Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2006, 01:45   #561
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door daiwa
Als je kinderen hebt zou ik ze toch maar best uit de buurt houden van Rafke waarmee jij het goed zou kunnen vinden.

Oorspronkelijk bericht door Raf
Een man van 45 die een kind van 12 een tongzoen geeft is overigens geen pedofiel.
Wel juist citeren, hé!!
Ik ken dat citaat van Raf, want het choqueerde mij ook toen ik die man dat op TV hoorde verklaren:
Raf citeerde nl iemand uit het vrij onderwijs, die deze uitspraak deed na het zoveelste geval van pedofilie in een vrije school...[SIZE=4]beurk!![/SIZE]

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Esperanza
Het enige dat JIJ MOET is je excuseren tegenover Raf want je hebt hem een grove leugen in de mond gelegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Moeten is dwang dus .
Ooit van een morele verplichting gehoord, daiwa?

Het ziet er niet naar uit dat daiwa de begrippen "eergevoel" of "schaamte" nog maar kent...
Nu staat hij daar, de billen bloot...(daiwa, woon je soms dicht bij een school?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2006 om 02:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 02:02   #562
filosoof
Banneling

Standaard

De Emeritus hoogleraar Juliaan van Acker uit Nijmegen maakt er een bij-jobke van; hier is het tarief:
Indien huisbezoeken nodig zijn bedragen de kosten bedragen 19 € per huisbezoek (duur 60 min.) plus de reiskosten. In de meeste gevallen zijn slechts drie huisbezoeken nodig om de problemen in sterke mate te doen afnemen en daarna volgen nog enkele adviezen per e-mail. Deze laatste adviezen zijn kosteloos

Prangende vraag:zou de Emeritus hoogleraar Juliaan van Acker(64) uit Nijmegen dat niet vergeten in zijn belastingaangifte?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2006 om 02:16.
Oud 5 mei 2006, 05:52   #563
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Emeritus hoogleraar Juliaan van Acker uit Nijmegen maakt er een bij-jobke van; hier is het tarief:
Indien huisbezoeken nodig zijn bedragen de kosten bedragen 19 € per huisbezoek (duur 60 min.) plus de reiskosten. In de meeste gevallen zijn slechts drie huisbezoeken nodig om de problemen in sterke mate te doen afnemen en daarna volgen nog enkele adviezen per e-mail. Deze laatste adviezen zijn kosteloos

Prangende vraag:zou de Emeritus hoogleraar Juliaan van Acker(64) uit Nijmegen dat niet vergeten in zijn belastingaangifte?
Die humor van Filo: onbetaalbaar.
Oud 5 mei 2006, 08:27   #564
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=daiwa;1690509]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Daar zullen filosoof, feremans en andere struisvogels niet mee akkoord gaan.
Wat alleen maar aantoont hoe goed die tekst wel is!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:35   #565
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

[quote=Knorretje;1690466]
Citaat:

Het gaat niet langer om een onveiligheidsgevoel, maar om een werkelijk onveiligheidsprobleem. Trek uw kop toch 's uit de grond.

De schooluitval bij allochtone jongeren neemt dramatische vormen aan, schrijft Juliaan Van Acker. Drastische maatregelen dringen zich op. ,,Dit probleem kan alleen nog op het Europese niveau aangepakt worden.''

EEN doeltreffend jeugdbeschermingsbeleid wordt danig tegengewerkt door het politiek correcte denken. In naam van antiracisme en gelijke kansen worden problemen bij sommige etnische minderheidsgroepen niet goed of helemaal niet aangepakt. Je vraagt je soms af of de antiracisten niet de eigenlijke racisten zijn. (Een bedenking die ik ook maak telkens de politiek correcte racist Filosoof hysterisch begint te gillen).

