Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2006, 13:15   #5781
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Zie je hoe daarop gereageerd wordt ? Geen woord over de 2.000 Libanese doden, geen woord over de meer dan 5.000 Palestijnse doden.

In plaats daarvan wordt er op een schaamteloze manier over 'werkongelukken' en 'onderlinge uitmoordingen' gesproken.
hoeveel van deze palestijnen werden niet het slachtoffer van te vroeg exploderende bommen en mijnen. Hoeveel van deze palestijnen waren er strijder van Hamas of dergelijke? die 5000 ware, heus niet enkel moeders en kindjes.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 13:18   #5782
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Natuurlijk sta ik daar niet onverschillig tegenover maar om daarvoor meteen te verhuizen vind ik ook een beetje vergezocht. Het is nog altijd een minderheid die zich "niet gedraagt" en andere vreemdelingen moeten toch ook met hen samenleven.
Nevermind, dit is trouwens off-topic.
niet dat dit er toe doet en is volledig offtopic maar ik ken mss die "de stad" ontvlucht zijn omdat ze er niet meer thuisvoelen. als gij dat niet kunt begrijpen wat doe je hier dan?
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 14:05   #5783
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Je zou beter vragen:"Wie doet er sedert dag 1 het meest aan zelfvernieling(selfdestruction)"?
Door je een eigendom onwettig toe te eigenen verniel je automatisch de goede betrekkingen tussen jou en zij die op het eigendom meer rechten hadden dan jijzelf.
Wie heeft dan het leven vernield van wie sedert dag 1 ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 14:05   #5784
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De elfde eeuw voor Christus 1000 + 2000 = 3000 jaar geleden........ Is dat niet wat heel erg lang geleden om zich op te beroepen ?
Ik vind van niet en de Joden ook niet natuurlijk. Maar kom...

Stel dat je gelijk hebt en het is inderdaad iets te lang geleden om daar beroep op te kunnen doen...

Vertel me dan eens wat jij zou aanvaarden als net genoeg lang geleden om zich wél op te beroepen. Iets wat ik niet zou kunnen beschouwen als iets onaanvaardbaar, wil ik redelijk lijken.

Je mag niet vergeten dat de Joden het enige oorspronkelijke overgebleven volk zijn van die streek. Zij die daar nog voor hen waren, die bestaan nu niet meer. Pas nadien hebben ze een staat gesticht. Een zeer welvarende staat overigens.

Citaat:
En zijn de Joden na de Arabieren nu ook al beter dan de Indianen ?
Een rotopmerking is slecht voor je profiling.

Citaat:
Ik vind mensen die vinden dat men geen lucht of zon kan bezitten eerder wijs dan achterlijk.
Ik ook, beste Labyrint, ik ook.

Citaat:
Wat baten diplomatieke betrekkingen als men alleen eenzijdig kan denken en handelen.
Dat is niet waar. Israël heeft er alle belang bij om vrede te kennen. Maar sommige moslims menen dat de vrede, de échte vrede die van Allah komt, alleen maar te vinden is in de islam op wereldschaal. Ze menen het zo erg dat zij zich op grond van puur religieuse overtuiging geen joodse staat willen op wat eens 'moslimgrond' was.

Je weet dat ik deze theorie kan staven vanuit de koran. Je weet wel. De vrede die alle verstand te boven gaat. Ver te boven mijn gedacht.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 14:10   #5785
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Door je een eigendom onwettig toe te eigenen verniel je automatisch de goede betrekkingen tussen jou en zij die op het eigendom meer rechten hadden dan jijzelf.
Wie heeft dan het leven vernield van wie sedert dag 1 ?
Wie ben jij om te zeggen dat het niet wettig was? Israël is al altijd van de Joden geweest. Ze hebben daar hun roots. Hun geschiedenis is geschreven met dat land. Hun religie is verbonden met dat land. Alleen maar dat land.

Wanneer en door wie werd de wet gestemd, dat de Joden niet meer naar huis konden gaan?

Onwettig..??! M'n voeten!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 september 2006 om 14:11.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 14:12   #5786
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote]
[quote=Hertog van Gelre;1959205]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat is me nu duidelijk ja.
Dan toch wat evolutie.
Citaat:
Begrijp ik goed dat dat u spijt?
Persoonlijk vind ik het een spijtige vergissing, ja. Maar er kan geen sprake zijn van het verleden ongedaan te maken. Israël is er en moet er blijven.


