ambassadeur.

President Bush heeft vandaag een miljardair benoemd als ambassadeur van de U.S in Nederland, links en recht wordt er zelfs beweerd dat hij connected is met de Carlyle group.

Bron : http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1119590054795.html

Baldrick:
Yeah, it's like goldy & bronzy, only it's made of iron.
Blackadder III, ep.5
Kayo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 21:40   #570
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kayo

President Bush heeft vandaag een miljardair benoemd als ambassadeur van de U.S in Nederland, links en recht wordt er zelfs beweerd dat hij connected is met de Carlyle group.

en verder?
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 21:41   #571
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
en verder?
Verder: je hebt een schimmelpik.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 21:41   #572
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

In de VS is het de normaalste zaak van de wereld om sponsers te belonen met van die posten. Enkel op echt belangrijke post zal men carière diplomaten neerpoten, tenzij ie echt veel geld heeft gegeven.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 22:26   #573
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
en verder?
als ik mij niet vergis sluit het artikel toch aan met de thread of niet ?

Baldrick:
Blackadder III, ep.5
Oud 26 juni 2005, 20:41   #574
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kayo

Mogen miljardairs dan geen ambassadeur meer worden?
BTW : ik heb meermaals ambassadeurs van verschillende landen ontmoet (op professionele events). Ik vraag mij echt af wat daar zo geweldig aan is om zo'n post te krijgen.
Oud 26 juni 2005, 20:47   #575
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
BTW : ik heb meermaals ambassadeurs van verschillende landen ontmoet (op professionele events). Ik vraag mij echt af wat daar zo geweldig aan is om zo'n post te krijgen.
Niet alleen dat, maar is het in eender welk ander land anders? Alsof men in België ooit een ambassadeur zou aanstellen die niét het het nest van de machtshebbers van het moment komt.
Overigens, 1/3 van de US-Ambassadors is politiek benoemt door de president, 2/3 zijn professionele ambassadeurs. Elke voorgestelde kandidaat door de president moet eerst nog door een hearing committee van de US senaat waar hij lang en uitgebreid wordt ondervraagd om zijn deskundigheid te testen. Pas dan wordt hij ook effectief benoemt. Dat is een van de vele checks en balances in het systeem en een van de redenen waarom Amerikanen het op de meeste vlakken 10 keer beter doen dan het beste van de som van alle europese extremistische pseudo-politici samen.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 20:51   #576
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Kapitalisme hé mannen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 20:53   #577
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze mogen zeker ambassadeur worden, de nieuwe aangestelde ambassadeur kan waarschijnlijk, een nieuw economische klimaat scheppen naar Nederland toe, aangezien hij belangen heeft in verschillende soorten bedrijfstakken ...

Baldrick:
Blackadder III, ep.5
Oud 27 juni 2005, 13:26   #578
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het milieu zo doorgaat is het tegen 2050 zeker gedaan met de pret ...
zeggen de onheils profeten, al van '60 en kijk we zijn er nog.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 20:12   #579
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je een actiecomitee opricht om discriminatie tegen miljardairs te bestrijden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 01:43   #580
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

In het licht van het bezoek van President Bush aan Europa kan zonder meer worden gesproken over een triomf sinds zijn overweldigende overwinning voor een tweede ambstermijn.

Een overzicht :
* Bush wordt herverkozen met het hoogste aantal stemmen ooit in de geschiedenis van de verenigde Staten.
* Lybië heeft haar decennia lange vijandige houding gelaten voor wat ze was om zich volledig te scharen achter alle eisen van de rest van de wereld, lees de Westerse wereld.
* Syrië heeft aangekondigd dat het Libanon zal verlaten na een bezetting van meer dan 25 jaar.
* Israel en Palestina staan dichter bij een akkoord dan ooit tevoren en hebben allebei het geweld afgezworen om samen te bouwen aan een vreedzame toekomst met twee onafhankelijke staten naast elkaar.
* De verkiezingen in Irak worden in heel de wereld algemeen gezien als een succes en een voorbode voor een voorspoedige en democratische toekomst.
* Bush wordt met de rode loper ontvangen door zowat alle leiders van de Europese Unie en van de Navo.
* De 26 landen van de Navo alsook de Europese Unie scharen zich als een man achter de herverkozen President om alle bovenstaande dossiers mede te helpen in goede banen te leiden. Ook Afghanistan hoort bij de gemeenschappelijke projecten.
* * Bush begrijpt dat een aantal punten nog steeds gevoelig liggen, zoals bijvoorbeeld Kyoto, maar zonder de geschillen van het verleden te vergeten is iedereen het ermee eens dat de toekomst constructief wordt voorbereid in een sfeer van transatlantische vriendschap en partnerschap.

Good work, mister President.

P.S.: Nu gaan de onvoorwaardelijke anti's weer beginnen schieten met het negativisme dat in feite nergens anders bestaat dan in hun eigen hoofd.
Toontje, In hoeverre sta jij nog achter deze post?

Ik vraag me af in hoeveel landen de rode loper nog zal worden uitgerold ...

In jouw plaats zou ik de titel vervangen door "De ondergang van George Bush" maar it's all up to U

Laatst gewijzigd door Gun : 26 maart 2006 om 01:44.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be