[SIZE=3]Een voorbeeld: Marokkaanse jongens zijn vier tot vijf keer crimineler dan autochtone jongens. Dat hebben we dertig jaar lang moeten verzwijgen[/SIZE]. Nu nog zijn er criminologen, verbonden aan universiteiten, die beweren dat allochtonen niet crimineler zijn. Resultaat: er zijn nog altijd geen maatregelen genomen die specifiek gericht zijn op jonge criminele Marokkanen. In heel de Europese Unie is de situatie uit de hand gelopen.

Dit gebrek aan beleid pakt vooral slecht uit voor de Marokkaanse bevolkingsgroep, vandaar dat ik beweer dat het politiek correcte denken in haar gevolgen het feitelijke racisme is. Wat is namelijk het geval? Als Marokkaanse jongens vier of vijf keer crimineler zijn, dan gaat het toch nog steeds om een beperkte groep. Ik schat dat er in Brussel ongeveer 600 jonge criminelen zijn van Marokkaanse afkomst die niet meer of zelden naar school gaan, die elke dag wel iets uithalen, soms kleine delicten en op andere dagen een tasjesroof of een diefstal met bedreiging. Zo ontstaat het beeld dat ,,alle Marokkanen crimineel zijn''.

Naast die 600 zijn er 10.000 Marokkaanse jongens die nooit criminele feiten plegen, maar zij zijn wel de dupe van het gebrek aan beleid. Daarom: pak die 600 keihard aan. Bij recidivisme verliezen ze hun Belgische nationaliteit, als ze die al hebben; ook hun familie verliest de nationaliteit en zij worden teruggestuurd naar Marokko. Ik vermoed dat de Marokkaanse gemeenschap in België bij zo'n beleid een zucht van verlichting zal slaken.Veertig tot zestig procent van de Marokkaanse en Turkse jongens verlaat de school voortijdig. Dit betekent dat we er straks tienduizenden en in Europees verband honderdduizenden jonge, ongeschoolde allochtone werklozen bij krijgen. Daar zit de samenleving niet op te wachten.

De oorzaak van die dramatische schooluitval is niet dat deze allochtonen dommer zijn, het probleem ligt in de eerste levensjaren. Die kinderen worden meestal opgevoed door een analfabete moeder, die best een warme en affectieve persoon kan zijn, maar die in onze samenleving de slechtst denkbare opvoedster is. Op de leeftijd van vijf of zes jaar zijn hun kinderen absoluut niet voorbereid op de school: zij kennen geen woord Nederlands, hun woordenschat in hun eigen taal is heel beperkt, ze hebben nooit eens tien minuten stil aan tafel gezeten met een kleurboekje. Door het ontbreken van basale vaardigheden riskeren deze kinderen op school elke dag belachelijk gemaakt te worden of een berisping te krijgen. Voor de meeste kinderen is die achterstand niet meer in te halen. Vooral de jongens reageren agressief op die frustraties: ze gaan al vroeg spijbelen, halen op straat kattenkwaad uit. En het wordt alleen maar erger. De meisjes uit deze allochtone gezinnen houden zich gedeisd, zijn erg vlijtig en doen het uiteindelijk beter op school.

In ieder geval: politici die nu nog toelaten dat analfabeten kunnen immigreren in Europa zijn daarom zeer onverantwoordelijk. We horen de minister van Onderwijs nu zeggen dat de spijbelproblematiek moet worden aangepakt. Maar als we de oorzaken van het spijbelen niet aanpakken en steeds meer allochtone kinderen zonder de noodzakelijke basisvaardigheden hun schoolcarrière laten beginnen, komen we van de regen in de drup en zullen de concentratiescholen in de grote steden verder verloederen.

