![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#58441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het laatste dat ik las (zie boven) is dat Trump nog steeds probeert Kiev en Moskou te verzoenen. Noch Trump, noch Vance hebben hun verklaringen over bvb. de Krim bijgesteld. Waarschijnlijk zal Trump binnenkort Poetin persoonlijk ontmoeten in Saudi-Arabie zoals afgesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2025 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan hij dienen als Minister Van Voorlichting/Onderwijs. Dan kunnen de Roemenen eindelijk weer leren dat de mannen van de IJzeren Garde 'échte' 'helden' waren. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een interview met professor Vlad Mykhnenko, van de universiteit van Oxford. Hij is zelf afkomstig van Donetsk. En geeft toelichting over de stupide zet van de russen van 'neen' te zeggen tegen een deal die Trump hen had aangeboden en die letterlijk ALLES gaf aan rusland en NIETS overliet voor Oekraine. En nog heeft het Kremlin vanuit de hoogte gedaan en geen akkoord gegeven.
Zelensky wint hier dik : om te beginnen heeft hij de mineral deal met de VS zodanig weten om te buigen dat die veeel voordeliger is voor oekraine. En nu Trump 'zijn' deal heeft, heeft die geen zin meer om mee te doen met de spelletjes die Poetin blijft spelen. Poetin heeft er geen rekening mee gehouden dat Trump zijn attentiespan zeer beperkt is. Je kunt met zulke figuren niet wekenlang over punten en komma's blijven memmen, het moet vooruitgaan of hij stopt en probeert iets anders. https://www.youtube.com/watch?v=f0Q6alKof3E |
![]() |
![]() |
![]() |
#58447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "Neo-Fascistische Internationale" grijpt om zich heen en wie zich daar niet keihard tegen verzet, wordt zonder pardon onder de voet gelopen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 mei 2025 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En, @Pandareus, vermits je duidelijk een grote fan van Kris Roman bent.
Het YT-kanaal "Kris Roman in Rusland": LINK Tussen 25 en 29 augustus 2023 bezocht Kris Roman, die zoals u in onderstaande video zult merken, vloeiend Russisch spreekt, Donbas. Kris Roman in Donbas: LINK
![]() |
#58451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe kun je nu zo koppig volhouden aan een idee als een landje dat 30 percent is van uw bevolking uw leger decimeert https://euromaidanpress.com/wp-conte...M5XoAApf7M.jpg ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 6 mei 2025 om 06:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had gehoopt dat het daar veel doder zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58453 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kerel draait zelfs de rollen om, en papegaait de russische onzin uit alsof die correct is. Citaat:
Je moet het maar doen... De fanboy van de invaller die doet alsof zij de helden zijn...
Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 mei 2025 om 10:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms grappig, omdat er duidelijk 'een hoek af is' maar verder eigenlijk betekenisloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van de gevallen kinderen van de Donbas, gevallen onder de willekeurige bombardementen van het door de Amerikanen aan de macht gebrachte regime. Oekraïense terreur tegen de "eigen bevolking", omdat in Kiev mensen zitten die heel graag naar de Amerikaanse bazen luisteren: LINK
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 mei 2025 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bron waaruit u citeert kan wel meegegeven worden. Een artikel dat dateert van 25 oktober 2024. = = = “We kunnen onszelf alleen redden door de nederlaag van Oekraïne te aanvaarden” LINK Om te begrijpen wat de huidige wereldpolitiek drijft, moet je je beroepen op het concept van het nihilisme, zo stelt de Franse auteur Emmanuel Todd. In deze herwerking van een vraaggesprek met Alessandro Bianchi deelt hij zijn inzichten over de oorlog in Oekraïne, de Europese politiek, het buitenlandse beleid van Amerika en het Israëlisch conflict. Emmanuel Todd is een vermaard Frans historicus, socioloog en antropoloog. Hij staat bekend om zijn diepgaande analyses over internationale economie en politiek. (...) Emmanuel Todd identificeert het nihilisme als de huidige overheersende ideologie. Volgens het nihilisme is het onmogelijk om te komen tot vaste overtuigingen en grondwaarden op het vlak van ethiek, wijsbegeerte en politiek. Nihilisme is de motor achter fascisme, chaos, moord, politieke manipulatie, misdaad omwille van winstbejag, enzovoort. Zo staat het lijnrecht tegenover overtuigingen die perspectief geven op een constructieve, vredevolle toekomst voor de mensheid. (...)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 mei 2025 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat verder in het hierboven vermelde artikel:
Wat opvalt aan de Europese houding is het totaalgebrek aan realiteitsgevoel Het echte doel van de Verenigde Staten bij het uitlokken van deze oorlog, was het verbreken van de samenwerking tussen Duitsland en Rusland (...) “Westerse discussies over hoe de oorlog moet worden beëindigd, zijn verbijsterend. De nieuwste fantasie zou zijn dat Oekraïne een deel van zijn grondgebied verliest en in ruil daarvoor lid wordt van de NAVO. We weten heel goed dat de Russen de oorlog zijn begonnen om Oekraïne van dit scenario te weerhouden. Europa bespreekt dit vredesproject, zonder Rusland te raadplegen, zonder de winnaar van de oorlog uit te nodigen. Het idee van een vredesplan zonder de aanwezigheid van de overwinnaar is onwerkelijk.” “Als ik de uitspraken van westerse leiders hoor, moet ik aan Der Untergang denken, een film over het einde van Hitlers regime. In een scène proberen de nazileider en zijn generaals de divisies van de Wehrmacht te beheren, die toen al niet meer bestonden. De huidige situatie is alsof Hitler destijds vredesvoorwaarden zou opleggen aan de Amerikanen en de Russen. Het is compleet gestoord.” (...)