Citaat:
Ik geloof bijna niet wat ik lees. Waar ziet u op dit moment een slachtofferrol
Het arme slachtoffer dat steeds aangevallen wordt en dus onvoorwaardelijk het recht heeft zich te verdedigen zonder rekening te houden met de mensenrechten van anderen. Israël moet inderdaad stoppen met deze houding. Er werd de Joden onrecht aangedaan en nu wordt er door hen de Palestijnen en anderen onrecht aangedaan.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 14:15   #5787
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als ik u was zou ik uw horloge maar gelijkzetten met Labyrinth en Groene Flamingant. Zij beweren, net als ik, het tegendeel.
De discussie gaat over wie die vluchtelingenstroom heeft veroorzaakt, niet over wanneer die plaatsvond.
Zonder twijfel de nieuwe staat Israël.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:28   #5788
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Zonder twijfel de nieuwe staat Israël.
U vergeet dat 'de nieuwe staat Israël' alleen maar werd uitgeroepen als gevolg van de, door de arabieren gestarte burgeroorlog.
U vergeet de Balffour-declaratie en de overeenkomst die reeds in 1919 is gesloten met Koning Feisal om een joods tehuis te vestigen op de plaats van het huidige Israel, om joodse immigratie te bevorderen teneinde de economie ter plaatse te verbeteren. U vergeet dat veel bezittingen gewoon zijn gekocht. Dat er juist veel arabieren naar joods Israel zijn getrokken vanwege de betere omstandigheden. Sterker nog, het aantal arabieren is in die jaren verdubbeld.

U vergeet ook dat indien de Groot-Moefti, tegen alle afspraken in, niét Palestina had afgesloten voor joodse vluchtelingen (toen de vervolging op zijn hoogst was in Europa) onnoemelijk veel leed voorkomen was.

U vergeet voor het gemak dat joden zich NIET mochten vestigen in Jordanië, dat ze zijn verjaagd uit alle andere arabische staten vóór de stichting van de staat Israël.

U vergeet dat het aantal palestijnse vluchtelingen, officieel bepaald op 710.000 mensen, nu door de arabische liga op 4,3 miljoen wordt gezet, dat palestijnen geen compensatie MOGEN accepteren van Israel.

En nogmaals, u vergeet dat Jordanië óók Palestina is.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 15:44   #5789
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

We hebben het ook nog gehad over 1967:
Citaat:
Veel Zionisten hadden aanvankelijk gehoopt op een grotere staat in Palestina, maar hun houding was doorgaans pragmatisch, en zij stemden met alle delingsvoorstellen in die door de Britten of de VN zijn gedaan. De expansie als gevolg van de 1948 en 1967 oorlogen waren het directe gevolg van Arabische agressie. Het delingsplan van 1947, dat door de Arabieren was verworpen, voorzag in ingewikkelde zigzag grenzen die volkomen onverdedigbaar waren. (zie kaart VN delingsplan ). De Arabieren vielen de Joodse gemeenschap en Israël aan en blokkeerden Jeruzalem en andere Joodse nederzettingen, met als gevolg dat de Joden een corridor naar Jeruzalem en andere plaatsen veroverden. Dit had niet zozeer met expansie maar met zelfverdediging te maken.

In 1967 was het de Egyptische president Nasser, evenals de Syrische president Assad, die dreigden met de vernietiging van Israël: "Het bestaan van Israël heeft al te lang geduurd. Wij verwelkomen de Israëlische aggressie. We verwelkomen de strijd waar we al lang naar uitzien. Het uur van de beslissing is gekomen. De strijd is gekomen waarin we Israël zullen vernietigen." (Nasser, 16 mei 1967 op Radio Cairo.) Enkele jaren ervoor hadden Egypte en de Arabische Liga de PLO opgericht, eveneens met het doel Israël van de kaart te vegen. Egypte had in mei 1967 massaal troepen aan de grens met Israël gemobiliseerd, de VN vredesmacht aldaar weggestuurd en de Straat van Tiran voor Israëlische scheepvaart afgesloten, wat tegen het wapenstilstandsakkoord van 1949 indruiste. Bovendien onderschepte Israël een aanvalsplan van Egypte een week voor het zelf aanviel. Op 30 mei 1967 zei koning Hussein van Jordanië, nadat hij een verdrag met Egypte had gesloten: "De legers van Egypte, Jordanië, Syrië en Libanon staan aan de grenzen van Israël... om de uitdaging aan te gaan, terwijl achter ons staan de legers van Irak, Algerije, Koeweit, Soedan en de hele Arabische natie. Deze daad zal de wereld versteld doen staan. Vandaag zullen ze weten dat de Arabieren gereed zijn voor de strijd, het uur der waarheid is aangebroken. We hebben het stadium bereikt van daden in plaats van verklaringen." (bron citaten: http://www.mideastweb.org/briefhistory.htm )

Nadat de VS en de VN weigerden Egypte tot het openen van de Straat van Tiran te dwingen of voor Israëls veiligheid garant te staan, viel Israël aan en veroverde de Sinaï, de Golan hoogvlakte en de Westelijke Jordaanoever. Direct na de oorlog verklaarde Israël bereid te zijn bijna al dit gebied terug te geven in ruil voor vrede, maar de Arabische staten weigerden ieder compromis en herhaalden later dat jaar op een Arabische top hun doel om Israël van de kaart te vegen. De overwinning van 1967 had in Israël ongekende nationalistische gevoelens losgemaakt, en nationalistische en religieuze groepen, versterkt door de vijandige Arabische reactie, riepen op de Westoever te bebouwen en te annexeren, waar veel voor het Jodendom heilige plaatsen lagen. De nederzettingenbeweging was geboren.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 21:39   #5790
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U vergeet dat 'de nieuwe staat Israël' alleen maar werd uitgeroepen als gevolg van de, door de arabieren gestarte burgeroorlog.
U vergeet de Balffour-declaratie en de overeenkomst die reeds in 1919 is gesloten met Koning Feisal om een joods tehuis te vestigen op de plaats van het huidige Israel, om joodse immigratie te bevorderen teneinde de economie ter plaatse te verbeteren. U vergeet dat veel bezittingen gewoon zijn gekocht. Dat er juist veel arabieren naar joods Israel zijn getrokken vanwege de betere omstandigheden. Sterker nog, het aantal arabieren is in die jaren verdubbeld.

U vergeet ook dat indien de Groot-Moefti, tegen alle afspraken in, niét Palestina had afgesloten voor joodse vluchtelingen (toen de vervolging op zijn hoogst was in Europa) onnoemelijk veel leed voorkomen was.

U vergeet voor het gemak dat joden zich NIET mochten vestigen in Jordanië, dat ze zijn verjaagd uit alle andere arabische staten vóór de stichting van de staat Israël.

U vergeet dat het aantal palestijnse vluchtelingen, officieel bepaald op 710.000 mensen, nu door de arabische liga op 4,3 miljoen wordt gezet, dat palestijnen geen compensatie MOGEN accepteren van Israel.

En nogmaals, u vergeet dat Jordanië óók Palestina is.
Klaarblijkelijk hebben we niet dezelfde geschiedkundige bronnen want wat lees ik :

Het Britse Witboek van 1939

1. Het doel van de regering van Zijne Majesteit is de oprichting binnen tien jaar van een onafhankelijke staat Palestina, die met het Verenigd Koninkrijk verdragsovereenkomsten heeft die de economische en strategische belangen van beide landen vrijwaren. Dit plan tot vestiging van een onafhankelijke staat veronderstelt beraadslagingen met de Volkenbondsraad over het beëindigen van het mandaat.
2. In de onafhankelijke staat zullen Arabieren en joden gemeenschappelijke regeren, op zo'n manier dat de wezenlijke belangen van iedere gemeenschap gevrijwaard zijn.

Anno 2006 bezitten de Joden een onafhankelijke staat die ze zelf uitgeroepen hebben in 1948 ( 9 jaar na het witboek dus ) ten nadele van de Palestijnen en de Palestijnen hebben nog steeds geen eigen staat. Die Volkenbondsraad heeft tijdens de beraadslagingen gezorgd voor de belangen van de Joden en de Palestijnen die nochtans de meerderheid waren gewoon vergeten.
Een mens zou voor minder wat zenuwachtig en ongeduldig worden......
De Arabische staten zijn dan ook terecht in opstand gekomen tegen deze onrechtvaardige toestand. Immigranten van over heel de wereld kwamen hun grond inpalmen en hen hun wetten opleggen.

Ik zou persoonlijk ook niet willen dat een vreemd volk hier heer en meester komt spelen. Wat ik voor mezelf niet wens, wens ik ook geen andere toe. Ik kan me dus best wel inleven in de mistevredenheid van de toenmalige Arabieren.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 september 2006 om 21:59.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:09   #5791
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wie ben jij om te zeggen dat het niet wettig was? Israël is al altijd van de Joden geweest. Ze hebben daar hun roots. Hun geschiedenis is geschreven met dat land. Hun religie is verbonden met dat land. Alleen maar dat land.

Wanneer en door wie werd de wet gestemd, dat de Joden niet meer naar huis konden gaan?

Onwettig..??! M'n voeten!

Paulus.
Bijna alle Amerikanen hebben hun roots, hun geschiedenis en hun religie in alle continenten, maar toch voornamelijk in Europa...... wilt dat zeggen dat de wereld en Europa hen toebehoort ? Neen, al handelen ze er wel naar. Als men een paar eeuwen of millennium, voor welke reden ook, van huis weg is heeft men volgens mij redelijk gezien geen recht meer op dat huis zelfs niet met de hulp van allerlei boekjes.
Daarmee heb ik ook meteen een antwoord gegeven op je voorgaande post.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 september 2006 om 22:11.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:16   #5792
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind van niet en de Joden ook niet natuurlijk. Maar kom...

Stel dat je gelijk hebt en het is inderdaad iets te lang geleden om daar beroep op te kunnen doen...

Vertel me dan eens wat jij zou aanvaarden als net genoeg lang geleden om zich wél op te beroepen. Iets wat ik niet zou kunnen beschouwen als iets onaanvaardbaar, wil ik redelijk lijken.

Je mag niet vergeten dat de Joden het enige oorspronkelijke overgebleven volk zijn van die streek. Zij die daar nog voor hen waren, die bestaan nu niet meer. Pas nadien hebben ze een staat gesticht. Een zeer welvarende staat overigens.



Een rotopmerking is slecht voor je profiling.



Ik ook, beste Labyrint, ik ook.



Dat is niet waar. Israël heeft er alle belang bij om vrede te kennen. Maar sommige moslims menen dat de vrede, de échte vrede die van Allah komt, alleen maar te vinden is in de islam op wereldschaal. Ze menen het zo erg dat zij zich op grond van puur religieuse overtuiging geen joodse staat willen op wat eens 'moslimgrond' was.

Je weet dat ik deze theorie kan staven vanuit de koran. Je weet wel. De vrede die alle verstand te boven gaat. Ver te boven mijn gedacht.

Paulus.
Je beroept je zelf op een boekje, verwijt dan een andere niet dat hij de koran leest.
Mijn boekje is universeel, het enige wat hij als raad ( en niet als verplichting ) meegeeft is de mensenrechten van allen te respecteren opdat je zelf zou gerespecteerd worden. Doe niet iemand anders aan wat je zelf niet zou willen dat ze je aandoen...... Is dat geen eerlijke deal Paulus ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 september 2006 om 22:17.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:26   #5793
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Zie je hoe daarop gereageerd wordt ? Geen woord over de 2.000 Libanese doden, geen woord over de meer dan 5.000 Palestijnse doden.

In plaats daarvan wordt er op een schaamteloze manier over 'werkongelukken' en 'onderlinge uitmoordingen' gesproken.
Stop eens met zeveren. Als moslims elkaar uitmoorden wordt dat nooit geteld zoals in Darfour of Irak. Waarom ga je dan hier wel bijtellen?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:31   #5794
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wie ben jij om te zeggen dat het niet wettig was? Israël is al altijd van de Joden geweest. Ze hebben daar hun roots. Hun geschiedenis is geschreven met dat land. Hun religie is verbonden met dat land. Alleen maar dat land.

Wanneer en door wie werd de wet gestemd, dat de Joden niet meer naar huis konden gaan?

Onwettig..??! M'n voeten!

Paulus.
Toen de integratie van de Joodse bevolking mislukt was in de niet-Joodse wereld ontstond het Bilu-manifest dat het begin was van de terugkeer naar huis. Hier staat duidelijk dat ze hun land verloren tweeduizend jaar terug, dat koningen en leiders hun kronen en diademen verwisselden voor de ketenen van de ballingschap.
Na tweeduizend jaar kan je een land niet terug komen opeisen.

Het Bilu-manifest


Een groep joden uit de buurt van Charkov sloot zich aaneen in een genootschap onder de naam BILU. Deze letters BILU zijn de beginletters van een tekst uit de bijbel van de profeet Jesaja (jes. 2,5). Deze tekst luidt: "Huis van Jakob, komt laat ons gaan..." In 1882 gaf deze groep in Constantinopel onderstaande verklaring uit:
Aan onze broeders en zusters in ballingschap!
Indien ik niet mijzelf help, wie zal mij helpen?

Bijna tweeduizend jaar zijn verlopen sedert in een kwaad uur, na een heroïsche strijd, de glorie van onze Tempel in vlammen opging en onze koningen en leiders hun kronen en diademen verwisselden voor de ketenen van de ballingschap. We verloren ons land, waar onze geliefde vaderen woonden. Van al onze glorie namen we in de ballingschap slechts een vonk van het vuur mee, waarmee onze Tempel, de woonplaats van onze grote God, was omgeven.
Maar deze kleine vonk hield ons in leven toen de torens van onze vijanden tot stof vergingen en hij werd een hemelse vlam, die licht gaf aan de helden van ons volk en hen hielp de verschrikkingen van de dodendans en de martelingen van de auto-da-fe's te doorstaan. En weer gloeit deze vonk en hij zal ons als een ware zuil van vuur vooruitgaan op de weg nar Zion terwijl een duistere wolk ons zal achtervolgen, de wolk van onderdrukking, die ons dreigt uit te roeien.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 september 2006 om 22:45.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:31   #5795
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Een voormalig Syrisch eerste minister schreef in zijn memoires in 1972:

Since 1948 it is we who demanded the return of the refugees ... while it is we who made them leave ... We brought disaster upon ... Arab refugees, by inviting them and bringing pressure to bear upon them to leave ... We have rendered them dispossessed ... We have accustomed them to begging ... Then we exploited them in executing crimes of murder, arson and throwing bombs upon men, women and children – all this in the service of political purposes ...

... of hoe een volk kan misbruikt worden en hoe useful idiots zich nog altijd voor de kar laten spannen van een bende totalitaire potentaten gaat elk begrip te boven.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:38   #5796
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De elfde eeuw voor Christus 1000 + 2000 = 3000 jaar geleden........ Is dat niet wat heel erg lang geleden om zich op te beroepen ?
Wat is dan lang genoeg, of té lang?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:39   #5797
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Een voormalig Syrisch eerste minister schreef in zijn memoires in 1972:

Since 1948 it is we who demanded the return of the refugees ... while it is we who made them leave ... We brought disaster upon ... Arab refugees, by inviting them and bringing pressure to bear upon them to leave ... We have rendered them dispossessed ... We have accustomed them to begging ... Then we exploited them in executing crimes of murder, arson and throwing bombs upon men, women and children – all this in the service of political purposes ...

... of hoe een volk kan misbruikt worden en hoe useful idiots zich nog altijd voor de kar laten spannen van een bende totalitaire potentaten gaat elk begrip te boven.
Leve de vrijheid en de mensenrechten ! Weg met de totalitaire potentaten of ze nu van Oost of West, Noord of Zuid komen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:40   #5798
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Stop eens met zeveren. Als moslims elkaar uitmoorden wordt dat nooit geteld zoals in Darfour of Irak. Waarom ga je dan hier wel bijtellen?
Omdat de moorden hier door een zogezegd geletterd, ontwikkeld en beschaafd volk gepleegd worden.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 september 2006 om 22:48.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:41   #5799
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wat is dan lang genoeg, of té lang?
Tweeduizend jaar is te lang zoals ik hierboven schreef.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 22:44   #5800
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Omdat de moorden hier door een zogezegd geletterd en beschaafd volk gepleegd worden.
Je bedoeld dat als de Palestijnen elkaar uitmoorden op werkongevallen hebben ze dan zogezegd geletterd en beschaafd zijn?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be