Dit is in heel West-Europa het geval. Eind april ging er van leerkrachten van het beroepsonderwijs in het Verenigd Koninkrijk een noodkreet uit: zo kan het niet verder. De leerkrachten zijn de agressie van de allochtone leerlingen spuugzat. Ik kom in Nederland en in België op zwarte scholen waar gemiddeld dertig procent of meer van de leerlingen dagelijks afwezig is. Deze onderwijssituatie is een tijdbom die onze samenleving in een nabije toekomst ernstig zal ontwrichten. De achterstand van de allochtone jeugd lijkt toe te nemen. Ze wonen meer en meer in eigen wijken, waar kennis van het Nederlands niet meer nodig is. Ze hebben eigen winkels, eigen artsen en eigen overlevingsstrategieën. Volgens leerkrachten die ik ontmoet zou de nieuwe generatie allochtone jongeren in die wijken minder goed Nederlands spreken dan de vorige. Als pedagoog moet ik autochtone ouders die leven in steden met veel allochtonen het advies geven naar een kleine gemeente te verhuizen zodra de kinderen de schoolleeftijd hebben bereikt.

De politici die het voortdurend over gelijke kansen hebben, zorgen er trouwens ook voor dat hun eigen kinderen naar witte scholen gaan. Een dieptepunt in de Nederlandse parlementaire geschiedenis was in dat verband de speech van een PvdA-tweedekamerlid dat in huilen uitbarstte toen ze het had over het trieste lot van de arme allochtone kindertjes in onze scholen. Twee weken later bleek dat zij haar eigen kinderen had ingeschreven in een Amsterdamse witte eliteschool.

Wat kan de politiek doen om deze dramatische situatie aan te pakken? Naast de eerder geadviseerde stop van immigratie van analfabeten, stel ik voor alle jonge Marokkanen en Turken van wie op zestienjarige leeftijd blijkt dat ze hoogstwaarschijnlijk geen diploma zullen behalen, een vakopleiding te laten volgen in hun land van herkomst. De Europese Unie kan die vakscholen subsidiëren. Deze jongens kunnen dan in de eigen taal en in de eigen cultuur opgeleid worden tot vakmensen waar overal grote nood aan is. Daarna moet werkgelegenheid gewaarborgd zijn. Aangezien het hier gaat om een probleem dat in alle landen van de Europese Unie speelt, lijkt een Europese aanpak voor de hand te liggen. Een samenwerking tussen de EU en de Maghreblanden en Turkije op educatief en economisch gebied zal een oplossing mogelijk maken. Naast de subsidiëring van het beroepsonderwijs moet die samenwerking ook betekenen dat er een eerlijker verdeling van de werkgelegenheid komt.

(De auteur is emeritus hoogleraar pedagogie aan de universiteit van Nijmegen.) uit de Standaard 040506

Ik vind het schandalig en heel ondeskundig! Hoe kan zo iemand een hoogleraar van pedagogie aan de universiteit zijn??

Hij zet de ganse spijbel problematiek in de schoenen van migranten. Dat vind ik heel ondeskundig want voor de migranten pleit hij voor stop migratie als oplossing terwijl er steeds meer en meer Belgische spijbelaars zonder diploma of iets de school verlaten.

Tegen de Belgen kan hij toch moeilijk zeggen STOP Belgen migratie he
Maar dan vraag ik mij af wat hij dan wel van plan is?
Hij kan ze toch moeilijk uitroeien of vernietigen. of wel??
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:39   #566
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Tenzij dat hij een extreem-rechtse fascist is met een verborgen agenda
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:39   #567
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals Sony:het is het een of het ander. Indien allochtonen blijven zeuren over gebrek aan onderwijs, discriminatie, racistische leraars etc... dan wordt er natuurlijk gekeken naar het onderwijs, en dan bemerkt men dat ze vaak spijbelen.

Dit wil niet zeggen dat niet-autochtonen niét spijbelen, maar vanuit die hoek krijg je niet de standaard resem verwijten te horen. Die buizen gewoon omdat ze spijbelden. Een allochtoon niet: die buist omdat de leraar racist is, terwijl hijzelf de helft van het schooljaar gespijbeld heeft.
Af en toe komt hun gemekker als een boemerang terug naar hun hoofd geslingerd, en tot spijt van de politiek correcte meute gebeurt dit gelukkig hoe langer hoe meer.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:26   #568
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Ik vind het schandalig en heel ondeskundig! Hoe kan zo iemand een hoogleraar van pedagogie aan de universiteit zijn??
Hij zet de ganse spijbel problematiek in de schoenen van migranten. Dat vind ik heel ondeskundig want voor de migranten pleit hij voor stop migratie als oplossing terwijl er steeds meer en meer Belgische spijbelaars zonder diploma of iets de school verlaten.
'heel ondeskundig!' Hoe weet jij dat ? Heb jij dat onderzocht?
'migranten' in Nederland onderzocht men criminaliteit bij alle groepen: Nederlanders, Surinamers, Turken en Marokkanen. Daar vond men zeer duidelijke verschillen. Mag men dat niet 'vinden'? Heb jij andere info met andere gegevens?
Men moet vaststellen wat de feiten zijn, en dan de juiste opossing zoeken.
Oud 11 mei 2006, 17:37   #569
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

[quote=De anarchistische bankier;1690479]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

Goeie tekst.
Off topic en irrelevant gezien de Poolse en katholieke identiteit van de dader
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 20:59   #570
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht

Hier wordt een kat een kat genoemd en geen poezewoefke.

Citaat:
Als 'ze' ooit écht de moeite hadden genomen om hier, zoals vele andere geïmmigreerde minderheden in Europa, normaal te integreren, dan had deze 'ondeskundige' hoogleraar nooit zulke 'schandalige' rapporten hoeven te schrijven.

Vreemd toch dat er in dit en in geen enkel ander pedagogisch of sociologisch werkstuk, enige vermelding of verwijzing staat naar Aziatische, Indische, Joodse, Zuid-Amerikaanse, Australische of Scandinavische jeugdbendes die, its. tot de Noord-Afrikaanse en enkele Oost-Europese, onze Europese steden onveilig maken, vind u ook niet ?
Maar om dit te concluderen, moet je wél eerst je denkend lichaamsdeel uit de grond trekken.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 21:21   #571
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Maar om dit te concluderen, moet je wél eerst je denkend lichaamsdeel uit de grond trekken.
Want die professor en jij steken jullie "denkend lichaamsdeel" in de grond??
Een ander mens zou daar echt last mee hebben vermoed ik.
Ik vond ook al dat die professor vreemde conclusies trekt... Zou die al een circussubsidie gevraagd hebben aan Anciaux?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2006 om 21:22.
Oud 11 mei 2006, 21:26   #572
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hier wordt een kat een kat genoemd en geen poezewoefke.

Als 'ze' ooit écht de moeite hadden genomen om hier, zoals vele andere geïmmigreerde minderheden in Europa, normaal te integreren, dan had deze 'ondeskundige' hoogleraar nooit zulke 'schandalige' rapporten hoeven te schrijven.

Vreemd toch dat er in dit en in geen enkel ander pedagogisch of sociologisch werkstuk, enige vermelding of verwijzing staat naar Aziatische, Indische, Joodse, Zuid-Amerikaanse, Australische of Scandinavische jeugdbendes die, its. tot de Noord-Afrikaanse en enkele Oost-Europese, onze Europese steden onveilig maken, vind u ook niet ?
Als die Aziatische, Indische, Joodse, Zuid-Amerikaanse, Australische of Scandinavische jeugdbendes nog niet onderzocht werden is daar mogelijk een reden voor. Ik denk bv dat hier maar weinig Zuid-Amerikaanse jeugdbendes actief zijn.
Indien dit toch het geval is, dan moet dat ook maar onderzocht worden. Als het mag ten minste.
Oud 11 mei 2006, 21:32   #573
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als die Aziatische, Indische, Joodse, Zuid-Amerikaanse, Australische of Scandinavische jeugdbendes nog niet onderzocht werden is daar mogelijk een reden voor. Ik denk bv dat hier maar weinig Zuid-Amerikaanse jeugdbendes actief zijn.
Indien dit toch het geval is, dan moet dat ook maar onderzocht worden. Als het mag ten minste.
Zouden de Zuid-Amerikaanse pickpockets Vlaanderen niet op de kaart gevonden hebben? Of zou het niet de moeite waard geacht worden dat te onderzoeken, omdat het toch christenen zijn?
Oud 11 mei 2006, 22:45   #574
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Want die professor en jij steken jullie "denkend lichaamsdeel" in de grond??
Een ander mens zou daar echt last mee hebben vermoed ik.
Ik vond ook al dat die professor vreemde conclusies trekt... Zou die al een circussubsidie gevraagd hebben aan Anciaux?
U bent waarschijnlijk de pauze-nar van dienst op het circuskabinet van Bertje de Clown ? 8)
Oud 11 mei 2006, 23:04   #575
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De bovenstaande bevolkingsgroepen en gemeenschappen zijn inderdaad minder vertegenwoordigd, doch hebben ook opgroeiende jonge kinderen en pubers waarvan we amper of nooit iets negatiefs vernemen. Persracisme ? Croi pas.
Zou het dan tóch aan het achterliggend cultuurpatroon van die criminele jeugdbendes kunnen liggen ?
Tot iemand het tegendeel kan aantonen, is er voor mij dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zo is.