![]() |
#58458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog verder in het genoemde artikel:
De NAVO bestaat niet om ons te beschermen, maar om ons te controleren (...) “De schok van de oorlog in Oekraïne verlamde Duitsland. Het stelde Amerikaanse strategen in staat de Nord Stream gaspijpleiding, een symbool van de economische overeenkomst tussen Duitsland en Rusland, te vernietigen. (...)” “Ondertussen is de situatie van de Duitse heersende klassen erg moeilijk. Ik zeg dit in de eerste plaats als antropoloog die autoritaire cultuursystemen bestudeert waar de situatie van de leiders psychologisch complex is.” “De huidige elite voelt zich goed als ze moeten gehoorzamen, maar als ze moeten leiden ontstaat er een probleem. Vandaag zijn de Duitsers bang van zichzelf vanwege de fouten van de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Ik denk dat de Duitse elite bang is van zichzelf. (...)” Vervolgens wordt ingegaan op de financiële controle van Amerika over de Europese heersende klasse. (...) “Op deze manier is vrede onmogelijk. Ik denk dat het heel duidelijk is. De nederlaag van de NAVO in Oekraïne zal een positief keerpunt zijn en de bevrijding van Europa betekenen. Ik denk dat de Europeanen naïef zijn. De Amerikanen en Engelsen daarentegen zijn opgewonden over de situatie en zitten vol wrok. In die landen heerst een oorlogsdrift, een nihilistische drift. Ik leg dat uit in mijn boek door de culturele en religieuze factoren die de Angelsaksische wereld vandaag kenmerken, te analyseren.” (...) “We gaan een periode tegemoet waarin er nihilistische vernietigingsimpulsen bestaan, onafhankelijk van de rationale doelstellingen van staten. Nihilisme speelde een sleutelrol in de wens van de Oekraïners om de Russen van de Donbas te onderwerpen. Nihilisme is het sleutelconcept achter de acties van Israël die niet langer rationale doelstellingen heeft.” “Wat Israël vandaag doet, draagt op geen enkele manier bij tot zijn veiligheid. Het is oorlog om de oorlog. De Israëli’s weten niet langer waarom de staat Israël bestaat. Het is een natie die niet meer weet wat ze is. Hetzelfde kan gezegd worden over de Verenigde Staten.” (...)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 mei 2025 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Emmanuel Todd gaat verder, over de journalisten, de MSM, waarvan de kwaliteit zienderogen achteruitgaat:
De journalistiek is een peiler geworden van de enige ideologie die nog bestaat, die van het kapitaal (...) “In het geval dat ik het beste ken, Frankrijk, was er het traditionele katholicisme, de communistische partij, de sociaaldemocratie en het gaullisme. Zo garandeerden de journalisten het pluralisme. Nadien vielen die ideologieën uiteen.” “De journalisten zijn nu bevrijd van hun overtuigingen en zijn teruggekeerd naar een louter technische visie op hun beroep. De journalistiek is een peiler geworden van de enige ideologie die nog bestaat, die van het kapitaal.” “Het is de vrijheid om te kunnen zeggen wat je wilt, zonder dat je nog iets te zeggen hebt. Er is een soort camouflage van het beroep die de algemene geatomiseerde toestand van de samenleving versterkt.”
![]() |
#58460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Todd gaat verder, over het Verdrag van Maastricht:
(...) Het neoliberalisme is een van de eerste uitingen van het nihilisme. Aan de basis van die doctrine lag niet de idee om de economie te hervormen, maar om ze te vernietigen. Ik heb dit idee ontwikkeld in mijn zeven jaar durende onderzoek naar het Verdrag van Maastricht dat uitmondde in het boek De uitvinding van Europa. Ik vergeleek de Franse departementen met de periode tussen 1500 en 1970 Ik bestudeerde religies, familiestructuren, culturele eigenaardigheden, tradities, landbouwsystemen. Dat stelde me in staat om de interne politieke geografie van Europa te reconstrueren. Ik heb hetzelfde gedaan met Italië, Finland en Duitsland. “In werkelijkheid zijn het niet de politici die de macht hebben, maar hebben economische opvattingen de macht in handen.” Toen ik zag dat nationale regeringen het Verdrag van Maastricht hadden bedacht en dachten dat één munt een dergelijk continent zou verenigen viel ik van mijn stoel. Ik verklaarde dat ze gek waren geworden. Ik vroeg me af hoe ze op dat idee kwamen? Na veel onderzoek kwam ik tot het besluit dat de keuzes van de Brusselse bureaucraten sporen met het concept van het nihilisme. Het werkelijke doel is om de verschillende nationaliteiten in Europa te vernietigen. Oude patronen van samenleven worden vernietigd. De Europese regelgeving heeft het nihilistische doel om de verdwijning aan te moedigen van de menselijke identiteiten die onze samenlevingen eeuwenlang hebben bepaald.