Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 09:02   #561
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ja? Mijn officieel kadastraal inkomen is nog altijd even hoog als toen mijn huis nog maar de helft waard was, terwijl dus iemand van mijn stand dat onmogelijk nog kan kopen. Waar heb ik dat aan verdient, en waarom moet ik minder belastingen betalen dan de suggelaars die hiernaast de helft van hun salaris aan huur zien opgaan voor een huisje ocharme volledig in de winterschaduw van het mijne?
Ja! Natuurlijk is uw officieel kadastraal inkomen nog altijd hetzelfde, maar het is ondertussen wel al geïndexeerd.

Daarnaast klopt uw redenering helemaal niet: iemand die huur betaalt, heeft geen kosten zoals huiseigenaars die wel hebben. Ook moet een huurder niet een grote eenmalige investering doen (waarop wij als huiseigenaars indertijd ook nog een flink belastingen op hebben moeten betalen). En je bekomt alleen een belastingsvermindering als die werken worden uitgevoerd die de overheid ervoor heeft aangeduid. Breng je isolatie aan, dan zal je inderdaad genieten van een vermindering. Bouw je evenwel een aanbouw omdat je met drie kinderen er ook nog een speelkamer bij wil, dan is er geen vermindering voorzien.

M.a.w. u gaat voorbij aan een belangrijk iets, nl. de eenmalige investering die een huiseigenaar moet maken alsook de belastingen, taksen en kosten die hij erop betaalt. Een huurder kiest ervoor - uit financiële redenen of uit andere - om dit niet te doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 09:05   #562
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ik geef mijn geld liever aan de staat dan aan een smeerlap die 40,- € durft vragen voor het leggen van de drie tegels die ik niet kan aftrekken, want met dat onbeschoft volk wil ik mijn winsten zeker niet delen.
Ik ontwaar niets "onbeschoft" aan de lonen van vakmannen: het is het resultaat van vraag en aanbod. Voor het overige staat het iedereen vrij zelf te renoveren: hier thuis is het allergrootste deel met de eigen handen gebeurd, wat een enorme besparing betekende.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be