Maar of dit, zoals je voorstelt, officieel onderzocht mag worden is een ander paar mouwen, gezien de reeds voorspelbare uitkomst van deze en van eerdere studies over dit onderwerp, die in het verleden steeds netjes verticaal geclasseerd werden door onze pc-regeringen.
Oud 11 mei 2006, 23:14   #576
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote=sony;1699649]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

De man is een gepensioneerde weirdo. Zijn teksten op zijn site zijn hilarisch.
Het is gewoon een verzuurd soort van rechts knorrepotje zonder veel zin voor wetenschap. Hij doet maar...
Die Belgen die spijbelen: daar ziet hij allicht geen graten in.
Ik begrijp ook niet hoe het "grote" probleem kan komen uit een populatie die 4 procent uitmaakt (Ik zal maar al stellen volgens PDW). Al die andere spijbelaars zijn dus geen probleem: zij zijn immers Belgen???
Je vindt geborneerde racisten in alle lagen van de bevolking. Universitairen, prof of niet zijn geen uitzondering op deze regel.
Racisme is een emotioneel gedoe, het heeft niets te maken met logica.
Lombroso en velen na hem hebben dit al aangetoond. Houdini vondt dat wetenschappers de meest lichtgelovige mensen waren, die hij vanalles kon doen geloven. Lorenz en zijn racistische theoriën kreeg later toch nog een Nobelprijs. Net zoals andere racisten.
Triestig hoor: het mensdom is niet lang uit de bomen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 14:24   #577
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

En was die moord door die Vlaams Blokker in Antwerpen nu ook 'religieus geinspireerd' ?

(daar gaan ze hier waarschijnlijk nog eens 4 maanden lang over discussiëren)

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 13 mei 2006 om 14:28.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 16:38   #578
filosoof
Banneling

Standaard

Knorretje
Konrad Lorenz dus, al lang vergeten, die vent (gelukkig!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 mei 2006 om 16:43.
Oud 13 mei 2006, 16:42   #579
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
En was die moord door die Vlaams Blokker in Antwerpen nu ook 'religieus geinspireerd' ?

(daar gaan ze hier waarschijnlijk nog eens 4 maanden lang over discussiëren)
Over Vuil Belangers wordt minder vlug geoordeeld dan over moslims hier...
Ach ja!!!"[SIZE=1]Eigen volk eerst"[/SIZE] daarom...???
Oud 13 mei 2006, 21:02   #580
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over Vuil Belangers wordt minder vlug geoordeeld dan over moslims hier...
Ach ja!!!"[SIZE=1]Eigen volk eerst"[/SIZE] daarom...???
Toch even de aandacht erop vestigen dat het de Marokkanen zelf bij monde van fatty Ahidar waren die zegden dat de moord op arme Joe religieus geïnspireerd was.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be