![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (ps, ik draag altijd mn gordel, echt een aanrader, bolt goed, ma die airbags geven een serieuze boks op uw neus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er een verschil tussen controle op snelheid, of het verbieden van wagens te produceren die nog harder kunnen dan 160... Verder is er een verschil tussen een heksenjacht op snelheid, waar men de rest maar laat betijen, ... Middenvaktoeristen worden met rust gelaten, mensen die hune pinker niet gebruiken bij het afrijden van een rond punt ook, mensen die met een onverzekerd voertuig rondrijden, ... voertuigen die techisch niet in orde zijn, worden ook maar getollereerd... Wat is er veiliger , mijn 4X4 die tip top in orde is, aan 140 of een wrak van 15 jaar oud , zonder airbags of ABS op de middenstrook van een autostrade tegen 110 ? Ik mag niet te hard rijden, maar de ander zijn voertuig moet wel in orde zijn, en hij moet hem rechts houden , ... Met dat verschil dat eerste valt volautomatisch te controleren, en voor dat andere moet ne flik echt werken , ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ook ene keer , een verlies van lading recht voor mijne neus, da is spannend , da kan ik u wel zeggen ,... En eens ene mobiele werkplaats ontmoet juist achter nen bocht op den aanloop naar den Brennerpas, tussen Trento en Bolzano ergens, ... die beginnen hier te werken, en dan vergeten ze bordjes te zetten he, ... ik reed met moeite 120 en kon er nog net achter stoppen anders had ik mij in da gat van die camion geboord, maar om er dan terug van achter te geraken , ... met verkeer naast u dat ook 120 rijd en zich net doodgeschrokken heeft van die wegenwerkers, ... da is nog veel spannender, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee ik vond dat vroeger ook ambetant, en toen heb ik mij nen 4x4 gekocht, ... ![]() misschien uwen auto uitrusten met ne periscoop, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(en voor zij die zich er niet zoveel bij kunnen voorstellen: 2 tot 4 grote wagens - plaats genoeg dus om nog eens tussen te kruipen) Laatst gewijzigd door Sfax : 15 juni 2007 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Vreemdeling
|
![]() Haal alle snelle wagens van de baan.....dan heeft vadertje staat weer een pak minder inkomsten. (btw,accijnzen,verkeersbelasting)
Dan kunnen ze na de heffing op plastiek zakjes een heffing invoeren op wat anders.... Het zal nog zover komen dat wij op onze uitwerpselen zullen moeten betalen ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de discussie is dan ook al een tijdje ontaard en ik heb pas later ingepiktp ik heb me nimmer uitgesporken over een erbod op selle wagens zulk gesprek bevindt zich dan ook op een totaal ander niveau/vlak dat heeft dan ook op zich niks met veiligheid te maken zolang je snelheidsgrenzen effectief afdwingt, wat toch wel de inentie is,dacht ik Citaat:
'k vraag me alleen af of je kan spreken van een heksenjacht Men is eindelijk tot een situatie ( noodzaak, inzicht, mogenlijkheden ) gekomen waar men een lang bestaande beperkingen wilt afdwingen je kan eerder spreken over een jarenlang aanmodderbeleid waar de automobilist maar deed wat ie wou op ebed van snelheid Citaat:
[quote] Wat is er veiliger , mijn 4X4 die tip top in orde is, aan 140 of een wrak van 15 jaar oud , zonder airbags of ABS op de middenstrook van een autostrade tegen 110 ? [quote] hangt vooral van het wrak af en de bestuurder af ![]() 15 jaar oud, zonder airbags of abs kan verder perfect technisch ok zijn... als men daar iet of wat respectabel met rijdt tegen 110 op middenstrook uiteraard ( reglementair verondersteld ) dan s jouw 4x4 een groter gevaar op de baan wegens 20 te snel wat die mens zijn risico betreft om zonder airbags en andere veiligheidssyemen ( kooi, kreukzones ) zal me worst wezen Citaat:
wat moet er dan midden rijden volgens jou ? Citaat:
en daar ligt het belangrijkste argument waarom snelrijders nu evseed worden vrij normaal, lijkt me zo.... bij een verkeersveiligheidbeleid doet men alvast wat men nu kan verwezenlijken als eerste |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verder zie ik niet goed in wat die voetganger erbij komt te zien of wat je er precies mee bedoelt...'k dacht dat we het hier nog steeds over auostrades hadden Laatst gewijzigd door praha : 15 juni 2007 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nergens maar dan nergens beweer ik dat jij het slechter zou doen wat betreft dat afstand houden evenmin , nergens maar dan ook nergens beweer ik dat al die anderen het dan goed zouden doen of voldoende goed zouden doen en jij niet en ten slotte, nergens maar ook nergens claim ik het beter te doen ik (men) kan alleen maar tot de vaststelling komen dat jouw perspectie dat jij goed en veilig zou rijden slechts bestaat uit de voorbeelden ( goed en slecht ) die je rond je ziet dat zijn niet echt objectieve criteria medunkt verder kan ik je nog meegeven als je er slechts 10 houdt bij die 120 dat je dan verhoudingswijs meer dan goed zit met die 15 a 20 Citaat:
volledig mijn fout, 'k zat daarnet op de laptop... verdomme lastig spul om te werken als je dat niet gewoon bent hoe dat ik dat meen gelezen te hebben is me een raadsel mijn excuses ![]() Laatst gewijzigd door praha : 15 juni 2007 om 18:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#575 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2007 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een rare aanname. Wie op de Belgische autosnelwegen sneller rijdt dan 120 km is dus een geesteszieke? Wie rookt, is een geesteszieke? enz. (ik slik een meer persoonlijke opmerking in)
![]() |
#577 |
|
![]() Lees wat je wilt lezen is het beste dat ik hierop kan zeggen denk ik. Gezien je dit spelletje vorige keer ook wou spelen en ik er toen op gereageerd heb.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2007 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik speel geen spelletje, ik stel alleen vast dat je niet consequent bent.
![]() |
#579 | |
|
![]() Citaat:
Ik maakte de aanvulling ('of als je jezelf...') enkel maar voor de volledigheid. Dat geldt dus inderdaad alleen voor geesteszieken. Water is nat, weetjewel. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2007 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |