![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5801 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hebben ze ook nagekeken wie pas en wie al 6 maanden besmet is. Maar het is wel slecht nieuws, want dan gaat +50% antistoffen hebben voor er een vaccin is. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Want straks blijft Europa met zijn 600 000 000 vaccins zitten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5803 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat er nu gebeurt, is zodanig absurd dat ik me afvraag of 'de maatregelen' in feite ergens 'onbewust' niet als doel hebben om gezichtsverlies te vermijden. Stel dat men het niet aanspant en het valt allemaal mee: dan is het game over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lokale lockdowns daar waar er ook bewezen veel besmettingen zijn. Dus als er in bvb Leuven in de horeca een broeihaard van het virus is, dan sluit je alle horecazaken in de buurt van het "uitbraakcafé" voor drie weken. Of twee. Vier is imho te lang.
Zijn het sportclubs, hetzelfde principe. Men controleert en vind overtreders? men sluit de betrokken zaak. Niet zoals nu "we denken dat het de horeca is", dus we sluiten alle cafés. En dan maar janken dat iedereen het stilaan strontbeu is.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 oktober 2020 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5805 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En na die drie weken ? Altijd diezelfde vraag he. Waarom zou dat drie weken later anders zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een legitieme vraag. Maar je gaat niet een heel land en elke sector weer dichtgooien omdat er in Durbuy plots 2 keer zoveel besmettingen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#5807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn punt is: dat lost niks op. Dat lost al van in maart niks op. Je stelt besmettingen wat uit, meer niet. Wat je nu uitstelt, krijg je later op je dak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5808 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met die epidemie, kunnen politiekers spelletjes spelen. Wie niet braaf is , gaat een bank achteruit. Etc. Vrijheid eerst ?
![]() |
![]() |
#5809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit bericht had net zo goed ook hier kunnen worden geplaatst (sommigen onder ons zullen de laatste zin ervan waarschijnlijk heel goed weten te waarderen). Hopelijk verspreidt 'het nieuws' zich. 12.000 handtekeningen, en die zijn allerminst zo'n beetje lukraak in het winkelcentrum bijeengesprokkeld onder toevallige aanwezigen die 'de enquêteur/enquêtrice' niet negeerden of afwimpelden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5810 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, wat een mop.
https://www.pnas.org/content/104/18/7588.full Ik lees dat nu pas. Een heel goed artikel (geen mop, echt de moeite waard om te lezen) van ene professor Neil Ferguson, over de Spaanse griep. In 2007. Toen wist die wat ik in mijn eerste post hier schreef ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2020 om 20:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van tekorten naar excessen. Het mondvodden exces losten ze op door ze te verplichten. Hetzelfde in deze zaak betekent dan verplichte inentingen. Welk deel van de bevolking zal zich dit laten commanderen zonder verzet?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5812 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen was hij een wetenschapper, en nadien een influencer van politiek zeker.
Het is echt wel een heel interessant artikel, maar je ziet wel een soort van afglijden naar teveel vertrouwen in simpele modellen. Ik vind het trouwens raar dat hij geen verificatie heeft (toen ook niet) van zijn "geen maatregelen" voorspellingen. DIT lees ik nu, in zijn bijlage: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2020 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5814 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die daar kilometers af woonden in een op dat moment corona vrije gemeente waren er nét zo goed aan voor de moeite... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5816 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan nu natuurlijk wel lekker iedereen afbranden die maar, op het idiote af, bleven tegenargumenteren zonder enig argument te kunnen aantonen. Ik zit graag op de eerste rij voor dit schouwspel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet echt bevorderlijk geweest voor mijn carriere, toegegeven ... ![]() Ik ben kritischer dan ik creatief ben. Ik denk trouwens dat dat samengaat. Als je probeert creatief te zijn, en je ziet op voorhand dat het gaat mislukken, begin je er niet aan. Als je niet te kritisch bent, dan ga je beginnen aan iets dat creatief is ook al is het gedoemd om te mislukken, maar ondertussen haal je lof binnen voor je ijverigheid. Tegen dat het duidelijk is dat het gaat mislukken, heb je je bevordering al binnen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2020 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was zelfs verboden om op een bankje te gaan zitten of om wat vijzen te gaan halen in een winkel. Het ging zelfs zo ver, dat een winkel wel katteneten mocht verkopen, maar diezelfde winkel nog geen kattenbench verkopen. Maar men ging nog verder, men verbood zelfs om naar je tweedeverblijfplaats te gaan en spenderde zelfs geld en manuren om actief opzoek te gaan naar overtreders, in Vlaanderen. men controleerde zelfs campings met behulp van drones en warmte camera's in sommige kustgemeentes. Men sloot snelwegen naar de kust af en controleerde iedereen die er over reed. Men ging zelfs aan de winkels mensen controleren. Er werden dus enkel tientalle miljoenen uitgegeven enkel aan controles. De economie verloor enkele honderden miljarden aan omzet. De maatschappij was volledig ontwricht. Medische hulp werd tot een minimuum herleid. Wat kunnen de politici van de toen besturende partijen nog anders doen, dan de schade en schande voor hun partij zoveel mogelijke beperkten. Terwijl in Afrika bij een uitbraak van een epidemie, de eerste maatregelen zijn; de besmette isoleren en allemaal centraliseren op 1 plaats. Bleef men in Europa bezet met alles te verspreiden. terwijl het zelfs vandaag verstandinger is om 1 ziekenhuis per besmettingszone aan te duiden voor de opvang van besmetten, voert men een qouta in per ziekenhuis. en zit men te zeveren dat ziekenhuizen die de qouta nog niet bereik hebben, de overlast van de andere ziekenhuizen moeten overnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als extroverte beter begaafde heb jij daar grote problemen mee. Je ziet dingen die andere niet zien, je kijkt steeds buiten de box, je maakt gevolgtrekkingen die andere pas zien als ze 3 stappen verder zitten, je voorziet de problemen voor ze er zijn, je linkt makkelijker zaken aan elkaar en je bent meer bezig met de oorzaak dan met de syntomen aan te pakken. En in deze edemie is het het probleem en de oorzaak het gebrek aan natuurlijke groepsbescherming tegen het virus. Om de verspreiding tegen te gaan, moet je dus zorgen dat er groepsbesherming is, want dat is de ontbrekende schakel. Maar je moet dat doen met zo weinig mogelijk schade en in zo'n kort mogelijke tijdspanne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5820 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ondertussen zou men toch moeten weten dat het idee van de immuniteit een fabeltje is. Men haalt dat nooit. Het zou interessant zijn om te weten hoeveel mensen er reeds voor de tweede keer besmet werden. Maar ik denk niet dat men deze informatie gaat vrij geven.
![]() |